[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:20

Hihi Sonja :D

Hier juist een hele mooie boeren vanille kleurige keuken geplaatst en alle muren lichtgeel laten spachtelen, heerlijk sfeervol en warm in combinatie met hout, smeedijzer en terra plavuizen *\o/*

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:26

Ik heb juist een hekel aan kleur op de muren, off-white en niet meer kleur dan dat. Het huis oogt ook veel kleiner met kleuren en eigenlijk juist somberder doordat het donkerder wordt. Ook met lichtgeel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:32

Dat bedoel ik: smaken verschillen :j

De 1 vindt wit mooi ruim en schoon en fris ogen ofzo, ik vind het maar akelig onpersoonlijk en klinisch, totaal geen karakter :=

Het moet niet donker zijn maar gewoon lekker zacht en prettig aan de ogen, dat nare felle wit en die enge fletse ahorn e.d. kleuren is dat niet voor mij, ik krijg daar echt de kouwe rillingen van en heb menig op zich heel leuk huis van buiten en qua ruimtes, gewoon keihard weggeklikt op van die enge witte keukens, badkamers en tegelvloeren enzo want dat wordt teveel om er uit te slopen en te vervangen door iets met wat meer karakter :P

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:41

Inderdaad, smaken verschillen, en dat is maar goed ook. :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:49

hier in huis 1 zwarte muur(behang met grijs/zilver patroon) en een knalpaarse muur, kom maar door met de kleuren hoor , ik smeer wel :j
ik vind het geheel wit zo kil en kaal worden, niks voor mij.
maar gelukkig verschillen smaken idd, zo is er voor iedereen wat :)
hier trouwens nog extra redenen gekregen om geen geheel wit huis te doen, dan blijf ik verven met die smeerkees van een hond, straks zijn dat er twee...dondersch, moet er niet aan denken .

maar! ik zou nooit vallen over een inrichting/kleurenpalet wat niet mijn smaak is bij het zoeken naar een huis, een emmer verf is wel het minste wat er tegen aan moet bij de meeste huizen die ik bekijk , als ik dan al niet door een kleurtje heen zou kunnen kijken wat me niet aan staat, dan vind ik nooit een huis :+
ik kan er dus ook echt niet bij dat de kleur van 1 muur het zou kunnen maken of breken :n
decor boeit me in het geheel niet, ik kom niet bij een huis kijken of de kleur van een muur me aan staat, maar of dat het huis me aan staat
ik ken mensen die dus echt nergens doorheen kunnen kijken en overal over vallen,

(Pmarena, ik kan geen geel meer zien, zou bijna serieus een huis laten lopen als het weer helemaal geel is qua behang, verf en tegels... :+ )

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:09

Overigens hebben wij ook 1 gekleurde muur, paarse wand op de slaapkamer. :)
Maar kleur maakt een huis kleiner, en dat is niet een kwestie dus van "de kleur staat me niet aan" maar het gevoel van "dit huis is mij te klein". Makelaars en binnenhuis-architecten adviseren niet voor niets kleurloos voor verkoop woning.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:20

Ik heb twee donkere muren in mijn woonkamer. Maar goed, ik heb ook een enorme woonkamer van zo'n 30m2 :+ L-vormig ook. Als je die helemaal wit verft dan wordt een knap zielloze bedoening. Het is immers een appartement met standaardmaten etc. Juist door twee muren kleur te geven krijgt de woonkamer heel veel sfeer en warmte.
Dus lichte laminaatvloer, witte muren en één zijkant van de woonkamer (de lange kant van de L) is helemaal glaswand. Al zou ik de muren zwart verven, dan nog lijkt mijn woonkamer een balzaal :)) Ik vind zelf een volledig witte woning niet aantrekkelijk. Ik wil een warme, woonbare woning waarin ik me thuis voel. Toen ik deze woning binnenstapte hadden de twee muren die nu wijnrood zijn een okergele kleur. Veel grote, massieve en donkere meubels erin. En ik vond het fantástisch, want dit was een thuis, en niet het zoveelste appartement waarin ik binnenstapte.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:50

Grappig die discussie over kleuren. Als ik een huis ga kijken, dan kijk ik naar het huis, staan de kleuren me niet aan... geen probleem, met verf kun je een hoop doen. Bij mijn huis moet het binnen schilderwerk eigenlijk gedaan worden, maar daar hebben wij geen zin meer in. Kopers zullen het toch naar eigen smaak willen schilderen, dus dat laten we maar zo.
Al mijn twijfels of ik hier wel weg wil zijn inmiddels weg, we zijn er van overtuigd dat we echt weg willen. En eigenlijk hoop ik dat het niet te lang meer duurt voordat er een koper komt, ik ben het hier een beetje zat aan het worden nu. Zaterdag hebben we weer kijkers. Laten het nou een keer kopers zijn.....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 09:35

Schilderwerk daar zal ik ook niet over vallen, maar een geheel witte tegelvloer door het hele huis, spierwitte badkamer en ook nog eens een hele witte keuken.... dat is niet met een verfje op te lossen :P

Ik zie dan echt andermans huis, om die zielloze huurhuis-uitstraling (sorry :o ) weg te krijgen zal er een andere vloer in moeten, badkamer en keuken serieus aangepakt, en DAARNAAST dan nog de hele boel verven en sauzen enzo.

Dan kijk ik liever even verder naar andere huizen die wel al een mooie warme uitstraling hebben zonder te donker te worden :)

(zegt zij die zo'n mooi huis vond en alsnog de hele boel gestript heeft :+ )

Ik kan me overigens wel voorstellen dat er mensen zijn die afknappen op een knalpaarse of gifgroene muur, er zijn altijd mensen die er niet overheen zien om zelf te gaan klussen en als er ook een prima optie te koop staat die al naar hun smaak is, dan is het simpel kiezen natuurlijk :)

Zowel in het oude huis als het nieuwe huis is de woonkamer iets van 40m2 dus wat dat betreft zal een wat warmer kleurtje dan dat felle wit niet zo veel uitmaken :P

We hebben hier nu heel licht gelige wanden, bijna crème zeg maar. Had van mij eigenlijk wel wat dieper van kleur mogen zijn :P De deuren heb ik ook in meer beige dan wit geverfd, hoe beige ze zijn dat valt eigenlijk pas op als je er echt spierwit naast houdt.

Heb eigenlijk meer een voorkeur voor mooie houten deuren, zo zonde ook altijd als mensen van die mooie houten deuren of meubels zo zielloos wit hebben gemaakt en daarmee verpest hebben -O-

Sym: ik duim voor jullie mee, maar dat van jullie klonk ook als best lastig qua doelgroep meen ik?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 09:50

ik vind het juist een prettig huis voor de verkoop. de ruimtes vallen gelijk goed op en je krijgt gelijk een goed beeld wat je ermee kan. ook door kleuren kijk ik heen wat verf doet wonderen maar ik vind jouw huis er prima uit zien voor de verkoop. mooi neutraal

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 09:56

Het was toch iets dat het door bepaalde kenmerken bepaalde mensen aantrok, die dan vervolgens afhaakten omdat het dan iets anders dat ook bij dergelijke mensen / wensen hoorde weer niet had, zoiets toch? :)

Of haal ik nu mensen door elkaar :o

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:06

Ik ben wel blij met de meningen die jullie geven over ons huis :j
Ik heb dan wel witte muren en 1 grijze muur beneden maar mijn deuren en kozijnen zijn niet wit maar een beetje creme-kleurig zodat het de boel een beetje breekt.

Maar ik vind zelf dat wij niet zo'n mooie keuken erin hebben zitten.
De koelkast en de combi-magnetron zijn geen inbouw en daar stoor ik me aan. :(
Die gaan ook mee naar het volgende huis.
Gaan dan als reserve in de bijkeuken bij het volgende huis.

Maandag toch maar eens even langs alle makelaars in Zwijndrecht om te kijken wat ze kunnen betekenen voor ons.Wil eigenlijk het liefste alle bezichtingen zelf doen ivm de hond.Vind het niet zo'n prettig idee dat andere mensen in ons huis zijn en de hond baggert door het huis.En opsluiten in de schuur wil ik niet als ik er zelf niet bij ben.Nu maar hopen dat er een makelaar is die mij zelf de bezichtigingen wil laten doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:10

Als er kijkers komen kan je de hond toch gewoon meenemen op een wandeling :P

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:12

Dat zou ik ook doen maar op 2 dagen in de week ben ik niet thuis en dan kan ik de hond niet meenemen en dr is niemand anders die de hond dan kan meenemen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:17

Hè, dus je zou wel mensen zelf rond kunnen leiden, maar niet in plaats daarvan op hetzelfde moment de hond mee kunnen nemen terwijl de makelaar de rondleiding doet?

Die snap ik niet :P

Gewoon geen bezichtiging plannen op die 2 dagen dat je niet kan dan toch :)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:28

Ik ga altijd weg met de hond als er bezichtigingen zijn, je kunt inderdaad aangeven dat die dagen het jou niet uitkomt.

Ons huis is inderdaad voor een beperkte doelgroep, paardenliefhebbers die voor zichzelf niet zoveel ruimte nodig hebben.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:34

Aha was dat het :)

Naast mijn ouders is ook zo'n huis met weinig ruimte binnen, maar veel ruimte er omheen voor de paarden, je moet er net de liefhebber voor vinden die voor de paarden leeft zeg maar. En die vonden ze een paar jaar geleden.

Nieuwe buren zitten zelfs nog met een tiener te veel voor het aantal slaapkamers dacht ik, geen idee hoe ze het doen :P

paulus26

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:38

Is het niet beter als de hond er helemaal niet is?
Jij lekker stuk wandelen met de hond en de makelaar doet de bezichtiging met de eventuele kopers.
Niet iedereen is gecharmeerd van een hond in huis. Andere mensen zijn ronduit bang voor een hond, ongeacht de grote.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:48

pmarena,ik vind het zo l*llig dat mensen dan op die 2 dagen niet kunnen komen kijken.
Maar ik kan wel met de hond gaan wandelen als er potentiele kopers zijn voor het huis,dat is geen probleem.
Maar ik heb ook nog 2 kids en als mensen dan 's avonds komen kijken dan ga ik niet graag met de hond wandelen terwijl mn kids boven in bed liggen.
Ik ga gewoon maandag de makelaars af en kijk wat de mogelijkheden zijn.
Misschien zijn er wel makelaars die het fijn vinden als de eigenaren zelf de bezichtigingen doen.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:50

Onze honden zitten in de buitenren achter in de tuin wanneer er een bezichtiging is. Maar die houden zich stil (fijn van die waakhonden ;)), dus daar heeft niemand last van. Maar ik zou ze inderdaad niet in huis laten. Geeft niet voor iedereen een goede indruk.

Kleuren doen mij overigens bij een bezichtiging niet zoveel. Ik kan daar prima doorheen kijken. Wat ik zelf lastiger vind om te zien is wanneer het huis helemaal volgeduwd en rommelig is. Daar word ik echt kriegelig van.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:56

lovemyhorse1 schreef:
pmarena,ik vind persoonlijk een witte keuken helemaal geweldig maar ik ben dan ook geen koper.
Je kan in mijn link kijken en dan een mening geven wat jij er aan zou veranderen als je ging verkopen.
Zou heel erg blij zijn met advies.

Ik ben niet pmarena, maar ik lees wel veel advertenties omdat ik op zoek ben naar een huis... en er valt me iets op in je beschrijving. Sowieso is het op een aantal punten naar mijn mening té uitgebreid (ik hoef niet te weten dat jullie in 2013 nog een gasslang hebben vervangen in de keuken, het enige wat ik me dan af ga vragen is namelijk wat er mis is in die keuken, en dat lijkt me juist niet wat je wilt) en nogal subjectief. Je vermeldt bijvoorbeeld overal dat er "een mooie laminaatvloer" ligt. Vermijd dat mooie, maar zet er neer dat het een nette laminaatvloer is, bijvoorbeeld.
Wat ook vragen oproept is dat de buitenkant in 2011 geschilderd is, en dat daarna blijkbaar de boeiranden nog vervangen moesten worden? Maak daar dan van dat het buitenwerk netjes onderhouden is ofzo. Zelfde geldt voor zaken als dievenstrips etc.

Mijn eerste indruk is dat je een net huis hebt, maar ga er vanuit dat kopers altijd iets zullen willen veranderen. Dus de kleurstellingen van de kamers zou ik daarom wat minder uitgebreid omschrijven. Verder mis ik wel het bouwjaar van het huis, en zaken rondom isolatie (dubbel glas? spouwmuurisolatie?) maar dat kan komen omdat ik zelf zoek naar oudere huizen ;)
Je richt je op een bepaalde doelgroep, lijkt me (gezin), daarom kun je misschien ook iets opnemen met afstanden tot winkels en scholen?
Eigenlijk zie ik geen reden waarom een dergelijk huis niet snel zou moeten verkopen... de kopers kunnen er zo in, alles is af.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 11:15

lovemyhorse1 schreef:
pmarena,ik vind het zo l*llig dat mensen dan op die 2 dagen niet kunnen komen kijken.
Maar ik kan wel met de hond gaan wandelen als er potentiele kopers zijn voor het huis,dat is geen probleem.
Maar ik heb ook nog 2 kids en als mensen dan 's avonds komen kijken dan ga ik niet graag met de hond wandelen terwijl mn kids boven in bed liggen.
Ik ga gewoon maandag de makelaars af en kijk wat de mogelijkheden zijn.
Misschien zijn er wel makelaars die het fijn vinden als de eigenaren zelf de bezichtigingen doen.

Maar als ze komen bezichtigen dan neem je je kinderen en je hond toch mee?
Wij hebben bijna alle bezichtigingen gehad tussen 17.30 en 19.00 dan kun je toch wel met je kids en hond desnoods op bezoek bij de buren :=

Wat ik namelijk een grote afknapper vond is makelaars/eigenaren die moeilijk doen over bezichtigingen.. sterker nog wij hebben er 1 huis op laten lopen puur omdat het bijna niet kogelijk was om er een te plannen!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 11:18

ik reed rond met de auto en trailer, vol met allerlei prullen, speelgoed hond en katten (kattenbak)

geen beesten en beestenlucht in huis en idd, met kindjes in bed kunnen ze een huis toch ook niet echt bekijken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 11:19

lovemyhorse1 schreef:

Snap ik, maar als je de bezichtigingen zelf doet dan kan dat toch alsnog niet op die dagen dat je niet naar huis kan :P
Zou je wel kunnen rondleiden, dan kan je immers ook de hond meenemen :)

's Avonds met jonge kinderen die dan al op bed liggen is natuurlijk wel heel raar om die achter te laten inderdaad :P

Maar in het geval dat er echt eens een keertje om die tijd een bezichtiging moet zijn, kunnen die wellicht nog een nachtje uit logeren gaan als ze dat wel vaker doen? :)

Iemand die komt bezichtigen die wil toch ook graag alle ruimtes bekijken dus zal toch ook even die slaapkamertjes in willen... sowieso niet handig als daar kinderen liggen te ronken :)

Als koper vind ik het persoonlijk toch wel heel veel fijner wanneer ik kan bezichtigen zonder de eigenaar van het huis erbij, simpelweg omdat je dan echt gewoon voor jezelf kan kijken, voelen en praten zonder dat je rekening moet houden met de gevoelens van de eigenaar.

Bovendien is het (denk ik) voor een eventuele koper gunstig als die niet het gevoel heeft in andermans huis op bezoek te zijn, maar om in zijn eventuele eigen toekomstige huis rond te lopen, en als de huidige eigenaar je rondleid dan ben je toch wel heel erg de sfeer aan het oproepen dat het jouw huis is en dat kan best tegenwerken.

Als geïnteresseerde moet je er heel blanco rond kunnen lopen en alles goed in je opnemen, voor je kunnen zien hoe jij daar gaat wonen enzo, en daarvoor is het wel handig als de huidige bewoners er geen al te groot stempel op drukken door teveel rommel of zelfs hun eigen aanwezigheid..bezichtigen met een eigenaar in je kielzog, hond die rondbanjert en kinderen die liggen te slapen waardoor het lastig is om te kijken naar een kamertje waar je eigenlijk een inloopkast van wilde maken....

Dat wordt toch lastig om dan daar allemaal doorheen te kijken en je eigen leven daar voor in de plaats te projecteren en het als "jouw" huis te zien :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 03-01-14 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 11:23

Wendy bedankt voor je tips.Ga het straks aanpassen in de advertentie :o

Dungen,heb geen of weinig contact met de buren dus dat zal moeilijk gaan.Maar kan zowieso gaan wandelen.Maar ik wil het liefste ook geen bezichtigingen na 19.30 meer want dan liggen de kids op bed.
Maar ben bang dat ik mezelf dan in de vingers snij vanwege flexibiliteit. 8)7