Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 13:35

Balen zeg! -O-
Gelukkig heb je wel snel je antwoord.

Volgens mij kun je straks vanaf 1 januari toch zien welke biedingen er zijn geweest?

Anouk_H

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 16:37

Gefeliciteerd chanelle!

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 19:03

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 19:48

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 20:42

Mooi uitzicht! Duno? En waar staat je paard?

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 21:35

Ziet er netjes uit Chanelle! :j

Ik heb zojuist ergens gelezen dat de vraagprijs op Funda vaak lager is dan de actuele taxatie (https://lexwonen.nl/overbieden-huis/), klopt dit? Ik heb sowieso mijn vraagtekens bij deze site.

We zijn inmiddels ook aan het kijken naar een aankoopmakelaar, iemand hier ervaring mee?

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 21:39

Duno is dichtbij, is meer Heveadorp :-)
Ik rijd een paard dat in Wolfheze staat, maar verhuis straks naar Renkum dus dat is alsnog lekker dichtbij.

Heb de verkoopfoto's trouwens zelf gemaakt! :D
Werk bij een reclamebureau als grafisch vormgever en fotografe, dus ik dacht ik probeer het gewoon eens.
Het is vast niet helemaal perfect zoals het hoort, maar ik ben er best tevreden over.

@ZwarteHeks geen idee of het klopt, maar uiteindelijk wil je natuurlijk voorkomen dat je voor verrassingen kom te staan als alles in gang is gezet. banketstaaf als je de financiering zo goed als rond hebt en het huis ineens hoger getaxeerd wordt.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 22:04

Een hogere taxatiewaarde hoeft niet zo'n probleem te zijn. Hooguit als je in de knoei komt met de maximale nhg grens.
Lager is lastiger

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 12:04

ZwarteHeks schreef:
Ik heb zojuist ergens gelezen dat de vraagprijs op Funda vaak lager is dan de actuele taxatie (https://lexwonen.nl/overbieden-huis/), klopt dit? Ik heb sowieso mijn vraagtekens bij deze site.

In een markt waar veel overboden wordt klopt dat. Daar kan Funda verder niets aan doen.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 13:22

Lagere vraagprijs op Funda lijkt mij geen probleem, want als je overbied en taxatiewaarde ligt hoger dan de vraagprijs, zou er toch niet zo'n probleem moeten zijn met de financiering? (Ik ben echt een complete leek he, probeer zoveel mogelijk in te lezen, dus heb vaak geen flauw idee wat wel of niet waar is).

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 13:41

Anders geformuleerd: De vraagprijs is de laatste tijd vaak lager geweest dan de verkoopwaarde (en daarmee bijna altijd de taxatiewaarde). Dat heeft niks met Funda te maken verder.

Als de taxatiewaarde en je bod bij elkaar in de buurt liggen, is dat gunstig voor de financiering.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 19:03

Doubtless schreef:
Anders geformuleerd: De vraagprijs is de laatste tijd vaak lager geweest dan de verkoopwaarde (en daarmee bijna altijd de taxatiewaarde). Dat heeft niks met Funda te maken verder.

Als de taxatiewaarde en je bod bij elkaar in de buurt liggen, is dat gunstig voor de financiering.

Ik denk dat wij elkaar verkeerd begrepen hebben. Ik heb niks tegen Funda, ik had het over de site waar ik dat had gelezen, daar had ik mijn twijfels over.

Maar ik begrijp nu dus dat het mogelijk is dat de vraagprijs 10-20k onder de daadwerkelijk taxatiewaarde kan zijn.

Aankomende dinsdag, woensdag en donderdag weer huizen bezichtigen. 2 in Valkenswaard, 1 in Bergeijk (wat ik persoonlijk net iets te ver vind, maar via via hebben we deze als tip gekregen).

https://www.funda.nl/koop/bergeijk/huis ... pakker-19/

https://www.funda.nl/koop/valkenswaard/ ... jdreef-18/

https://www.funda.nl/koop/valkenswaard/ ... lstraat-7/

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 19:17

Morgen komt ons huis opnieuw online. Mooie foto's, leuke filmpjes en goede plattegronden. Ben ook erg benieuwd of er tijden de open huizen-route belangstellenden komen. Nou ja, je moet maar één koper hebben...

@ZwarteHeks: drukke dagen voor de boeg dus! Ik hoop voor je dat jouw huis ertussen zit.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:25

ZwarteHeks schreef:
Doubtless schreef:

Ik denk dat wij elkaar verkeerd begrepen hebben. Ik heb niks tegen Funda, ik had het over de site waar ik dat had gelezen, daar had ik mijn twijfels over.

Maar ik begrijp nu dus dat het mogelijk is dat de vraagprijs 10-20k onder de daadwerkelijk taxatiewaarde kan zijn.

Aankomende dinsdag, woensdag en donderdag weer huizen bezichtigen. 2 in Valkenswaard, 1 in Bergeijk (wat ik persoonlijk net iets te ver vind, maar via via hebben we deze als tip gekregen).

Heb je al een voorkeur voor 1 of zie je het wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:31

ZwarteHeks schreef:
Doubtless schreef:

Lastig is dat! Wel goed dat je gaat kijken, wie weet vind je het huis fantastisch of juist helemaal niks.
Bergeijk is wel heel leuk haha.

Hier was de taxatiewaarde lager dan de vraagprijs, maar hoger dan ons bod. Dus helemaal prima!

Ik begrijp wel wat je zegt over die site inderdaad. Ik had een formulier ingevuld, daarbij kreeg ik reactie dat het met een bod van €305.000 wel moest lukken. (Op een vp. van €339.500) Maar dan natuurlijk wel met hun biedcertificaat. :Y)

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 23:08

@Avelienvd
Heel eerlijk? Vanaf de foto's vind ik het zo lastig beoordelen. Ik heb 2 weken geleden huizen bekeken, vanaf de foto's vond ik het geweldig, eenmaal in huis dacht ik nee, echt niet.

Als ik zo kijk, vind ik die van Bergeijk het leukst, alleen de badkamer is echt knoertlelijk := Verder knelt de locatie een beetje (werkafstand voor mij prima, ik heb een auto. Mijn vriend daarintegen gaat op de fiets naar ASML), maar ik vind Bergeijk zelf wel heel leuk.

Van de 2 in Valkenswaard, vind ik de Brouwerijhof het leukst, alleen wel aan een "drukke" weg. Ik mis ook wel een beetje karakter, maargoed, kan het misschien fantastisch vinden als ik er eenmaal in sta.

Het perfecte huis had ik gevonden, maarja... niet genoeg geboden. ;(

@San_ner
Heh, taxatiewaarde lager dan de vraagprijs?! Bijzonder?! Beetje risicovol van de verkoper en de makelaar lijkt mij toch?

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 07:50

Ik zie heel veel koopaktes en taxatierapporten voorbijkomen in mijn werk. Het komt nu minder vaak voor, maar nog niet zo lang geleden was het bijna standaard dat de taxatie lager was dan de koopprijs. Het scheelde dan soms wel 50 duizend euro. Dan hebben we het wel over koopsommen van ruim 5 ton plus. Nu zie ik het minder vaak en als het gebeurt, dan gaat het om max 5 duizend ofzo. Wel zie ik dat er nog steeds overboden wordt ten opzichte van de vraagprijs, maar ook dat gaat niet meer zo woest als een tijd terug. Uitzonderingen daargelaten. Onder de vraagprijs komt ook weer voor, al is het vaak maar een beetje.

Nog heel even en dan kan ik ons nieuwe huis hier ook delen. Donderdagavond de koopakte getekend (zo handig dat digitale tekenen). Op Funda staat ie al als verkocht onder voorbehoud. We hebben er allebei enorm veel zin in! Morgen is mijn vriend jarig en hij krijgt van mij alvast een cadeau wat hij goed kan gebruiken in het nieuwe huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 08:46

Zwarteheks, ja geen idee. Wie weet waren ze met de taxatie ook wel meegegaan richting die prijs bij een hoger bod hoor. Voor ons maakt het gelukkig niks uit.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 09:00

Bergeijk is ook een leuk dorp. :j
Wat betreft fietsafstand naar ASML, als je vriend niet in ploegen werkt is het goed te doen. Veel collega's uit Bergeijk komen op de fiets. Ook veel die in ploegen werken, maar kan me voorstellen dat in het donker na middernacht of om 6 uur 's morgens het minder fijn is om die route te fietsen.
Ze zijn bezig met een goede fietsverbinding naar Veldhoven te maken, vanaf Walik is er al een nieuw fietspad. De Hobbel in Walik gaat fietsstraat worden. En het stukje van het Ploegpad naar Walik komt ook een fietspad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:21

Wij zijn nu al 4x gebeld door een makelaar of we toevallig dag X tijd Y kunnen voor een bezichtiging. Alleen iets met volle werkagenda's en gebrek aan vrije dagen. En het ligt voor de mooi net iets uit de richting. Dus ik wil best heen, maar enkel op een dag dat we er rondom kunnen werken en het geen vrije dag kost. En dat is het telkens niet dus helaas. Wel positief, normaal hoorde je bijna nooit meer wat als je op de reservelijst stond :+

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 16:05

Ja die bezichtiging zijn zo vaak midden op de dag, super lastig.
Wij hebben telkens geluk gehad dat we rond 17u nog ergens langs konden, dan hoefden we niet zoveel uren in te leveren.

Ik heb vorige week een bizarre week gehad, op woensdag een huis gekocht, donderdag ons appartement te koop gezet en vrijdag ons appartement verkocht. *\o/*
Heb dit weekend even nodig gehad om het te verwerken, haha.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 19:23

Sodeknetter zeg, dat is pas tempo maken :D Gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 21:00

Snap dat je even een weekend moet bijkomen _O-

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 21:39

@Neonlight
Mijn vriend werk gelukkig niet in ploegen, mag zelf bepalen hoelaat hij begint. Wel fijn om te horen dat ze ermee bezig zijn voor fietsers :j

@idinn
Oh dat ik opzich wel een positieve ontwikkeling, want idd, als je op de wachtlijst stond, kon je het helemaal vergeten. Alleen niet zo fijn dat het van die tijdstippen zijn onder werktijd :=

@chanelle
Jeetje wat snel!!!!! Gefeliciteerd!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 07:19

chevax schreef:
Morgen komt ons huis opnieuw online. Mooie foto's, leuke filmpjes en goede plattegronden. Ben ook erg benieuwd of er tijden de open huizen-route belangstellenden komen. Nou ja, je moet maar één koper hebben...

Ik zag net je huis voorbij komen als gesponsord bericht op FB :D
Wat toevallig _O- Ik herkende het meteen!