Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 20:07

Wij hebben vandaag de sleutel van ons huis gekregen. :D Volgende maand hopen we te verhuizen naar onze nieuwe woning

lovelys

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 20:25

Gefeliciteerd!
Wij zijn sinds 4 maart in ons nieuwe huis, maar echt aangekleed is het nog niet. Mijn man en ik hebben erg verschillende smaken en dat botst nogal. We proberen langzaam alles te vullen. Gelukkig nu alle tegenslagen hopelijk gehad (lekkages, schade en herstel werkzaamheden die mis gaan).

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 20:31

Wij krijgen ook pelgrim apparaten. Duurt nog een paar maanden voordat ik er iets over kan zeggen.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 20:40

Thatgrumpyh schreef:
Is er mensen die de badkamer casco heb laten opleveren in plaats van de basis badkamer in doen? Wij mag andere apparatuur en meubels kiezen, maar de leverancier die ze hebt gekozen is zo belachelijk duur. Zelfde kraan bij Gamma is drie keer goedkoper :/

Als stilte meelezer reageer ik hier even op. Onze ervaring was ook dat de badkamer zo belachelijk duur werd binnen het project dat wij hem casco op hebben laten leveren. Producent die we wilden los besteld en door een installateur (zzp'er) laten plaatsen. Scheelde een hoop geld en frustratie. Door de bouwer werden we nl nogal onder druk gezet en dat vonden wij zeer onprettig.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 23:21

Thatgrumpyh schreef:
Mag ik me ook melden?
Wij hebben in december een nieuwbouw gekocht in Hoofddorp.

Wij zijn bezig met keuken en badkamer kiezen.
Is er mensen die Pelgrim apparatuur gaat kopen? Ik wil liever AEG, maar keukenboer hebt Pelgrim in de offerte gedaan. Maar weet niet of dit veel goedkoper/beter or slechter is?

Is er mensen die de badkamer casco heb laten opleveren in plaats van de basis badkamer in doen? Wij mag andere apparatuur en meubels kiezen, maar de leverancier die ze hebt gekozen is zo belachelijk duur. Zelfde kraan bij Gamma is drie keer goedkoper :/

Pelgrim is tov AEG een B merk, ik zou daarom ook kiezen voor AEG maar her ligt ook aan je budget. Wij hadden 2 offertes laten maken 1 met Miele apparatuur, deze zou op 22500 komen, de offerte met topline Bosch kwam op 17500.
Alles wat met huizen te maken heeft is gewoon duur. Vaak vallen de materialen nog mee, maar de werkuren hakken er flink in.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 08:00

Super bedankt oor jullie antwoorden!

Ik denk dat het AEG en een casco badkamer wordt. Kost een beetje meer, maar dan krijg je ook wat je wilt:)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 08:23

Wij hebben pelgrim apparatuur (inmiddels ook in gebruik) en dat is prima spul. Ik kan mij voorstellen dat de A merken nog net iets meer kwaliteit bieden. Wij hebben de badkamer casco op laten leveren zodat we onze eigen keuzes konden maken.

Afbeelding
Afbeelding

Dit geeft wel een klein beetje een impressie. Er zit ook nog een toilet in. Op het moment van deze foto’s was de badkamer nog niet in gebruik (en bijna klaar) :)

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 08:56

Heel mooi Milatje!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 09:54

Ik heb woensdag de eerste kijkdag gehad. De keuken lijkt oo de foto’s klein maar dat valt reuze mee.

Keuken:
Afbeelding

Erker van de keuken, 4m breed:
Afbeelding

Woonkamer is ongeveer 5.70x6.10:
Afbeelding

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 10:15

Over het casco laten opleveren:
Wij laten ook de badkamer casco opleveren. Vonden de leverancier van het project niet ge vertrouwen. Nu wordt het wel iets duurder, maar wel zoals we willen en met mensen die we vertrouwen.
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 27-04-19 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Persoonlijke gegevens van een andere gebruiker verwijderd uit het bericht.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 16:35

Ja, he! Ik schrok me rot wanneer ik de prijzen zag. Echt niet normaal gewoon. En gisteren belde ze van het bedrijf, krijg ik een mevrouw aan de telefoon die slechter Nederlands spraak dan ik.... (ben ook buitenlander, haha). Dan kies ik liever mijn eigen aannemer.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 18:23

Tis echt bizar ja, geloof dat wij nog meer aan t plaatsen kwijt zijn dan aan t materiaal :oo.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 19:55

Wij konden gelukkig alles zelf uitzoeken voor de badkamer. Alles wordt gewoon geplaatst :D

Maandag begint de stukadoor. Kunnen wij daarna eindelijk zelf aan de slag. Jemig lastig in te schatten hoeveel verf we moeten hebben. Het is nu in de aanbieding :+

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 20:09

Het grote voordeel van verf is dat het altijd wel ergens in de aanbieding is :') succes met schilderen!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 21:25

Lindor92 schreef:
Wij krijgen ook pelgrim apparaten. Duurt nog een paar maanden voordat ik er iets over kan zeggen.

Ik ook. Heb op dit moment in m'n huurhuis een (keramische)kookplaat/hete luchtoven van Pelgrim en die bevalt prima.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 08:13

Ik ben niet zo merkvast, ik shop het via internet/marktplaats bij elkaar en waarschijnlijk allemaal verschillende merken. Boeit me echt niet :+
Afgelopen week waren de metselaars er, zwager zat in Polen maar zijn collega zzp'ers liepen ergens vast dus belden of ze bij ons aan de gang mochten. Ging lekker vlot allemaal. Vandaag de metselsteiger opbouwen, kunnen ze maandag weer door :)

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 10:11

Wij hebben alles van Siemens in de keuken, behalve de koelkast, das een Amerikaanse van Samsung

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 11:22

Lindor92 schreef:
Wij konden gelukkig alles zelf uitzoeken voor de badkamer. Alles wordt gewoon geplaatst :D

Maandag begint de stukadoor. Kunnen wij daarna eindelijk zelf aan de slag. Jemig lastig in te schatten hoeveel verf we moeten hebben. Het is nu in de aanbieding :+

Meestal staat er wel op de pot voor hoeveel m2 het geschikt is, maar mijn ervaring is dat dat wel een beetje nattevingerwerk is. Laatst hebben wij de zolder geschilderd en we hadden twee potten verf gekocht (geschikt voor 85-125 m2). Er is anderhalve pot doorheen gegaan, maar dat komt ook omdat we meerdere lagen hebben moeten aanbrengen. Zijn we nog niet klaar mee trouwens, vandaag brengen we de derde laag aan. -O- Rest van het huis krijgt renovlies en daar wordt 1x overheen geschilderd. Zelf schilderen we de huiskamer en onze slaapkamer voor de tweede keer, want daar willen we een kleurtje op hebben.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 12:51

Zijn er mensen die ervaring hebben met stuccen in een nieuwbouwwoning? Je hoort er wisselende verhalen over...

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 13:35

Kirstenn schreef:
Zijn er mensen die ervaring hebben met stuccen in een nieuwbouwwoning? Je hoort er wisselende verhalen over...

Ja :o ik vind het heel fijn en wij hebben geen scheuren oid. Je moet wel goed zoeken naar een stucer die ervaring heeft met nieuwbouwhuizen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 15:58

Ik ken 2 mensen met glad stucwerk in nieuwbouw en 1 iemand met renovlies behang. Daar zie je toch wel de naden iets als je er op let. Nu weet ik niet of dat altijd is of dat het ligt aan hoe het geplakt is. Ik wil zelf geen behang voor beneden, maar wel voor op de slaapkamers boven. De mensen met glad stucwerk die we kennen hebben er ook geen scheuren in.
Je hebt er inderdaad wel kans op, maar het schijnt ook heel erg te liggen aan het materiaal waar mee gebouwd is en of het bijv. traditionele bouw is of prefab.
En scheuren komen ook sneller voor als er in de wijk nog veel gebouwd wordt en palen geboord worden e.d.
Ik zie alleen met glad stucwerk wel dat je op hoeken snel beschadigingen krijgt. Als je er met iets tegenaan stoot is er zo een stukje van af of zit er een diepe kras is.

Zelf gaan we voor design micro pleister van strikolith. Dat wordt er in kleur opgezet en is een pleister die heel veel fijner is dan spachtelputz en kras- en stootvast is.
Persoonlijk vind ik glad stucwerk nog net iets mooier, maar ik schrik er wel van hoe het er na een jaar al uitziet bij mijn vriendinnen. En je ziet er wel veel op doordat het glad is. Ik zou wel kiezen voor verf waarbij je dan de muren kan afschrobben als er vuil op zit. Mijn ene vriendin heeft dat niet en heeft daar wel spijt van.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 18:19

Wij gaan wss wel voor glad stucwerk. In het vorige huis hadden we spackspuit (ook nieuwbouw), en dat was 1 van de dingen waar we het meest spijt van hadden!

Wij hebben nu keuzestress mbt de keuken.. poeh, wat moeilijk is dat zeg!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 18:43

Ja :') Daarom blijven wij het maar uitstellen _O-

Ik heb vandaag samen met vriendlief de metselsteiger opgebouwd. Stenen omhoog met de 'pannenlift', leuk om daar eens mee te spelen :))
Morgen aan de andere kant nog even de aluminiumsteiger opbouwen. Kozijnen aan beide kanten beplakken met epdm en dan is alles klaar voor de metselaars weer maandag :)
Nu eerst met de benen omhoog, ik ben af nu :P

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 18:45

Spackspuitwerk vinden we inderdaad ook niks. Ik denk dat we het maar houden bij de strikolith micro design, al vind ik het zo moeilijk. Zo ziet het er uit, al is dit totaal niet de kleur die we willen.

Afbeelding

Keuken waren we zo uit, hier vinden we de badkamer juist erg moeilijk om uit te kiezen :') En daar moeten we binnenkort ook echt een keuze in gaan maken.

Hier zitten de palen van de woning en schuur er in. De fundering ligt er en de begane grond vloerdelen van de woning liggen er. Leuk om overheen te lopen, want nu kun je echt goed zien hoe het wordt.
Ik heb al heel veel foto's gemaakt en we lopen elke dag een rondje over de bouw.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 19:08

Wij krijgen beneden spachtelputz en behang. Boven op de overloop spachtelputz en slaapkamers behang.