[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

paulus26

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:26

Wij krijgen 24 januari de sleutel van ons huis.
Op de valreep van 2013 alles voor elkaar gekregen met de verkopers

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:01

quera schreef:
pmarena schreef:
Jolliegirl: leuk is dat hè, die voorpret en alles op schaal tekenen en schuiven maar :))
Wat voor CV-ketel heb je gekozen?

Quera: Wat Angelique zegt lijkt mij de beste aanpak :j

Huh? Mijn huis staat niet te koop. Ik denk dat je lmy1 bedoeld :)

O oeps, heb je met haast en op het punt staan om weg te gaan, sorry Y;(

Ik bedoelde Lovemyhorse, met de garagebox :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:02

Geeft niet hoor :(:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:05

quera schreef:
Nee dat is veel langer reizen voor mijn vriend, die werkt op de Europoort en ik in Nootdorp dus dt zou voor beide langer zijn.

Daarbij heb ik in Spijkenisse alles. :)

Op de Europoort.... ik hèb toevallig nog een heel leuk huis in Oostvoorne te koop O:) O:)

Sonja: dat zijn wat mij betreft van die hele simpele dingen die je ZO heel erg zat kunt worden inderdaad, die zanderige honden direct in je woonkamer...al met al klinkt alles nu zo dat je van dat tijdelijke hebt en dat zou mij ook storen... je wil dan niks meer aanpakken want je gaat toch weg, echt goed schoonmaken zou je wel willen maar is ook niet motiverend als alles binnen no-time toch weer zanderig is, moestuin beginnen kan ook niet echt serieus want je kan de boel dan niet oppakken en meenemen...voelt allemaal zo nutteloos dan -O-
Laatst bijgewerkt door pmarena op 02-01-14 15:07, in het totaal 2 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:06

Linkje? Ben wel nieuwschierig.

Vermoed alleen boven budget :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:13

Ik weet niet wat het budget is :P

Ik heb er een hypotheek van 270.000 euro op maar heb hem nu al voor 249.500 te koop staan dus blijf sowieso al met een restschuld van 25.000 euro zitten, echt niet tof -O-

http://www.funda.nl/koop/oostvoorne/hui ... lenweg-88/

Het huis heeft een hele gave indeling met een open vide, waardoor het boven maar 2 slaapkamers heeft in plaats van 3, en dat is toch een wat beperktere doelgroep, daarom staat het al een poos te koop...

Het is een hoekhuis, 3 onder 1 kap, aan de rand achterin een wijk waar alleen bestemmingsverkeer komt en fijne buren omheen wonen, geen speeltuintje ofzo voor de deur, genoeg parkeerplaatsen, luxe afgewerkt en veel duurzaam verbouwd tussen 2005 en 2007.... het is dat ik nu vrijstaand kan wonen met paardjes in bijgehuurde wei aan huis, anders had ik echt niet weggewild.

Maarja, nu zit ik maar mooi met dat huis, zucht...

Wat dat betreft kun je dan toch beter een standaard blokkendoos met 3 slaapkamertjes te koop hebben dan een lekker karakteristieke, mooi verbouwde en ruime woning voor mensen zonder kinderen of met maar 1 kind :P

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:20

Het zou voor ons ook net te klein zijn en de prijs te hoog. Maar oostvoorne is een dure gemeente qua huizen. :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:24

Ja, Oostvoorne is volgens mij het duurste stukje van het eiland :j

Rockanje is vaak al net iets goedkoper, Hellevoet nog goedkoper, Spijk daarna.
Brielle is ook wel duur maar heeft ook goedkopere buurten dan Oostvoorne.

Oostvoorne heeft wel weer het voordeel dat het ideaal ligt t.o.v. de Europoort / Botlek / Maasvlakte enzo, dichtbij die industrie en toch heel groen en mooi enzo :) Wanneer de 2e Maasvlakte volop draait zullen de mensen die daar werken ook woonruimte dichtbij zoeken naar alle waarschijnlijkheid en is de verwachting dat de prijzen weer flink gaan stijgen omdat er dan huizentekorten komen. Maarja, wanneer dat eindelijk zover is... -O-

De 2 slaapkamers is dus echt het lastige aan dit huis, zo zonde want het is ZO gaaf.... en mensen hebben er natuurlijk ook geen zin in om die verdiepingsvloer dicht te trekken om er nog een slaapkamer bij te maken.

Zou naar mijn mening ook echt zonde zijn van de uitstraling van het huis trouwens, die vide is nu juist zo gaaf er aan :)

Tegelzetter die in ons nieuwe huis is geweest heeft ook in dezelfde straat gewoond. Zijn vrij unieke huizen die alleen in die straat staan, en hij had zo'n zelfde gehad vertelde hij.

Hij heeft toen wel de verdieping dicht gemaakt, en ook nog een kamertje op zolder gemaakt en dan heb je dus op de 1e verdieping 3 slaapkamers, en ook nog op de zolder. Maarja, dat wordt dan toch een beetje propperig hoor vind ik :P

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:36

Ligt ook een beetje aan de buurt in Spijkenisse hoor. Wij gaan wel in de ' kakkersbuurt' zoeken zoals mensen dat zeggen haha

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:36

pmarena schreef:
Ik heb er een hypotheek van 270.000 euro op maar heb hem nu al voor 249.500 te koop staan dus blijf sowieso al met een restschuld van 25.000 euro zitten, echt niet tof -O-

Ik snap dit niet? :o
Naast dat het bij elkaar meer is dan je hypotheek, betekent dit ook dat je nooit hebt afgelost?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:55

x_spekkie_x schreef:
pmarena schreef:

Naast dat het bij elkaar meer is dan je hypotheek, betekent dit ook dat je nooit hebt afgelost?

Dat kan heel goed.
Er zijn tijden en contructies geweest waarin mensen een "schitterend beleggingsproduct met gegarandeerde aflossing" hebben afgesloten, die nu geen drol waard blijken te zijn....

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:54

pmarena schreef:
quera schreef:
Nee dat is veel langer reizen voor mijn vriend, die werkt op de Europoort en ik in Nootdorp dus dt zou voor beide langer zijn.

Daarbij heb ik in Spijkenisse alles. :)

Op de Europoort.... ik hèb toevallig nog een heel leuk huis in Oostvoorne te koop O:) O:)

Sonja: dat zijn wat mij betreft van die hele simpele dingen die je ZO heel erg zat kunt worden inderdaad, die zanderige honden direct in je woonkamer...al met al klinkt alles nu zo dat je van dat tijdelijke hebt en dat zou mij ook storen... je wil dan niks meer aanpakken want je gaat toch weg, echt goed schoonmaken zou je wel willen maar is ook niet motiverend als alles binnen no-time toch weer zanderig is, moestuin beginnen kan ook niet echt serieus want je kan de boel dan niet oppakken en meenemen...voelt allemaal zo nutteloos dan -O-

klopt helemaal, heb vorig jaar ook alles heel lang op potten gehouden etc, want sja, we waren met een huis bezig en als dat door ging dan... enz. als ik pech heb , komend jaar dus weer :roll:

ook met de blubber en zooi in huis, we staan met de honden direct in de keuken , die open verbinding heeft met de rest van het huis...bij regenachtig weer kan ik drie keer per dag de rvs koelkast, vaatwasser en oven afdoen (is met vriend meegekomen, nooit meer rvs wat mij betreft := )en de keuken uitdweilen, want hond lief stapt binnen en schud zich eens even lekker uit...echt om gillend gek van te worden :=
trapgat zou nog een keer geschilderd moeten worden, niet dus, ik verrek het gewoon :P
alles is het gewoon net niet en de boel eens echt goed schoonmaken voelt zo zinloos idd, 5 minuten later ligt er gewoon weer zand op de koffietafel, dan ben ik er op een gegeven moment ook echt bruut klaar mee

ik zal blij zijn als we iets gevonden hebben en we iets echt aan kunnen pakken zodat het praktisch is en het voor ons werkt...
en gewoon ramen hebben die open kunnen lijkt me ook heerlijk , heb nu rooster en mechanische ventilatie, drama ...
ik ben dit huis gewoon gruwelijk beu , valt het op ?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 17:11

x_spekkie_x schreef:
pmarena schreef:

Dat is de constructie van de hypotheek inderdaad :j

Als ik een koper heb, dan moet de bank op de dag van de sleuteloverdracht 270.000 euro betaald krijgen voordat het eigendom van het huis overgaat op de koper. En de makelaar moet natuurlijk ook betaald worden... vandaar dat als ik het huis zou verkopen voor 2,5 ton, ik er zelf nog 25.000 euro bij moet leggen.

Dat wordt alleen maar meer naarmate de prijs eventueel nog verder zou zakken... -O-

Sonja: ik herken het helemaal :j

Ik word daar ook netig van, dat soort dingen... ben iemand die echt kittig de schouders ergens onder kan zetten, maar het moet dan niet nutteloos aanvoelen en wel iets zijn dat je voordeel op de langere termijn oplevert :j

Zo hebben we hier heel veel in de wei geïnvesteerd, maarja het blijft een huurwei en stel dat de buurman de boel zou verkopen ofzo dan kunnen we alles weer weghalen.... ik wil het eigenlijk spik & span bijhouden maar als het voor niks is dan vind ik het zonde van mijn tijd..

Net zoals binnen de boel netjes houden terwijl het toch nog een zooi is vanwege het klussen, blegh...

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 17:21

Sonja ik snap jou ook helemaal.
Hier precies hetzelfde met de hond.
Wij hebben dan wel een kleine aanbouw aan het huis(klompenhok) maar de hond baggert ook gewoon met zn vieze poten door het huis.
En als manlief dan thuis is mag de hond met zn smerige poten op de bank liggen en ik maar poetsen.
Ik doe ook niet zo heel veel aan ons huis want we weten gewoon dat het een keer verkocht wordt dit jaar.
Ik hou wel alle muren goed bij zodat deze wel netjes en schoon zijn wat dus betekent dat ik minimaal 4 keer per jaar sta te verven.
Eigenlijk wil ik ook nog de keuken aan pakken maar weet niet of dat nu nog wel zoveel zin heeft.
Heb nu een creme/vanille kleurige keuken en die zou ik het liefste wit hebben.
Maar het kost weer zoveel geld om er een nieuwe keuken in te zetten en die krijg je er toch nooit meer uit qua geld met de verkoop van het huis.
Zit te dubben of ik de keuken niet gewoon met witte plakfolie te lijf ga.

Maar hier ook gewoon geen zin meer in het bijhouden van het huis.

Ben al wel de zolder aan het opruimen en alles wat we niet meer nodig hebben weggooien en al het andere in verhuisdozen doen zodat het overzichtelijk is mochten we verhuizen.

Wordt nu toch wel super jaloers op de mensen van 2 deuren verder,ze zijn al de dozen naar hun nieuwe huis aan het brengen.Ik wil ook !!!!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 17:26

Witte keuken vind ik persoonlijk (als koper zeg maar :) ) echt een enorme afknapper...dan is vanille veel mooier, zachter en gezelliger van kleur :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:38

Pmarena, ik zit hetzelfde in elkaar, krijg er inmiddels gewoon echt jeuk van , vriendlief heeft er minder last van, maar goed...die hoeft het huishouden niet bij te houden ;)
maar goed, uiteindelijk zullen we wel iets vinden ...althans, ik mag het verdorie hopen zeg :+
hopelijk gaat het uiteindelijk een beetje meevallen met restschuld etc , hoop ook echt van harte dat het dit jaar verkocht raakt...

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:45

vervelend is dat inderdaad als je met bagger honden gelijk de woonkamer in loopt. wij ook maar ik droog ze in de tuin eerst af en indien nodig onder de spuit.

pmarena vervelend van die tb.

wij gaan als het goed is deze maand voor een eerste gesprek. kijken wat we aan hypotheek kunnen krijgen.
nu alleen nog het lastige of we naar de bank gaan of naar de hypotheker

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:05

Laten we maar gewoon duimen dat een ieder met de volgende jaarwisseling er comfortabeler bij zit dan nu :P

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:34

pmarena,ik vind persoonlijk een witte keuken helemaal geweldig maar ik ben dan ook geen koper.
Je kan in mijn link kijken en dan een mening geven wat jij er aan zou veranderen als je ging verkopen.
Zou heel erg blij zijn met advies.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:47

Ik denk eigenlijk niet dat mijn advies hierin veel waard is :o
Ga zelf nu immers het 5e jaar met een te koop staand huis in -O-

Als ik nu de foto's bekijk dan zou het huis voor mij sowieso niet aantrekkelijk zijn, veels te veel lichte en "koude" kleuren, ik heb daar echt helemaal niks mee :P

Maar zat mensen die het wel erg aanspreekt blijkbaar want je ziet het toch veel :j

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 20:01

@pmarena. Als ik naar jullie huis kijk, valt de trap in de woonkamer me erg op. In de winter gaat alle warmte linea recta naar boven, hoge stookkosten denk ik (wellicht valt het mee, maar veel kopers willen liever een trap in de hal).

Als ik jullie was zou ik wat aan die slaapkamers doen. Nu lijken die wel erg krap. Haal die grote kast met spiegels weg uit die slaapkamer met het eenpersoonsbed en verf de muren wit, dan lijkt het al veel ruimer. Zet er eerder een bed neer met een paar lades eronder of iets dergelijks. En is de ene slaapkamer achter de badkamer of voor de badkamer? Lijkt me niet handig als je eerst door de badkamer naar je slaapkamer moet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 20:29

Bedankt voor de tips Ankie :)

Een betere plek voor de trap is niet mogelijk gezien de bouw van het huis, hij staat hier ook het meest uit de weg en komt zo mooi uit in de vide die juist het sterke punt van het huis is, denk ik :)
Stookkosten zijn gelukkig ook niet bijzonder hoog verder.

De beuken kast met spiegels is een sta-in-de weg inderdaad :j
De zwarte kast met spiegels is juist ideaal, is ook blijven staan van de vorige bewoners, lekker veel opbergruimte en je kan ook weinig anders met dat stukje van de slaapkamer :)

Je komt vanaf de trap op een klein opgangetje uit, rechts daarvan is de 2e slaapkamer met het eenpersoonsbed, links kijk je zo de vide / naar beneden de woonkamer in langs een balkonhekje en rechtdoor heb je de eerste slaapkamer met daaraan aansluitend de badkamer.

Die badkamer zit zeg maar tussen die eerste slaapkamer er de ruimte achter de zwarte kast in.
Vanuit de tweede slaapkamer moet je dus wel door de eerste slaapkamer naar de badkamer toe.

Daarom is het ook eigenlijk voor een huis voor een stel zonder kinderen: die hebben beneden heerlijk veel ruimte en boven dan een slaapkamer met aansluiten de badkamer, en nog een 2e slaapkamer als een soort inloopkast :P

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:00

pmarena,bedankt voor je reactie.
ik vind het wel fijn als je een eerlijke reactie geeft.
Ik had eerst allemaal meubels in dat licht berken van de Ikea maar ik vind persoonlijk witte meubels veel mooier. :)
Dus ik heb alle meubels of wit geschilderd of vervangen door zelfgemaakte meubels.
Ik heb van de vorige makelaar geleerd dat je huis neutraal moest zijn qua kleur dus idd witte muren en 1 grijze muur in de woonkamer.
Maar heb je misschien nog tips qua keuken?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:16

mij komt het huis ook heel steriel over, maar! ik ben geen koper in de zin van : de gemiddelde koper,
wij kijken zelf vooral naar klussers en kijken door de ouwe muik heen, ik kan me voorstellen dat het voor een starter die een vrij "klaar" huis wil hebben, een neutraal, licht huis handig is, kun je heel makkelijk een kleurtje tegen een muur verzinnen en je hoeft nergens doorheen te kijken.
voor mezelf vind ik het wat ...karakterloos worden :? weet het even niet beter te omschrijven.

ik denk dat ik wel snap wat je bedoelt met de keuken trouwens, op de derde foto kijk je door de kamer de keuken in , dan doet hij wat gelig aan , daar zou ik me ook aan storen (ik heb een hekel aan geel in huis, guess what, ik heb al twee keer een geel huis kunnen gaan verven :roll: )
maar het ziet er uit als een ruim licht huis in ieder geval,

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:18

Dat lichte berken vind ik ook niks... ligt in mijn te koop staande huis op de verdiepingsvloer en het ziet er wel netjes uit hoor, maar ik ben zelf meer van een warmere kleur zoals kersen ofzo :P

Keuken ziet er gewoon netjes uit toch?

Ik ben gewoon een koper die wegklikt op teveel wit en flets in een woning, maar anderen spreekt het juist aan :j

Ik durf er echt niks over te zeggen gezien mijn smaak wat anders dan anders is, daar help ik je niet mee ben ik bang :o