veneri schreef:Mijn Dreame is binnen,maar twijfel of ik m wel uit zal pakken.
Mijn twijfelpunten:
Hij is heel groot,weet niet goed waar ik m neer moet zetten.heb op zich wel plek,maar lees dat het een halve meter rondom het apparaat vrij moet zijn.ia dat zo?dan kan ik m niet plaatsen.
Heeft dit apparaat niet heel veel onderhoud nodig?en zijn al die losse onderdelen niet snel aan vervanging toe?
Doet ie zm werk echt zo goed,of is het mwah en zou je eigenlijk alsnog zelf moeten zuigen en dweilen iedere week?
Mijne staat tussen de prullenbak en kattenbak, geen ruimte vrij dus aan de zijkant, maar werkt prima. Ik denk ze die ruimte aanhouden zodat de robot zijn laadstation makkelijk terugvindt, maar de mijne heeft er geen moeite mee. 50 cm is echt niet nodig.
Qua onderhoud kan ik er natuurlijk nog niet heel veel van zeggen.
- dweilpads zitten met klittenband vast dus trek je makkelijk los. Het apparaat reinigt ze, maar 1x in de week even meewassen in de wasmachine (of vaatwasser) lijkt me wel prettig. Borstel klik je ook makkelijk los. Maar die hoeft bij mij nog niet vervangen natuurlijk.
- je hebt 1 vuilwatertank, die moet ik 1x in de week legen. En schoonwatertank 1x in de week vullen ongeveer. Maar ja dweil ik met de hand moet ik ook een sopje maken.
- de oprijplaat maak ik 1 a 2x in de week schoon. Zit een programma bij, kost je 1,5 minuut werk.
Al met al ben ik veel minder tijd kwijt en zit ik lekker op de bank een film te kijken als Truus dr werk doet.
Echt vieze vlekken, als in een half gesmolten kleverige lolly op de grond (ja kinderen
) moet ik wel napoetsen met een doekje, maar dan sta ik sowieso even te schrobben. De rest is echt heel keurig schoon. Hoekjes achter/onder kastjes waar hij niet kan komen en bijv achter de deur zul je ook een x wat bij moeten zuigen. En de trap dan. Ik zuig/dweil verder niks meer, ja laatst toen er een heel pak waspoeder van mn trap viel maar dat zijn gelukkig geen dagelijkse dingen.
De robot doet het netter dan ik vroeger
. En ze luistert direct. In tegenstelling tot mijn partner
. Dus werk ik een x savonds, dan kom ik toch thuis in een schoon huis.