[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 10:52

Jammer! Maar wellicht was de prijs dan al heel netjes waardoor ze simpelweg niet verder konden zakken?
Het is natuurlijk niet altijd een kwestie niet willen (of redelijk zijn) om (nog verder) te zakken :)

Hopelijk is het andere huis net zo leuk of zelf leuker en lukt dat wel :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 11:04

De aankoopmakelaar van ons adviseerde max 172 omdat het netjes is maar basic. Hun minimale prijs was 183 met een Vp van 189. Zelfs de verkopende makelaar zei dat de prijs te hoog was. Die mensen wonen nu in Zweden. Dus dan lijkt t mij dat je je huis toch wel kwijt wil. Ze hadden t huis namelijk al25 jaar :)

Vorig jaar hebben ze een bod van 184 afgeslagen :')

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 12:28

jammer dat het niet doorgaat.
je weet nooit wat de redenen zijn van de verkopers. misschien hebben ze het geld juist niet nodig? of willen ze geen restschuld. of hebben ze gewoon geduld omdat de markt weer aan het aantrekken is. je weet het niet.
veel succes met zoeken verder.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 16:23

Allereerst voor iedereen de beste wensen! Dat het verkopen en aankopen van ieder z'n (droom)huis werkelijkheid mag gaan worden!

Pmarena, jeetje, wat een gedoe zeg! Snap dat je er flink van baalt dat je de extra kosten moet betalen. Kun je niet voorstellen de rekening te delen met de huurder?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:53

hier is de zoekradius iets uitgebreid, dorp aan de overkant van de rivier mag er ook bij nu :P
daar krijg je gewoon meer voor je geld , veel voorzieningen en nog steeds centraal voor onze sociale contacten, werk etc ...
maar momenteel niet iets waar we direct naar willen gaan kijken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:02

pmarena, ik snap het wel dat ze dat gaan rekenen, en ik snap niet dat je dat niet aan de huurder door wil berekenen. In een hotel moet je het ook betalen.
Bij je inschrijving in de gemeente komt er ook automatisch bijvoorbeeld wat gemeentelijke belastingen. De bewoner maakt wel gebruik van gemeentelijke faciliteiten en daar wordt niet voor betaald. Dat is ook bij toeristen, en daarvoor is die toeristenbelasting. Want de bewoner zorgt bijvoorbeeld ook voor vervuiling/afval.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 07:59

Mijn appartement is vorige week verkocht na 85 dagen in de verkoop (reden verkoop: verbroken relatie).
Super fijn maar moet nu binnen 3 weken er uit.
Mocht iemand hier (mensen die actief zijn op de huizenmarkt, je weet maar nooit...) een leuke huurwoning weten in Hilversum dan hoor ik het graag.....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 08:43

Neonlight: Ik snap het ook wel dat de gemeente geld wil zien :j

Maar iemand die maanden / jarenlang 1 huis huurt van een particulier die dat ene huis te koop heeft staan en niet kwijt kan raken... zo'n toeristen-belasting-constructie lijkt mij niet de juiste manier.

Uiteraard wil ik het aan de huurder doorberekenen :j

Maarja als eigenaar ben ik degene die de rekening krijgt, als de huurder het mijn probleem vindt dan houdt het op..... ik kaart het uiteraard wel aan want eigenlijk vind ik het kosten voor de huurder. Maarja als de rekening op mijn naam gezet wordt _-:(

En die rekening voor afval, waterschap e.d. krijg ik als huiseigenaar gewoon zelf, dat loopt ook gewoon door allemaal, daar hoef je niet bang voor te zijn zeg maar dat ze dat zouden vergeten :P

Sonja: willen jullie nog even een buitenkansje afwachten in je voorkeursregio of wil je toch wel redelijk snel een knoop doorhakken en nog dit jaar verhuizen (naar een huis met grote moestuin :P ).

Wennie: vooral fijn dat je er zo snel vanaf bent, dan kun je tenminste weer snel verder en alles achter je laten +:)+

Je kan altijd informeren bij verkoop-makelaars ook, of ze woningen te koop hebben staan die leeg staan, en waarvan de eigenaren ze eventueel wel aan je willen verhuren onder de Leegstandswet, dan lopen ze weinig risico :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 10:41

Die particulier betaald toch nog gewoon de gemeentelijke heffigen??
Waarom dan nog een TB erbovenop?

Hier gaat alles lekker in het huis! :D
A.s weekend komt de cv. En a.s weekend gaan we.laminaat e.d bestellen :D

Ook heb ik onze kamers in schaal getekend..en alle meubels..
Dus nu kunnen we gaan knippen en plakken :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:02

JG, die particulier betaald dat niet, omdat die in een andere gemeente ingeschreven staat. :)

Citaat:
Maar iemand die maanden / jarenlang 1 huis huurt van een particulier die dat ene huis te koop heeft staan en niet kwijt kan raken... zo'n toeristen-belasting-constructie lijkt mij niet de juiste manier.

Ik zie niet wat het uitmaakt dat het een huis is dat verhuurd wordt omdat het niet verkocht wordt of dat het een gewoon huurhuis is. Diegene heeft gewoon maanden/jarenlang geluk gehad dat ie geen ontheffingen heeft betaald.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:05

Wij hebben volgende week weer een bezichtiging staan. Hopelijk gaat het nu wel lukken *\o/*

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:06

oooooooo gaat hier nu snel, alle ontbindende voorwaarden zijn voorbij kwa datum, dus verbouwingsplannen gaan nu echt vorm krijgen. Ik heb maar een maand om hele huis onder handen te nemen. dus keuken is besteld, vloeren, en deze week hoop de offertes te ontvangen voor het dichtmaken van een deur en slopen van muurtje. Zo raar, je hebt geen sleutels of niks en toch al zo veel aan het uitgeven, zucht spannend!

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:07

Iedereen de beste wensen voor 2014!!!

Dat het maar een jaar mag worden dat iedereen zijn droomhuis vindt en iedereen die van zijn huis af moet maar snel verkocht krijgt.

Hier schiet het maar niet op om die ene koper te vinden voor ons huis.
Zit er nu ook hard aan te twijfelen om toch maar een makelaar in te schakelen.
Alleen weet ik niet welke makelaar.
In onze straat staat nu een huis te koop met makelaar X.
Is het dan verstandig om ook voor makelaar X te gaan of voor een andere makelaar?
En wij hebben in maart vorig jaar(wat klinkt dat ver weg terwijl 2013 nog maar net achter de rug is) een makelaar gehad en die wilde niet ons huis en onze losse garage die achter op het pleintje staat niet in 1 koop aanbieden terwijl wij dit toch echt wel willen.
Wat is nu wijs om te doen?
Manlief gaat volgende week al door de week bij mijn ouders slapen vanwege zijn nieuwe standplaats.
Dus hij is alleen nog maar in het weekend thuis.

Wie o wie heeft er goede tips voor mij?
Eerst had ik eigenlijk geen haast om het huis te verkopen maar nu zou ik het liefste willen dat het vandaag al verkocht was.

Situatie schets zodat het duidelijk wordt.
Huis wat hier in de straat te koop staat heeft een vraagprijs van 197.500 euro.
Wij willen ons huis met garage te koop aanbieden voor 220.000 euro(staat ook op marktplaats voor dat geld)
Die garages achter ons huis gaan voor 35.000 euro weg als ze verkocht worden omdat het de enige garages hier in de buurt zijn.
Maar als de makelaar dat op Funda zet dan is het verschil van die 197.500 en 220.000 wel heel erg groot omdat de potentiele kopers niet kunnen zien dat er een garage bij zit.Dit staat dan wel in de advertentie-tekst maar niet als je niet doorklinkt op de advertentie.
Manlief wil echt niet de garage apart verkopen.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:08

quera,waar zoek je ergens een huis in Zuid-Holland?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:13

Spijkenisse :)

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:14

lovemyhorse1 schreef:
Situatie schets zodat het duidelijk wordt.
Huis wat hier in de straat te koop staat heeft een vraagprijs van 197.500 euro.
Wij willen ons huis met garage te koop aanbieden voor 220.000 euro(staat ook op marktplaats voor dat geld)
Die garages achter ons huis gaan voor 35.000 euro weg als ze verkocht worden omdat het de enige garages hier in de buurt zijn.
Maar als de makelaar dat op Funda zet dan is het verschil van die 197.500 en 220.000 wel heel erg groot omdat de potentiele kopers niet kunnen zien dat er een garage bij zit.Dit staat dan wel in de advertentie-tekst maar niet als je niet doorklinkt op de advertentie.
Manlief wil echt niet de garage apart verkopen.

Ik heb een kennis die dezelfde situatie had, zij hebben het huis op Funda (en de makelaarsite) zonder garage aangeboden, voor de 'lage' prijs, en in de advertentie opgenomen dat er een garage bijgekocht kon worden voor XX €, met het eerste recht tot koop. Zouden de nieuwe eigenaren de garage niet wensen waren ze deze zo kwijt geweest aan de andere bewoners rondom dat pleintje. oals jij omschrijft zul je ook niet met die garage blijven zitten!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:17

Neonlight schreef:
JG, die particulier betaald dat niet, omdat die in een andere gemeente ingeschreven staat. :)

Citaat:

Ik zie niet wat het uitmaakt dat het een huis is dat verhuurd wordt omdat het niet verkocht wordt of dat het een gewoon huurhuis is. Diegene heeft gewoon maanden/jarenlang geluk gehad dat ie geen ontheffingen heeft betaald.

Een gewoon huurhuis is iets zakelijks, van een huisjesmelker of organisatie om er geld aan te verdienen :)

Een particulier die uit nood zijn oude te koop staande huis verhuurd om de kosten te drukken, lastig vallen met nog eens extra lasten zowel financieel als qua administratie (nachtverblijf-register bijhouden 8)7 ) komt op mij niet echt sympathiek over van een gemeente -O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:20

Jolliegirl: leuk is dat hè, die voorpret en alles op schaal tekenen en schuiven maar :))
Wat voor CV-ketel heb je gekozen?

Quera: Wat Angelique zegt lijkt mij de beste aanpak :j

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:23

pmarena schreef:
Jolliegirl: leuk is dat hè, die voorpret en alles op schaal tekenen en schuiven maar :))
Wat voor CV-ketel heb je gekozen?

Quera: Wat Angelique zegt lijkt mij de beste aanpak :j

Huh? Mijn huis staat niet te koop. Ik denk dat je lmy1 bedoeld :)

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:18

quera,Spijkenisse ken ik eigenlijk niet qua wonen.
Weet wel dat ik Zwijndrecht niet leuk vind om te wonen.
Wil je naar het Kruitvat dan moet je naar het grote centrum maar wil je boodschappen halen bij de Bas dan moet je weer naar een ander winkelcentrum.
Daar baal ik gruwelijk van dat dat gewoon niet bij elkaar zit en dat je altijd met de auto moet.
Daarom lekker terug naar Oirschot waar alles bij elkaar zit in het centrum en op loop en fiets-afstand.

AngeliqueB,dat had de makelaar van vorig jaar ook al gedaan.Is wel een beste constructie maar ik ben dan echt bang dat ik met die garage blijf zitten.
En die garage hebben we zo afgetikt toen we het huis kochten en op het huis zit een hypotheek op.
En als we het huis zo verkopen zonder garage dan zit je weer met een restschuld op het huis.
En dat wil ik juist niet.

Ik zal me vanmiddag maar eens gaan verdiepen in de makelaars in Zwijndrecht.
Wil zowieso no cure no pay maar wel 1 die meedenkt in onze situatie.
Ook qua prijs want als we het verkopen zal er bij het huis wat we willen in Oirschot toch weer geld bij moeten en dat willen we minimaal houden.
Kan dochterlief een pony krijgen als we verhuisd zijn.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:34

Ik woon al bijna m'n gehele leven in spijkenisse :)

Wij zitten ook met ons werk. M'n vriend 25 km de ene kant op en ik 40 km de andere kant op. De optie die we dan hebben is richting Rotterdam verhuizen maar dat willen we niet :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:22

pmarena schreef:
Sonja: willen jullie nog even een buitenkansje afwachten in je voorkeursregio of wil je toch wel redelijk snel een knoop doorhakken en nog dit jaar verhuizen (naar een huis met grote moestuin :P ).

Wennie: vooral fijn dat je er zo snel vanaf bent, dan kun je tenminste weer snel verder en alles achter je laten +:)+

Je kan altijd informeren bij verkoop-makelaars ook, of ze woningen te koop hebben staan die leeg staan, en waarvan de eigenaren ze eventueel wel aan je willen verhuren onder de Leegstandswet, dan lopen ze weinig risico :)

we hebben geen haast op zich, huurhuis waar we op zich prima zitten, maar ergens wil ik hier gewoon weg, het huis is niet handig met de hond, maar ook andere dingen die hopeloos onpraktisch zijn, maar goed, met de wetenschap dat we gaan verhuizen...ooit...eens... :+ ga ik hier niet veel meer aanpassen .
we wachten gewoon op het juiste huis in de regio, vriend heeft een vast contract bij een bedrijf waar hij het heel erg naar zijn zin heeft en veel doorgroei mogelijkheden heeft en kansen krijgt
om zijn kennis en vaardigheden te verbreden en te verdiepen en het bedrijf doet het, zeker nu met de crisis, gewoon erg goed, dus die wil daar echt niet weg :n
en ik zit met ouders, ik ben de enige die echt in de buurt woont en ik weet wat de toekomst gaat brengen qua mantelzorg :) dus we zitten echt wel aan een regio vast vrees ik.

maar wil alsnog eigenlijk dit jaar wel verhuizen , idd naar grote moestuin, maar vooral ook een huis wat we echt eigen kunnen maken , en qua indeling handig is , of handig te maken is :D

iets met een bijkeuken oid waar de honden kunnen opdrogen na het wandelen voordat ze het huis weer komen onder baggeren etc , dat is echt zo nadelig aan het huidige huis, je staat met je beesten direct in je huiskamer, niet schoon te houden joh :+
je mag van mij echt wel zien dat er geleefd word in een huis, maar ik maak het huis schoon en 5 minuten later ligt er weer overal zand, van de bank tot op tafel ...word er echt een beetje simpel van :=

en dan willen we ook nog een huisje met karakter, dus geen nieuwbouw gevaarte :n op zijn minst hoekhuis/tweekapper, maar vrijstaand zou geniaal zijn, hoewel dat lastig word als je regio tegen budget afzet.
en in ieder geval net zoveel ruimte als we nu hebben, liefst meer :+

paard aan huis hoeft niet, heb een veel te goed adres voor die dame, maar een stuk afgezet voor de honden is wel een must, we hebben nu 1 hond die we gewoon niet bij ieder bezoek los kunnen laten (onzekere/bange mensen maakt hij instant ontzettend gebruik van :P ) en met een tweede er bij (in de planning voor dit jaar) dan wil ik af en toe ene puppyvrij momentje kunnen hebben :D

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:36

quera,Zwijndrecht misschien?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:42

Nee dat is veel langer reizen voor mijn vriend, die werkt op de Europoort en ik in Nootdorp dus dt zou voor beide langer zijn.

Daarbij heb ik in Spijkenisse alles. :)

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:20

Zal mijzelf ook maar eens melden. Ben al een lange tijd aan het meelezen maar nog niks gepost. Wij hebben in 2013 een huis gekocht en hebben begin februari de sleuteloverdracht. Begint nu eindelijk tegen die datum te lopen.