Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Attitude schreef:Maar dat is jullie fout toch niet Calice?
Ga je daar nog achteraan, wel slordig zeg van de hypotheekadviseur.
Pashon schreef:ja klopt, dat is eigenlijk het eerste wat ons verteld is destijds dat van die boete.
gelukkig valt het nog te overzien! kan me ook voorstellen dat het voor een groot deel mensen niet op te hoesten is.
frankiej schreef:calice: je kunt alsnog dreigen om naar een andere geldverstrekker te gaan. oe wat zou die adviseur (nouja adviseur...???...) aan mij een hele zware dobber hebben zeg. ik zou hem denk ik van achter z'n tafel vandaan trekken.
er wordt hier over domme mensen gesproken mbt prijs en budget. de prijs die bij een huis staat, is en blijft een vraagprijs. dan staat het toch iedereen vrij om bijv. met een budget van 2 ton te kijken naar een huis van bijv. 270.000? stel dat de verkoper het graag kwijt is, dan zal ie best wel geneigd zijn om te zakken, zeker in deze moeilijke tijd. ik kan je vertellen dat ik vorige week een makelaar aan de lijn had die me vroeg om op een huis te bieden wat ik nog niet eens gezien had. hij gaf er gelijk al bij aan dat we het over de prijs allicht wel eens zouden gaan worden. wie ben ik dan om, als ik het huis zou willen, bijv. 260 te bieden op een huis van 270? zeker weten dat ik het in zo'n geval voor die 2 ton meekrijg hoor.
vandaag heb ik zelf met mijn budget van ca. 5 ton gewoon geinformeerd naar een huis met een vraagprijs van 7 ton. nee heb je, ja kun je krijgen. nou was het in dit geval wel een groot verschil maar de makelaar was er toch wel van onder de indruk. hij ging goed aan het twijfelen alvorens nee te zeggen.
nog een voorbeeld: een kennis van me heeft een prachtig huis te koop staan. inmiddels hangt het onderhand als een molensteen om z'n nek. hij weet dat ik ook op zoek ben en gaf ook al aan dat als ik een bod zou doen, we het allicht eens zouden worden ook al zou zijn makelaar er niet mee instemmen. en dan heb ik het niet over 4 nullen lager maar 5 nullen! maar er kan geen stal bij dus dat wordt hem niet.
het is heel simpel: momenteel is het een kopersmarkt door verschillende oorzaken. de crisis, mensen zijn voorzichtiger geworden, nog steeds een dalende tendens in de gerealiseerde verkoopprijzen, nieuwe aangescherpte hypotheekeisen en niet om het een of ander maar de huizenprijzen zijn in de jaren voor de crisis (toen het een verkopersmarkt was) belachelijk gestegen. dat wordt nu dus gecorrigeerd.