Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 17:45

Hoezo klootjebroek?
Als er ergens relatief weinig klootjesvolk woont is het wel in Kootwijkerbroek. Juist veel rijk volk daar. Kun je ook klootjesvolk noemen natuurlijk, maar da's niet de normale definitie dacht ik :D

danienappy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 17:45

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 17:47

Niks mis met dorpen op de Veluwe imo. Ik vind de omgeving bij Kootwijkerbroek echt prachtig. Het is dat ik het geld niet heb, maar ik zou er zo willen wonen.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 17:48

Foaly schreef:
Die hebben dan (denk ik gelijk) een torenhoog bod gekregen en proberen nu nog van jullie af te komen := Wat een naaistreek zeg, zou hier ook stevig van balen. Wat gebeurt er als je niet akkoord gaat?

Gaan ze door met een ander(als die er al is?) maar het vreemde is dat het al bijna 2 jaar te koop staat, een hoger bod lijkt mij daarom niet aannemelijk. Wat ze nu doen kan ook helemaal niet als je al een overeenkomst heb... Heel moeilijk en stel het gaat nu toch door(wat ik zeker niet verwacht) zit er al een nare smaak aan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 17:49

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 17:50

Qimm

Omg! Haha

ClaudiaHS

danienappy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 17:51

Ibbel schreef:
Hoezo klootjebroek?
Als er ergens relatief weinig klootjesvolk woont is het wel in Kootwijkerbroek. Juist veel rijk volk daar. Kun je ook klootjesvolk noemen natuurlijk, maar da's niet de normale definitie dacht ik :D

Ik vond het wel lekker bekken haha, nu ik de definitie "klootjesvolk" heb gevonden is mijn woordenschat weer wat verrijkt :o

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 18:01

Ik zou echt niet in Kootjebroek willen wonen :x Hoewel er wel steeds meer import is natuurlijk. Maar toen wij er eens een huis gingen kijken en ik vroeg of ik daar ook kon paardrijden op zondag, keek de makelaar mij misprijzend aan en zei: Nee, en een vrouw in spijkerbroek wordt ook niet gewaardeerd _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 18:34

Moet je toch lekker helemaal zelf weten wat je doet op zondag _O- Dat zou mij echt niet tegenhouden als huis en omgeving me bevallen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 18:35

Nah, valt wel mee hier hoor. Zélfs in zeer gesloten dorpen zoals Uddel en Kootwijk valt het met de acceptatie best mee. Ze leven van het toerisme, en de restaurants zijn dus bv ook echt op zondag open. Kost ze anders veel te veel omzet :)) Geld gaat boven de heer...

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 18:47

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 18:52

Ibbel schreef:
Nah, valt wel mee hier hoor. Zélfs in zeer gesloten dorpen zoals Uddel en Kootwijk valt het met de acceptatie best mee. Ze leven van het toerisme, en de restaurants zijn dus bv ook echt op zondag open. Kost ze anders veel te veel omzet :)) Geld gaat boven de heer...

Nou, tot voor een aantal jaar geleden was in Harskamp de geldautomaat en de (zelfbedienings)pomp dicht op zondag.

Intussen zijn ze wat minder strikt, maar ik zou er niet willen wonen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 19:02

ikke schreef:
Ibbel schreef:

Nou, tot voor een aantal jaar geleden was in Harskamp de geldautomaat en de (zelfbedienings)pomp dicht op zondag.

Dat is in Uddel nog steeds zo en op de camping bij mij achter mag je bijvoorbeeld geen badkleding aan (ook de kinderen niet). Ook aankomst en vertrek is niet gewenst op zondag. Garderen is wel echt heel erg toeristisch en daar zijn de meeste restaurants en de snackbar wel open.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 19:04

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 19:18

Jeetje, die in Raalte :wow:
Vanaf de weg vind ik hem ook totaal niet aansprekend. Pas aan de achterkant begint het interessant te worden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 19:31

Ik zou de lelijke voorkant de bulldozer over laten rijden.. wat een pareltje aan de achterkant!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 19:37

Ik had ook de voorkant gesloopt en dat koetshuis daar laten neerzetten. Wat een mismatch zo samen :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:24

ikke schreef:
Ibbel schreef:

Intussen zijn ze wat minder strikt, maar ik zou er niet willen wonen.

Toen mijn man hier kwam wonen hadden we ons paard nog in Lunteren staan. Hij wilde geld pinnen in Ederveen. Op zondag. Ik zeg nog gaat je niet lukken. Wilde hij niet geloven. Ook onze rijvereniging waar we toen lid waren was dicht op zondag. Je mocht ook de bak niet gebruiken dan. Het is wel erg verbeterd. Zelfs onze woonplaats heeft nu eens per maand koopzondag. Dat was jaren terug echt niet voor te stellen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:31

Waar ik woon is pinnen op zondag altijd mogelijk geweest. Tanken op zondag niet. Eerst vanwege 'betalen aan de kassa' en de winkel was dicht op zondag, later kwam er een betaalautomaat, maar die ging gewoon uit op zondag. Tot er een Tango in het dorp kwam. Toen ging de plaatselijke pomp meteen om en open op zondag. Geld doet een hoop :+

Stond hier trouwens een jaar of wat geleden een huis te koop met een groot bord aan de weg. Daar hing op zondag een doek overheen. Dat dan weer wel :D

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:34

Oh zo zag ik ook wel huizen die op zondag niet te koop waren (bord lag achter de heg) en de rest van de week wel. Zowel in de buurt van Ibbel als in de buurt van SusanH.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:37

Waar ik woon zijn de winkels op zondag van 12 tot 5 open sinds kort. Dan hebben de kerkgangers er geen last van. Maar als je hier op zondag met een boodschappentas loopt, wordt er wel afkeurend naar je gekeken.
Toen ik nog paarden had, keken de mensen hier in de flat ook vreemd naar mijn zondagse outfit.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:38

Maar zo lang is toch nog niet alles open op zondag? Ik kan me nog herinneren dat op zondag de supermarkten gewoon dicht waren, is nog niet eens heel lang geleden. Een jaar of 10? Misschien lopen sommige dorpen gewoon wat achter.
We zijn onlangs van Enschede naar Winterswijk verhuisd, ik moest even wennen dat de winkels hier niet zo lang open zijn als in Enschede :P Wen je vanzelf aan.
En de dichts bijzijnde supermarkt vanuit ons huis is op 10km afstand. Ook daar wen je aan ;)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:44

Nijkerk is het eerste bolwerk hier in de buurt waar de winkels op zondag open mogen en de Appie ook idd open is.
In Barneveld was een paar winters geleden een grote loods verhuurd aan iemand die daar een kunstijsbaan exploiteerde en op zondag ook open was. Werd een bezwaar tegen ingediend bij de gemeente, en de gemeente heeft dat bezwaar afgewezen. Mocht gewoon.
Dus er zit was beweging in de heilige zondagsrust.

Gemeenteraad van Barneveld heeft zélfs haar zorgen uitgesproken over de lage vaccinatiegraad van kinderen en geeft nu voorlichting aan ouders hoe ze hun geloof en vaccineren met elkaar in het reine kunnen brengen. Het wordt hier nog wel eens de 21ste eeuw :j