Verhuis- en verbouw topic 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 10:04

BelgenGek schreef:
EmptyWords schreef:
Over 3 weken krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis en gaan we een beetje klussen en daarna verhuizen.
We hebben een beperkt budget. Wat we in ieder geval willen doen is de vloer beneden. Het liefst een lamel parketvloer. Ik vind het vooral lastig om deze te vinden :')

Bebo in Vriezenveen voor parket en laminaat, enorme keuze en Super service

Zijn we geweest, de prijzen die ze daar hanteren tegenover de prijzen op de website klopt niks van.

MarjanB

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 10:14

En via marktplaats een tweedehands vloer? Staan soms echt pareltjes op :)

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 12:31

EmptyWords schreef:
Zijn we geweest, de prijzen die ze daar hanteren tegenover de prijzen op de website klopt niks van.

Wij hebben niet op hun site gekeken dus dat weet ik niet.
Ik weet alleen dat het ons 10 euro de vierkante meter scheelde bij de prijzen hier in de regio, dat was genoeg om er 1,5u voor te rijden

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 13:56

We gaan zo naar de gamma, daar is nu 30% korting op laminaat. Eigenlijk wilden we een houten vloer of een lamel vloer, maar dat past dus nog niet in ons budget. Dan maar een kwalitatief goede laminaatvloer.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 19:36

Ben wel even nieuwsgierig.

Huis van 88m2. Twee woonlagen. Hele simpele badkamer met een wastafel meubel, een smalle hoge kast en een spiegel kastje (geen douche cabine oid). Relatief kleine keuken. 3 hoge en 3 lage kasten, oven en koelkast. Ook niet extreem vies oid. Gewoon, wel stoffig waar meubels hadden gestaan of zo, maar geen extreme viezigheid.

Als je je schoonmaakster vraagt de eind schoonmaak voor oplevering te doen (oftewel, niet 100% spik en span, maar gewoon netjes achterlaten).

Hoe lang zouden jullie dan verwachten dat iemand daar mee bezig is?

(Dus doekje door de kastjes, zuigen, dweilen, ramen lappen, klaar, basically).
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 17-07-22 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 19:37

Shiloh schreef:
Ben wel even nieuwsgierig.

Huis van 88m2. Twee woonlagen. Hele simpele badkamer met een wastafel meubel, een smalle hoge kast en een spiegel kastje (geen douche cabine oid). Relatief kleine keuken. 3 hoge en 3 lage kasten, oven en koelkast.

Als je je schoonmaakster vraagt de eind schoonmaak voor oplevering te doen (oftewel, niet 100% spik en span, maar gewoon netjes achterlaten).

Hoe lang zouden jullie dan verwachten dat iemand daar mee bezig is?

(Dus doekje door de kastjes, zuigen, dweilen, ramen lappen, klaar, basically).

Een dag?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 19:37

Als t niet opruimen is maar puur ff overal doorheen 2 a 3 uurtjes?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 20:06

Mijn schoonmaakster deed dat in 3 uur. 136 m2, was wel al normaal schoon, mijn vaste schoonmaakster.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 20:07

Ze zegt 13,5 uur !!!! bezig te zijn geweest. 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Ligt het aan mij, of is dat ronduit absurd???

En dan is ze verbaasd dat ik boos ben en vind dat ze misbruik heeft gemaakt van mijn vertrouwen. Ik dacht dus zelf aan een uurtje of 4, met uitloop naar max 6 of zo en dat heb ik ook wel een paar keer genoemd dat ik zoiets verwachtte.

Het was puur overal even met een doekje doorheen. Er lag geen rommel meer, huis was helemaal leeg. Enige “rommel” was dat ik gevraagd had of ze het zeil uit de berging achter bij de stort spullen wilde neer leggen en het matte plak plastic van de ramen wilde halen (van dat spul dat je nat maakt en ertegenaan kleeft, trek je zo in 1 keer los). Bij elkaar nog geen 3 minuten werk.

Heb aangegeven dat ik het echt absurd vind. Dat ik het jammer vind dat ze misbruik heeft gemaakt en dat zij ook wel kan snappen dat dit niet de bedoeling was. Heb gezegd dat ik der zal betalen en dat ze me een betaalverzoek mag sturen, maar dat ik nog wel een overzicht verwacht op welke dagen ze exact geweest is van hoe laat tot hoe laat en wat ze precies op die dagen gedaan heeft. Ben benieuwd waar ze mee komt.

Gaan we dus nooit zo weer doen….

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 20:23

Wow :oo die heeft alles met de tandenborstel schoon gemaakt of wat? _O- Wel zuur voor jullie..

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 21:20

Bizar zeg

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 21:25

Dat is gewoon klets, ik heb de eindschoonmaak van mijn moeders huis van 190m2 gedaan samen met een vriendin. Zeer goed en uitgebreid.
We zijn 3 a 4 uur bezig geweest.
Dat is alleen 6 a 8 uur.

88m2 verwacht ik binnen 2 a 3 uur alleen.
(Mits helemaal leeg)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 21:37

Update, hier druk gehad met gewoon werken, bbq, bruiloft, visite, ziek geweest, oude huis leeghalen.

Schilders lopen ook een weekje uit/achter door onvoorziene omstandigheden.
Zondag 24e verwacht ik toch wel klaar te zijn met alles.

Gisteren bezig met badkamermeubel in elkaar zetten en alle aansluitingen maken.
Helaas moesten de wasbakken eronder gekit worden, dus ik kan de komende dagen pas alles afmonteren.
Niet erg want ik moet de muren nog witten en lambrisering en raam nog antraciet schilderen :D

Sneak preview, half afgemonteerd.
Oh ja spiegels worden ook antraciet/grijs zoals de linkse

Afbeelding

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 22:28

Mooi wordt het listiglistje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 23:06

BelgenGek schreef:
Wij moeten over 2 weken uit ons huidige huis zijn,
Ons 'nieuwe' huis is nog lang niet klaar (is ook een 10 jaren plan want we doen alles zelf)
De badkamer en keuken die er in zaten zijn schoongemaakt en gebruiken we eerst, net als de wc en bijkeuken.
De woonkamer is waarschijnlijk eind vh jaar bruikbaar en we zijn nu keihard aan het werk met de vloeren vd slaapkamers, eerst egaliseren met korrels, dan platen erop (dat komt vandaag klaar)
Over een week worden de vloerverwarmings platen geleverd die daar op komen en dan moet het laminaat nog gelegd worden..
De wanden en pkafonds zijn gestuct en gespackt in kleur dus klaar, we moeten de contactdozen etc nog plaatsen.
Waarschijnlijk hebben we dus ook geen slaapkamers klaar op tijd dus eerst maar slapen in de bijkeuken en buiten eten aan de tuintafel.
Als de slaapkamers klaar zijn word er 1 een woonkamertje en zetten we dan de eettafel in de bijkeuken, zo schuiven we steeds een beetje door.

hahah spannend! Heftig, maar wel heel gaaf dat je alles zo naar je smaak kan doen. Succes, en met dit weer is buiten eten geen straf :D

@shiloh, dat is idd wel heftig. Dat gezegd hebbende, wij hadden van de huurcorporatie een opmerking gekregen dat we kalkaanslag hadden in de badkamer die weg moest. Toen kwam mijn zeer detail-georiënteerde zwager helpen die met een vieze neus naar mijn, al door mij schoongemaakte, badkamer keek en vervolgens alle voegen met een tandenborstel ging schoonmaken :)) Erg lief. Niet helemaal de bedoeling. Dan kom je wel aan de 13.5 uur :D Was echt zijn oprechte definitie van "effe schoonmaken" :o :D .

@linda, wat wordt dat mooi!

@Emptywords, wij hebben voor de bovenverdieping ook een vloer van marktplaats gehaald. De vloer die al in ons nieuwe huis lag was nog helemaal goed maar erg jaren '90, dus kon het niet naar mezelf verantwoorden om duizenden euro's uit te geven aan een nieuwe vloer.
Dus heb voor 100 euro 50 m2 aan quickstep laminaat op de kop getikt in een erg leuke kleur, van 2 jaar oud :j Heb het door onze klusjesman eruit laten halen en op laten halen dus dat was misschien nog 100 euro, maar had er zelf ook weinig werk aan :)) Dus dat is ook nog een idee als je geen zin hebt in "het gedoe". Ben je alsnog heel veel goedkoper uit dan met een nieuwe vloer.
--
Verder hier ook extreem druk. Thuiswerken in een klushuis, erg stressvol en mijn vrije dagen beginnen ook op te raken :') . Alles nu geschilderd, de spuitmachine die wij gekocht hadden was een godsgeschenk. 300m2 aan muur en plafond met een roller schilderen doe je ook niet zomaar effe, maar wel erg trial- en error zo'n spuit (waarbij je muur bij een error ook gewoon meteen verpest is :)) Het weer mag drogen en weer opnieuw) . Stukadoor had er ook geen zin in, dus dat was allemaal erg vertraagd. En nu komen de opslagboxen ook pas weer begin augustus, dus we slapen vrolijk verder op onze campingmatrasje op een betonnen vloer :))

Kan niet wachten tot we echt kunnen gaan opbouwen. Wel heel blij met hoe alles tot nu toe uitgepakt is *\o/* .

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 05:58

Einde komt in zicht menino.

Shiloh, 13,5 uur.. bizar
Bij een gewoon net huis onmogelijk. Hier in het nieuwe huis zijn we wel langer bezig geweest eer het leefbaar was.

Listiglistje, erg mooi badkamer meubel.

Hier het weekend vooral buiten bezig geweest en even een kort rondje hardgelopen in het bos vlakbij het nieuwe huis.
Einde van de dag lekker een duik in het zwembad genomen

Tijdelijk hekje voor de paarden is af, alleen het draad er nog op.
Met rest hout van zwager zijn werk omdat we een nieuwe stal op andere plek willen.
Appelboom ligt in de aanhanger, stond helaas op de verkeerde plek.
Al het draad is uit de paddock en ook duizenden ijzer draadjes. Als de loonwerker geweest is nieuw draad.
Ook de kapotte palen zijn eruit.
En veel dozen uit de auto naar boven en de garage.
Beetje bij beetje elke keer wat meenemenAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dakkapel tekening voor vergunningen goed gekeurd dus die dienen ze vrijdag in.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 08:31

13,5 uur. Dan moet alles als nieuw zijn…

Het schiet bij iedereen aardig op zie ik! Lekker hoor.

@Horsii wat heerlijk zo aan het bos!! bos!

Hier zijn vandaag de elektricien, 2 bouwvakkers een hulpje en de loodgieter.
De loodgieter komt de installatie van de vloerverwarming verhangen en dacht ook vast netten te leggen. Lijkt me een moeilijk verhaal als er nog zoveel mensen over moeten lopen!

Stond op de planning voor volgende week dinsdag en dan op woensdag de smeervloer erover.

Ben echt aan het aftellen. Volgende week donderdag komt de stucadoor! Dan is het einde echt in zicht.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 16:50

Ik kom me hier ook melden. Wij krijgen begin september de sleutel van ons nieuwe huis.
We kunnen er redelijk zo in, maar willen uiteindelijk nog wel het één en ander doen. Keuken en badkamer is prima, maar niet onze smaak en niet helemaal handig naar moderne maatstaven. Dus die willen we op termijn wel vervangen, keuken vrij snel denk ik, badkamer een beetje als laatste. Verder zonnepanelen erop en boven nieuwe kozijnen wat we beide laten doen (en dus voorlopig nog niet aan de beurt zijn).

Grootste klus/plannings probleem is de schouw die we eruit willen. Die staat in het midden van het huis en heeft dus eigenlijk overal mee te maken. We wilde dat eerst doen of laten doen voordat we gaan verhuizen omdat dat natuurlijk een puinhoop geeft door je hele huis. Maar eigenlijk willen we ook wel snel verhuizen omdat we de paarden liefst voor eind september verhuizen in verband met inscharen in de nieuwe groep als de wei nog begaanbaar is en ze nog de ruimte hebben voor kennismaking. En de schouw staat tegen de muur van de keuken die er misschien gedeeltelijk uit willen, maar wat pas kan als de keuken ook vernieuwd wordt.

En dan hebben we ook nog een kat en twee honden rondlopen die moeten wennen aan hun nieuwe huis. De honden zal het probleem niet zijn, maar kat mag natuurlijk voorlopig even niet naar buiten tot hij zijn nieuwe huis een beetje kent en dan wil ik hem binnen niet de stress van verbouwen aan doen.

Waarschijnlijk gaan we dus eerst wat dingen als behang en schroten eruit slopen en verder gewoon bewoonbaar maken. En dan gewoon even wonen en goed nadenken wat we precies willen. We gebruiken de overwaarde van onze te verkopen woning voor een deel voor de verbouwing dus voordat die is overgedragen hebben we toch geen geld voor hele grote klussen.

We hebben onze huidige woning ook verbouwd terwijl we er woonde en zeiden toen dat doen we niet meer, maar erg lang dubbele lasten en heen en weer rijden (50km) zien we ook niet zitten. En is ook niet te plannen met werk en dieren thuis die ook aandacht nodig hebben. We hebben nu wel meer klus ervaring dus dat scheelt, én een handige klusvader vlakbij in plaats van op 50km :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 17:08

Viola, slopen van schoorstenen kunnen wij hier over meepraten _O- succes!

Hier zijn de dakkapellen opgebouwd en moeten ze met de afwerking beginnen maar t was te heet op het dak vandaag.

Deze week wordt verder een deel van de electra gedaan, alles voor de komst van de keuken wordt gemonteerd en jawel de badkamer wordt vrijdag afgemonteerd **\O/** dus we kunnen waarschijnlijk van het weekend in huis douchen. Voor t eerst sinds maart..

Maandag beginnen ze met de vloer leggen beneden en in de week van 8 augustus komt een schilder beneden alles spuiten en 15 augustus komt de keuken. Denk dat we dan groot feest gaan doen _O- man wat mis ik een keuken!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 15:59

Het kon ook niet allemaal foutloos gaan…
Harmonicadeur draait naar de verkeerde kant open. Moet op de groene lijn zijn.

Afbeelding

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 16:07

Oh dat is balen

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 16:09

Dat is zo knullig!

Hier hadden ze 1 dakkapel 4,5 cm te krap gemaakt, echt hoe dan!? Ben er zo klaar mee! Mocht iemand een goede timmerman weten in de omgeving van Boxmeer, ik houd me aanbevolen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 16:52

MarjanB schreef:
Dat is zo knullig!

Hier hadden ze 1 dakkapel 4,5 cm te krap gemaakt, echt hoe dan!? Ben er zo klaar mee! Mocht iemand een goede timmerman weten in de omgeving van Boxmeer, ik houd me aanbevolen.

Wat enorm balen!

Hier waren ze met het zetten van de kozijnen en deuren zo klaar. De timmerman had top werk geleverd. Alleen moet ie nu nog even vermaakt worden de goede kant op haha.
Moet ik eerlijk toegeven dat de timmerman echt enorm secuur is

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 18:09

Die van ons dus niet.. alles maar dan ook echt alles is scheef. Om te huilen is het |(

Dakraam hangt er scheef in, de wanden van de nieuwe badkamer staan scheef (gelukkig kon de tegelzetter het oplossen en de stukadoor straks ook) nu de wc beneden er in zit blijkt ook die achterwand scheef. Ik snap het gewoon niet.. Hij moet nog t eea oplossen maar dan gaan we gewoon kijken hoe we het verder op gaan lossen met het verdere werk.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 19:45

Want onwijs balen Marian