Ontspullen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:59

Briljant Katja _O-

Ik heb gister avond als nog wat lades uitgezocht. Niet veel, maar wel winst. Alles is de container in gegaan trouwens.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:02

Ik heb even een weg en niet weg stapel gemaakt om te beginnen want het stond ook nog voor de WC dus er was onverwacht meer haast :')
Vooraf heel goed over nagedacht merken jullie al.

Kringloop doe ik niet die zijn hier zo vreselijk zeikerig dat ik er helemaal klaar mee ben. Daarbij is het gros van wat niet weggegooid hoeft te worden paardenspul.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:05

Ja, kringloop doe ik ook niet. Drama :o

Hier ook het meeste paardenspullen, heb het op marktplaats gezet maar nog geen reactie helaas.

Achterom

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:13

Oh, kringloop is hier juist ideaal, maar misschien is dat omdat die ook subsidies krijgen voor grofvuil en elektrische apparaten van de gemeente hier.
Dus dat doe ik liever dan al dat gedoe met mensen via marktplaats en Facebook enzo

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:13

Hier bij de kringloop kun je het buiten in verrijdbare bakken leggen, dat gaan ze later uitzoeken en sorteren.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:23

Hier accepteren ze alleen dingen die echt als nieuw de winkel in kunnen voor mijn gevoel. En dan gaan ze alles millimeter voor millimeter bekijken terwijl je er bent om je vervolgens 90% weer mee naar huis te geven. Mijn laatste poging was een bijna nieuw mixer die het perfect deed en helemaal compleet was maar die hoefden ze niet want hij leek misschien wel een beetje vergeeld.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:32

Bizar dat zo’n houding bij een kringloop winkel is. Juist dan verwacht je tweedehandse spullen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:37

C_arola schreef:
Bizar dat zo’n houding bij een kringloop winkel is. Juist dan verwacht je tweedehandse spullen.

Door alle budgetshops(Action etc.)en marktplaats is de kwaliteit en verkoopbaarheid van spullen in de kringloopwinkel wel veranderd in de afgelopen jaren.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:38

Kringloop vraagt ook wel hoofdprijzen, hier althans.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:43

Ik heb het afgelopen jaar alle nette spullen op de foto en op marktplaats gezet en verkocht. Heeft me dit jaar 4000 euro opgeleverd en nog heb ik veel zooi in huis ;-)

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 14:03

Marietje35 schreef:

Hier ook het meeste paardenspullen, heb het op marktplaats gezet maar nog geen reactie helaas.

Eventueel aan een manege vragen of zij er iets mee kunnen?

Ik heb de komende dagen een grote opgave. Ik wil mijn verzorgings- en make up spullen uitzoeken. Ik verwacht dat ik niet veel weg ga doen, hetzij een product niet meer goed is. Ik wil volgend jaar proberen niets bij te kopen en gericht producten op te maken. <<)

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 15:57

_MG schreef:
Marietje35 schreef:

Eventueel aan een manege vragen of zij er iets mee kunnen?

Ik heb de komende dagen een grote opgave. Ik wil mijn verzorgings- en make up spullen uitzoeken. Ik verwacht dat ik niet veel weg ga doen, hetzij een product niet meer goed is. Ik wil volgend jaar proberen niets bij te kopen en gericht producten op te maken. <<)

Ja, hier ben ik ook mee bezig! Maar wel ook opruimen, alles wat ik niet meer gebruik. Dus ik heb nu een hele doos vol met make-up en nagellak etc. Veel nieuwe dingen nog tussen, maar ook gebruikt. Daar weet ik dus niet zo goed wat ik er mee moet doen. Alles is nog goed en zitten ook dure producten bij, maarja, wel ooit gebruikt. Denk dat ik maar een rondje nichtjes ga doen en de nieuwe producten die overblijven weggeef. Wat dan nog overblijft gaat weg.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 16:04

senna21 schreef:
C_arola schreef:

Door alle budgetshops(Action etc.)en marktplaats is de kwaliteit en verkoopbaarheid van spullen in de kringloopwinkel wel veranderd in de afgelopen jaren.

Wisselt denk ik sterk per vestiging, hier zijn meerdere kringloopwinkels in de stad, de een verkoopt beter spul dan de ander.

petra8 schreef:
Ik heb het afgelopen jaar alle nette spullen op de foto en op marktplaats gezet en verkocht. Heeft me dit jaar 4000 euro opgeleverd en nog heb ik veel zooi in huis ;-)

Dat is leuk bijverdienen :)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 16:06

Amy, ik heb redelijk wat nagellak aan de dochter van een stalgenootje geven.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 08:07

Ik heb aardig wat oorbellen, iemand die daar nog een goed doel voor heeft? Kringloop neemt ze niet aan, maar er zijn er nog heel wat zo goed als nieuw dus weggooien vind ik ook jammer.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 19:19

Op een weggeefhoek op fb zetten?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 19:41

Ceetje_bokt schreef:
Op een weggeefhoek op fb zetten?

Dat zou ik ook doen of misschien zijn er op stal nog mensen die ze willen hebben?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 13:42

Hier zakje gevuld met 40 items, knuffels, speelgoed, kleding dat gaat naar Kroatië en wordt daar uitgedeeld aan de armste mensen.

Ik kijk naar mijn kast zeker 15 items weg,....... is opgeruimd :n hpgeeft al blij gevoel :n
Ben geen verzamelaar maar vind toch wel moeilijk

Nou vandaag bij houden 366 items nog 326 items te gaan :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 14:06

Ik heb ook best veel knuffels liggen die weg mogen maar ik kan tot nu toe niets vinden waar het heen kan hier in de buurt. Ze nemen knuffels alleen als ze nog helemaal nieuw zijn. Deze zijn ongebruikt maar niet nieuw want ze wonen al heel wat jaren in huis.

Gisteren beneden nog het één en ander opgeruimd en nog een rondje naar de vuilstort gereden. Moet nog wel wat beneden maar het is bijna klaar. En dan gaan we maar weer een verdieping omhoog. Mijn man is de komende weken vrij dus die mag ze op de werkkamer storten. Dat is een beetje zijn domein geworden en nu zo'n bende dat ik er niet eens meer wil komen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 14:28

Nemen asiels geen knuffels aan?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 14:37

Het leger des heils neemt ook knuffels aan :j (Kan ook via de containers). En het asiel inderdaad ook

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 14:42

Een weggeefhoek op Facebook zal mogelijk ook wel gaan.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 15:45

Wij hebben zeker 3 of meer grote vuilniszakken vol knuffels weggegeven in een jaar tijd. Nu hebben we nog 1 zo een grote vacuumzak over van allemaal samen.

Hier nog heel veel om weg te doen maar het gaat in fase's, dan enkele weken niet en dan een hele hoop in een week tijd maar er is al enorm veel weg gegaan en daar ben ik toch trots op.
Laatst bijgewerkt door Lori op 24-12-19 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 16:01

Ik zou graag een heel groot deel van mijn boeken willen wegdoen, maar heb geen zin om ze per stuk te verkopen. Weten jullie misschien een opkoper die partijen boeken opkoopt in de lijn Bergen op Zoom - Ridderkerk?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 19:09

Ik ben heel erg aan het ontspullen: bijna al mijn boeken gaan weg. Ik lees al jaren op een e-reader. Alleen wat bijzondere boeken mogen blijven. Dat betekent ook twee boeken kasten eruit. *\o/*