Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ninx schreef:Het is ook een kwestie van tijd... In de UK stort de markt al in, dat gaat vanzelf ook hier gebeuren.
Het is een goede markt om te verkopen, maar niet om te kopen. Geduld is het sleutelwoord hier. Er gaat een hoop onder water staan waar veel te veel geld voor betaald is.
Helaas is de hebzucht factor vaak groter dan de gezond verstand factor.
Iedereen die nu nog even zijn adem in houdt is het slimste jongetje van de klas :-D
Yipee schreef:Ninx schreef:Het is ook een kwestie van tijd... In de UK stort de markt al in, dat gaat vanzelf ook hier gebeuren.
Het is een goede markt om te verkopen, maar niet om te kopen. Geduld is het sleutelwoord hier. Er gaat een hoop onder water staan waar veel te veel geld voor betaald is.
Helaas is de hebzucht factor vaak groter dan de gezond verstand factor.
Iedereen die nu nog even zijn adem in houdt is het slimste jongetje van de klas :-D
Ik hoop met alles dat je gelijk hebt. Zoals ik al eerder zei hoeft het niet eens in te storten maar meer een normaler verloop van het koopproces zou al een verademing zijn.
Ik betwijfel het ook vanwege het tekort in Nederland.
manzano schreef:Ach, dan knalt de rente omhoog. Ik koop liever nu tegen hogere prijs met lage rente, dan lagere prijs met hoge rente.
manzano schreef:Ach, dan knalt de rente omhoog. Ik koop liever nu tegen hogere prijs met lage rente, dan lagere prijs met hoge rente.
Yipee schreef:manzano schreef:Ach, dan knalt de rente omhoog. Ik koop liever nu tegen hogere prijs met lage rente, dan lagere prijs met hoge rente.
Ik heb hier over nagedacht maar eerlijk gezegd ben ik het er niet helemaal mee eens. Ik betaal liever een wat hogere rente met een markt waarbij je rustig de tijd kan nemen om een huis te kopen dan dat je moet haasten om niet buiten de boot te vallen. Het beste is het in balans.
Maar goed we hebben geen Glazen bol en het is wat het is.
Ninx schreef:manzano schreef:Ach, dan knalt de rente omhoog. Ik koop liever nu tegen hogere prijs met lage rente, dan lagere prijs met hoge rente.
Dan vergeet je dat banken in zo’n situatie in de knel komen.
Naast het feit dat de belastingbetaler de bank dan overeind mag houden, is het ook niet uitgesloten dat die rente opeens niet meer zo ‘vast’ is of je versnelt dient af te lossen.
Ik ga dan toch mee met degene die liever tegen een iets hogere rente een huis koopt tegen een reeeler waarde.
Change03 schreef:Maar het is best wel bizar. 2 jaar geleden ons huis voor 160.000 gekocht en het gaat nu weg voor 210.000
De rente stond toen op 1,8 en nu gemiddeld 1,2. Het verschil in rente tav huizenprijzen is dus wel een flink verschil.
Dus ik hoop vooral op lagere huizenprijzen en dezelfde rentes
Brainless schreef:Een hogere rente betekend ook dat je minder kan lenen met hetzelfde inkomen.
Berdien schreef:Brainless schreef:Een hogere rente betekend ook dat je minder kan lenen met hetzelfde inkomen.
Gek genoeg is een te lage rente ook niet goed voor je leencapaciteit. Ik ben situaties tegen gekomen waarbij we een deel van de hypotheek tegen variabele rente of in ieder geval <10jr vast moeten zetten zodat de gewogen gemiddelde toetsrente hoger uitviel dan de gangbare rentevaste periodes. Zo kon diegene meer lenen dan bij een 'gewone' rentevaste periode. Raar maar waar..