Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 17:11

Ik dacht gewoon in de supermarkt in zakken.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 17:19

Je bedoelt dan waarschijnlijk 'gewone' soda. Want volgens mij is baking soda niet iets dat veel gebruikt wordt in Nederland.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 17:27

Dat bedoel ik inderdaad of was je op zoek naar baking soda?

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 17:53

Pizza voor 1 euro?! Where?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:49

Chanen schreef:
Gelukkig, ik ben weer gerustgesteld. Ik dacht al even dat ik een belangrijk onderdeel van het wc-schoonmaakritueel oversloeg. :P
Soda is denk ik niet zo makkelijk onder de rand te spuiten als andere middelen, of hoeft dat niet lang in te trekken? Waar kun je het eigenlijk krijgen? Want baking soda is vast niet hetzelfde als de soda waar je ontstoken wonden in weekt?

Baking soda is inderdaad anders en niet te vergelijken met normale soda. Baking soda bindt zuren aan zich en reinigt daardoor dus dingen.
Het is ook lastiger verkrijgbaar. De XL Jumbo hier om de hoek heeft het bij de Amerikaanse producten staan.

Ik doe vaak bij witte was een beetje baking soda, wordt het mooi wit van. Toiletpot maak ik soms schoon met een schep baking soda + scheut azijn, gaat het lekker bruisen en daarna nog even met de borstel erdoor. Mengen met een beetje wasverzachter, met een zeefje over matras strooien en na een paar uur met de stofzuiger opzuigen en je matras is weer een stuk frisser.

ChantalSmook schreef:
Trouwens Bij de AH is nu actie met 50% korting op noorse zalm van 100 gr. voor 1,50. Maar de noorse zalm koste dacht ik bij de Lidl 2,30 voor 200 gr? Of is dat minder? :)

Bedoel je diepvries of verse uit de koeling? Wij kopen wel de diepvrieszalm van Lidl, niks mis mee.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:53

Citaat:
Ik doe vaak bij witte was een beetje baking soda, wordt het mooi wit van

Hoeveel is een beetje Plien ? , een eetlepel , of een kopje ?

Mijn zoon gebruikt baking soda ipv deodorant, werkt perfect volgens hem.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:54

Ik denk een ruime eetlepel.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:31

Rampshellie schreef:
Pizza voor 1 euro?! Where?

Plus las ik.
Zalm is bij de AH voorverpakt bij de visafdeling.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:49

Vandaag bonusboodschappen gehaald bij de AH en was 23,29 kwijt.
Daarvoor heb ik 14 potjes hak :') (waarvan 8 sperciebonen lol) die maat is nl voor mij de perfecte maat per maaltijd, uiteindelijk kom je met bijv. euroshopper wel goedkoper uit (omgerekend) maar die potten zijn groter, voor mij zegmaar voldoende voor 1.5 maaltijd, maar dat is zo'n klungelige hoeveelheid. Daarnaast kan ik de potjes van hak fijn hergebruiken volgend jaar voor het inmaken van jam, ook daar zijn de grote potten niet echt geschikt voor (te groot dan bederft het door te lang openstaan uiteindelijk)

dus:
14 potjes hak, 8 tartaar. 2 pakjes grillworst, 2x vanilleyoghurt, 2x 3pak snickers en wat schoonmaakartikelen.
Moet echter weer terug want muts van de kassa heeft mijn 'duopak' afwasborstels met 2e gratis, 4x aangeslagen ipv 2x (waren in totaal 4 borstels, maar moest maar 2x aangeslagen worden), dus ik krijg nog 1,80 terug (hoewel dat niet helemaal klopt want heb er natuurlijk ook weer bonus over gekregen dus kan ook zijn dat ik maar 90 cent terugkrijg? rekenen lukt even niet nu lol)

Verder nog een paar losse dingetjes meegenomen, suiker, citroensap (zo'n citroentje verpakking), bakpoeder en gele vla.

Zaterdag nog een keer op de markt wat verse groente halen en melk/melkproducten, dus ik vermoed voor deze week ong. 32-35 euro in totaal kwijt te zijn.

Eigenlijk zit ik nu al 3 weken een paar euro boven mijn budget van 30 euro en zeg ik iedere keer maar 'dat' hoef ik dan een tijd niet te kopen. Komt door de hamsterweken en de vleesaanbiedingen (gehakt, kip, tartaar) dat ik er iedere keer boven zit. Zat zo te bedenken dat ik eigenlijk zeker een maand voort kan met wat ik aan vlees in de vriezer heb liggen. Maar mijn voorraadkast zit lekker vol, en eigenlijk komt het erop neer dat ik de komende weken alleen maar melkproducten en verse groente/fruit hoef te halen, en 1x ongeveer 10 euro aan glutenvrije producten (havermout en pasta)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 22:01

Plien ik bdoel de plakken verse zalm zeg maar. Maar was al binnen gewandeld. 3,- voor 200 gram. Zelfde prijs/gewicht verhouding als de AH actie dus alleen grotere portie. had me ook vergist in de actie, dus haal donderdag lekker een pakje :)

Annemieke alleen maar fijn toch. Ik had dat vorige keer na de hamster/euro weken ook. Toen vond ik het eigenlijk belachelijk hoe groot mijn voorraad was. Maar na een maand of 2 was het wel zo ongeveer op en baalde ik als ik dingen weer 'gewoon' voor de volle mep moest kopen . Trouwens ik haal voor mezelf de grote potten (3 porties ong.) bij de Lidl en vries het in. Ik kocht eerst ook hak/bonduelle maar zo ben ik goedkoper uit en hoef ik niet alle acties in de gaten te houden.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 09:29

Kaatje schreef:
Citaat:
Ik doe vaak bij witte was een beetje baking soda, wordt het mooi wit van

Hoeveel is een beetje Plien ? , een eetlepel , of een kopje ?

Mijn zoon gebruikt baking soda ipv deodorant, werkt perfect volgens hem.

ja klopt dat had ik weer ergens op een beautyblog gezien
tis zo handig
maar inderdaad moeilijk te krijgen als je in een boeren gehucht woont -O-

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 09:45

Zo jullie gaan goed :j

Ik heb nog niet verteld dat ik afgelopen vrijdag voor 42.64 boodschappen heb gedaan *\o/* En dan had ik ook fruit, vlees en brood en kattengrit a 5 euro per doos Wel minder dan normaal want vriendlief is een weekje van huis voor het werk.
Kan zijn dat hij vanavond toch al terug komt dus dan moet ik nog even wat bijhalen. Maar dat is dan eigenlijk alleen voor morgen en donderdag. Dan kom ik nog niet aan die 50 euro.
Knap gedaan vond ik het van mezelf :+

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:10

Ik heb ook wel grotere potten van euroshopper of ander budgetmerk maar qua boontjes is dat voor mij dus te weinig voor 2 porties, maar ik ben dan ook een grote eter ... en vind boontjes erg lekker lol. Bruine bonen in grote pot is over het algemeen teveel want dat gooi ik vaak samen met andere groente voor een wok/rijst gerecht, of door chili con carne of andere bonenschotel.
Van rode kool heb ik de appel/kaneel variant en de peer/kaneel variant meegenomen, die heb je niet van budgetmerk, kan je natuurlijk wel zelf doen maar blik/pot is voor mij ook 'makkelijk' koken en vaak voor 1 maaltijd.

Kidneybonen, die ik nog altijd van de bonduelle wil hebben en nog steeds niet op voorraad zijn (weer nieuwe reclamecheque gehaald lol), die heb je niet in grote potten, wel van eigen merk, maar dan is de bonduelle actie met 2e gratis dus goedkoper. Mais heb je ook niet in grote potten, wel in budget in blik en dan dezelfde grootte, maar wederom was ik dan goedkoper uit met de bonduelle.

En tja... mijn vriezer zit al ernstig vol, maar je hebt gelijk hoor, het zou anders kunnen.

Maar... ik gebruik de potjes zelf dus ook weer... waar ik dit jaar wat potjes los heb aan moeten schaffen bij de action (a 80 cent), gaan deze nu gewoon de schuur in als ze leeg zijn en kan ik dan volgend jaar weer jam ed in doen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:26

Ik denk dat ik nog wel voor 20 euro boodschappen bij moet halen :o
Vriendje komt toch thuis en zag dat er ook vaatwastabletten op de aanbieding zijn en die heb ik eigenlijk wel nodig. Is toch weer 7 euro. Maar goed daar doe ik dan wel weer heel lang mee.

Ik ga nog even kijken of er iets van mijn lijstje ook bij de Jumbo op de aanbieding is want dan ga ik daar ook nog even kijken.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:57

Il heb net bij de Lidl en AH boodschappen gedaan, was bij de Lidl 6,39 kwijt voor bio eieren, soepgroente voor de macaroni, krieltjes voor vanavond, prei 700 gram voor 0,69, tomaten 500 gram voor 0,55, toetje en ontbijtkoek.
Bij de AH 13,49 voor vegetarische burgers 4x, zeeuws meisje pakje boter, pak drinken, bio melk, blikje mais, spinazie a la creme dv, jamie oliver vissticks net zo duur als de iglo door de langbonus eens uitproberen en garnalen.
Donderdag alleen zalm en paprika kopen bij de AH en dan heb ik alles voor een week binnen.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 19:26

Ik ben vandaag even bij de lidl geweest, 13 nog wat kwijt.
Zak basmati rijst 4,5 kg
hamblokjes en spekblokjes
2 preien
knoflook
filet american
mega groote pot pindakaas (maak vaak zelf pindasaus)

Ik wil donderdag nog even naar de c1000 voor de grote boodschappen.
Zit nu ook leuke actie bij, per 10,- krijg je een zegel. Is je spaarkaart vol dan kan je doos vol boodschappen halen ter waarde van 43,-

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:52

Wemkelover, enig nadeel van die actie vind ik dat je binnen iets meer als een maand 400 euro uit moet geven voordat je pas die gratis boodschappen krijgt

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:36

Dat vind ik een nadeel van zulke acties, de hoeveelheid boodschappen dat je moet kopen om een pakket te kunnen ophalen en vaak stelt zo'n pakket ook weinig voor.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:48

Precies, ik ben ook goedkoper uit als ik dat pakket zelf zou kopen ipv er voor sparen. En aangezien ik het grootste deel ervan toch niet gebruik :n

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:16

Vaak helpt een berichtje op fb wel.
Ik neem altijd de zegels aan je weet maar nooit wie er wel spaart. En andersom. Vaak met speeltje spaar ik voor me zus dr kids ofzo.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:18

Nou heb ik ook de mazzel dat ik bij 1 winkel een hoop kassamensen ken

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:31

Scheelt weer Ecyoj!

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:34

Wow, vanaf vandaag verkoopt de Aldi galiameloen voor slechts 49 cent en snoeptomaatjes voor 59 cent. Jumbo heeft 1 kilo minneola's in de aanbieding voor 99 cent. Voor deze week ben ik al voorzien, maar gelukkig gelden de aanbiedingen tot volgende week woensdag, dus begin volgende week ga ik zeker even langs. :D

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:36

Oeh *plant ritje Aldi en Jumbo vanmiddag*
Thanks Chanen

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:37

Wauw die galia meloen is een goeie! Is dat een prijs die blijft of actie?