Kan het zwembad al op?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:03

Wij zwemmen altijd gewoon als de pomp draait want die staat juist op de warme momenten aan ivm verwarming. Onze vorige pomp hebben we 23 jaar gebruikt en onlangs verkocht omdat hij nog in goede staat is en nog best een ronde mee kan. Er zat een zoutwaterpomp bij het nieuwe zwembad namelijk

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 11:27

Ik heb m ook aanstaan als we erin zitten.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 09:53

Bij ons staat de pomp eigenlijk 24/7 aan. Dat doe ik eigenlijk ook omdat de verwarming afhankelijk is van de pomp en omdat onze buurkinderen er bijna elke dag in zwemmen. Is dat zo slecht voor de pomp dan?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:03

Mijn nieuwe zwembad zit nog steeds in de verpakking.
Zolang het niet echt mooi weer wordt, wacht ik maar met opzetten.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-21 14:05

Hoeveel kost een pomp per dag aan energie ongeveer?
Ik heb een middelgrote pomp voor mijn 3 meter brede zwembad.
Iemand die dat ongeveer weet?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 14:22

Maar stel, ik heb hem 4 uur aan, dan zou al het water een keer door het filter gegaan zijn. Dan zwemmen we, zouden we hem weer 4 uur aanzetten, zou het weer schoon zijn. Dan is 8 uur max genoeg.

Wij doen voor we gaan zwemmen pomp aan en gaan er dan schoon in. Na zwemmen zetten we hem niet meer aan, want we doen het voor het zwemmen.

Rest doet de skimmer, grote zaken nog even snel met een schepnetje en af en toe van de bodem zuigen.

Wil nu alleen wat gladde aanslag verwijderen. Heb de witte sponzen, aanslag heeft geen kleur verder, maar het moet af en toe even gedaan.

Water blijft netjes met voldoende chloor tabletten. Boost vooraf en dan dagelijks 2-4 tabletten, afhankelijk van de test.
Maar ga nu echt de pomp niet aanzetten als we hem niet gebruiken. Hij doet 2000L per uur, maar wat heb ik eraan?
Vind het ook zonde stroom en werk.

Zwembad waar we naar keken voor vast had diverse standen. Kon je echt laten schoonmaken en op stand onderhoud zetten. Dat lijkt me dan wel weer wat.
Ze zeiden vorige week dat de zomers steeds warmer worden, maar als dit het is, gaan we niet investeren in ene vast zwembad.
Voor solar matten is nu ook niet bar veel zon geweest.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 13:03

Als mensen nog iets nodig hebben? In tegenstelling tot vorig jaar staat de Gamma nog propvol met alle middeltjes en spullen, maar ook de zwembaden.

Het wordt nog warm en zal het misschien iets harder lopen, maar denk dat er daarna toch wel wat reclame komt of ze moeten dat allemaal weer opslaan.

Ik heb gister gemeten en alles nog goed. Pomp hele dag aan, schoon filter erin. Moeten alleen iets tegen de alg hebben. Er was nog genoeg te koop, dus eerst gaan meten thuis. Alg/aanslag zit alleen op de bodem, dus schoonmaken moet sws ook wel even.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-21 14:19

Afbeelding

Pfff, sla mij maar lek.
2 verschillende potjes met testen van hetzelfde merk. Alleen andere kleurtjes maar wel dezelfde metingen.
1 test kocht ik vorig jaar maar toen niet gebruikt of geopend.
1 test zat bij een set schoonmaakspullen waaronder een waterstofzuiger, schepnet en chloordrijver.

Beide testen zeggen iets heel anders. Bij de ene is het prima in orde, alle waardes zijn goed.
De ander laat bovenaan een kleur zien die niet in het rijtje staat, ph veel te laag en alkaline ook niet goed.

Welke moet ik nou geloven? Nog een pot met teststrips erbij kopen om te kijken welke klopt?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:51

Storm is die ene misschien over datum?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 17:08

Heb je die strips in dat zilver zitten? Heb je in dat oude potje nog nieuwe? Pak er daar nog eens eentje van anders.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-21 17:21

Ja, beide zaten nog in het zilverfolie. Ik ga een andere pakken uit een nieuwe folie.
Beide niet over de datum.

Edit
Deze is nog vreemder dan de andere.
Ik denk dat het aan dit potje ligt.
Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 19:21

Wat moet die blauwe zijn dan? Ik denk dat het gewoon veel te laag is en niet meetbaar ofzo??

Ow nee, die andere doet dat niet, hmmm

Deze kwam uit een ander zilver pakje?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 19:29

Raar, die kleur bestaat niet eens

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-21 20:09

Ja, die laatste test kwam uit een nieuwe folie. Ik denk dat het echt gewoon een verkeerde pot is. Alle drie de kleuren kloppen niet. Ik heb van de week ook een flinke lading ph+ erbij gedaan en nog zou de waarde veel te laag zijn.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 14:55

Wat voor stofzuiger gebruiken jullie? Ik dacht vorig jaar niet de goedkoopste aan te schaffen die je moet aansluiten op de pomp of hoe zat dat ook alweer, maar ineens een iets duurdere, dus heb toen die van Intex gekocht die je kan opladen. Probleem is dat het om te beginnen al een eeuwigheid duurt om dat ding op te laden, en als hij dan opgeladen is kan ik er een half zwembad mee doen en is hij alweer leeg :+ . Het stofzuigen zelf gaat ook heeeel traag en vaak schuif ik het vuil op de bodem gewoon voor de stofzuiger uit in plaats van het er mee op te zuigen. Gevolg, ik stel het stofzuigen uit en als het dan een keer mooi weer is sta ik daar met een lege stofzuiger en een vies zwembad :') . Zijn er alternatieven die beter werken en niet al te duur zijn?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 14:56

Wij hebben een tuinslang aan een pijp voor de stevigheid. Zuigen even aan de slang en dan gelijk over de bodem. Laten uiteinde de sloot in lopen dan.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 16:30

superpony schreef:
Wij hebben een tuinslang aan een pijp voor de stevigheid. Zuigen even aan de slang en dan gelijk over de bodem. Laten uiteinde de sloot in lopen dan.

Maar dan ben je je water ook kwijt toch?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 17:51

MoppieFilou schreef:
superpony schreef:

Dat valt me wel mee. Je gaat echt over de bodem en ziet de vlokken en het zand verdwijnen.

Ik heb al zitten denken of er nog iets van een mondje aan kan van bijv een oude stofzuiger ofzo. Het werkt super snel en makkelijk.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 22:49

superpony schreef:
MoppieFilou schreef:

Dat valt me wel mee. Je gaat echt over de bodem en ziet de vlokken en het zand verdwijnen.

Ik heb al zitten denken of er nog iets van een mondje aan kan van bijv een oude stofzuiger ofzo. Het werkt super snel en makkelijk.

Ik ga het eens proberen :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-21 09:18

superpony schreef:

Dus je zuigt even aan het uiteinde en dan blijft het water vanzelf stromen? Dat klinkt handig!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 09:25

Ja, we hebben een stuk tuinslang, denk 3 meter? Het stuk wat het zwembad in gaat zit aan een pijp vast zodat je kan sturen. Je zuigt even aan uiteinde, maar dat hoeft niet tot je water in je mond hebt!!
En dan gaan we over de bodem en de viezigheid loopt eruit. Je pakt heel makkelijk al het zand bijv. Ik zou nog wel een iets platter mondje willen, maar niet dat het ten koste gaat van het makkelijk opzuigen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-21 10:14

Bedankt! Ik ga het proberen!

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 13:17

superpony schreef:

Thnx voor deze tip! Werkt echt super :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:26

Top Kenyada,

Mijn man heeft er een mond op gemaakt van piepschuim. Moest nog drogen bij bevestiging aan de pijp, maar ben benieuwd. Kan nu water via de pomp doen, dus ben ik water niet kwijt of gewoon uit zwembad laten lopen.
Beetje experminteren :)

Bad heeft wel even onderhoud gehad, maar durf er dan een dagje niet in. Dus als het nu warm blijft kunnen we weer in een kraakhelder bad.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 19:33

Hier was het water vandaag weer 29 graden dus heb heerlijk met dochterlief omgedobberd :j