Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:32

Ik heb een donkere vloer en had 1 donkergroene muur in een donker gedeelte van het huis. Ik heb het allemaal weer wit gemaakt omdat het echt te donker werd. Maar dat moet je zelf bekijken. Mijn achterste gedeelte is juist heel licht, maar daar wil ik het ook jiet meer donker maken.

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:34

gaucho schreef:
Prachtige vloer die houten, zeker in combinatie met de rest <3

Mijn nieuwe banken zijn net geleverd, beetje standaard kleurencombinatie maar vind het echt prachtig <3

[ [url=m/JvEWci.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/pxeCso.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wow wat mooi welke kleur groen is dat?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 15:24

dell_1 schreef:
gaucho schreef:

Mijn nieuwe banken zijn net geleverd, beetje standaard kleurencombinatie maar vind het echt prachtig <3

Wow wat mooi welke kleur groen is dat?

Mega van Histor, echt heel blij mee :j

Ikke89 Donkere vloer in combinatie met donkergroene muur lijkt mij best heftig, zijn je meubels wel licht? Je hebt wat grote lichte vlakken nodig om contrast te geven.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 16:25

Ikke, wat ga je bijvoorbeeld met de donkere houten deuren doen? Ik denk inderdaad dat het geheel anders best donker wordt dus ik zou voor een licht eiken vloer gaan en de deuren wit verven. Dan kan je er makkelijk een donkergroene muur tegenaan gooien.

Hier is de slaapbank eindelijk binnen en onze zuid-Afrika foto’s hangen nu ook op hun plekje waarvoor ik ze besteld had :D
De werkkamer begint nu ergens op te lijken. Alleen gordijnen is een ramp. We willen echt verduisterende gordijnen hebben. Heb hij de karwei gordijnen gezien die van een verduisterende stof zijn. Daar kan alleen geen verduisterende voering achter? Zou dat dan genoeg verduisteren? Dezelfde gordijnen willen we dan namelijk ook in de slaapkamer dus het verduisterende is wel erg belangrijk. Deze gaan we in de kleur van de slaapbank nemen waarschijnlijk.
Maar twijfel ook een beetje voor een compleet andere kleur omdat allee best neutral is nu. Maar wat dan :+

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 16:43

@ikke: als je die kamer ziet zonder meubels en gordijnen zal hij al een stuk lichter lijken.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 17:24

Donkergroen en donkergrijs samen zou ik niet doen, Ikke. Donkergroen en een mooie lichte houten vloer wel. De muur met de hoeken en deuren zou ik wit houden. Deuren ook wit. En dan de tegenoverliggende muur donkergroen.
Wil je wel een donkergrijze vloer, kies dan voor de muur iets in de kopertinten. Dat geeft warmte bij een donkere vloer.

Queelens: ik heb op de kamer van onze oudste verduisterende rolgordijnen en gewone gordijnen voor de sfeer.

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 19:11

De deuren ga ik inderdaad wit verven. Daarnaast komen er nieuwe ruiten, met witte kozijnen.
De muur die ik donkergroen wilde maken is de muur waar nu die lange donkere kast tegenaan staat.
Dit zijn de meubels. De eetkamerstoelen worden antraciet.

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 19:17

Ik vind het leuke meubels, maar alles uit één serie is niets voor mij.

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:46

DubbelFun schreef:
Ik vind het leuke meubels, maar alles uit één serie is niets voor mij.

Haha ja ik ben een beetje een structopaatje op dat gebied.
Ik neem ze ook niet allemaal. Maar het moet wel bij elkaar passen en ik vond deze serie ook echt heel erg mooi.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:48

gaucho schreef:

Mooi zeg, dat donkergroen! Ik word steeds meer fan van groen, al zag ik laatst ook wel een supermooie wijnrode muur, dat is ook nog een optie :D

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 22:31

Inderdaad mooi dat donkergroen met die banken!

Persoonlijk vind ik alles uit 1 serie ook echt niet mooi.
Maar dat is heel persoonlijk _O-

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 23:30

Tof Queleens, wat een heerlijke rustige sfeer! Mag ik vragen waar de bank vandaan komt? Ik heb laatst zo’n vergelijkbare slaapfauteuil besteld, met een levertijd van 18 weken...

Ikke89, ik zou ook voor een lichte kleur kiezen :j Bijvoorbeeld licht eiken of betonlook. De meubels lijken ook allemaal vrij donker. Dan zou ik ervoor kiezen om de lange muur (achter de bank) donkergroen te schilderen. De andere muren zou ik een wittint geven (wit/groen, wit/grijs, oid) en goed gaan werken met de belichting. De plinten, deurposten, raamkozijnen en deuren zou ik ral9010 schilderen. Eventueel kan je de korte muren bij de deuren ook ral9010 schilderen, als tegenhanger voor de donkere kleuren.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 00:25

manonutjuh schreef:
Ik zou ook inderdaad voor die andere vloer gaan.
Hoe groot is jullie aanbouw? Ziet er heerlijk ruim uit.

Wij krijgen dalijk een beetje dezelfde combi met keuken en vloer.

Maak je een foto als het af is?
Ik vind de kleur op de muur ook wel erg mooi!

We hebben er bijna 18 m2 bij gekregen, echt een heerlijke ruimte om in te zitten. Het stuk waar de groene muur staat, hebben we erbij gekregen over het verlengde van het huis, ongeveer 6.60 meter. In deze groene muur waar het stopcontact zit, zat eerst de achterdeur naar de bijkeuken.

Afbeelding

We kijken achter uit over de weilanden, dus elke dag weer genieten! Ons uitzicht!

Afbeelding

Gaucho jij hebt ook een mooie kleur groen op de muur, lijkt wel wat op die van mij! Mooie combi zo.

En o ja, we hebben toch besloten om bij de pvc vloer te blijven en geen zwart wit tegeltjes te kiezen.. Toch verstandiger :+

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 10:22

Wat een uitzicht Naath! En goede keus wat betreft de vloer :)
Noviceh, deze hebben we bij Sklum besteld. Zat ook een lange levertijd op. December besteld, zou half januari geleverd worden. Dat werd uiteindelijk half maart. Maar 18 weken is nog langer haha!

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:10

noviceh schreef:
Tof Queleens, wat een heerlijke rustige sfeer! Mag ik vragen waar de bank vandaan komt? Ik heb laatst zo’n vergelijkbare slaapfauteuil besteld, met een levertijd van 18 weken...

Ikke89, ik zou ook voor een lichte kleur kiezen :j Bijvoorbeeld licht eiken of betonlook. De meubels lijken ook allemaal vrij donker. Dan zou ik ervoor kiezen om de lange muur (achter de bank) donkergroen te schilderen. De andere muren zou ik een wittint geven (wit/groen, wit/grijs, oid) en goed gaan werken met de belichting. De plinten, deurposten, raamkozijnen en deuren zou ik ral9010 schilderen. Eventueel kan je de korte muren bij de deuren ook ral9010 schilderen, als tegenhanger voor de donkere kleuren.

Bedankt allemaal voor de reacties.
Ik heb besloten om toch voor een lichte vloer te gaan. Nu nog iets vinden wat ik mooi vind.
De muur waar op de foto de grote bruine kast staat, die wilde ik donkergroen maken. De rest blijft inderdaad wit.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 14:10

Queelens schreef:
Ikke, wat ga je bijvoorbeeld met de donkere houten deuren doen? Ik denk inderdaad dat het geheel anders best donker wordt dus ik zou voor een licht eiken vloer gaan en de deuren wit verven. Dan kan je er makkelijk een donkergroene muur tegenaan gooien.

Hier is de slaapbank eindelijk binnen en onze zuid-Afrika foto’s hangen nu ook op hun plekje waarvoor ik ze besteld had :D
De werkkamer begint nu ergens op te lijken. Alleen gordijnen is een ramp. We willen echt verduisterende gordijnen hebben. Heb hij de karwei gordijnen gezien die van een verduisterende stof zijn. Daar kan alleen geen verduisterende voering achter? Zou dat dan genoeg verduisteren? Dezelfde gordijnen willen we dan namelijk ook in de slaapkamer dus het verduisterende is wel erg belangrijk. Deze gaan we in de kleur van de slaapbank nemen waarschijnlijk.
Maar twijfel ook een beetje voor een compleet andere kleur omdat allee best neutral is nu. Maar wat dan :+

[ [url=m/kctfK3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie rustige sfeer heeft de kamer zo! Ik wilde op de babykamer graag soortvan jute gordijnen, en dan wel verduisterend. Ben bij deze uitgekomen:
https://www.wehkamp.nl/whkmps-own-verdu ... 8400%22%7D

Zou ook mooi passen in jouw plaatje denk ik!

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 18:17

Heeft iemand een leuk idee voor de kleur op de muur in de hal? Trap is donkergroen bekleed.. beetje puinzooi ivm de verbouwing haha

Afbeelding

Afbeelding

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 19:12

Zit er een kleur in je glas in lood of niet?
En anders zou ik het zo neutraal mogelijk houden aangezien de vloer al best druk is. Dus wit, grijs of beige tinten.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 21:26

of juist zwart, als je van een beetje statement houdt. (lambrisering en duren wel wit houden uiteraard.
Mooie kunstwerken aan de muur om het zwarte wat te breken..

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 21:35

Wat hebben jullie qua raambekleding bij de keuken. De nieuwe keuken komt bijna, op een andere plaats dan nu, het raam zit achter de spoelbak.

Ik vind houten shutters wel mooi, maar het lijken me van die stofnesten :=

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 22:10

Kiim, ik zou het rustig houden. Donkergroen combineert mooi met lichte tinten grijs, taupe, zand ed. Je zou ook de muur boven de lambrisering (blijft de lambrisering behouden?) dezelfde donkergroene kleur kunnen geven als de trap. De andere muren zou ik dan wit maken.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 22:20

SaskiaB schreef:
Wat hebben jullie qua raambekleding bij de keuken. De nieuwe keuken komt bijna, op een andere plaats dan nu, het raam zit achter de spoelbak.

Ik vind houten shutters wel mooi, maar het lijken me van die stofnesten :=

Dat zijn het ook, maar ze zijn wel mooi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 00:33

Wij krijgen donderdag de sleutel van een veeeel groter huis dan we nu hebben, dus ik lees fanatiek mee voor ideeën!:-D aangezien ik wel bang ben straks wat hoekjes moet gaan opvullen dus moet gaan shoppen

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:16

Ik heb een vraag :
Heeft iemand een idee hoe wij voor deze grote pui ,van drie meter hoog in een boog , goede bescherming tegen vliegen en ander gespuis kunnen hangen. En dan het liefst zo dat wij en de honden er gewoon in en uit kunnen lopen ?Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:33

Ik heb zelfs voor normale schuifpui nog niks kunnen vinden wat het goed afsluit en honden overleeft :=