Fun-da deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sure_lee

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 07:41

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 09:53

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 10:41

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 11:47

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 15:25

Ik zag bij dit huis op bijna elke foto iets opvallends. Ik bleef maar kijken. https://www.funda.nl/koop/wernhout/huis ... sebaan-12/

Opvallend behang, opvallende ontwerp keuzes, een soort bedstede, een raam wat zich verschuild achter een muur, de oprit deels opgebroken, kromme plafonds, een gigantische plant voor een poort etc etc etc
Ik ga deze even later bezinken :+

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 15:33

pol013 schreef:
Ik zag bij dit huis op bijna elke foto iets opvallends. Ik bleef maar kijken. https://www.funda.nl/koop/wernhout/huis ... sebaan-12/

Opvallend behang, opvallende ontwerp keuzes, een soort bedstede, een raam wat zich verschuild achter een muur, de oprit deels opgebroken, kromme plafonds, een gigantische plant voor een poort etc etc etc

Is dat wat jij noemt een raam dat zich verschuilt achter een muur, niet "gewoon" een gesloten rolluik?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 15:47

MuSLi schreef:
pol013 schreef:

Is dat wat jij noemt een raam dat zich verschuilt achter een muur, niet "gewoon" een gesloten rolluik?

Die heb je ook nog ja. Maar dan is er nog een schuurtje tegen een grote schuur aangezet en daar valt het raampje dus een stukje weg achter de nieuwe muur. foto 31

Er is helemaal niks schokkends aan dit huis hoor. Alleen een hele hoop klein dingen die opvallen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 15:49

pol013 schreef:
Die heb je ook nog ja. Maar dan is er nog een schuurtje tegen een grote schuur aangezet en daar valt het raampje dus een stukje weg achter de nieuwe muur. foto 31

Er is helemaal niks schokkends aan dit huis hoor. Alleen een hele hoop klein dingen die opvallen.

Ahhh, die bedoel je... Was mij niet opgevallen!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 16:45

Die zonnepanelen in Waddinxveen, wat lelijk! Dat dat ook mag :x

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 16:59

Die in Brabant is nogal gedateerd en best wat leuks van te maken

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 19:06

Sure_lee schreef:
https://www.funda.nl/koop/gees/huis-423 ... -vaart-52/

Pand met veel mogelijkheden en wel een mooie prijs vind ik.
Ben niet bekend met de omgeving.

Deze is leuk idd! Ook een nette prijs voor wat je krijgt :j

Dit huis heeft een bijzondere verplichting in de koopakte staan: https://www.funda.nl/koop/vught/huis-42355295-heiweg-8/

Citaat:
De (kwalitatieve) verplichtingen zoals in de brochure omschreven zullen als ketting- en boetebeding aan koper worden opgelegd en in de koopakte worden opgenomen:
- Behoud van de naam van de woning en het naambord
- Behouden en handhaven van traploper
- Behouden historisch aanzicht en historische details
- Volume woning niet uitbreiden, behoudens als serre zoals omschreven op blad 6
- Deze verplichtingen opleggen aan volgende eigenaar.

Wat is er zo bijzonder aan de traploper dat het moet blijven liggen en de volgende eigenaar dat ook moet doen? :? :?
Zo oud en uniek zien ze er nou ook weer niet uit.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 19:09

pantarhei schreef:

Ik vindt het een mooi geheel en ook niet duur. En gedateerd zie ik niet eigenlijk, maar ik ga mijn huis ook niet iedere keer updaten naar de laatste mode.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 21:36

Cayenne schreef:
Dit huis heeft een bijzondere verplichting in de koopakte staan: https://www.funda.nl/koop/vught/huis-42355295-heiweg-8/

Wat is er zo bijzonder aan de traploper dat het moet blijven liggen en de volgende eigenaar dat ook moet doen? :? :?
Zo oud en uniek zien ze er nou ook weer niet uit.

Gelukkig staat er niks in over het behouden van de foeilelijke gordijnen :')

Zou de vorige eigenaar komen controleren over een paar jaar of de traploper er nog ligt? Misschien hebben ze wel het een of ander onder het tapijt geveegd wat nooit mag worden ontdekt :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 21:53

Nou je zou inderdaad daardoor nieuwsgierig zijn wat er onder de traploper ligt. Net een soort Blauwbaard.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 22:00

pillow schreef:
pantarhei schreef:

Ik vindt het een mooi geheel en ook niet duur. En gedateerd zie ik niet eigenlijk, maar ik ga mijn huis ook niet iedere keer updaten naar de laatste mode.

Nou ja het geheel is wel heel erg jaren 70/80. Wat niet wil zeggen dat het niet mooi kan zijn en alles moet veranderen hoor.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 09:08

Bloodymary schreef:
pillow schreef:

Nou ja het geheel is wel heel erg jaren 70/80. Wat niet wil zeggen dat het niet mooi kan zijn en alles moet veranderen hoor.

Ik heb twee brabantse huizen op de laatste pagina gezien en nu weet ik niet welke jullie bedoelen (en of jullie wel dezelfde bedoelen :D ), maar schrootjes zijn toch per definitie gedateerd?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 09:34

Tink89 schreef:
Bloodymary schreef:

Ik heb twee brabantse huizen op de laatste pagina gezien en nu weet ik niet welke jullie bedoelen (en of jullie wel dezelfde bedoelen :D ), maar schrootjes zijn toch per definitie gedateerd?

Nee hoor, tegenwoordig noem je dat gewoon anders (houten wandbekleding ofzoiets) en is het weer helemaal hip :+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 10:02

Labrizering :D

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 11:00

"Houten wandpaneel", en iedereen valt gelijk in katzwijm.

Tot ze zien dat het gebroken wit gelakt is dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 11:16

Wij hebben bij ons boven bewust schrootjes geplaatst: https://www.funda.nl/koop/de-rips/huis- ... rslaan-11/ En zoals het in de beschrijving wordt omschreven 'voor het landelijke effect' :D

Er zaten van lelijke gebroken witte smalle schrootjes in, en die vonden wij niet zo fraai. Maar een saai wit plafond past ook niet bij ons, dus vandaar deze keuze.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 11:37

Tink89 schreef:

Ik bedoel die in Wernhout.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 15:25

Flygill schreef:
Wij hebben bij ons boven bewust schrootjes geplaatst: https://www.funda.nl/koop/de-rips/huis- ... rslaan-11/ En zoals het in de beschrijving wordt omschreven 'voor het landelijke effect' :D

Er zaten van lelijke gebroken witte smalle schrootjes in, en die vonden wij niet zo fraai. Maar een saai wit plafond past ook niet bij ons, dus vandaar deze keuze.

Ik vind het wel wat hebben :D

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 15:49

Suzanne F. schreef:
Nou je zou inderdaad daardoor nieuwsgierig zijn wat er onder de traploper ligt. Net een soort Blauwbaard.

ik kijk teveel naar misdaad, wellicht ligt er wat onder begraven wat voorlopig nog niet gevonden mag worden :+

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 09:01

Lieszje schreef:
Flygill schreef:

Ik vind het wel wat hebben :D

Ik niet, vraag me dan altijd af wat ze willen verbergen onder zo'n plafond :D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 09:51

Hier fscineerde de 'staat' van de woning mij ontzettend.
https://www.funda.nl/koop/zevenbergen/h ... dijk-35-a/

waarom zulke slechte foto's bij zo'n duur pand? Die zak met plastic afval. Die kookplaat op tafel. Die zakken hondenvoer die overal staan. Die poetsdoekjes in de badkamer, die oude dekens over de trap.... Als dat nou was bij een huis wat voor 1,5ton op een veiling komt..... Mara dit is een huis van bijna 2,4 miljoen.

Dus ik denk: tijdelijke bewoning? Of de woning-stager was nog niet klaar met haar werk (gezien de ingepakte kleerhangers in de kast) Vragen!!!

Alle luxe, wollige dingen uit de omschrijving heb ik dus ook over het hoofd gezien omdat ik zo afgeleid was.