Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 18:29

Arielle_ schreef:
Ik ben op zoek naar een kleur voor de benedenverdieping (woonkamer, keuken, gang).
Een naturel/taupe achtige kleur, maar er mag een klein vleugje roze inzitten.
Nu zag ik de kleur schemerroze van Flexa, ik ben alleen bang dat deze op een groot oppervlak toch net iets te roze is (niet perse voor mij, wel voor mijn vriend).
Iemand misschien dé tip voor de perfecte kleur? Of ervaring met de schemerroze van Flexa?

Ik heb (deels) Sweet Pillow van flexa in de woonkamer, die vind ik heel mooi! Zal straks even kijken of ik een foto van de hele muur heb, vind nu alleen deze close up :+

Afbeelding

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 19:00

Arielle_ schreef:
Ik ben op zoek naar een kleur voor de benedenverdieping (woonkamer, keuken, gang).
Nu zag ik de kleur schemerroze van Flexa, ik ben alleen bang dat deze op een groot oppervlak toch net iets te roze is (niet perse voor mij, wel voor mijn vriend).
Iemand misschien dé tip voor de perfecte kleur? Of ervaring met de schemerroze van Flexa?

Naar zo'n kleur was ik ook op zoek.
Ik heb voor Canvas NN22 van painting the past gekozen.
Ik moet de muur nog doen, maar heb de verf al wel klaar staan.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 19:06

Hi allemaal!

Even een vraag... Heeft iemand een goede tip waar je zo'n soort houten boeken/wandkast voor de woonkamer kan kopen, voor geen belachelijk dure prijs, maar ook geen AliExpress kwaliteit? :P Ik houd Marktplaats en FB al in de gaten, maar ze zijn nogal populair momenteel... En bij een Loods5 of fonq kosten ze gelijk weer >€500...

Afbeelding

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 19:12

Zelf maken een optie :D?

Gave kast wel!

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 19:18

Meliaforever schreef:
Arielle_ schreef:

Subtle umber van Flexa is wel een mooie kleur. :j Als je op instagram op die kleur zoekt krijg je wat voorbeelden.

*gentle umber

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 22:18

Angelaa2 schreef:
Ik zou dat zeker doen ja :) Denk dat je ramen ook mooier uitkomen

Ik ook.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 07:43

Ik zou zeker bij de ramen ook groen maken!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 08:14

Yup. Hele muur groen!!

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 10:17

Zeker weten,muur rond ramen groen maken!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 10:30

Jup, ik ben ook team alles groen, ook rond de ramen. Vind het een gewaagde kleur maar wel heel mooi!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 10:50

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 11:16

Team hele groene muur

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 11:57

Ik zeg team groene muur + de radiator in dezelfde kleur schilderen. <3

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 11:58

xLoki schreef:
Hi allemaal!

Even een vraag... Heeft iemand een goede tip waar je zo'n soort houten boeken/wandkast voor de woonkamer kan kopen, voor geen belachelijk dure prijs, maar ook geen AliExpress kwaliteit? :P Ik houd Marktplaats en FB al in de gaten, maar ze zijn nogal populair momenteel... En bij een Loods5 of fonq kosten ze gelijk weer >€500...

[ [url=m/CoIDN1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bPAb2n.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mocht je iets vinden wat kwa vakken wel mooi is maar zonder pootjes, dan zijn die 'Deense' pootjes ook te koop op Etsy!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 12:37

Hier ook team hele muur groen, wat een gaaf huis en wat mooi dat het door je moeder zo bedacht en gebleven is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 13:27

xLoki schreef:
Hi allemaal!

[ [url=m/CoIDN1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bPAb2n.jpg]Afbeelding[/url] ]

mss heb je hier wat aan?

https://studiozodiac.nl/diy-zelf-een-va ... -van-ikea/

Denk alleen moeilijk(er) om hem op pootjes te zetten, omdat er zo'n plint bij zit. Maar daar is mss ook wel wat op te bedenken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 15:52

Die plint hóef je er niet onder te zetten, het is Ikea, dus alles is los. Alleen moet je voor pootjes wel ook de plinthoogte van de zijkanten afzagen en daarmee wordt het randje wat je voor de edeuvels overhoudt wel érg dun. Beter is het om dan een hele nieuwe onderkant er onder te zetten (en dus niet er tússen zoals het nu zit) dat is voor de stevigheid ook beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 15:56

DubbelFun schreef:
Die plint hóef je er niet onder te zetten, het is Ikea, dus alles is los. Alleen moet je voor pootjes wel ook de plinthoogte van de zijkanten afzagen en daarmee wordt het randje wat je voor de edeuvels overhoudt wel érg dun. Beter is het om dan een hele nieuwe onderkant er onder te zetten (en dus niet er tússen zoals het nu zit) dat is voor de stevigheid ook beter.

Ja, dat lijkt me het makkelijkste. Gewoon nieuw plankje eronder, alleen als ze zoals in de voorbeelden voor een houtlook wil gaan, misschien wat ingewikkeld om een paneeltje met dezelfde print/kleur te vinden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 16:12

Je hebt heel veel kleurbeitsen die prima geschikt zijn om een blank stukje hout op kleur te maken. Maar of het voor een klusser met 2 linkerhanden makkelijk te doen is is een tweede :)
Overigens zijn de Billy's ook niet van echt hout en dan kun je net zo goed bij de bouwmarkt een paar planken meubelpaneel halen of een plaat multiplex op maat laten zagen.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 18:46

Thanks voor de verfkleur tips, ik zal het eindresultaat uiteindelijk zeker delen!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 16:24

Afbeelding
Hier raakt de eethoek steeds meer af <3. Er komen nog nieuwe houten jaloezieën in in leemkleur, een gordijn aan beide kanten van het raam (als t herfst/winter wordt wel lekker), een lijst aan de muur en nog twee stoelen :).

Dan zijn we er aardig. De rails voor de lijsten heeft nog wel wat om het lijf, onze muren en plafonds zijn scheef _O-.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 16:46

Prachtig San! Hele toffe decoratie ook (die fles rechts <3 ).

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 18:07

Afbeelding
Afbeelding

De eerste meubels staan er! Toch spannend als je het bij elkaar moet zien.

Nu nog leuke accessoires gaan scoren. De gordijnen worden opgehangen, die zijn wit. Van die halfjes voor het raam.

Welke kleur vinden jullie mooi bij de bank? Is beetje natuurlijke kleur. In winkel hadden ze rood tinten, niet fel beetje oud

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 18:22

Wie heeft er een goed advies voor wanddecoratie?
We zouden graag boven de bank wat decoratie willen. En dan geen kunst maar bijvoorbeeld (familie) foto's.
Manlief stelde een rail langs t plafond voor, maar dan hangt t aan een draad. Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik dat mooi vindt. Anders wordt t denk ik zoiets als modulari oid op de muur geplakt.

Wie heeft er mooi voorbeeld?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 18:31

Janinevv schreef:
[ [url=m/mLZQng.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9fFZrz.jpg]Afbeelding[/url] ]

De eerste meubels staan er! Toch spannend als je het bij elkaar moet zien.

Nu nog leuke accessoires gaan scoren. De gordijnen worden opgehangen, die zijn wit. Van die halfjes voor het raam.

Welke kleur vinden jullie mooi bij de bank? Is beetje natuurlijke kleur. In winkel hadden ze rood tinten, niet fel beetje oud

Elke kleur die jij mooi vindt, past hierbij met de naturel tinten. Zou zelf voor groen gaan.
_San87_ schreef:
[ [url=m/ALe2Z1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier raakt de eethoek steeds meer af <3. Er komen nog nieuwe houten jaloezieën in in leemkleur, een gordijn aan beide kanten van het raam (als t herfst/winter wordt wel lekker), een lijst aan de muur en nog twee stoelen :).

Dan zijn we er aardig. De rails voor de lijsten heeft nog wel wat om het lijf, onze muren en plafonds zijn scheef _O-.

Prachtig geworden San!