Is een mooie kleurencombinatie die je gekozen hebt hoor!
Ons vorige huurappartementen was ook nieuwbouw. Daar hebben we ook direct op de behangklare muur geverfd. We hebben de ergste gaatjes dicht gemaakt met vulmiddel en vervolgens de ergste oneffenheden opgeschuurd. Daarna lekker dik in de voorstrijk gezet en dan verf. Ging best prima en zag er ook netjes uit. Huidige nieuwbouwwoning is koop en hebben daar de muren wel eerst van renovlies voorzien. Ziet er wel wat strakker uit, maar ja is natuurlijk niet gratis.
Yinthee
Amadeus <3
Geplaatst: 17-07-23 15:45
Gefeliciteerd met de woning en al bijna de sleutels!
Bellatrix schreef:
Maar ik ga toch niet stoken nu in de zomer? Ik weet niet eens wat slim is wat vloerverwarming betreft.
Niet aan zitten! Instellen op 1 vaste temperatuur en hem zelf de rest laten doen. Vloerverwarming reageert heel traag, het duurt erg lang (uuuuuren) om aan te passen als jij de instellingen verandert. En kost juist bakken met energie als je er constant aanzit en de temperatuur gaat zitten veranderen. Ook geen dag/nacht of thuis/niet thuis temperatuur toepassen, gewoon instellen op 1 vaste temperatuur en hij regelt zelf dat er altijd een constante temperatuur is! Als het goed is zit er ook vloerkoeling in, hij regelt alles automatisch en is zo het meest zuinig en verbruikt de minste energie. En altijd de juiste(zelfde) temperatuur in huis
Let er wel even op dat je vloer en ondervloer ook geschikt zijn voor vloerverwarming en de juiste R-waardes hebben!! Als het goed is moet je informatie hebben gehad van de woningenbouw aan welke waardes het bij jou precies moet voldoen...
De persoon die mijn vloer komt leggen doet dat voor zijn werk dus die zorgt wel voor de juiste materialen. En de uitgekozen vloer is geschikt voor vloerverwarming.
Thanks Mandy, vind ik dus ook.
Yinthee
Amadeus <3
Geplaatst: 17-07-23 18:14
De ene vloer(verwarming) is de andere niet, dus "geschikt voor" is geen garantie dat het ook binnen de waardes is voor jouw woning. En dat kan die persoon ook niet weten, tenzij hij jouw woonfolder heeft gelezen. Maar goed, het was maar een tip, doe er mee wat je zelf wilt. Succes met klussen en verhuizen!
Laatst bijgewerkt door Yinthee op 17-07-23 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt
En nu gaat de hectiek echt beginnen . Maar wat zul je straks blij zijn als je nieuwe meubels staan . Ik hou ook van witte meubels , en bij je vloer komen ze mooi uit.