Robotstofzuiger met huisdieren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 08:51

IMANDRA schreef:
Oh joh, mijne heeft 10 cm ruimte aan de zijkanten, alleen de voorkant is vrij :)). Werkt hier prima

T kreng loopt nu alleen elke avond vast op de haren (honden zijn in de rui, en die zijn langharig…)

Tip, je kan los een borstel bij bestellen die ook de haren door snijdt, is echt een wereld van verschil. De TriCut borstel

Qua onderhoud weet ik niet of wij representatief zijn ivm ongoing verbouwing. En sowieso een bouwvakker in huis. Stofzuigen is weinig onderhoud. Dweilen wel wat meer. Heb nu even de dweil functie uit staan omdat ik er geen zin in heb.
Dat is het enige nadeel, vind ik, dat je niet heel makkelijk het onderstel even uit die hele unit kan halen om grondig schoon te maken. Ik kom er lastig bij voor een diepe reiniging.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 08:52

Je hebt er zo goed als geen werk aan. Jaar later nog niks vervangen. Pads gooi ik in de waschine. Water bijvullen en legen en stofzak wisselen geeft hij aan via de app.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 09:04

Ik heb de Dreame L10s Ultra Gen 2 - Robotstofzuiger met Dweilfunctie overigens. Die reinigd zelf zijn dweilpads toch?
Hoe zijn de onderhoudservaringen met dit model?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 09:10

veneri schreef:
Ik heb de Dreame L10s Ultra Gen 2 - Robotstofzuiger met Dweilfunctie overigens. Die reinigd zelf zijn dweilpads toch?
Hoe zijn de onderhoudservaringen met dit model?

De 40 hier dus ook zelfreinigende pads. Maar ik heb meerdere pads, dus gooi ze wel zelf af en toe in de wasmachine. Dan wissel ik. Kwestie van twee mini rondjes stof van het klittenband trekken en de schone erop :)

Mijn reactie blijft hetzelfde als hierboven gewoon van toepassing op jou, ik wist welk type je had. Onderhoud is hetzelfde.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 04-12-25 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 09:10

De robots reinigen zelf hun pads, maar hebben nog steeds een wasbeurt nodig zo nu en dan in de wasmachine.

Wij hebben veel vuil, dit blijft liggen in het compartiment en zorgt voor verstoppingen met als gevolg hoog water niveau etc. Nogmaals, ik denk niet dat onze situatie representatief is.

Ik neem aan dat je je ingelezen hebt en met een reden deze robot hebt gekocht? Gewoon een keer proberen als hij in je huis past - verkopen kan altijd nog via marktplaats.
Daarnaast is de cs van dreame ook prettig en behulpzaam als je tegen issues aan loopt.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 09:13

KellyR schreef:
De robots reinigen zelf hun pads, maar hebben nog steeds een wasbeurt nodig zo nu en dan in de wasmachine.

Wij hebben veel vuil, dit blijft liggen in het compartiment en zorgt voor verstoppingen met als gevolg hoog water niveau etc. Nogmaals, ik denk niet dat onze situatie representatief is.

Ik neem aan dat je je ingelezen hebt en met een reden deze robot hebt gekocht? Gewoon een keer proberen als hij in je huis past - verkopen kan altijd nog via marktplaats.
Daarnaast is de cs van dreame ook prettig en behulpzaam als je tegen issues aan loopt.

Jullie hebben een profi dweilapparaat nodig :P

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 09:32

Hannanas schreef:
KellyR schreef:

Jullie hebben een profi dweilapparaat nodig :P

Ja het is echt om te huilen..
Heb met bf wel een hs15 pro heat voor mijn moeder laten komen. Geen robot, maar met steel. Eens even kijken hoe die uit de verf komt, is meer gericht op dweilen (op hoge temperaturen) en stofzuigen is wat meer bijzaak. Misschien dat ik dan alles goed weg ga krijgen.
Anders misschien maar gewoon de vloer weer kaal schuren :')

Agja... verbouwing zou ooit eindig moeten zijn.. ooit :|

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 10:15

Onderhoud valt reuze mee hoor (mijn man doet het ;)). En er hoeft maar heel af en toe wat vervangen te worden v.w.b. de losse onderdelen. We gooien tegenwoordig de pads in de vaatwasser en laten ze dan meedraaien met de vaat. Had mijn man ergens gelezen en dat werkt goed.
.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 10:36

veneri schreef:
Mijn Dreame is binnen,maar twijfel of ik m wel uit zal pakken.
Mijn twijfelpunten:
Hij is heel groot,weet niet goed waar ik m neer moet zetten.heb op zich wel plek,maar lees dat het een halve meter rondom het apparaat vrij moet zijn.ia dat zo?dan kan ik m niet plaatsen.
Heeft dit apparaat niet heel veel onderhoud nodig?en zijn al die losse onderdelen niet snel aan vervanging toe?
Doet ie zm werk echt zo goed,of is het mwah en zou je eigenlijk alsnog zelf moeten zuigen en dweilen iedere week?

Mijne staat tussen de prullenbak en kattenbak, geen ruimte vrij dus aan de zijkant, maar werkt prima. Ik denk ze die ruimte aanhouden zodat de robot zijn laadstation makkelijk terugvindt, maar de mijne heeft er geen moeite mee. 50 cm is echt niet nodig.
Qua onderhoud kan ik er natuurlijk nog niet heel veel van zeggen.
- dweilpads zitten met klittenband vast dus trek je makkelijk los. Het apparaat reinigt ze, maar 1x in de week even meewassen in de wasmachine (of vaatwasser) lijkt me wel prettig. Borstel klik je ook makkelijk los. Maar die hoeft bij mij nog niet vervangen natuurlijk.
- je hebt 1 vuilwatertank, die moet ik 1x in de week legen. En schoonwatertank 1x in de week vullen ongeveer. Maar ja dweil ik met de hand moet ik ook een sopje maken.
- de oprijplaat maak ik 1 a 2x in de week schoon. Zit een programma bij, kost je 1,5 minuut werk.
Al met al ben ik veel minder tijd kwijt en zit ik lekker op de bank een film te kijken als Truus dr werk doet.
Echt vieze vlekken, als in een half gesmolten kleverige lolly op de grond (ja kinderen :') ) moet ik wel napoetsen met een doekje, maar dan sta ik sowieso even te schrobben. De rest is echt heel keurig schoon. Hoekjes achter/onder kastjes waar hij niet kan komen en bijv achter de deur zul je ook een x wat bij moeten zuigen. En de trap dan. Ik zuig/dweil verder niks meer, ja laatst toen er een heel pak waspoeder van mn trap viel maar dat zijn gelukkig geen dagelijkse dingen.
De robot doet het netter dan ik vroeger :'). En ze luistert direct. In tegenstelling tot mijn partner :+. Dus werk ik een x savonds, dan kom ik toch thuis in een schoon huis.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 10:47

De voorkant moet vrij zijn, logisch ook. Aan de zijkant is 10 cm echt wel voldoende.
Pads maakt hij zelf schoon. Eens in de paar weken met een vochtig doekje over de sensors. En hij geeft zelf wel aan wanneer de borstel of pads aan vervanging toe zijn. Ik laat hem maar eens per week lopen.
Behalve bepaalde zones (bijv. in de keuken waar je weleens knoeit met koken, of waar je met modderige schoenen het huis binnenkomt), die laat ik dan wel een paar x per week doen.
Toen ik nog zelf water moest vervangen deed ik dat dus ook eens per week. Maar nu hangt hij gewoon aan de waterleiding dus ik hoef er niks aan te doen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-25 11:05

KellyR schreef:
IMANDRA schreef:
Oh joh, mijne heeft 10 cm ruimte aan de zijkanten, alleen de voorkant is vrij :)). Werkt hier prima

T kreng loopt nu alleen elke avond vast op de haren (honden zijn in de rui, en die zijn langharig…)

Tip, je kan los een borstel bij bestellen die ook de haren door snijdt, is echt een wereld van verschil. De TriCut borstel

Qua onderhoud weet ik niet of wij representatief zijn ivm ongoing verbouwing. En sowieso een bouwvakker in huis. Stofzuigen is weinig onderhoud. Dweilen wel wat meer. Heb nu even de dweil functie uit staan omdat ik er geen zin in heb.
Dat is het enige nadeel, vind ik, dat je niet heel makkelijk het onderstel even uit die hele unit kan halen om grondig schoon te maken. Ik kom er lastig bij voor een diepe reiniging.

Niet voor de x50 helaas! Had ik idd al naar geïnformeerd

IwanLuver

Re: Robotstofzuiger met huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 11:09

Hier ook een Dreame en erg tevreden.
En het onderhoud, tja dat heb je normaal ook met het dweilwater pakken, dweil uitwassen en stofzuigzak legen.
Nu een jaar de Dreame in gebruik en super blij mee!

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 20:44

@IMANDRA, meen je, ik dacht om de x40 te verkopen en voor de x50 te gaan, maar dat klinkt niet fijn.
Ik dacht juist dat de X50 zo was gemaakt dat ze automatisch minder klitvorming in de borstel zou zijn. In mijn gedachte zat daar dan zo een tricut borstel bij - super stom dat ze dat niet gedaan hebben.
Hoe reageert cs hier op, want het is wel een verkoop kenmerk waarbij ze lopen te showen bij het model!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-25 20:45

KellyR schreef:
@IMANDRA, meen je, ik dacht om de x40 te verkopen en voor de x50 te gaan, maar dat klinkt niet fijn.
Ik dacht juist dat de X50 zo was gemaakt dat ze automatisch minder klitvorming in de borstel zou zijn. In mijn gedachte zat daar dan zo een tricut borstel bij - super stom dat ze dat niet gedaan hebben.
Hoe reageert cs hier op, want het is wel een verkoop kenmerk waarbij ze lopen te showen bij het model!

Dat werd idd zo gepromoot, dat het ook voor huisdieren is. Maar twee langharige Aussies die in de rui zijn, is denk ik wat te veel van t goede :)). In de niet-rui maanden gaat het wel beter

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 23:51

Dreame heeft naast de tricut nu ook een andere haren-borstel met dubbele ipv enkele rol.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 10:23

Oh fijn topic dit! Wij hebben ooit een waardeloze goedkope stomme robot stofzuiger gekocht. :o Een Blaupunkt. En die heeft het nu echt begeven maar was ook totaal niet geschikt voor onze boerderij met 2 katten en een grote hond. Vooral de hond verliest veel haar (Berner Sennen kruising) maar ook de katten die in- en uitlopen nu het nat weer is - laten veel pootafdrukken achter.

Elke keer de borstel helemaal vastgedraaid met al dat haar. De dweilfunctie werkt voor geen meter (veegt door het huis). Na een klein rondje zit ie al helemaal vol en we hebben een heel groot huis. Ik ga hier dus even meelezen maar zie dat de Dreame vaak genoemd wordt. Maar eens even in verdiepen! Denk dat het voor ons verstandig is dat er een tricut borstel bij zit met de hond..

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-25 12:38

Hannanas schreef:
Dreame heeft naast de tricut nu ook een andere haren-borstel met dubbele ipv enkele rol.

Welke is dat, weet je dat toevallig?
Hebben paar weken terug nog contact gehad met Dreame maar toen zeiden ze nog niks te hebben (maar die klantenservice is wat vaag dus wie weet)