[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:29

Wij hoeven het huis niet te laten keuren, alles wat er aan gedaan moet worden nemen we voor lief, het platte dak van de woning zal tzt vervangen moeten worden, dak van de loods is al vervangen.

We hadden dus eergisteren een bod gedaan en gister is de vraag gekomen voor ons uiterste bod. Dat hebben we gedaan en nu kwam de verkoper weer met dat hij er 2500 bij wil.
We gaan laten weten dat we ons uiterste bod gegeven hebben en dat we daar bij blijven, dat is eigenlijk al meer dan we wilden, maar simpelweg ons uiterste bod dus beetje gek dat hij dan nog weer meer wil dan ins uiterste bod, beetje rare man zo.

BeFunny

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:34

@sue ik vind dat je ook hele goeie duidelijke foto's hebt gemaakt.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 16:44

Vervelend ME, hopelijk komen jullie er uit!

Wij vandaag onze hypotheekaanvraag de deur uit gedaan, overdracht staat voorlopig op 1 april! Gaat snel zo :)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 17:34

Hier staat ook de overdracht op 1 april :)
Alleen moet ik de voorlopige koopovereenkomst nog tekenen.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 18:23

arabella2000 schreef:
Hier staat ook de overdracht op 1 april :)
Alleen moet ik de voorlopige koopovereenkomst nog tekenen.

Dat moeten wij inderdaad ook nog doen.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 18:24

Ik heb wel de vraag uitstaan naar de hypotheek adviseur voor een gesprek. Verwacht een dezer dagen. Ben ook nog bezig met de werkgeversverklaring.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 18:33

Wij hebben 3 april overdracht, offerte hebben we eergisteren getekend maar moet nu nog taxatie en goedkeuring overlijdensrisico en vrijdag loopt ontbindende voorwaarde af. Dat gaan we dus niet redden. Vraag voor uitstel is verstuurd, helaas daar nog geen reactie op. Wel spannend allemaal. Mocht er iemand bij Aegon willen aanvragen houd rekening met hele lange doorlooptijd! Bij ons 19 dagen vanaf aanvraag tot offerte terwijl we alles compleet ingeleverd hadden.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 18:40

Aegon is inderdaad niet de snelste. Delta Lloyd ook niet. ING kan heel snel, Florius heeft er over het algemeen ook wel de vaart in zitten. Obvion is ook niet verkeerd.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 18:42

Ok wij wisten dat niet maar de rente is wel een stuk gunstiger dan bij bijvoorbeeld Rabo en abn

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 18:45

Sluit je via Aegon zelf af of via het intermediair? Ik bepaal mijn keuze voor de bank mede door de snelheid van het proces. Als iemand hele krappe tijdslijnen heeft dan kan ergens de rente wel lager zijn, maar als ik de hypotheek alsnog voor elkaar krijg bij een partij die veel sneller is waardoor ik geen uitstel etc nodig heb, dan ga ik wel daarheen. Beetje adviseur informeert z'n klanten daarover :j

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 18:49

Via een adviseur, maar die zegt dat ie normaal wel binnen een paar dagen offerte heeft. Bij ons weinig risico op dat t niet kan, maar je weet nooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 19:32

Hypotrust is ook snel.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 22:36

Whaah, ik kom hier even door de bocht vliegen.
We zijn bijna een jaar op zoek en werden zo langzamerhand een beetje moedeloos van het mis vissen. Maar opeens stond daar weer een leuk, ruim huis in de buurt waar we willen zitten (300 meter van de school waar we onze dochter lekker voorbarig al hebben ingeschreven vorig jaar).
Wel weer lekkere gekte. Wij meteen bellen, maar de eerste kijkdag was al zo goed als vol. Alleen nog ontijden beschikbaar. Dus dan de 2de bezichtigingsdag maar. Dat was afgelopen maandag. We waren weer met 3 stellen tegelijk en moesten afwisselen van verdieping.
We vonden het meteen heel leuk en het voelde meteen zo thuis op de een of andere manier. als je door het gedateerde image heenkijkt (hallo schrootjes overal) is het ook gewoon een zeer ruim huis met veel mogelijkheden!
Moesten we voor 12 uur vandaag al een bod inleggen. Dus wij dat gedaan, nog 1 keer tegenbod omdat we overboden waren en nog bijna afgeketst op de overdrachttermijn die wij een maand korter hadden dan die andere mensen.
Maar... Ons bod is geaccepteerd.
Bizar, maandag ga je ff kijken en woensdag is het in principe van jou...
Nu alles regelen. En daarna afwachten. De overdracht zal pas na de zomer plaatsvinden omdat de verkopers moeten wachten op de oplevering van hun nieuwbouwwoning.

Nouja iig lekker de tijd om te bedenken hoe we het (zo voordelig mogelijk) naar onze smaak gaan maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 22:41

Wat leuk! Vooral het onverwachte.

Spannende tijd tegemoet!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 00:38

Wij hebben eind van de middag de sleutel gekregen van onze nieuwe woning. Zo leuk en bijzonder! Ik heb 2wkn vrij om te kunnen klussen en schilderen en vriendlief moet gewoon doorwerken...ja bij ons thuis zijn de rollen omgedraaid en ben ik de klusser ipv m'n hubbie.
Vanavond al gaatjes gestopt, geschuurd, behang van een wand verwijderd. Echt dingen die ik nog nooit gedaan heb.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 09:56

Mag ik me hier ook melden? Woon sinds een jaar in een huur appartementje.

Maar ga zometeen naar de hypotheek adv. Zal wel vies tegen vallen. Ik ben maar alleen maar werk wel fulltime en vaste aanstelling dus ben benieuwd!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:54

O wat spannend. Allemaal.
@ revanches leuk dat het nu eindelijk zo ver is, bij ons zijn de rollen ook zo wat verven,behangen, spijkers en schroeven betreft, de echt zware klussen doet hier wel vriendlief.

Wij gaan vandaag mailen dat ons uiterste bod echt ons uiterste bod was, in de hoop dat ze toch overstag gaan. Het wordt een beetje een principe dingetje, en als ze naar ons uiterste bod vragen kunnen ze niet ineens verwachten dat we er nog wat boven op doen. Naar goed het kan dan wel om die rede hierna afgewezen worden. Dus dit is mogelijk voor ons het spannendste moment.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:11

Ik herken dat principe dingetje wel WME
Zou er ook last van krijgen in jullie situatie.
uiterst bod vragen
Dat geef je dan
En dan alsnog een x bedrag er bij proberen te persen :?
Concept uiterste bod is toch niet heel zeldzaam?

En Okay, hij zou het er op af kunnen laten ketsen, maar serieus, voor die paar centen zou ik dat erg vreemd vinden

Fingers crossed hier in ieder geval

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:16

Nou het viel mij niks tegen!
Maandag middag ook meteen bij het huis kijken

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:19

Wij hebben gelukkig twee weken uitstel gehad. :)

Wm spannend maar hij is gek denk ik als ie het niet doet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 14:01

Er is voor de verkoper natuurlijk ook wel wat te zeggen. Begrijp dat hij het maximale er uit wil halen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 14:59

vonneke schreef:
Er is voor de verkoper natuurlijk ook wel wat te zeggen. Begrijp dat hij het maximale er uit wil halen.

Ja dat zou ik ook willen als ik een verkoper was.
Maar uiterste bod is uiterste bod. Hij had ook kunnen vragen om meer ivm de grond en dan afdingen, dan hadden we een lager bod gedaan. Of ipv ons een uiterst bod te vragen zelf zijn uiterste prijs te noemen, feit is dat hij dollar tekens zag toen we een bod deden. We hebben meer geboden dan de vorrige waarbij de financiën niet rond kwamen, en ons uiterste bod was met 7500 erboven. Nu gaat het nog om 2500 maar vooral om het concept uiterste bod, als je daarna weer meer vraagt heb je dat concept niet begrepen. Ik ga er van uit dat hij overstag gaat, zo niet dan ben ik zeer benieuwd of hij nog iemand kan vinden die dit er voor over heeft. Wij zijn er dan na al dit gezeik vanwege met name het pad wat hij even weg wilde snoepen ineens wel mee wilde verkopen, dit is geen manier van zaken doen, iig niet zoals wij het doen en wij hebben dan echt alles gedaan. Het is nu aan de verkoper.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:17

Tuurlijk wil je als verkoper de beste prijs voor je spul vangen
Maar uiterst bod is uiterst bod lijkt me ?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:46

Lijkt mij ook maar ja je kunt het als verkoper altijd vragen natuurlijk.

Bezichtiging vandaag was wel ok. Moet wel eea gebeuren kwa schilderwerk. Groot huis leuke tuin maar toch best weggeluid. Nadenkwerk weer.

Blijf nadenken of blijven zitten waar ik zit nog ruim 11 jaar niet verstandiger is. Spaargeld op de bank houden en daar leuke extras van kunnen doen niet slimmer is. Moet dan wel badkamer aanpakken maar verder is het ok. Dat blijft het dillema waar ik mee zit. Nu kan ik auto gewoon vervangen als ie stuk gaat. Dan kan ik over ruim 11 jaar wel zien waar het schip strandt.

Na aankoop eigen huis niet meer de komende jaren. Pffff wordt echt van de tweestrijd. -O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 02-02-17 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:47

Sonja_vR schreef:
Tuurlijk wil je als verkoper de beste prijs voor je spul vangen
Maar uiterst bod is uiterst bod lijkt me ?

Een uiterste bod hoeft niet altijd een uiterste bod te zijn. Zijn mensen genoeg die dat aangeven om op die manier proberen het onderste uit de kan te halen.

Vrienden van ons ook een uiterste bod gedaan maar later toch nog 5k erbij gelegd omdat de verkoper echt niet ging zakken en zij toch echt dat huis wilde hebben.
Uiteindelijk waren ze dan toch beide gelukkig.