Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ecyoj

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:42

gaat na het werk gelijk langs de aldi. had al een galia meloen gekocht maar ken er nog wel 1 bij hoor.
lekker mee naar t werk.

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:51

Ik heb meestal weinig kosten aan boodschappen.
Ik werk op een zorginstelling, meestal heb ik avonddiensten en eet ik mee op het werk. Brood heb ik ook weinig in huis omdat ik begin met werken rond half 2 en pak dan een broodje mee tijdens de lunch op mijn werk. Wanneer ik vrij ben eet ik 1x mee bij mijn ouders en de rest let ik erg goed op aanbiedingen.
Ik ben meestal rond de 30 euro per maand kwijt aan boodschappen en woon alleen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:54

Per maand? :wow:
Wat koop je daarvoor?

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 12:30

ow wow.
k ben veel te veel geld kwijt aan fruit. waarom is dat zo duur. en waarom hebben we hier geen turkse groenteboer

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 12:33

Ik eet gemiddeld 4-5x per week mee op de groep en dus 1x bij mijn ouders. Zeg dat ik 2x per week thuis kook. Dan koop ik dus wat in de aanbieding is. Of zo had ik laatst 2 pompoenen gekocht aan de straat voor 1 euro per stuk. Pompoenblokjes ingevroren en kan ik van 1 pompoen 2 kg blokjes invriezen. Van 2 kg pompoen maak ik 4 liter soep:)

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 12:56

Waren die prijzen maar voor vast, maar helaas... Ze zijn vanaf nu een week in de aanbieding. Vraag me alleen af waarom de aanbiedingen van Jumbo en Aldi van woensdag tot dinsdag lopen...?

Wow, 30 euro per maand maar? Als ik toch eens zo goedkoop kon eten... Zelfs als je veel buiten de deur eet vind ik het weinig, want fruit is inderdaad ook niet goedkoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:02

Wauw voor e30 per maand?

Dat is bij ons per week en soms niet eens

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:14

Die actie van de c1000 heeft natuurlijk ook een nadeel. Maar ach ik kijk altijd wat ik nodig heb daar weg vooral met die euro weken en sommige mensen hoeven de zegels niet. Ik probeer het gewoon, lukt het dan lukt het. Lukt het niet jammer dan. C1000 zit hier om de hoek dus ben er toch wel vaak. Maar ga niet apart dingen halen die niet hoeven.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:19

Chanen schreef:
Waren die prijzen maar voor vast, maar helaas... Ze zijn vanaf nu een week in de aanbieding. Vraag me alleen af waarom de aanbiedingen van Jumbo en Aldi van woensdag tot dinsdag lopen...?

Wow, 30 euro per maand maar? Als ik toch eens zo goedkoop kon eten... Zelfs als je veel buiten de deur eet vind ik het weinig, want fruit is inderdaad ook niet goedkoop.

Die aanbiedingen lopen van dinsdag tot woensdag omdat de eerste aanbiedingsdag vaak al vroeg druk is, dus dan zouden de schappen op zondag moeten worden omgebouwd (vooral als je veel vers in de aanbieding hebt). Volgens de hoofdvakkenvuller bij mijn oude werkgever was dat de reden. Omdat ze dus op dinsdagavond goedkoper vakkenvullers konden laten werken en omdat sommige winkels niet eens open zijn op zondag moeten ze dan speciaal zondag gaan vullen of op maandagochten maar dan heb je ook weinig goedkope scholieren :)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:00

Hoogvliet en C1000 hebben ook de acties van woensdag tm dinsdag :)

Net bij de C1000 , 17 euro uitgegeven. Had 3 pakken Mars ijs :9 , ailoili , woksaus x2 , fles andy schoonmaak voor houten vloer, 3x ambi pur wc, 3x shampoo , 1x deo voor vriendje, 1x zeep voor vriendje, 2x Robijn wasverzachter.

Allemaal dingen die we altijd gebruiken, de Andy hadden we nog een halve fles staan, maar scheelt best wel nu,dus dan maar weer 1 fles meenemen.

En Mars ijsjes, zijn zoooo lekker.. Dus nu 3 pakken meegenomen. Alles was van de euroweken :j

Wel beetje balen dat alle C1000s hier naar een jumbo overgaan.. -O-

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:13

Chanen schreef:

De C1000 hier heeft de acties ook van woensdag t/m dinsdag lopen.
Hier gaan 2 C1000 filialen de 14e sluiten, dus dat betekent dat ik er 1 uit ga kiezen en we weer vrolijk in gaan slaan :D

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:40

hier is de c1000 al dicht en de jumbo loopt voor geen meter
veel te duur

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:44

Ik dacht dat ze zeiden dat de Jumbo het goedkoopste was?

Fruit is bij ons ook altijd het duurste. Ik had net 4 bananen en toen ik ze had afgewogen zag ik dat ze 2,06 euro waren. Heb ze maar weer weg gelegd :+

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:47

Jumbo heeft niet echt aanbiedingrn.. Kom er nooit...

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:52

Davinia_ schreef:
Ik dacht dat ze zeiden dat de Jumbo het goedkoopste was?

Fruit is bij ons ook altijd het duurste. Ik had net 4 bananen en toen ik ze had afgewogen zag ik dat ze 2,06 euro waren. Heb ze maar weer weg gelegd :+

Wow wat duur, ik betaal hier bij de AH voor biologische bananen 5 stuks voor 1,56
Bij de Jumbo koop ik ook bijna nooit wat, inderdaad duur en ik vind de uitstraling van de winkels niet fijn.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:30

Jumbo is goedkoopst met de A merken , dat is die laagste prijs garantie van ze
de huismerken + budgetmerken komen aardig overeen met welke willekeurige super dan ook en GF is idd flink aan de prijs.
ik kom er zelden :+

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:49

Nou de galia meloenen waren mooi op :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:13

@carola : kun je mij meer vertellen over dag/ tijdstip en welk filiaal dicht gaat ?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:31

Holtenbroek en hogekampsweg gaan tegelijk dicht. Als ze het op dezelfde manier doen als de vorige keer dan heb je de 14e 's ochtends 25% korting en 's middags vanaf 13:00 uur 50% korting op alles wat in de winkel staat. Wij zijn de eerste keer 's morgens gegaan en hadden toen gelijk 50% korting. De tweede keer in Stadshagen om 12:00 uur wegens drukte omdat iedereen met volle wagens tot 13:00 wachtte.
Ik raad je aan om eerder te gaan, we waren er de laatste keer om 11:30 en konden nog leuk winkelen. Een half uur later was het grootste gedeelte op, vooral vlees ging erg snel. Hadden wij niet omdat we al bio waren gaan eten. Luiers ed wel flink in kunnen slaan, zo'n 8 pakken pampers.
Ik zei net nog gekscherend tegen mijn vriend; 'ga jij naar de ene filiaal, ga ik naar de ander en dan kijken wie het meest meeneemt' :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:40

Dank. Als ik het niet vergeet ga ik bij holtenbroek wel even kijken :)
Wie niet waagt, wie niet wint!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:42

Ja inderdaad, ik heb het in mijn agenda gezet zodat ik het niet vergeet. Ik denk niet dat ik het ga vergeten, ben benieuwd waar we nu mee thuis komen en wat ik zal besparen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:42

Ik kijk zelden in mijn agenda :')

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:43

In mijn telefoonagenda kijk ik elke dag, desnoods een herinnering instellen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:17

Klik ik weg, vergeet ik een half uur later :')

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:32

Op meerdere tijdstippen instellen :P
Ik ga volgende week even aan familie vragen of zij nog wat nodig hebben en kijken of ik dat mee kan nemen.