Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 20:28

Ik gebruik al jaren Ariël vloeibaar.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 20:30

Nou de mijne mogen gewoon op 60C. Geen idee of ze met wasverzachter of in de droger mogen. Droger heb ik wel naar deze doekjes hang ik zo aan de lijn en wasverzachter heb ik bewust niet

LumosNox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 20:31

Ik gebruik bij alle soorten schoonmaakdoeken wel eens wasverzachter. En gebruik sowieso meestal poeder omdat dat beter schijnt te zijn voor de wasmachine, behalve als ik schoenen was.
En die doeken zijn ook al in de droger geweest. Meer per ongeluk want op het rek zijn ze ook zo droog

PSvanLot

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 20:39

Dan gooi ik ze ook gewoon in de wasmachine. Wasverzachter gebruik ik sowieso niet.

Gisteren een gehaald bij Action, ik haal er morgen nog een paar bij. Voor €0,59 kan ik me geen bult vallen en ze werken echt prima!
Vriend vond dat ik zo goed alle ramen en spiegels gewassen had whaha.

Wel echt handig zo die doeken, net zie ik op de tuindeuren paar handen staan. Meteen even de doek er over.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 21:31

Ik doe mijn microvezeldoekjes, dweilen etc bij de 60 graden was (handdoeken enzo). Altijd waspoeder, gebruik die van de lidl, de paarse doos. Formil heet die geloof ik. Oh en ik mik alles in de droger, heb nergens geen probleem mee. Ik ben schoonmaakster in de zorg en daar wassen we de microvezeldoekjes ook op 60 graden en die gaan ook gewoon de droger in.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 22:05

De vaatdoeken gaan mee op 60 of 90 graden en in de droger, als de Jeamako doeken toevallig erg vies zijn gaan ze ook op 60 maar meestal op 40.
Dweil doe ik nooit bij de handdoeken, vind ik op een of andere manier niet fris -O-

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 22:09

Deze tip heb ik hier nog niet voorbij zien komen, ik gebruik de app 'tody' op mijn tablet om de boel bij te houden. Toen ik net op mijzelf ging wonen vond ik hem al heel fijn vanwege alle suggesties aan taken, hij stelt bijvoorbeeld zelf al voor om ook deurklinken, de verlichting, en andere dingen schoon te maken waar ik zelf niet 123 meteen aan denk of dacht. Ook dingen als het controleren van de batterij van je brandalarm, schoonmaken van de wasmachine, ontkalken van de waterkoker enz. Staan er in. Inmiddels gebruik ik hem vooral om zicht te houden op hoe schoon het ongeveer in huis is, welke klusjes de meeste prioriteit hebben etc. Want hij houdt ook de datum bij wanneer je dingen voor het laatst gedaan hebt.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 22:56

Suzanne F. schreef:
Is dat niet voor 99% chloor?

Geenidd, zal best wel zo te ruiken! Maar het werkte echt geweldig :D

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 23:07

Olympia96 schreef:
PSvanLot schreef:
Haha hier ook…

Hebben we hier al goede badkamer tips geruild? Vooral wanden en voegen….

En kalk…

Oh ja graag! Ik haat die muren.
Je hebt van die afwasborstels met een spons aan het steeltje waar je schoonmaakmiddel in een reservoir kan doen. Ik had de wibra versie die el cheapo is en nu al stukkig. Maar werkt wel fijn tijdens maskertje in haar doen.

TikTok tip (ik kan niet geloven dat ik dit zeg, ik ben 45 :D :+ ) watjes drenken in chloor (handschoenen aan) en die op de schimmelplekjes leggen (onze kit is beschimmeld ). Na een tijdje verwijderen.
Heb het nog niet geprobeerd en ben bang dat de schimmel achter de kit zit.

Ja, zo'n ding idd! Ik vul 'm meestal met die wc reiniger van Witte Reus, met die bloesem geur <3 Ruikt echt lekker en maakt ook heel goed schoon.

Niemand tips voor pluizende theedoeken? -O- Al lees ik net hierboven dat wassen van die raamdoeken, dat die niet met pods en wasverzachter mogen... misschien gaat het daar al mis bij mij. :=

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 23:29

Ik heb nog nooit pluizende theedoeken gehad?
Ik was ze vaak op 90 graden… kunnen de gewoon aan haha en daar zit dan ook wasverzachter bij…

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 04:43

Ik heb die geblokte theedoeken van DDDD, die blijven zelfs op de kookwas netjes.

Wat heel goed helpt tegen kalk is wc eend, je moet alleen heel erg uitkijken met je kranen e.d. want mijn oude kraan sloeg zwart uit daarvan maar kalk was ook weg :')
Opnieuw muur spuiten en met handschoenen aan met een schuursponsje uitsmeren, even laten intrekken en afspoelen :j

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 05:26

PSvanLot schreef:
Ik heb nog nooit pluizende theedoeken gehad?
Ik was ze vaak op 90 graden… kunnen de gewoon aan haha en daar zit dan ook wasverzachter bij…

Heb wel n hoop theedoeken die t gewoon niet doen. Al wel 25x gewassen maar nog drogen ze niet.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 07:37

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 08:40

Volgens mij heb ik er ook van de Action. Heb ze allemaal ooit gekregen denk ik, kan me niet herinneren dat ik ze ooit zelf gekocht heb.

Ik moet nu nog zoeken naar goede geurstokjes voor op de wc. Had er van de Action en die hadden echt een super geur. Nu andere en die ruiken gewoon naar niks.
Wil geen dure stokjes zetten, we komen maar zo weinig op de wc ;)
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 02-09-21 08:54, in het totaal 1 keer bewerkt

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 08:41

Handdoeken/theedoekendie niet drogen kan komen door wasverzachter. Tegenwoordig was ik alles zonder wasverzachter. Wel gaat bijna alles in de droger. Waardoor de Handdoeken toch beetje zacht zijn, maar te zacht vind ik niet fijn wand dan drogen ze niet.

Nog een tip voor witte vlekken op massief houte tafel (van warme pannen of kringen van glazen) insmeren met pindakaas even laten zitten en goed afboenen soms paar keer herhalen en weg is de witte vlek/kring.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 09:38

Ik heb ook handdoeken die pluisjes blijven afgeven tijdens het afdrogen, is dat wat jullie ook bedoelen? De oplossing heb ik nog niet gevonden...

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 09:56

conejo schreef:
Handdoeken/theedoekendie niet drogen kan komen door wasverzachter. Tegenwoordig was ik alles zonder wasverzachter. Wel gaat bijna alles in de droger. Waardoor de Handdoeken toch beetje zacht zijn, maar te zacht vind ik niet fijn wand dan drogen ze niet.

Nog een tip voor witte vlekken op massief houte tafel (van warme pannen of kringen van glazen) insmeren met pindakaas even laten zitten en goed afboenen soms paar keer herhalen en weg is de witte vlek/kring.

Ik heb ze idd van de hema! Was nooit met wasverzachter, krijg ik jeuk van. Ga dan eens die van fe action halen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 10:08

De action heeft ook van die geurstoffen van..gut hoe het dat merk. Zijn geloof ook geurkaarsen van. Die ruiken heel goed!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 10:21

IMJ schreef:
De action heeft ook van die geurstoffen van..gut hoe het dat merk. Zijn geloof ook geurkaarsen van. Die ruiken heel goed!

Ga straks eens zoeken. Eerst foto maken van wat ik heb staan, dat ik niet weer de fout in ga haha

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 11:03

Ik heb hem thuis staan.. maar ja. Dat ben ik nu niet :D

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 12:19

PSvanLot schreef:
Haha hier ook…

En kalk…

Een keer goed schoonmaken en ontkalken en daarna de wanden oppoetsen met autowax.
Het glimt dan als een spiegel en water/zeep/vuil hecht er niet aan en spoel je er zo vanaf. :)

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 12:25

Tieme schreef:
PSvanLot schreef:
Haha hier ook…

En kalk…

Een keer goed schoonmaken en ontkalken en daarna de wanden oppoetsen met autowax.
Het glimt dan als een spiegel en water/zeep/vuil hecht er niet aan en spoel je er zo vanaf. :)

Serieus???? Hahaha fantástisch. Maar hoe vaak maak je ze daarna dan wel schoon?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 12:26

Misschien dat hier iemand een tip heeft...
Mijn man heeft de wc wat te fanatiek schoon gemaakt, en glorix ook op de bril gespoten en lekker laten intrekken :')
Wat dus lekker lang op de rand heeft gezeten. Het is een wat oudere bril.
Nu is deze dus op de rand wat gelig verkleurd.
Ik vind het geen gezicht... maar voordat ik een nieuwe bril koop... zijn hier nog tips voor, of wordt het een nieuwe? :Y)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 12:32

Nee helaas!
Ben bang dat het een nieuwe bril wordt!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 12:52

Tieme schreef:
PSvanLot schreef:
Haha hier ook…

En kalk…

Ik wil niet weten hoe je badkamer dan ruikt...

Muren zijn altijd goed schoon, maar vind het zo'n werk.

Vooral de kalk op mijn kranen etc vind ik vervelend, daar heb ik nog niet echt een goed middel voor kunnen vinden om dat weer helemaal top te krijgen.