Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 15:19

Ik heb alles weer binnen voor de komende week. Had maar een klein lijstje, maar toch nog wat extra's meegenomen. 2 flessen rosé voor 6 euro, Alpro Soya yoghurt (bonus bij AH) en een voorraadje frisdrank. Was in totaal 45€ kwijt.
Heb ook een beetje gesmokkeld, want afgelopen week hebben we uiteindelijk niet alle dagen thuis gegeten. Had nog voor drie keer avondeten in de koelkast/vriezer/voorraadkast eten. Komende week eet ik ook nog een keer bij een vriendin en mijn vriend werkt vier late diensten en eet op het werk. Dan eet ik twee dagen hetzelfde, scheelt weer koken als ik laat uit mijn werk kom :').

SteffiiY

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 15:11

Wij gaan vanavond voor het eerst bij de lidl proberen alle boodschappen te halen!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 15:50

Ben benieuwd wat je kwijt zult zijn voor alles steffiiy

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 17:41

Steffiiy: Succes het zal je een hoop schelen!

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 17:49

Je moet ook bij de Lidl op blijven letten. Sommige producten zijn alsnog goedkoper als je ze bijvoorbeeld bij de AH koopt van de Euro Shopper. ;)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 18:42

Ik heb net boodschappen gedaan bij de AH. Wist zeker dat ik veel producten had die in de bonus waren, maar het was niet op de bon zichtbaar. Bij de servicebalie kreeg ik netjes m'n geld terug.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 19:17

Nou....wij zijn er klaar voor....de 'sale' van de laatste dag dat C1000 open is.
Mijn man en ik hebben al een strategie bepaald :')
We staan iig al om 8 uur voor de deur :+ :D

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 19:22

Hahaha, door de winkel heen alsof alles gratis is!

Nu ik dat zeg; lijkt me heeeerlijk, 1 minuten gratis winkelen in een supermarkt :))

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 19:52

We waren €45 kwijt bij lidl... normaal gaan we naar digros maar voor me gevoel waren we bij lidl niet veeel goedkoper uit..

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 20:06

Wat ik doe is een lijst maken met alle producten die ik regelmatig nodig heb. Daarvan zoek ik uit waar ze het goedkoopste zijn. Bv 2 kilo waspoeder bij de Action, babydoekjes voordeelverpakking bij AH omgerekend 1,27 per pak. Als er dan een keer een aanbieding is van 1+1 gratis, dan kijk ik eerst op mijn lijstje of het wel goedkoper is.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 20:25

Action is goedkoper met de babydoekjes, 0,99 cent voor Huggies. Ik heb bij de Etos andere Huggies doekjes gekocht 9 pakken voor 10,- die ruiken erg lekker en zijn fijn vochtig.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 20:31

Bedankt voor de tip. Ik ga eens kijken of er net zoveel in zitten ed. Dan kan ik mijn lijstje weer aanpassen. Ik vind het wel leuk om te doen, het goedkoopste van het goedkoopste zoeken :D

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 21:32

64 stuks in alle huggies verpakkingen die ik ben tegen gekomen. AH vind ik niet prettig, ruikt niet lekker en niet zo vochtig, daarnaast ook nog duurder.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 22:34

@jenny: je wilt dat lijstje zeker niet delen :o
ben wel benieuwd!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 22:45

Vandaag weer even naar de markt geweest...
Heb 2 bakken aardbeien, 15 kiwis, 5 appels en 2 mangos. Was 5 euro kwijt. Het was zo druk dat ik maar even naar de vaste kraam waar ik altijd appels en kiwis haal ben gelopen en alles daar heb meegenomen.

Ga volgende week wel weer vroeg.. Dan heb ik meer tijd om te kijken waar wat goedkoper.is... En ook wat meer keuze uit beter fruit... Maar voor nu kunnen we weer een hele week lekker smoothies maken. Ik heb de aardbeien ontkroont en ingevroren. En de mangos ook klein gesneden en in de vriezer gedaan.. Merk het morgen wel of het lekker is.. Aardbeien kunnen sowieso.. Maar die mangos.. Geen idee..

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 22:46

ik was voor alleen 2 bakken aardbeien al meer kwijt dan jij voor alles :')

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 22:49

Bak aardbeien is op de markt rond de 1 euro..

Kiwis zijn 10 voor een 1 euro en kilo appels voor een euro. En had 2 mangos voor een euro. Die kiwis heeft ie al 10 afgerekend terqijl ik tot 3x toe zei dat ik er 15 had... Bij de meeste kramen mag je ook zelf pakken..dus bij de kiwis zoek ik altijd.de hardste uit.. Dan weet ik zeker dat ze een week goed blijven in de koelkast...

Maar vond de frambozen duur.. 2 doosjes voor 1.50.. Maar zag er niet lekker uit en anders was het al gauw 1.25 voor een doosje

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 08:52

*\%/* "C1000 IS AAN HET HAMSTEREN" *\%/* werd er vanochtend omgeroepen :')
Laatste dag dat hier in het dorp de C1000 open is.
Vanochtend om 8 uur stonden wij ook al op de stoep,alles was nml voor de helft van de prijs.
Het was een gekkenhuis!!!! echt niet normaal meer ,we hadden niet later moeten gaan.
Je werd soms gewoon opzij geduwd,mensen die maar doorduwen....gekkenwerk 8)7 8)7
Heb nu heel wat eten in huis gehaald,dus de komende 1,5 week hoef ik niks te halen.
2 volle tassen voor 44 euro
Ook voor de hond stonden er nog heel wat zakken voer,dus heb dat ook gelijk maar ingeslagen.
en nog 3 pakjes gehakt, 3 pakjes koteletjes (per 2 verpakt en nu in de vriezer per 3 stuks) en worstjes en ook nog vissticks.
Paar zakken chips,3 flessen drinken, 4 pakken sap, lekkere koekjes :o ,hapjes voor vanavond,chips,nootjes enz.. :D
Spaghetti + 2 pakjes saus erbij, hachee pakje (had van de week al vlees ervoor meegenomen,was al in de aanbieding)
Nog wat potjes groente,pizza's, ijsjes O:) en nog heel wat spul.

Ben blij met alles! voor een gezin met ons 3-en is dit echt ideaal :D
Vriezer is nog nooit zo vol geweest :+ (en ik heb maar 3 vakjes :x )

Word dinsdag goedkoop dagje boodschappen doen :P

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 10:08

Ik heb de bonusaanbiedingen voor volgende week alvast weer bekeken (want dan weet ik wat ik vandaag mee moet nemen of beter nog een paar dagen mee kan wachten...).
Voor volgende week van de aanbiedingen staat er op het lijstje:
- 2x een 4 pak tartaar (mooi weer 8 porties vlees voor in de vriezer)
- 2x yoghurt/vla, ik eet standaard 2 pakken in de week dus kan nu voor een luxere variant kiezen voor dezelfde prijs *\o/*, maak 2x van deze aanbieding gebruik, 1x begin van de week (ma/di), 1x volgende week zaterdag
- grillworst
- hak conserven ga ik echt even van inslaan, 's winters zijn de groenten een stuk duurder en dan is wat potjes op voorraad toch fijn, daarnaast vind ik sperziebonen uit pot/blik sowieso lekkerder (zachter) dan vers, als ik het als hoofdgroente eet (door roerbak maakt het me niet uit)
- 2 afwasborstels, 2 pak schuursponzen, mits deze dus met deze aanbieding wel daadwerkelijk goedkoper zijn dan bijv. action of euroshopper
- evt. prei, afhankelijk wat ik vandaag of volgende week op de markt zou moeten betalen, is dit duurder neem ik het bij de ah mee

Voor de vegetarische eters, alle ah vega burgers zijn volgende week 2e gratis
Voor de biologische vleeseters, de bio rundertartaar valt ook onder de 2e gratis actie (actie is van ma tm woe)

Olympia laat je even weten hoe de ingevroren mango is bevallen? Hier is hij nl nog niet de vriezer uitgeweest lol, maar vermoed dat het door smoothies iig wel goed smaakt, ik eet het toch niet los.
Frambozen (en andere wat in die kleine bakjes zit, bramen/bosbessen/aalbessen) zijn hier de laatste weken 2 voor 1 euro, dit is wel aan het einde van de middag dus waarschijnlijk zijn ze eerder op de dag duurder. Wil vandaag wat bosbessen meenemen voor 'speciaal' havermoutontbijt, heb je deze wel eens ingevroren en gaat dit gewoon? Probeer het iig, maar heb nl niet zoveel nodig per keer dat ik die havermoutdinges maak
Afbeelding
(ingredienten: havermout, banaan, bosbessen, honing, kaneel)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:50

Dat ziet er lekker uit.
Niet normaal dat je weg geduwd werd, hier beide keren niet.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 12:26

SteffiiY schreef:
@jenny: je wilt dat lijstje zeker niet delen :o
ben wel benieuwd!

Als er wat meer op staat wil ik hem wel delen hoor :D nog heel even geduld.

Carola: bij Ah zitten er 72 doekjes in, dus dan kosten ze 0,018 per stuk en bij de Action 0,016 dus inderdaad goedkoper *D Verkopen ze Huggies standaard of was het een actie? Ik zal eens gaan snuffelen.

Annemiek80: bedankt voor de tip over de bio-tartaar :j

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 12:42

Hier wordt het bij de action standaard verkocht, 2 soorten. Ik merk dat ik een andere soort lekkerder vind ruiken dus ik ben nu overgestapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 14:07

Vandaag maar even naar de c1000 gereden, ze hadden voor mij best leuke aanbiedingen.
Fruit&co 3 flessen meegenomen. A 1,- p stuk.
4 blikjes bonduelle a 1,- voor 2. (Woon op mezelf en weinig tijd om te koken, dus dit is voor mij ideaal).
Pak van 4 wraps a 1,- (kan ik 2x van eten).
Cantaloup meloen 1,-
Druiven wit 1,-
Filet American 1,-
Mona toetje 1,- (kan ik 2 avonden van eten).
Roomkaas 1,-
Geraspte kaas 1,- (vind die hele goedkope niet lekker).

En dan zonder actie:
Pasta saus 1,71. (Vind goedkopere niet lekker).
Gehakt 2,50 voor 500 Gr. (Weet niet of dat ergens goedkoper kan? Maar ga niet speciaal voor gehakt nog ergens anders heen)
Winterpeen 4 grote a 0,87 cent
Snoeptomaten 3,- (dit is vrij duur, maar makkelijk mee voor onderweg)
2 diepvries bakjes gehaktbal in zoetzure saus 1,19 p stuk.
Kaas plak 3,39 (goedkopere vind ik niet lekker).
Komkommer 0,59
Pruimen los 1,60 totaal
Achterham 1,93
Krieltjes bistro 1,39
Wattenstaafjes 0,35
Bruin teigerbrood heel 1,29

Totaal 33 euro.

Hoe lang ik ermee doe is altijd een raadsel, hangt er puur vanaf hoe vaak ik thuis eet. Maar wisselt ook per product.
Bonduelle kan ik per blikje 1 en soms als ik weinig trek heb 2 avonden van eten.
Fruit zal denk ik vrij snel op gaan.
Krieltjes is voor 2 avonden.
Wraps dus ook voor 2 avonden.
Pasta saus maak ik 1 grote pan van voor 3 a 4 avonden (invriezen)
Gehaktballetjes uit vriezer is voor 2 avonden.

:) dus gok dat ik voorlopig wel weer vooruit kan :D

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:57

Goedkoop dagje vandaag, maar had eerder deze week al wel ook dingen gehaald (ivm ma-woe aanbieding van kip bij de AH) à 17 euro ong., zat wel 4 pakken kip bij dus veel voorraad in de vriezer nu

Op de markt: 7,10
3 galiameloenen (1 euro) 3 bananen, paksoi, bosbessen (2 bakjes 2 euro, minder goedkoop als ik dacht dus lol), 3 courgettes (1 euro), doosje champignons, kippehartjes en kippemaagjes voor de kat (55 cent, 4 porties... puur een tractatie niet zozeer haar 'voer')

Bij de toko: 1,50
4 rode pepertjes, 1 stengel lemongras, klein stukje gember (4 cm), taugé

Bij de AH: 7,65
Melk, 2 x toscaanse worstjes met 35%, boemboe, koffiemelk, satésaus

Voor komende week staat iig op de planning:
courgettesoep met gekookte aardappel erdoor (lunchgerecht)
Preistamppot (met toscaanse worstjes, gewone worstjes of tartaar, heb het of in de vriezer of de tartaar van de aanbieding)
Nasi

Aangezien ik voor 1 persoon kook is het iig voor 2 dagen, nasi bijv. meer maar dat gaat dan de vriezer in. Voor de rest van de dagen kijk ik gewoon wat ik in de koelkast/vriezer heb liggen en waar ik die dag zin in heb. Vermoedelijk komt er weer een ovenschotel met pangafilet aan ook want daar hb ik ook zin in (panga heb ik nog in de vriezer)

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 11:15

Kan iemand mij helpen ? :Y)
Ik ga volgende week naar de ah en C1000 voor die aanbiedingen, maar heb een paar vraagjes:
- heb je een klantenkaart nodig bij beide winkels om enigszins te profiteren van de aanbiedingen ?
- staat er normaal gezien een limit op het aantal dat je mag meedoen
- er staat bij bijv. ah: alle combinaties mogelijk (dus dan mag je bij bijv. hak combineren van erwten en bonen ?) of is het enkel 2x bonen ?

oh en nog een vraagje, zijn de aanbiedingen tegen 18u al bijna op of heb ik nog genoeg keus ? :')