Het is natuurlijk niet altijd een kwestie niet willen (of redelijk zijn) om (nog verder) te zakken

Hopelijk is het andere huis net zo leuk of zelf leuker en lukt dat wel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Maar iemand die maanden / jarenlang 1 huis huurt van een particulier die dat ene huis te koop heeft staan en niet kwijt kan raken... zo'n toeristen-belasting-constructie lijkt mij niet de juiste manier.
lovemyhorse1 schreef:Situatie schets zodat het duidelijk wordt.
Huis wat hier in de straat te koop staat heeft een vraagprijs van 197.500 euro.
Wij willen ons huis met garage te koop aanbieden voor 220.000 euro(staat ook op marktplaats voor dat geld)
Die garages achter ons huis gaan voor 35.000 euro weg als ze verkocht worden omdat het de enige garages hier in de buurt zijn.
Maar als de makelaar dat op Funda zet dan is het verschil van die 197.500 en 220.000 wel heel erg groot omdat de potentiele kopers niet kunnen zien dat er een garage bij zit.Dit staat dan wel in de advertentie-tekst maar niet als je niet doorklinkt op de advertentie.
Manlief wil echt niet de garage apart verkopen.
Neonlight schreef:JG, die particulier betaald dat niet, omdat die in een andere gemeente ingeschreven staat.Citaat:Maar iemand die maanden / jarenlang 1 huis huurt van een particulier die dat ene huis te koop heeft staan en niet kwijt kan raken... zo'n toeristen-belasting-constructie lijkt mij niet de juiste manier.
Ik zie niet wat het uitmaakt dat het een huis is dat verhuurd wordt omdat het niet verkocht wordt of dat het een gewoon huurhuis is. Diegene heeft gewoon maanden/jarenlang geluk gehad dat ie geen ontheffingen heeft betaald.
pmarena schreef:Sonja: willen jullie nog even een buitenkansje afwachten in je voorkeursregio of wil je toch wel redelijk snel een knoop doorhakken en nog dit jaar verhuizen (naar een huis met grote moestuin).
Wennie: vooral fijn dat je er zo snel vanaf bent, dan kun je tenminste weer snel verder en alles achter je laten
Je kan altijd informeren bij verkoop-makelaars ook, of ze woningen te koop hebben staan die leeg staan, en waarvan de eigenaren ze eventueel wel aan je willen verhuren onder de Leegstandswet, dan lopen ze weinig risico