Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 13:03

Oh idd erg druk shantal.
Is het een idee om de DVD speler e.d. achter de tv neer te zetten? Zo zijn ze nog meer uit zicht en vaak werkt de afstandsbediening dan nog wel.

Ik zal morgen of woensdag weer eens wat foto's van ons huis neerzetten.
Wij hebben namelijk heel weinig staan en toch krijg ik wel altijd complimenten dat het sfeervol en gezellig is, misschien heb je er wat aan (klinkt arrogant zeg... zo bedoel ik het niet)
Ik heb namelijk nooit veel werk met schoonmaken. Ik haal alles overal vanaf, daar gaat een sopje over en bij het terugzetten gaat er even een doek over wat ik terugzet.

ik verander ook heel erg vaak trouwens, dus het geeft een beeld maar waarschijnlijk is het volgende week weer anders :+

Van het weekend niet meer geknutseld :+ Geen tijd en bonkende koppijn.
Dus ook gewoon geen zin en geen zin in stofzuigen daarna :')

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 15:46

Ik zie al verbetering shantal, maar naar mijn idee is het nog steeds erg druk en rommelig. Aan de foto's te zien heb ik het idee dat je bang bent dat je inrichting te saai wordt. Natuurlijk heeft ieder z'n eigen smaak en houdt de een van meer prullaria terwijl de andere juist helemaal niets in huis wil hebben.

Als ik naar de laatste foto kijk zie ik bij de gordijnen en naast je bank nog allemaal bloemetjes e.d. Je hebt al een hele drukke bank, dus ik zou die hoek verder vrij simpel hangen. Je hebt immers ook al een grote lamp boven je salontafel die ook nog weerspiegelt in de spiegel boven je bank. Je hebt heel erg 'en - en - en - en' terwijl ik zelf meer 'of - of - of' zou doen. En ook: je hebt verschillende soorten/kleuren kussens op je super drukke bank. Ik zou deze kussens van de bank afhalen, dat oogt ook al veel rustiger.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 16:44

Mijn dvd speler past helaas niet achter de tv, heb dat ooit al eens geprobeerd :(
De poot van de tv loopt als een X

Ik hou idd van leuke spulletjes en... en.... en hihihi
Moet je na gaan hoeveel ik al weg heb gehaald voordat ik begon met opknappen hier.
Op dit moment is de bank nog wel druk ja, het is de bedoeling dat er een andere hoes omheen komt met 1 kleur.(en gebruik nu puur de kussens voor een beter zitconform)
Want die hoes die er nu omheen zit is niet geheel mijn smaak, hij is wel leuk maar idd TE.

Foto s van andere kijken hoe zij het hebben vind ik altijd wel leuk, en probeer ik altijd mijn ideeen uit te halen, maar vaak denk ik dan weer ; dat is een groter huis en dan valt het minder op vanwege een groter oppervlakte hihihihi.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:18

x_Anne_x schreef:
Pff wat een rotwerk is verven toch, krijg t maar niet mooi.
Wat is jullie ervaring met verf op waterbasis?
Ik krijg t niet mooi glad, je blijft heel erg de structuur van de kwast en roller zien.

Kun je met verf op terpentine basis over verf op waterbasis heen verven?

Ik vind op waterbasis ook waardeloos... Na 3 lagen nog niet goed gedekt. Vriendlief heeft gegoogeld maar volgens mij moet je het eerst weer helemaal kaal schuren als je met terpentine verf verder wil gaan..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 07:41

Ja wij hebben ook wel een groter huis, maar dan nog staan er maar weinig dingen hoor ;)
Ga proberen vanavond even wat foto's te maken. Maar ik ben druk, want moet ook grasmaaien en hardlopen :+

Wij hebben een rolgordijn in de keuken stuk :n Gisteren rolde hij ineens keihard naar beneden af :oo
Nu moet je weten dat vriendlief een weekje van huis is en ik na het hele gebeuren in maart me nog steeds niet veilig voel in huis als ik alleen ben. Ik dacht serieus dat ik er in bleef :') Kon er later wel om lachen gelukkig.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:05

Kaygee schreef:
x_Anne_x schreef:
Pff wat een rotwerk is verven toch, krijg t maar niet mooi.
Wat is jullie ervaring met verf op waterbasis?
Ik krijg t niet mooi glad, je blijft heel erg de structuur van de kwast en roller zien.

Kun je met verf op terpentine basis over verf op waterbasis heen verven?

Ik vind op waterbasis ook waardeloos... Na 3 lagen nog niet goed gedekt. Vriendlief heeft gegoogeld maar volgens mij moet je het eerst weer helemaal kaal schuren als je met terpentine verf verder wil gaan..

wat voor een verf kun je het beste gebruiken op de muren dan? Wat is erg mooi en geeft geen structuur? Terpentine verf?

Wij krijgen overmorgen de sleutels van ons huis om 10u 's ochtends. Blij dat vriendlief vrij heeft genomen die dag. De plek waar ik nu woon is 1u met de bus of 1u fietsen van het huis dat wij gaan huren en anders moest ik fietsend helemaal de sleutel ophalen. Nu kan het lekker met de auto samen met m'n vriend.
We gaan dan ook gelijk spullen verhuizen naar de kamer(s) die niet worden geschilderd. Badkamer natuurlijk flink schoonmaken en we willen de slaapkamer en woonkamer gaan schilderen. Zag gister tijdens een huizenprogramma een woonkamer die beige/groen was. De gordijnen en alles waren creme/beige en dan de muren richting olijf groen of iets groenigs. Was eigenlijk erg mooi en maakte het met was kaarsjes aan erg knus. Brengt me toch weer aan twijfelen welke kleur te doen in de woonkamer.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:21

Nee muur kun je prima gewoon latex (isop waterbasis) gebruiken hoor. Zou niet eens weten of ze muurverf op basis van iets anders hebben.

Welke kleur wilde je t eerst?

Ik ben kozijnen aan t verven, maar er lijkt geen einde aan te komen omdat ik 13 deuren heb in m'n huis.

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:00

Muren moet je gewoon met verf doen op waterbasis. :)

Kozijnen verven oke, maar schuren. Dat is pas verschrikkelijk. Haha.
Sterkte met de 13 kozijnen. :)

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:02

oke, dankje!
Ik wilde de woonkamer iets van creme maken of beige, maar weet het nog niet zo goed. Heb een beige bank en wil graag beige (achtige) gordijnen en dan een kleur die daar mooi bij past. En dan geen felle kleuren of erg opvallende kleuren. Het liefst rustig en het mag dan wel wat knus hebben. Iets met een groenige tint is dan misschien wel mooi in combinatie met beige.
De slaapkamer wordt in ieder geval donker blauw met wit.

Maar wat veel deuren heb je zeg! Wij hebben (voordeur niet meegerekend) 4 deuren en that's it. En deze zijn net allemaal gedaan en mooi wit dus helemaal prima! :) Sterkte nog met de kozijnen en deuren

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:06

En dat nog keer 3 lagen -O-

Heb hierbij de voordeur wel meegerekend die hoeft dus alleen aan de binnen kant, de meterkast hoeft alleen aan de buitenkant, en de keukendeur heeft geen deur maar alleen maar kozijnen maar blijft genoeg over dus :')

Maar zijn gelukkig nog maar twee deuren die helemaal nog niet geverfd zijn, de rest is of al af op staat al minstens 2 keer in de grondverf

Moest van deze kleur komen namelijk http://tinypic.com/view.php?pic=xglik9&s=6

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:28

Pfff.. ja dan mag er wel een flinke grondlaag overheen. Hier zijn de deuren gelig wit en de kozijnen grijs. :+ Wie dat heeft uitgekozen. Maar goed, het is al een oud huurhuis, waar er ook al veel van gesloopt zijn. Dus voor 2 jaartjes ofzo kan ik er wel mee leven. Vooral omdat ik weet dat het echt rot werk is. :z

Wij hebben gebroken wit op de muren en dan in de woonkamer 1 muur bruin en in de eetkamer 1 muur lila en in de slaapkamer 1 muur ROZE! :D *\o/*

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:34

Haha gaaf!
Pff ook lelijke combi jouw deuren idd

Hier wordt alles gebroken wit. We gaan t huis verkopen

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:04

Heb ik even geluk dat de kozijnen en deuren net allemaal zijn gedaan. Alles is net gedaan in ons huis. Alle muren, het plafond. Alles helemaal wit wit. Erg handig, zo kunnen wij er gewoon gelijk een laag overheen verven.
Kleuren als paars/ roze/ geel doe ik vriendlief maar niet aan. Tevens vind ik het vrij lastig te combineren en zelf hou ik van neutraal. Onze slaapkamer krijgt 3 muren wit en dan 1 muur donkerblauw. Verder de keuken gewoon wit, badkamer wit, gang blijft wit. Alleen de logeerkamer/eetkamer weet ik nog niet en de woonkamer ben ik nog niet helemaal uit.

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:18

Heb net eventjes foto's gemaakt van de woonkamer/eetkamer. Zijn niet heel goede kwaliteit, maar dan hebben jullie een idee. Wij willen nog wat dingen hebben aan de muur. Is nu nogal kaal. Haha. Ze komen er zo aan. :)

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:19

Lotte_Wessel schreef:
Heb ik even geluk dat de kozijnen en deuren net allemaal zijn gedaan. Alles is net gedaan in ons huis. Alle muren, het plafond. Alles helemaal wit wit. Erg handig, zo kunnen wij er gewoon gelijk een laag overheen verven.
Kleuren als paars/ roze/ geel doe ik vriendlief maar niet aan. Tevens vind ik het vrij lastig te combineren en zelf hou ik van neutraal. Onze slaapkamer krijgt 3 muren wit en dan 1 muur donkerblauw. Verder de keuken gewoon wit, badkamer wit, gang blijft wit. Alleen de logeerkamer/eetkamer weet ik nog niet en de woonkamer ben ik nog niet helemaal uit.

Kleuren kiezen is ook heel erg moeilijk. We zijn zelf het meeste tevreden over de roze muur. Haha. :+

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:26

Afbeelding

Afbeelding

Dit is de woonkamer. Nog ideeën voor aan de muur? We hebben nog een oud brocante schilderij wat we misschien boven de bank willen hangen, maar daar zit geen lijst om. :(

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 15:34

Dat ziet er leuk uit jolien! :) boven de bank kun je ook een ikea boekenplank ophangen. Of twee zelfs. Doe je de ene wat hoger en meer links boven de bank. De tweede daar schuin onder. Dus wat lager en dan meer naar rechts. Deze kun je dan leuk vullen met foto lijstjes en een bloemetje misschien. Eventueel zelfs wat van jou gehaakte beestjes. Die maken het ook heel gezellig. :) Ik vind ze schuin onderelkaar wat leuker. Is iets speelser dan recht onder elkaar (dan zou ik er niet snel 2 doen) en ook zorgt het voor meer opvulling.
Ik mag het huis eigenlijk inrichten. Vriendlief hier zegt "a happy misses is a happy man" dus een gelukkige vriendin is een gelukkige vriend/man :) erg lief van hem. Al geldt dat natuurlijk niet voor alles. Roze kan erg mooi staan. Vind het zelf erg mooi met lichter grijs, maar mijn vriend doe ik daar geen plezier mee dus we houden het vrij basis en ik zelf hou wel van neutraal, beige tinten en dan rode kussens bijvoorbeeld. Er moet wel kleur zijn, maar ook weer niet te. Donderdag verven en verhuizen. Duimen dat het financieel meezit. De komende 2 weken slapen we op onze bank die je kunt uitklappen tot een nette 2 persoons bed. Daarna zit er weer wat meer geld in het laadje en kunnen we een mooi en degelijk bed kopen, al moet ik zeggen dat we best gek zijn op een ikea bed. Iemand hier ervaring met de bedden? Ik vind ikea namelijk leuke dingen hebben, maar wij willen graag gelijk goede dingen aanschaffen die de komende 5 jaar geen vervanging hoeven. Geldt dit voor ikea bedden of moet ik denken aan volgend jaar weer een nieuwe?

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 15:39

Even snel een berichtje vanuit turkije. Hebben een bevestiging gehad dat we 16 september naar de notaris kunnen. Tegenpartij kon kennelijk ook.

Wij hebbe trouwens ook al de kleure definitief besloten. Woonkamer een wand. (Bij de ramen dus noet snel te donker) leembruin en in de slaapkamer turkoois blauw. Hier mooie lampen gezien welke we dan ook gaan kopen

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 16:49

goed nieuws zeg ash en klinkt goed wat betreft de kleuren! Turkoois is ook een erg mooie kleur! Spannend hoor!!

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 23:39

Joliene@ hihi volgens mij hebben wij dezelfde kleuren op de muur :)
Erg leuk zo , maar idd boven de bank lijkt het zo ''kaal'' is het misschien leuk om met stof wat te maken?
Net zoals iets van moziek maar dan van wol?

Ash@ wat goed zeg , dan heeft al het duimen geholpen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:26

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:11

wat een leuke tafels zeg! Maar wat een prijzen. Eerst heel wat werken om dit te kunnen aanschaffen :)

Morgen krijgen wij de sleutels van ons huis en gaan we gelijk aan het schilderen als het goed is. Heb al wat kleuren opgezocht gisteren en denk dat we voor Dulux verf gaan, voor de kleuren cookie dough en jasmine white in de woonkamer, almond white in de keuken, apricot white in de 2e slaapkamer/eetkamer/extra kamer en mediterranean blue met pristine porcelain in de slaapkamer. Dus kleuren zijn uitgezocht. Dat is tenminste iets. Morgen dus meteen flink aan de slag met vriendlief en als het goed is dropt hij me bij ons nieuwe huis vrijdag zodat ik kan schilderen tijdens zijn werk en dan dit weekend de spulletjes die we hebben erin :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:54

ooohhh Spannend Lotte_Wessel :j

Ja ik snap ook niet dat het zo duur moet zijn want zo moeilijk is het niet zelf te maken volgens mij.......

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:05

Idd erg leuk, maar hij vraagt er wel de hoofdprijs voor.
Kijk ook maar eens bij die pallet op zwenkwielen, bij de action heb je de wielen voor 10 euro en een pallet kan je soms ergens gratis krijgen :(

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:08

inderdaad. Ik zat ook te denken dat je dat net zo goed zelf kunt maken. Ook is steigerhout toch niet het duurste van het duurste? Lijkt me dat ze er goed aan verdienen als ze 250 euro vragen voor een steigerhouten kastje.

En erg spannend wat betreft het huis morgen! Mijn eerste huisje met mijn vriend samen. Best spannend! En zo leuk dat mijn vriend minstens zo opgewonden en blij is als ik! :)