Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-22 18:50

idinn schreef:
Maar een vraagprijs is toch eigenlijk ook gewoon bieden vanaf in deze markt? :o

Zo zie ik het ook. Maar om de bieden vanaf prijs dan 75000 hoger te hebben als de vraagprijs..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 19:54

Ik doelde op wat kosseh zijn.. bieden vanaf is niet opeens 75000 boven vraagprijs beginnen idd. Die makelaar snapt z'n vak niet helemaal :')

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 20:32

horsii schreef:
idinn schreef:
Maar een vraagprijs is toch eigenlijk ook gewoon bieden vanaf in deze markt? :o

Zo zie ik het ook. Maar om de bieden vanaf prijs dan 75000 hoger te hebben als de vraagprijs..

Dat is wel echt een heel gek verhaal joh! Ik heb wel eens gehad dat ik bij een huis was en de makelaar eerlijk zei dat er een bod heel ver boven de vraagprijs lag toen ik aangaf dat ik die hoog vond. Dat vond ik vooral eerlijk, de vraagprijs bieden heeft dan dus voor mij geen zin.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:10

Chawi schreef:
xLoki schreef:
Horsii wat idioot!!!

Mijn moeder (= makelaar) vertelde me net dat ze vanochtend al plat werd gebeld door mensen die hun biedingen verlaagden of introkken... Door de situatie in Rusland/Oekraïne. Ze zei dat de meeste mensen het deden, gezien de gasprijzen zo omhoog vliegen en mensen (met het bod wat ze wilden uitbrengen) hun vaste lasten dan niet meer kunnen betalen. Echt bizar!

Dan kijken ze naar huizen die sowieso al te duur zijn voor ze.

Niet per se. Ze verkoopt huizen in het hogere segment (>800k) en dat zijn vaak oude (slecht geïsoleerde) huizen met veel oppervlak. Die energierekeningen gaan bizar worden als de gasprijs nu al 50% gaat stijgen.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 23:01

idinn schreef:
Maar een vraagprijs is toch eigenlijk ook gewoon bieden vanaf in deze markt?

Lijkt het af en toe wel op hé.

Merk hier in de buurt nog wel een beetje verschil. Als een prijs "laag" lijkt voor wat je krijgt is het altijd bieden vanaf.
Zie het bij flats waar er vaker wat te koop is, veel het zelfde formaat en onderhout. De gene die 50.000-75.000 lager zijn kwa prijs staan op bieden vanaf.

Fitzroy

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 23:08

Horsii, misschien waren er al veel bezichtigingen? Dan moeten ze toch ergens op selecteren lijkt me.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-22 23:41

Dat denk ik niet. Ik kan gewoon komen kijken morgen en het is maar één dag van 10/16

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 07:39

Ach ja wie weet zegt iedereen wel van dikke doei en staat ie daar.. (hoopt dat heel hard :') )

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-22 08:34

MarjanB schreef:
Ach ja wie weet zegt iedereen wel van dikke doei en staat ie daar.. (hoopt dat heel hard :') )

Dat zou een stunt zijn haha

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 09:26

Wat een eikel zeg :') hoop dat hij het niet verkocht krijgt, hooguit de vraagprijs.
Als verkoper van dat huis ben je dan toch ook niet blij met zo'n makelaar...

Ik sprak gisteren een collega van mij, die had een nieuw huis gekocht, hoekwoning ....60.000 boven de vraagprijs geboden ~~}>

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 09:45

horsii schreef:
Te gek voor woorden toch.
Ik stuurde het naar de aankoopmakelaar die stond ook met z'n mond vol tanden

Ook naar de verkopers gestuurd? Ben ook wel benieuwd naar hun reactie hierop.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 09:49

De makelaar waar ik mijn huis bij heb verkocht hanteert nu ook steeds een 'bieden vanaf' prijs. Zag net deze nog voorbij komen: https://koppelstraat8.nl/
Ik vind de prijs echt bizar voor een 2-kamerflat. Hier had je 5 jaar geleden iemand keihard om uitgelachen :+

Balen horsii. Rare gang van zaken ook zeg.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 10:16

Horsii, echt dat heb jij weer zeg.... :roll:

Ik heb regelmatig 50K boven vraagprijs geboden bij woningen van 275, maar helaas geen schijn van kans. Vooral kant-en-klare-woningen gaan echt voor bizarre prijzen heb ik het idee.

wij hebben ook vaak gedacht; hadden we in 2017/2018 maar een extra appartement gekocht als investering, maarja achteraf is het altijd makkelijk praten :P

ir_2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 10:17

Wij zijn gister bij een appartement wezen kijken. Prima appartement maar behalve dat het groter is is het verder allemaal minder mooi/leuk dan waar we nu zitten. Makelaar kennen we verder wel redelijk goed dus ik dacht we gaan iig kijken dan proberen we dat ook eens.
Nu kwam de makelaar aan met dat we het ook zouden kunnen kopen en verhuren, of kopen en ietsjes flippen. Ze had me nog best enthousiast gemaakt omdat we zo wél uiteindelijk een huis dat we mooi vinden zouden kunnen kopen. Maar bij nader onderzoek is dit volgensmij helemaal geen optie en onhandig, dus ik probeer nog even onze hypotheek adviseur te vragen hoe of wat.

Onze makelaar zei laatst ook dat als we (wel echt voor de markt uit) zouden willen bezichtigen dat we ook vanaf 4 ton moeten bieden. Ja ze kunnen zo veel zeggen ik zeg ja en amen maar bepaal gewoon zelf mijn bod hoor haha

ir_2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 10:19

Wel een bizar toeval: mijn ouders hebben op de dag dat de golfoorlog uitbrak hun eerste huis gekocht, en wij dus vandaag bij de uitbraak van de Oekraïne oorlog eerste echte bezichtiging gehad haha

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-22 10:21

Linda2008, nou idd hè.
Ik heb ook al vaak gedacht hadden we maar een half jaar eerder op huizenjacht gegaan. (Nu 18 maanden op jacht)

60000 overbieden op een rijtje woning is tegenwoordig heel normaal helaas.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:04

Klopt idd, horsii . Ik ben oktober 2019 gaan zoeken en toen waren de prijzen nog veel aangenamer én er was veel meer aanbod.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 14:52

Daihyo schreef:
De makelaar waar ik mijn huis bij heb verkocht hanteert nu ook steeds een 'bieden vanaf' prijs. Zag net deze nog voorbij komen: https://koppelstraat8.nl/
Ik vind de prijs echt bizar voor een 2-kamerflat. Hier had je 5 jaar geleden iemand keihard om uitgelachen :+

Balen horsii. Rare gang van zaken ook zeg.

:wow:

Gisteren ook wel weer wat pareltjes tegengekomen hoor op Funda := Qua bizarre vraagprijzen. Vooral in de regio waar mijn vader woonde (is overleden, hebben alle huizen in de familie wegens ingewikkelde erfenis en afwikkeling in augustus vorig jaar getaxeerd)....

En nu allerlei vergelijkbare woningen, of kleinere, die nu voor een ton meer op Funda staan. Het kan snel gaan :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 14:18

Nou. Vriendlief en ik hebben onze eerste bod gedaan :')

1000 euro boven wat goed voelde, omdat een huis niet winnen op 1000 euro een beetje cru is. En lang niet in de buurt van de hier genoemde 330.000 :wow: .
Maar ruimschoots boven de vraagprijs, dus ik ben benieuwd :D Verwacht er niet al teveel van, teleurstelling zal ook niet al te groot zijn, maar duimpjes draaien vanaf nu :P

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 08:57

Ik vermoed te weten over welk huis Horsii het heeft en dan zie ik het verhaal wel anders.
475k is in deze markt voor dit huis niet veel. De makelaar werd naar aanleiding van deze vp echt overspoeld met aanvragen/ biedingen en heeft daarom in de mail voor de open dag aangegeven dat het gelet op het aantal biedingen/ aanvragen een bod onder de 550k geen zin heeft en dat je als je dat niet kan betalen, je je de moeite kan besparen van het langs komen.
Vervolgens is er een open dag georganiseerd zodat alle geinteresseerden (minstens 80) langs konden komen.
Het is een bizarre bouwval en die 600k is het niet waard, maar 475 vond ik ook een koopje.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 10:30

Simbaa schreef:
Ik vermoed te weten over welk huis Horsii het heeft en dan zie ik het verhaal wel anders.
475k is in deze markt voor dit huis niet veel. De makelaar werd naar aanleiding van deze vp echt overspoeld met aanvragen/ biedingen en heeft daarom in de mail voor de open dag aangegeven dat het gelet op het aantal biedingen/ aanvragen een bod onder de 550k geen zin heeft en dat je als je dat niet kan betalen, je je de moeite kan besparen van het langs komen.
Vervolgens is er een open dag georganiseerd zodat alle geinteresseerden (minstens 80) langs konden komen.
Het is een bizarre bouwval en die 600k is het niet waard, maar 475 vond ik ook een koopje.

Maar dan nog is de manier waarop niet normaal en hoe het zou moeten.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-22 10:46

Simbaa schreef:

Als het dezelfde is ,hij zij letterlijk aan de telefoon dat die voor minder als zes niet weggaat. Tuurlijk overbied je op de vraagprijs maar wat hij in mail zei 550 of aan telefoon 600 nee dat is het absoluut niet waard.
Dan bespaar ik mijn tijd voor andere dingen.
Moet nog minstens twee ton verbouwing tegenaan.
En idd het zit m inde manier van communiceren, een telefoon gesprek en ik was al klaar met die beste man.
Dat mensen m kiezen als verkopend makelaar haha.
Wat een hork.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 11:00

Simbaa schreef:

In wat voor wereld leven we dat 475k voor een bouwval een koopje wordt genoemd :)).

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 11:01

Ligt eraan hoeveel grond erbij zit, je betaalt ook voor de grond en de locatie.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 11:04

Fitzroy schreef:
Ligt eraan hoeveel grond erbij zit, je betaalt ook voor de grond en de locatie.

True, dat weet ik idd niet.