[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:17

Maar dat is jullie fout toch niet Calice?
Ga je daar nog achteraan, wel slordig zeg van de hypotheekadviseur.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:26

Attitude schreef:
Maar dat is jullie fout toch niet Calice?
Ga je daar nog achteraan, wel slordig zeg van de hypotheekadviseur.

Het is inderdaad onze fout niet :n , maar we betalen het morgen wel zelf omdat we anders de sleutel niet krijgen...
We zitten er nu al achteraan, want we zijn het er niet mee eens.

Kan echt niet wachten tot we morgen de sleutel in handen hebben en dan ein-de-lijk ons eigen huis in kunnen stappen :j .

Pashon schreef:
ja klopt, dat is eigenlijk het eerste wat ons verteld is destijds dat van die boete.
gelukkig valt het nog te overzien! kan me ook voorstellen dat het voor een groot deel mensen niet op te hoesten is.

Als wij het niet 1-2-3 hadden liggen dan had de overdracht morgen ook niet door kunnen gaan.. gelukkig hebben we een aardig spaarpotje waar we het nu uit kunnen voorschieten, maarja dat houd ook in dat ik misschien nog maar even wacht met nieuwe gordijnen bestellen tot dit is opgelost.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:47

Ooooooh meiden, lees straks even bij hoor, maar we zijn bijna rond met onderhandelen!! Ik hoop dat ie nu zo nog een keer belt en ik verwacht dat we dan rond zijn *\o/*

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:49

Logisch Calice, dat je het nu 'even' voorschiet, maar zou er idd ook nog niet klaar mee zijn.

@ maaike, spannend *\o/*

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:07

De deal is rooooooond *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:09

Super Maaike!!!! Gefeliciteerd!!!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:24

Super maaike, gefeliciteerd *\o/*

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:24

Gefeliciteerd maaike wat super!!!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:45

@Maaike: gefeliciteerd!

@Pashon: ik hoop dat het lukt en jullie snel over kunnen.
Hier ook maar 1 keer naar de notaris, gelukkig, hahaha, is al duur genoeg.
*pusht dochter om notaris in DE te worden* ;)

@Attitude: wat vreselijk vervelend, zeg :(:) .
Zag net jouw advertentie m.b.t. Prada, fijn dat jullie een goed thuis voor hem gevonden hebben!

@Calice: :(:) , kan me voorstellen dat je niet meer kunt wachten!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:01

Wij moesten ook maar 1 keer naar de notaris en wat was dat een aanfluiting zeg :')
Ook grappig, alles leek nog wel getypt te zijn met een typmachine...
Miste een aantal belangrijke artikelen _O-
Werd de secretaresse weer geroepen :=

Ja, erg fijn dat we een plekje voor hm hebben ;)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:02

Gefeliciteerd Maaike!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:07

@Attitude: dat gelukkig niet, was een superfijne notaris moet ik zeggen, dat kon ik bij de verkoop van ons huis in NL niet zeggen...

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:21

calice: je kunt alsnog dreigen om naar een andere geldverstrekker te gaan. oe wat zou die adviseur (nouja adviseur...???...) aan mij een hele zware dobber hebben zeg. ik zou hem denk ik van achter z'n tafel vandaan trekken.

er wordt hier over domme mensen gesproken mbt prijs en budget. de prijs die bij een huis staat, is en blijft een vraagprijs. dan staat het toch iedereen vrij om bijv. met een budget van 2 ton te kijken naar een huis van bijv. 270.000? stel dat de verkoper het graag kwijt is, dan zal ie best wel geneigd zijn om te zakken, zeker in deze moeilijke tijd. ik kan je vertellen dat ik vorige week een makelaar aan de lijn had die me vroeg om op een huis te bieden wat ik nog niet eens gezien had. hij gaf er gelijk al bij aan dat we het over de prijs allicht wel eens zouden gaan worden. wie ben ik dan om, als ik het huis zou willen, bijv. 260 te bieden op een huis van 270? zeker weten dat ik het in zo'n geval voor die 2 ton meekrijg hoor.
vandaag heb ik zelf met mijn budget van ca. 5 ton gewoon geinformeerd naar een huis met een vraagprijs van 7 ton. nee heb je, ja kun je krijgen. nou was het in dit geval wel een groot verschil maar de makelaar was er toch wel van onder de indruk. hij ging goed aan het twijfelen alvorens nee te zeggen.
nog een voorbeeld: een kennis van me heeft een prachtig huis te koop staan. inmiddels hangt het onderhand als een molensteen om z'n nek. hij weet dat ik ook op zoek ben en gaf ook al aan dat als ik een bod zou doen, we het allicht eens zouden worden ook al zou zijn makelaar er niet mee instemmen. en dan heb ik het niet over 4 nullen lager maar 5 nullen! maar er kan geen stal bij dus dat wordt hem niet.

het is heel simpel: momenteel is het een kopersmarkt door verschillende oorzaken. de crisis, mensen zijn voorzichtiger geworden, nog steeds een dalende tendens in de gerealiseerde verkoopprijzen, nieuwe aangescherpte hypotheekeisen en niet om het een of ander maar de huizenprijzen zijn in de jaren voor de crisis (toen het een verkopersmarkt was) belachelijk gestegen. dat wordt nu dus gecorrigeerd.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:26

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:33

frankiej schreef:
calice: je kunt alsnog dreigen om naar een andere geldverstrekker te gaan. oe wat zou die adviseur (nouja adviseur...???...) aan mij een hele zware dobber hebben zeg. ik zou hem denk ik van achter z'n tafel vandaan trekken.

er wordt hier over domme mensen gesproken mbt prijs en budget. de prijs die bij een huis staat, is en blijft een vraagprijs. dan staat het toch iedereen vrij om bijv. met een budget van 2 ton te kijken naar een huis van bijv. 270.000? stel dat de verkoper het graag kwijt is, dan zal ie best wel geneigd zijn om te zakken, zeker in deze moeilijke tijd. ik kan je vertellen dat ik vorige week een makelaar aan de lijn had die me vroeg om op een huis te bieden wat ik nog niet eens gezien had. hij gaf er gelijk al bij aan dat we het over de prijs allicht wel eens zouden gaan worden. wie ben ik dan om, als ik het huis zou willen, bijv. 260 te bieden op een huis van 270? zeker weten dat ik het in zo'n geval voor die 2 ton meekrijg hoor.
vandaag heb ik zelf met mijn budget van ca. 5 ton gewoon geinformeerd naar een huis met een vraagprijs van 7 ton. nee heb je, ja kun je krijgen. nou was het in dit geval wel een groot verschil maar de makelaar was er toch wel van onder de indruk. hij ging goed aan het twijfelen alvorens nee te zeggen.
nog een voorbeeld: een kennis van me heeft een prachtig huis te koop staan. inmiddels hangt het onderhand als een molensteen om z'n nek. hij weet dat ik ook op zoek ben en gaf ook al aan dat als ik een bod zou doen, we het allicht eens zouden worden ook al zou zijn makelaar er niet mee instemmen. en dan heb ik het niet over 4 nullen lager maar 5 nullen! maar er kan geen stal bij dus dat wordt hem niet.

het is heel simpel: momenteel is het een kopersmarkt door verschillende oorzaken. de crisis, mensen zijn voorzichtiger geworden, nog steeds een dalende tendens in de gerealiseerde verkoopprijzen, nieuwe aangescherpte hypotheekeisen en niet om het een of ander maar de huizenprijzen zijn in de jaren voor de crisis (toen het een verkopersmarkt was) belachelijk gestegen. dat wordt nu dus gecorrigeerd.

Wij hebben voor hetzelfde budget hetzelfde gezocht in een ruime kring rond Breda-Tilburg. Helaas bleek dit toch te hoog gegrepen, omdat wij uiteindelijk toch niet ver ten westen van Breda uit wilden komen (maar we zijn daar wel een drietal opties gaan bekijken!).

Had je deze gezien (vast wel)?: http://www.funda.nl/koop/riel/huis-4776 ... erbaan-13/
Ik reed paard in die straat, dus kwam er vaak langs. Ze zijn in prijs gezakt en het staat al even te koop.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:46

Tja het is wel zo, je krijgt tegenwoordig niet meer wat je een paar jaar geleden kreeg. Wil je dat wel loop je het risico dat je huis heel lang te koop staat. Al vind ik het persoonlijk nog te duur jullie huis, maar dat is mijn mening.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 00:17

attitude: waarom zou ik geen 40.000 afpingelen? al zóu het huis of de plek me aanstaan, dan zou ik bij jouw huis gerust beginnen met een bod van 180.000 hoor. niet akkoord? effe goeie vrienden, heb jij het huis nog, ik m'n geld. neem nou het huis wat veerledec hier noemt: in 2 jaar tijd al 125.000 in vraagprijs gezakt. zou ik dan geen 450.000 mogen of kunnen bieden? zonder enige gêne hoor.
overigens niemand die je verplicht om in de schulden te gaan zitten. iedereen is vrij om z'n huis te koop te zetten, maar een gegarandeerde opbrengstprijs zal er vrijwel nooit zijn tenzij je alle tijd van de wereld hebt om te verkopen. maar realiseer je dan wel dat de vaste lasten door blijven lopen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 09:15

Hoe bepalen jullie je openingsbod eigenlijk. Met name als er geen vergelijkbare woningen in bijv de straat staan. Vind dat zo lastig.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 09:22

Helemaal eens met frankiej :j

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 10:37

Heee heee. Ik kom ook weer eens om het hoekje kijken. Is er hier iemand bekend met hypotheken voor academici? zij hebben van die groei hypotheken omdat je in relatief korte periode veel stijgt met je salaris. Heeft iemand hier ervaring mee? Doen de gewone hypotheek verstrekkers hier ook aan?

Maaike gefeliciteerd met je woning!! En calice wat een ellende zeg als ik het zo lees... :n

Manzano, ik zou denk ik redelijk laag inzetten, hoe langer het huis al te koop staat hoe 'beter' voor de prijs. Als een huisje net een maandje te koop staat zou ik minder snel laag gaan zitten. Wie niet waagt wie niet wint toch ;) Het bod kan altijd nog omhoog :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 10:55

Die groeihypotheken zijn laatst veel in het nieuws geweest. Wordt steeds lastiger verstrekt.

Ja, hoe lager hoe beter snap ik, maar je moet je toch ergens een beetje op baseren ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:04

Meestal wordt er 10% onder de vraagprijs aan gehouden. Sommigen zitten daar nog onder (afhankelijk van situatie), sommigen daar boven. Als verkopers het te laag vinden komen ze gewoon niet met een tegenbod.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:51

Het is rondd :):) , we hebben de sleutel!!! :):) :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:00

Gefeliciteerd Calice!!! Super!!!

Ja precies, dat hadden we met ons huidige huis ook. Dat vonden ze te laag en wilden toen niet onderhandelen. Is uiteindelijk wel goedgekomen. Maar vind het nu gewoon weer lastig, dus vroeg me af hoe jullie dat gedaan hebben.
Zit nog te twijfelen over een aankoopmakelaar. Vraag me af of het nou zo veel toegevoegde waarde heeft.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:04

frankiej dat bedoelde ik ook te zeggen ja.

hoeveel lager je gaat bieden als de vraagprijs, is bij ons gevoelsmatig gegaan. we hebben het huis gezien stond voor bedrag x te koop, hebben globaal ingeschat wat er moet gebeuren om het voor ons leefbaar te maken uiteraard hebben we ook gekeken naar wat we kunnen krijgen aan hypotheek en daar ons bod op gebasseerd. Wij hebben uiteindelijk niet veel van de prijs afgekregen (€7500,-) maar het is ons droomhuisje en eigenlijk hebben we het huisje nog spotgoedkoop gekregen.

een aankoopmakelaar kan echt toegevoegde waarde hebben, die kijkt anders naar een huis als dat je zelf zou doen. wij hebben onze aankoopmakelaar de deur uitgezet was een l*l eerste klas en had voor ons geen toegevoegde waarde daar we ons zelf al heel goed hebben laten informeren. De verkopende makelaar van het huis is ook zeer begeleidend naar ons toe dus bij ons heeft het goed uitgepakt.