Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:41

Fitzroy schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik een huis heb gekocht dat niet af was maar er nu wel spijt van heb. Ik ben helemaal niet handig, dus dan moet je overal mensen voor inhuren. En dat kost ook veel geld. Daarbij zit je ook nog eens in de troep. Ik zou het nu niet meer doen. Liever meer betalen en een kant-en-klaar huis.

Het is dat ik hier zo naar mijn zin woon maar anders had ik deze wel super leuk gevonden en af.
https://www.funda.nl/koop/putten/huis-4 ... traat-132/

Die balken zijn heel gaaf!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:47

Fitzroy

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:51

Heb je ook weer gelijk in, Ibbel. En daar zit geloof ik ook de kippenslachterij dus qua geur word je er ook niet blij van.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:52

Nee daar zou ik niet willen zitten, die weg alleen al is reden genoeg.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:55

Die in Putten ligt idd erg ongunstig en vind het maar een klein hok voor het geld :+

Het stinkt daar soms zo dat ik er bijna van moet overgeven. Moet er niet aan denken op een warme zomerdag

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:55

Wat betreft de prijzen denk ik dat wij echt onze handjes samen mogen knijpen. De woning had een vp van 120k, gekocht voor meer dan dat en een WOZ waarde van 77K :') Die zit al jaren en jaren steeds rond dat bedrag zagen we in het rapport wat we erover opgevraagd hebben. Maar we hebben ook al huizen bezichtigd waarbij dat juist andersom was. Lagere vp dan de WOZ waarde.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:57

Van mij mag de woz lekker laag blijven _O- scheelt mooi geld. Hier voor 3,5 gekocht 3 jaar geleden en verwachting is rond de 5 als we het te koop zetten. Dus prima investering maar goed we moeten dan ook nog wat nieuws en laat daar nu net het probleem zitten haha

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 10:07

Ik heb al wel eens gekeken naar een plek met ruimte voor de paarden (zonder je te moeten behelpen) en twee volwaardige woningen erbij, maar a) die zijn er niet in of direct naast onze gewenste woonplaats en b) als we een groter zoekgebied nemen en een woning zien die instapklaar is, dan gaat het vaak naar1,5 miljoen of meer en dat is niet haalbaar voor ons.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 10:25

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:30

https://www.funda.nl/koop/groningen/hui ... straat-23/

Ik vind dit echt een leuk en net huisje. Mijn starterswoning was net zo groot ongeveer maar ook voor de helft van de prijs en wat verder van de binnenstad, haha. Als ik destijds het budget hier voor had was ik zeker gaan kijken.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:32

Het huisje in Groningen is echt heel leuk! Ook qua inrichting. :-)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:34

Oooh die in Groningen is gaaf!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:43

_Lorette_ schreef:
Ik heb al wel eens gekeken naar een plek met ruimte voor de paarden (zonder je te moeten behelpen) en twee volwaardige woningen erbij, maar a) die zijn er niet in of direct naast onze gewenste woonplaats en b) als we een groter zoekgebied nemen en een woning zien die instapklaar is, dan gaat het vaak naar1,5 miljoen of meer en dat is niet haalbaar voor ons.

Wat versta je onder een volwaardige woning? :) wij hebben nu een huis gekocht waarbij inwonen mogelijk is. Het huis heeft een extra woongedeelte met een woonkamer/keuken, slaapkamer en douche, maar het is niet heel groot. In prince is het volwaardig; je kunt er zelfstandig wonen, maar of dat ook echt realistisch is weet ik niet.

Wij hebben ook meer dan twee jaar gezocht en hebben nu een huis dat niet helemaal voldoet, maar wel de potentie heeft. (Eventueel mogelijkheid tot bijkopen van een schuur en grond). Wij vonden uiteindelijk de plek het belangrijkste en hebben nu een klushuis gekocht, waar de paarden niet meteen aan huis kunnen.

We gaan nu het huis 100% naar onze zin maken en dan kijken of de paarden over twee jaar bij huis kunnen.

Wij hadden ook geen 1,5 miljoen te besteden. Dat is inderdaad wat je ongeveer nodig hebt om een huis te kunnen kopen, waar twee families kunnen wonen en de paarden bij huis kunnen met goede faciliteiten

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:19

Volwaardig is niet het goede woord, excuses. Het zou dan gelijkwaardig moeten zijn. :) 2 normale vrijstaande of geschakelde woningen, niet een hoofdwoning met een gastenverblijf of appartement.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:20

Ff een vraagje tussendoor.. weet iemand hier of je op papier iets van elkaar moet zijn als je een bod gaat uitbrengen? Mijn vriend en ik zijn op papier niet verbonden, ook geen fiscaal partner oid. Dit gaat uiteraard wel veranderen als we het huis kunnen kopen, maar nu nog niet. Vandaar mijn vraag.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:27

Voor zo ver ik weet niet, maar pin me er niet op vast :o

Merexa schreef:
https://www.funda.nl/koop/groningen/hui ... straat-23/

Ik vind dit echt een leuk en net huisje. Mijn starterswoning was net zo groot ongeveer maar ook voor de helft van de prijs en wat verder van de binnenstad, haha. Als ik destijds het budget hier voor had was ik zeker gaan kijken.

Deze is echt heel leuk!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:29

Renee1991 schreef:
Ff een vraagje tussendoor.. weet iemand hier of je op papier iets van elkaar moet zijn als je een bod gaat uitbrengen? Mijn vriend en ik zijn op papier niet verbonden, ook geen fiscaal partner oid. Dit gaat uiteraard wel veranderen als we het huis kunnen kopen, maar nu nog niet. Vandaar mijn vraag.

Nee mijn ex en ik hebben het samenlevingscontract ook pas getekend op het moment dat we voor het huis gingen tekenen. :')

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:40

Die in Groningen is heel leuk!! Ik fietste daar vaak langs toen ik nog in Groningen woonde. Je zit wel dicht op het spoor, maar net in een zijstraat van de Lodewijckstraat (die langs het spoor loopt).
Ik vond de Oosterpoort wel echt een leuk wijkje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:44

Ok, thanks! Er staan zoveel verschillende berichten op internet :+

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:49

Renee1991 schreef:

Nope! Vriend en ik zijn ook niks van elkaar, en kunnen gewoon kopen :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:02

Kaitlyn schreef:
Renee1991 schreef:

Nee mijn ex en ik hebben het samenlevingscontract ook pas getekend op het moment dat we voor het huis gingen tekenen. :')

Wij ook maar dat is echt jaren terug. Geen idee hoe dat nu zit.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:03

_Lorette_ schreef:
Volwaardig is niet het goede woord, excuses. Het zou dan gelijkwaardig moeten zijn. :) 2 normale vrijstaande of geschakelde woningen, niet een hoofdwoning met een gastenverblijf of appartement.

Dat lijkt me onwijs lastig te vinden :j wel gaaf!

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:30

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:32

Merexa schreef:
https://www.funda.nl/koop/emmen/huis-41 ... sdreef-23/

Dit is ook een leuke! Ik vind de zalmroze muren net iets te heftig, maar verder best wel mijn smaak. Is zo weg denk ik :D

Mooie plek ook, dat is Parc Sandur als ik het goed zeg. Daar zit wel geld zover ik weet.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:33

Emmaa_ schreef:
Dat moet natuurlijk maar net kunnen... Ik kan een hypotheek van 2 ton krijgen, als ik daar ook nog een bouwdepot in moet hangen wordt mijn keuze wel erg beperkt. Door werk zit ik vast aan de randstad en het is daar al een crime om een woning voor 2 ton te vinden.

En ja dat verschil is er zeker hoor :j Een lelijke keuken of een verouderde badkamer zijn echt het einde van de wereld niet. Maar ik kan me wel voorstellen dat je een huis waar je de hele tuin nog aan moet pakken laat lopen.

Terwijl je een tuin zo eenvoudig met weinig middelen leuk kan maken. Oké, je moet er wel de handen voor uit de mouwen steken maar met google, YouTube, marktplaats en gezond verstand kom je al een heel eind met een klein budget.

Zelf heb ik juist het idee dat 'onze' generatie weinig wil doen en alles moet in 1x perfect zijn. Tsja, als je het geld hebt prima, maar als je het geld niet hebt moeten óf de handen uit de mouwen, of je moet settelen voor de iets minder perfecte badkamer of keuken.