Wat schattig dat eierdoosje, leuk idee!
Heb nog wel een leuke foto even opgezocht, zat vorig jaar in Zweden in een airbnb:

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Air schreef:Ooh wat een leuke Magda!
Wat schattig dat eierdoosje, leuk idee!
Heb nog wel een leuke foto even opgezocht, zat vorig jaar in Zweden in een airbnb:
[ [url=m/HleT7u.jpg]Afbeelding[/url] ]
Badeendje schreef:Wat een leuke plant magda! Een soort erwtenplant-variegata?
Wat een tof cadeautje Nijntjuh, superlief!
Voor de badkamer met weinig licht zou ik ook gaan voor calatheas, die houden van veel vocht en niet te fel licht
Die calathea is ook super gaaf magda!
Airwat een mooie!
Heb vandaag een foto gemaakt van mijn whale fin, de donkerdere kant staat richting het licht, de gevlektere kant richting de muur
[ [url=m/PvVnEp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Z2tITB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Badeendje schreef:Wat een leuke plant magda! Een soort erwtenplant-variegata?
Wat een tof cadeautje Nijntjuh, superlief!
Voor de badkamer met weinig licht zou ik ook gaan voor calatheas, die houden van veel vocht en niet te fel licht
Die calathea is ook super gaaf magda!
Airwat een mooie!
Heb vandaag een foto gemaakt van mijn whale fin, de donkerdere kant staat richting het licht, de gevlektere kant richting de muur
[ [url=m/PvVnEp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Z2tITB.jpg]Afbeelding[/url] ]
magda_90 schreef:Ik ben benieuwd of het mij lukt.
Kak zeg! Wat heb je tot dusver gedaan?
magda_90 schreef:De eitjes, die in holtes etc worden gelegd komen na ~ 21 dagen uit. Daardoor zul je meerdere weken achter elkaar moeten behandelen en de aarde moeten vervangen.
Je zou ook de spray van ecostyle kunnen overwegen.
magda_90 schreef:Snap ik die is ook gaaf!
Ik heb wormenmest besteld als voeding ipv pokon vloeibaar. Hier kun je niet teveel van geven wat bij vloeibaar wel kan en zodoende verbranding kan veroorzaken.
In deze wormenmest zitten ook roofmijten die o.a. tripslarven opeten en zodoende de potgrond gezond en sterk houdt.
Wellicht is dat ook aan te raden voor jou?
Je geeft een handvol on de 2 maanden en vermengt dit met de bovenlaag. Bij grote potten wat meer en kleintjes minder natuurlijk.
magda_90 schreef:https://wormenkwekerijwasse.nl/product- ... ormenmest/
Super snelle levering. Bij planten die ik nu nog moet verpotten meng ik het zo:
3 turf
1 schors
1 hydrokorrels
1 wormenmest
Canon schreef:Dat is een fijne tip _San87_! Ik denk dat ik daar ook nog veel aan heb.
Balen van je thea.. Ik hoop dat ie het met een wonder toch red, maar het is inderdaad al een aardig traject wat je gehad hebt..![]()
Mensen, fijne Boomfeestdag!(De Intratuin had allemaal acties vanochtend/vandaag..)
![]()
Ik wilde vandaag één van mijn oudste plantjes een plezier doen, sinds ze nogal wat blad laat vallen en ik denk dat haar "pot" te klein is geworden.. Dus cuctusgrond gehaald bij de Intra vanmorgen (wat geen veilige plek voor mijn portemonnee is..) en aan de slag, maar nu ontdekte ik dat ze een verrassing had verborgen..
[ Afbeelding ]
Ik heb twee baby-succulents erbij!![]()
En ze zijn echt mega klein!
[ Afbeelding ]
Ik twijfel nu alleen nog of ik mijn Mama-succulent nu moet afsnijden waarze nog groen is en toch ook al worteltjes groeien, of dat ik de hele plant moet verplaatsen naar en andere pot. Ik denk niet dat ik onderaan nog blad terugkrijg en ik heb al een tijdje het gevoel dat dat bruine gedeelte omhoog kruipt.. Ze krijgt wel gewoon water en voeding en heeft haar rustperiodes, maar ik denk dat ze nu te groot is voor waar ik haar in heb geplaatst toen ze klein was.. Wat denken jullie?
[ Afbeelding ]
Canon schreef:Dat is een fijne tip _San87_! Ik denk dat ik daar ook nog veel aan heb.
Balen van je thea.. Ik hoop dat ie het met een wonder toch red, maar het is inderdaad al een aardig traject wat je gehad hebt..![]()
Mensen, fijne Boomfeestdag!(De Intratuin had allemaal acties vanochtend/vandaag..)
![]()
Ik wilde vandaag één van mijn oudste plantjes een plezier doen, sinds ze nogal wat blad laat vallen en ik denk dat haar "pot" te klein is geworden.. Dus cuctusgrond gehaald bij de Intra vanmorgen (wat geen veilige plek voor mijn portemonnee is..) en aan de slag, maar nu ontdekte ik dat ze een verrassing had verborgen..
[ Afbeelding ]
Ik heb twee baby-succulents erbij!![]()
En ze zijn echt mega klein!
[ Afbeelding ]
Ik twijfel nu alleen nog of ik mijn Mama-succulent nu moet afsnijden waarze nog groen is en toch ook al worteltjes groeien, of dat ik de hele plant moet verplaatsen naar en andere pot. Ik denk niet dat ik onderaan nog blad terugkrijg en ik heb al een tijdje het gevoel dat dat bruine gedeelte omhoog kruipt.. Ze krijgt wel gewoon water en voeding en heeft haar rustperiodes, maar ik denk dat ze nu te groot is voor waar ik haar in heb geplaatst toen ze klein was.. Wat denken jullie?
[ Afbeelding ]