Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Joolien schreef:Let wel op met Klimop dat je geen woekering krijgt. Onze tuin zat helemaal vol met klimop en dat was een hel om het bij te houden en later eruit te halen.
Vind die platanen wel heel gaaf, heb dan alleen wel het idee dat er steeds troep uit die boom valt ofzo
Selina schreef:Oeh, een tuintopic. Jullie zijn mijn redding. Ik heb 0 groene vingers, sterker nog, ik haat de kleur groen. Laten planten nou net groen zijnIk zoek leuke, kleurrijke planten en wanneer het plantseizoen is. Hortensia's en klimrozen vind ik mooi, kan ik die er nu al inplanten? Zoek ook wat leuke struiken waar de kat zich in kan verstoppen ofzo.
De tuin is op dit moment echt lelijk, 90% lelijke bakstenen en 10% zand-strookje rechts met verdorde planten. Alleen de appelboom vind ik nog wel leuk. Links zit nog een verdorde clematis. Heb al wel een tuinset gekocht![]()
Ik zou jullie ook wel tips willen geven maar uh, ja, ik weet ongeveer net zoveel van planten als van auto's![]()
De prachtige tuin:
[ [url=m/1Lb2fy.jpg]Afbeelding[/url] ]

swartbeessie schreef:Grappig Selina, ik heb hetzelfde: Een parkeerplaats als tuin ...
Zo kun je het ook zien ja. De voortuin ziet er ongeveer hetzelfde uit. 1 verdwaald mini-hekje en verder steen.

was een inkopper
swartbeessie schreef:Grappig Selina, ik heb hetzelfde: Een parkeerplaats als tuin ...

Verder erg saai nog. (tafeltje komt straks weer buiten) 

Aan de schuur vast willen we dan een kippenren maken.
Bij een kleine tuin zou ik kiezen voor planten die lekker lang bloeien. Naast wat leuke grote potten zou ik er ook nog een bordertje bij maken.
Vaak wel wat meer standaard soorten dan die ze verkopen, ik kan de Multi blue en de Piilu ook echt aanraden, ik heb die ook van de Aldi. De piilu wordt ook niet te woest hoog en bloeit op het oude hout (niet helemaal kort snoeien in het voorjaar!) prachtig met dubbele bloemen. Later dan nogmaals met enkele bloemen.
, is ook al heel mooi en aardig winterhard.
).

Binnenkort even terug met m'n vriend. Clematis vind ik mooi, die hebben we al. Zijn paar verdwaalde takken maar volgens m'n schoonmoeder leeft het nog. We zullen zien. KimD schreef:Als ik een kleine tuin had zou ik ook alles bestraten. Nu met onze tuin komt er alleen maar gras, en tegels dan.
Planten zijn niet welkom.