Rebecca schreef:Wat een aparte tuin zo , kan je de schutting niet slopen en rechtzetten?![]()
Moeilijk is het een kleine tuin ...
Die schutting is is inderdaad bijzonder.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
swartbeessie schreef:Mooie tips qua planten!
Dat snap je toch niet, dat mensen alles bestraten? Ga dan in een flatje wonen, denk ik dan...
Zoals gezegd, wij hebben hetzelfde:
Lastige met alles bestraat is vooral de indeling - wat zet je waar? Tenminste bij ons... Er is een gekke harmonica schutting neergezet, en onhandige driehoekig gemetselde bakken waardoor de tuin er nog smaller uit ziet dan hij al is.
Het is helemaal niet naar mijn smaak, laat dat duidelijk zijn :-S... Ik hou van weelderig, lekker groen, niet teveel rechttoe rechtaan... [foto's zijn nog van funda, voordat wij er woonden. de steigerhouten bank is weg, net zoals de losse potten - nu dus echt een oprit... De plek waar de auto staat is eigen grond, dat zouden we in overleg met de buren misschien bij de tuin kunnen trekken, onze auto past daar toch niet).
[ [url=m/n2FrwZ.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Pgay7l.png]Afbeelding[/url] ]
Hebben jullie ideeën over de indeling?
Bijvoorbeeld ideeën over n mooie oplossing waar ik 'n zandbakje en/of schommel zou kunnen zetten?
dems75 schreef:Heb ook fotos gemaakt van de huidige situatie. Let dus niet op rondzwervende troep
[ Afbeelding ]
Dit is momenteel het tuinhuis die dienst doet als schuur. Op een andere plek gaan we een schuur bouwen, en dit wordt dan echt een "huisje" met bankje en kleedje enz. Het terrasje onder de veranda wordt van vlonderplanken gemaakt.
De hoek tegenover de veranda staat nu een steigerhouten bank. De achterste schutting wordt groen van de hedera. Ik vind dat wel leuk, dus ik laat het nu zo.
[ Afbeelding ]Verder erg saai nog. (tafeltje komt straks weer buiten)
In het midden...vanaf de paal van de veranda gezien, naar het huis toe, komt een oude dakplataan.
Vanaf de tuindeuren gezien, naar rechts kijkend: de drie Seringen die we van het weekend hebben geplant
[ Afbeelding ]
De kant van het huis...met twee bakke met daarin siergrassen, mini hortensia (nog niet te zien zo), wat lavendel en mossen. [ Afbeelding ]
Een smalle hoek met de poortdeur. hier rechts van willen we de nieuwe schuur bouwen. Laag en smal verder. Alleen voor de fietsen en de scooter en nog wat tuintroepjes. [ Afbeelding ] Aan de schuur vast willen we dan een kippenren maken.
We wonen in een durp en houden van wat ladendelijker/boerentuinen. Niks geen strakke dingen oid...dat past niet bij ons en het huis.
Joolien schreef:Leuke tuin Cardy, ik vind het huisje er heel gezellig uit zien. Wellicht wat bredere borders maken? Of bijv de stenen links naast het pad naar het tuinhuisje weghalen en daar planten in zetten.
Weet iemand wat voor soort verf ik moet gebruiken als ik een buitenmuur wil schilderen?
Joolien schreef:Die hoekbank staat nu een beetje verloren in de hoekWat ik bij jullie zou doen is hoekjes creeren. Leg bijv een vlondervloertje in de hoek onder de loungebank, of zet het wat af met een langwerpige plantenbak. Ik noem maar iets.
swartbeessie schreef:Kleine update: Na jullie tips een rijtje stenen eruit gehaald, daar komen twee fruitboompjes (nu in de aanbieding bij de Lidl!).
Niika schreef:swartbeessie schreef:Kleine update: Na jullie tips een rijtje stenen eruit gehaald, daar komen twee fruitboompjes (nu in de aanbieding bij de Lidl!).
Ik wil je plezier niet verpesten, maar... De boompjes van de Lidl zijn hoogstam bomen, en die groeien tot het plafond mits je niet ingrijpt, dan heb je een hoogwerker nodig om te plukken. Ze worden makkelijk 4/5/6 meter hoog... ik weet niet of je dat moet willen in je achtertuin.