Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 10:11

16de naar de notaris :D :D :D :D

Moeten wel een boete van 275 betalen omdat we later zijn dan verloop van het voorlopig koopcontact. Maargoed dat nemen we voorlief.

Morgen ook maar de vloer en meubels bestellen.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 10:14

Dat is nog wel te overleven ja. Wel balen maar toch.

Maar wat heerlijk dat t dan eindelijk rond is!
Jullie zijn er lang mee bezig geweest toch?

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 10:24

Ja ruim 13 weken. En daar zitten de weken van nu tot 16 september nog niet bij. Maar goed die boete is te overzien.

Ah ben zo ontzettend opgelucht.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 10:28

Ja dat zal!
Nu eerst lekker op vakantie dus?
Waar ga je heen?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 10:29

Jeee Ash, wat fijn dat het eindelijk rond is!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 10:31

Die boete is zeker te overzien, maar ik zou er wel van balen aangezien het niet door eigen toedoen was dat jullie te laat zijn.... :o
Maar goed, het is nu tenminste eindelijk geregeld!
Niet teveel kopen al he?! }>

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 10:36

Ja ahh heerlijk, zondag lekker naar de zon. Turkije :D

Heb eindelijk een rustig en fijn gevoel. Ons geduld word eindelijk beloont :)

We hebben al heel veel gekocht, haha.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 10:41

wat fijn zeg ash! Goed nieuws! Nu lekker genieten van de vakantie :) en de boete is inderdaad te overzien.

Dat paarse drukke behang is ook niet helemaal mijn ding, maar ik denk dat het leuk te combineren is met kalme dingen. Witte meubels, of donker bruin kleurige meubels. Is ook niet gek denk ik. Al zou ik sneller richtig wit/creme gaan. Met donkere meubels lijkt het misschien snel erg donker binnen. Aangezien het behang ook al wat donkerder paars is. Verder in combinatie met licht paars/lila is ook niet gek!

Vriendlief komt net naar mij toe. De auto had weer een volle tank nodig en hij had nieuwe sigarettten gekocht van een collega zodat hij ze goedkoper kon krijgen en meteen genoeg gehaald voor de komende maand. Nu was het geld eigenlijk op en wist hij niet of hij genoeg had voor verf en gordijnen. Oeps! Misschien toch maar 2 weekjes wachten tot er weer geld in de portomonnee zit. Maar ik denk zelf nog steeds te neigen naar of donker blauw op de slaapkamer muur of grijs. De woonkamer wordt in ieder geval beige. Kan niet wachten tot we het huis kunnen inrichten! :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 10:47

Heel donker blauw en dan van die lichtgevende sterretjes erop is wel heel mooi voor in een slaapkamer! :D
Dat rottige geld ook altijd.... Ik zit steeds naar 'het geluid' op Q-music te luisteren. Dat je zo makkelijk aan geld kunt komen, maar het lukt maar niet :+

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 10:51

inderdaad! Geld is zo snel op! En ik heb wel wat, maar dat bewaar ik voor bijvoorbeeld mijn telefoonrekening als die hoger uitvalt of voor eten. Extra huishoudelijke uitgave of als mijn vriend toch de auto moet bijtanken. Helaas is het geld dan toch altijd weer zo op. Maar ja, volgende week krijgen we de sleutels van het huis. Kunnen we onze keukenspullen er al vast inzetten en dan 2 weekjes wachten met erin trekken. Dan is er weer budget en kan er een bed komen, een kledingkast, tv/internet/telefoon, verf, gordijnen :)

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 10:52

dodyg schreef:
hoi hoi mag ik mij ook melden?
wij wonen sinds een klein jaar in ons nieuwe huis en zijn stilaan toe om verder in te richten en te schilderen en behangen..

ik heb dit behang in mijn hoofd..
[ Afbeelding ]

Iemand tips om dit te combineren met een kleurtje voor op de andere muren?

ik zat te denken aan grijs?

Ik zou de lichtste kleur uit je behang pakken en die op de andere muren doen.
Is heel licht grijs? Mooi met witte meubels en inderdaad mooie paarse vazen en frutsels

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 16:39

Ik ben eigenlijk nog op zoek naar een mooie grote hanglamp voor mijn boven mijn teakhouten vierkante eettafel van 140x140. Wat hebben jullie voor verlichting boven de eetkamertafel? waar hebben ze veel mooie lampen(kappen)? Foto's en tips zijn welkom!

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 12:14

Ik denk toch dat ik jullie hulp weer nodig hebben.
Ben super blij met mijn huisje wat ik er tot nu toe van gemaakt heb, er is alleen een Maar;
Het blijft hier steeds zo rommelig ogen,en wil wel een knus maar makkelijk schoon te houden huis.
Het is hier natuurlijk niet geheel groot dus de rommel die je dan maakt valt gelijk op.
Maar vind ook dat ik te veel rommeltjes heb staan.

Het liefst bijvoorbeeld op de dressoir wil ik mijn dvd speler en tv kastje weg werken,maar ik heb geen idee hoe?
Ik wil dit het liefst met zo min mogelijk leuk inrichten met bv een lampje en misschien een klein dienblad met wat leuks erop.

Dan heb ik mijn ''tv''kastje wat niet meer dient als tv kast ,hier heb ik schilderijtjes in dezelfde lijstjes op staan met oude foto s van het dorp.
Maar zit nog steeds te twijfelen om ze als groot schilderij aan de muur te hangen (naast de tv,achter de kamer deur).
En heel misschien dat ik bij het kastje de deurtjes eruit wil halen en dan de planken behangen en daar dan wat leuke spulletjes op zet,maar ja geeft dan ook weer ''troep''
En soms denk ik om die kast eruit te halen voor wat meer ruimte (maar geen idee waar ik erheen moet wil hem wel behouden)

Dan heb ik hier nog 3 kleine plateau tafeltjes maar sinds ik ze heb weet ik eigenlijk ook niet wat ik ermee moet doen. Ze zijn wel super leuk.

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 12:54

Foto's?

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 13:08

Ik zo even foto s maken, ik dacht dat ik ze nog in het vorige topic had maar staan ze niet meer.(zelf van FB afgehaald)

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 14:09

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hierbij de foto s ,zoals je het ziet is het erg rommelig-en-echt-niet-weten -hoe-ik-het-wel-wil

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 15:06

Ik je probleempje. Ik zou inderdaad die foto's van het dorp gaan ophangen. Op het dressoir alleen de tv met dvd-speler enzo en dan een mooie plant erbij ofzo. Je moet inderdaad echt wat prutteltjes opbergen. Heb je ook nog een foto van de hele kamer? Kan zo niet echt wat zeggen over de verdere indeling. Omdat je het had over wat meer ruimte willen.

Wij zijn verhuisd van een studiootje naar een echt appartement, dus wij hebben nog wat te kort aan prutteltjes. Haha. Binnenkort maak ik foto's. Huisje is bijna "af".

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 15:44

Zo staat het er nu ongeveer bij (is wel al een foto van eerder en zit nu een kleed onder de eettafel en de kozijnen zijn wit en de gang heeft ondertussen al een remake gehad hihihi);

Afbeelding

Deze foto klopt ook niet helemaal meer zoals je ziet, de muur andere kleur en waar links de kooi staat die is weg maar staat nu voor de hond een bench.
En die staande lamp heb ik ook niet meer (staat wel te koop)

En deze is helemaal vanaf het begin dat ik bezig was , maar gaat erom dat ik hier die ??? kom even niet op de naam :( waar de computer in staat. Dus hier klopt geheel niks meer van, heb ondertussen andere gordijnen en radiator ombouw met venster bank.
Afbeelding

Afbeelding

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:00

Ohh wat druk allemaal shantal :+ Laatste foto is een STUK rustiger! +:)+
Vind overigens die schilderijtjes op de laatste foto laag hangen (?)

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:03

Laatste foto is idd al veel rustiger, denk dat de foto's ophangen goed idee is, en verder weinig neerzetten, je meubels hebben al veel kleur en sfeer van zichzelf dus niet teveel dingetjes. Dat maakt t heel snel rommelig.
Ook niet te veel op de rand bij je keuken zetten

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:06

Ik zou zelf alles weghalen en dan eens met mate wat terugzetten :) en de rest in een kastje om eens af te wisselen. Een paar grote dingen maakt al rustiger dan al het kleine spul, je hebt ook wat kleine meubels dat maakt ook onrustig :)
In dat oude tv kastje zou ik 2 manden zetten ipv het dienblad met glas.

Ik heb mijn tv/dvdspeler in m'n tvmeubel staan en een infrarood ontvangertje op het meubel. Zo kan de boel in t kastje met de deuren dicht :)

Je hebt zoveel foto's ook, is t geen idee om 1 wandje als fotowand te maken? Eventueel met die fotoplankjes van ikea?

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:59

Ik heb vanmiddag sowieso bijna alles al van het dressoir af gehaald en dan alleen 2 lampjes en dat plantje neer gezet.

Dat klinkt ook wel handig met infrarood, ik wil het liefst hier ook de dvd en kpn kast nog ervan af.
En wat voor soort apparaat is dat dan?

Ja ik zat zelf te denken voor die schilderij -tjes om ze bij de deur aan de muur te hangen, maar ben bang dat het daar dan weer te druk gaat worden.

Die 3 luik heb ik zo opgehangen vanwege dat de gaten daar nog zaten, maar het is idd mooier als ze wat dichter en hoger komen te hangen, maar dan krijg ik weer 3 witte gaten zichtbaar :(

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:01

En die bar wil ik steeds geheel leeg hebben, maar het is ''te makkelijk'' om er even wat neer te leggen, en sowieso moet er een nieuw blad opkomen.
Eruit halen lukt nu niet meer want heb onderaan tegels zitten die erin gemetseld zijn door me ex en heb pas mijn laminaat erin liggen.
Dus moet die echt nog opknappen, en vind het kwa zicht naar de keuken erachter wel beter.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:27

Huisje ziet er nu weer zo uit hihihi

Afbeelding

Afbeelding

Foto s zijn niet echt top met telefoon gemaakt en zijn van nu.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:34

Lastig zo in t donker, maar tv meubel is al stuk rustiger zo,
Misschien toch ook de hartjes van de deurtjes.
En ik zou die krans? van de geluidsbox halen.

Pff wat een rotwerk is verven toch, krijg t maar niet mooi.
Wat is jullie ervaring met verf op waterbasis?
Ik krijg t niet mooi glad, je blijft heel erg de structuur van de kwast en roller zien.

Kun je met verf op terpentine basis over verf op waterbasis heen verven?