Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lieveli schreef:Pussinboots, jouw kastje lijkt wel wat op de mijne!
[ Afbeelding ]
Alleen ik heb hem dus knalgeel geverfd
tweebelgen schreef:Weer heel mooie resultaten komen hier voorbij![]()
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met goede raad. Ik wil mijn binnendeuren in krijtverf doen en achteraf behandelen met wax of vernis. Heeft er iemand ervaring mee.
Kan ik ze dan achteraf nog in een ander kleurtje zetten na behandeling met wax of vernis.
Is krijtverf een goede keuze voor deuren of doe ik ze beter met een lakverf ?
Nu zijn ze wit gelakt.
Moonfight schreef:Ik heb mijn oude paneeldeuren geverfd met Annie Sloan en daarna gewaxed. Houdt super, is nu een jaar geleden en niks raars op te zien. Voordeel is dat als er wel eens iets de verf beschadigd dat je dit makkelijk kan aanstippen en weer kan waxen zonder dat de gehele deur weer moet
Moonfight schreef:Ik heb mijn oude paneeldeuren geverfd met Annie Sloan en daarna gewaxed. Houdt super, is nu een jaar geleden en niks raars op te zien. Voordeel is dat als er wel eens iets de verf beschadigd dat je dit makkelijk kan aanstippen en weer kan waxen zonder dat de gehele deur weer moet
PussInBoots schreef:Mijn voorlopig laatste projectje, de kastjes zijn op![]()
Een schoenenkast via MP op de kop getikt. Wát een ruimte zit daar in! Waarschijnlijk wordt deze dus gewoon voor eigen gebruik;)
Net opgehaald
[ [url=m/WOC7rI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7EzHnn.jpg]Afbeelding[/url] ]
In de verf en drogen, dit keer bewust niet de binnenkant gedaan. Er worden toch maar schoenen ingemikt;)
[ [url=m/vxPZnU.jpg]Afbeelding[/url] ]
De lades klaar en één al in de wax:
[ [url=m/yMbJt3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier kun je het verschil van wel of geen (antiek) wax heel duidelijk zien;
[ [url=m/qZrANO.jpg]Afbeelding[/url] ]
En klaar, nu nog het juiste plekje zoeken!
[ [url=m/2ZTPqu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8GEa80.jpg]Afbeelding[/url] ]Moonfight schreef:Ik heb mijn oude paneeldeuren geverfd met Annie Sloan en daarna gewaxed. Houdt super, is nu een jaar geleden en niks raars op te zien. Voordeel is dat als er wel eens iets de verf beschadigd dat je dit makkelijk kan aanstippen en weer kan waxen zonder dat de gehele deur weer moet
Oh echt? Lukt dat? Je kunt toch niet zo over de wax heen? Ik durf dat nooit en ga dan helemaal schuren en ontvetten. Toch maar eens proberen mocht het nodig zijn dus!
Maris schreef:Kastje hierboven is super mooi geworden ! Alleen, ik dacht eigenlijk dat je antiekwax niet over het hele oppervlakte hoort te gebruiken ??? Maar ik hoeken etc om een antiek effect te geven ? Over het hele oppervlakte wordt het "alleen" donkerder, maar verder geen effect. Of vergis ik me nu helemaal ??
sandra1977 schreef:Wie heeft er ervaring met het lichter verven van een koloniaal meubel en hoe kan ik dit dan het beste doen? Ben bang dat het gaat 'bloeden' namelijk.