[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:52

Tja wij hadden een definitief en uiterste bod van een projectontwikkelaar. Verkopen we het aan een ander voor veel meer is ie boos en zegt ie dat we in onderhandeling waren :')

Maar aan de andere kant wij hebben bij koop ook gezegd dit is ons bod en geldt tot 12 uur morgen en thats it. Toen was het gelukkig ook geregeld.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:52

Wij zijn dat niet van plan om nog hoger te gaan, omdat er naar een uiterste bod gevraagd werd, als de verkoper van mening is na om een uiterste bod gevraagd te hebben dat er toch nog meer te halen valt, zit hij er naast.
We waren al omhoog gegaan voor het uiterste bod, en hebben nu dus ook echt laten weten dat het daarbij blijft. Nu zal of hij water bij de wijn moeten doen, of hij zal naar een andere koper op zoek moeten, want we kunnen ook echt niet hoger en dan is gewoon de koek op ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:04

Vonneke
Ik hen heel simpel wat dat betreft
Uiterst bod is uiterst bod
Wil of kun je nog wel omhoog of omlaag dan was het dus niet het uiterst bod
Maar ben je aan het bluffen
Ook een tactiek
Maar als er aan mij een uiterst of max bod word gevraagd dan krijg je dat ook
Andersom als ik er om vraag dan ga ik uit dat ik het ook krijg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:15

Sonja_vR schreef:
[naam]
Ook een tactiek

Voor mij geld dat ook hoor. Maar zo werkt niet iedereen.

Bij onze kopers wisten we dat ze echt niet hoger konden als wat onze minimale prijs was. Het was zelfs echt randjeswerk voor deze mensen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:36

Toen wij ons huis nog niet hadden zouden we ook naar een huis gaan kijken van dezelfde verkoper
Die had een ander een uiterste prijs gegeven en die jongen dacht
Ik doe even hard spelen en dan komen ze wel met een lagere prijs
Niet dus, de verkoper (wbv) heeft echt geen gruwelijke haast en wil er gewoon minstens een x bedrag voor
Wil je niet , prima; volgende

Helaas kwam die jongen dus net voor onze bezichtiging toch terug met akkoord na een week radiostilte , nadat hij die uiterste prijs had afgeketst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:08

Dat is echt niet fijn.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:25

Sonja_vR schreef:
Vonneke
Ook een tactiek

Dat, en in ons geval zijn we eigenlijk al bezig vanaf 1 december maar omdat ze eerst met een andere koper waren ging het eerst niet door.
Ze weten dat we het graag willen hebben daardoor dat we vorrige week al met een reëel en en eerlijk bod kwamen de verkoper gaf aan meer te willen voor dat pad, wat we eigenlijk belachelijk vonden Maarja daardoor gaan we het niet laten lopen, dan ga je op het moment dat een uiterste bod gevraagd wordt rekenen en alle kanten kijken hoeveel je kan betalen, er werd gevraagd om een uiterst bod en ons uiterst bod is meer dan reëel, het is een zakelijke deal en dat heeft iemand niet zomaar geregeld. Maar hij kan het nu verkocht hebben en volgende week zouden we kunnen tekenen en het geld bij een notaris kunnen onderbrengen tot de overdracht. Hij heeft dus zekerheid als hij akkoord is met de koop, en wij hebben echt ons uiterste bod gegeven. Sommige mensen zullen waarschijnlijk nog wat achterhouden, maar wij hadden na de vraag om een uiterst bod zo iets van die man wil er gewoon nu een goed bod voor en dan gaan we ook voor ons absolute uiterste, dat is wel zo eerlijk en na al die tijd hadden ze kunnen weten dat we het gewoon echt graag willen, dus dat we als we zeggen dat het uiterste bod is dat ook echt zo is, en dan nog vragen om zo'n fluttig bedrag heeft m.i vooral te maken met een soort hoogste woord ofzo willen hebben, net als dat hij eigenlijk dat pad had willen behouden een soort oppergevoel zal dat hem geven, er is werkelijk niemand die op deze manier graag zaken doet, wil je nou verkopen of wil je gewoon moeilijk doen, want 2500 euro kan iedereen nog wel ergens vandaan plukken maar de hele gang van zaken is gewoon te belachelijk voor woorden. Dit was het toppunt. Het was een take it of leave it bod en als hij echt niet akkoord gaat so be itt. Op de tweede bezichtiging zouden wij het bod officieel maken. Als wij nu toegeven aan hem wie weet wat er nog voor andere verrassingen uit de hoge hoed komen ivm de oplevering. Wij houden nu echt onze poot letterlijk stijf er zijn grenzen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:14

Nou ik kom mezelf hier ook melden.. ben mezelf aan opvreten..

Hebben een bod gedaan, daarna nog verhoogd en zouden daar gisteren reactie op krijgen, maar we hebben nog niets gehoord -O- en we hebben toch wel een heel realistisch bod gedaan, ruim boven de bieden vanaf prijs

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:20

Bleh irritant he.

Hier aan het wachten op antwoord na miin akkoord op het concept koopovereenkomst.

Voor mijn gevoel gaat het allemaal so langzaam. Zou gewoon veel fijner zijn als ik precies wist van alles, zo lang gaat het duren en dit is de volgende stap.
En dan nog duurt het me te lang. Ik mag nog niets aanvragen, dus daar moet ik mee wachten . Bleh regel het liefst alles meteen en in 1 keer.
Volgens mij kan het allemaal 10x sneller dan dat het nu gaat.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:55

Gianti schreef:

Hebben een bod gedaan, daarna nog verhoogd en zouden daar gisteren reactie op krijgen, maar we hebben nog niets gehoord -O- en we hebben toch wel een heel realistisch bod gedaan, ruim boven de bieden vanaf prijs

Dat is ook irritant, kan zijn dat de makelaar de verkoper nog niet heeft weten te bereiken of dat de verkoper er nog over na denkt?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:31

waxmeltsenzo schreef:
Gianti schreef:

Dat is ook irritant, kan zijn dat de makelaar de verkoper nog niet heeft weten te bereiken of dat de verkoper er nog over na denkt?

Kan idd! Maar zeg dan niet dat je morgen (gisteren dus) echt contact op neemt... weet ook echt niet wat ik erover moet denken ;(

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:42

O als ze dat idd gezegd hebben, is het wel echt ontzettend irritant dat ze dat niet gedaan hebben.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 12:01

O wordt weer even spannend, wij hebben een berekening gemaakt waarbij we ook de 6 procent ov belasting moeten betalen wat je bij bedrijfspanden hebt, de makelaar heeft laten weten, dat in dit geval de woning maar 2 procent ov heeft en het bedrijfspand 6 maar de woning blijft er dus nog wat over, dus we gaan even rekenen als we daar idd over houden kan het zomaar zo zijn dat we wel die 2500 erbij kunnen doen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 12:04

Ik zou m'n poot stijf houden.. ze proberen het altijd.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 12:12

Ja, maar wij hadden een berekening gemaakt waarbij we 6 procent ovb hadden, en als dat 2 procentu is is dat ook gunstig voor ons dan kunnen wij zelf overhouden daarop. Helemaal als ze bijv de woning iets duurder maken en bedrijfspand iets lager ze kunnen daar nog wat mee doen waarschijnlijk zo heeft meneer de verkoper zijn uiterste bedrag en wij zijn uiteindelijk gunstiger uit dan gedacht.
Dat is wel win win, maar dat moeten we dan wel even goed berekenen of dat daadwerkelijk zo uitpakt.
De makelaar heeft ons hiermee eigenlijk geholpen.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 12:14

Dus toch je uiterste bod aanpassen :Y) ;)

Hier als het goed is volgende week weer meer nieuws van de hypotheek
Grondonderzoek is goed verklaard

Nog maar even in spanning maar hoop dat het snel sleuteloverdacht is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 12:16

Duplo schreef:

Haha ik wilde het net zeggen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 12:17

Duplo schreef:

Spannend Duplo!

Hebben jullie al een datum voor de overdracht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 12:18

Morgen komt de elektricien in het huis kijken waar en hoe de nieuwe kabels komen te liggen.

Volgend weekend wordt het huis leeggemaakt en kunnen we aan de gang! 2 maart officieel de sleutel.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 12:20

15 maart vonneke, zie echt beren op de weg omdat dat zo snel al is
Maar vriendlief zegt dat dat heus wel goedkomt :Y)

2 maart is nu ook al snel, fijn dat je al een begin kan maken zo

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 12:26

Oh dat is al snel vonneke! Hier alleen nog taxatie en dan wordt de financiering beoordeeld. Dus gaat helemaal goedkomen :)

Bij ons nog 2 maanden kan niet wachten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 12:37

Wachten duurt langgggggg haa
Ik vind het ook aan alle kanten spannend. Bent zo afhankelijk van anderen...

Voordeel natuurlijk dat het huis in de familie is en we al 2 weken vooraf kunnen beginnen met de bovenverdieping.
Daar moeten in die 2 weken nieuwe vloeren gelegd worden, nieuwe elektra en geschilderd. Maar ik denk dat dat wel gaat lukken.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:23

Duplo schreef:

Ja idd.
Het kost ons alleen niets meer sterker nog we houden nu 4000 over, noujah dat hadden we anders ook aangezien we gewoon maar 2 procent hoeven te betalen over de woning, maar aangezien we dit echt niet wisten dat de woning in dit geval ook echt apart is wat dat aangaat.
We hebben ons akkoord gestuurd nu afwachten voor de afspraak om het officieel te maken.
Maar ik neem aan dat er nu niks meer mis gaat.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 17:07

Dat is idd een meevaller op deze manier WME

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 17:13

Maar je krijgt toch geen 4000 door 2.500 meer te betalen? In mijn ogen kost het je alsnog geld dat anders een extra meevaller was..