Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 07:59

Wij hebben ook een stand toilet zonder dopjes en 'direct naar beneden'. Dus blijft alleen het dweilen over. En dat doe ik niet zelf :o

Wij gaan ons beige toilet in de bijkeuken opknappen. Mooi experiment om te zien of we die vaardigheid ook onder de knie kunnen krijgen. We gaan voor nieuwe tegels en wasbak. Kosten voor materiaal zijn ongeveer 300 euro.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:33

Dit is onze badkamer, tot op heden nog niet uitgerekend wat het heeft gekost. Dat heb je als je overal wat koopt :+ Alles is zelf gedaan, dus alleen materiaal kosten.
Afbeelding
Afbeelding
Deze tegels zijn donker antraciet, maar krijg het niet beter op de foto.
Afbeelding
Afbeelding
Heerlijk om 's avonds in bad te liggen, spotjes gedimd.. zo'n rustgevend plekje dan <3

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:05

Mooi Goldie! Dat is al iets meer de stijl waaraan ik zat te denken. Ik wilde graag een houten tegelvloer, maar wat voor muurtegels dan... badkamerzaken komen allemaal aan met wit..... :(
Dat vindt ik saai.
Alleen mozaïektegels die wil ik niet. En teveel grijs kan er weer als beton achtig uit gaan zien. Maar bij jou ziet het er wel sfeervol uit.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:03

Dank je :)
Hahaha ja ik wilde per definitie geen wit, maar inderdaad wat dan wel :+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 15:21

Wij hadden 9jr geleden in ons vorige huis de badkamer al met die hout nerf steen en de wanden een hele beschaafde zalm/beige achtige tint. Maar nu zijn er zoveel meer soorten hout motief en kleuren dat je het beter op elkaar kan afstemmen.

Dat hele zachter groen wat je nu veel ziet zou ook kunnen. Of donkere kleuren, maar dat ligt ook aan de ruimte en je smaak.
Als je zacht grijze wanden doet, kan je het hout wel terug laten komen in accesoires.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 23:21

Hierbij onze nieuwe badkamer!

Badkamer voor:

Badkamer na:

De glazen douchewand is ingemeten toen de rest klaar was, omdat wij profielen lelijk vinden, dus we krijgen een glazen wand en deur zonder profielen en dat is maatwerk. Over een week of twee wordt hij geïnstalleerd. Daarnaast zagen we in de badkamer winkel geen mooie bad- en douchekraan, dus die hebben we ergens anders gekocht en deze moeten we nog monteren.
Het klopt dat we twee deuren in de badkamer hebben. De ene gaat naar de slaapkamer van zoon en de andere naar onze slaapkamer.
Kosten zijn extreem hoog, omdat we alles hebben laten doen door een gerenommeerde partij. We hebben zelf onze handen vol aan de rest van het huis ;).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 07:28

Prachtig!! En wat groot!!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 07:35

Heel mooi. Ben benieuwd wat je bedoelt/hoe het eruit ziet 'zonder profielen'. Laat je dat nog zien? Zou ik een indicatie mogen van 'extreem hoog' :D? Ik wil ook graag op niet al te lange termijn een grote badkamer laten verbouwen waarbij we zelf alleen slopen.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 08:13

Met profielen:

Afbeelding

Zonder profielen:

Afbeelding

De badkamer is echt niet groot, zeker in vergelijking met de rest van het huis, maar we hebben wel direct het leidingwerk voor het uitbreiden van de tweede en het realiseren van een derde badkamer laten leggen. Kosten voor alleen deze eerste badkamer waren 32k.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 08:20

Oh ja ik zie het. Mooi, zo zonder rand! Whaat? 32.000 euro? Oh echt in geen 32.000 jaar. Ik ga er al geen 10.000 euro aan uitgeven, echt niet.
Ik vind het prachtig hoor, maar dat heb ik er echt niet voor over, ook al zou ik het hebben.
Gefeliciteerd met je verjaardag trouwens!

En waarom een 2e en 3e badkamer? Heb je een bed and breakfast of zoiets?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 08:29

Dat is wel een flink bedrag ja :P. Ik hoop eigenlijk dat we 20-25k redden. Enig idee waar het vooral in zit qua kosten? Uren?

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 08:40

We gingen naar de winkel met een budget van 25k, maar dat was echt niet te doen. We hebben zelfs nog echt wel wat concessies moeten doen. Ik wilde alle tegels in verstek gezaagd hebben, maar dat werd echt onbetaalbaar. Het badkamermeubel en de (waanzinnige) radiator zijn showroommodellen.
Kosten zitten inderdaad in uren. Er is 1 iemand (ivm Corona alleen) 4 weken fulltime mee bezig geweest.

Tweede badkamer is voor eigen gebruik, derde badkamer met het oog op eventuele verkoop ooit. Huis is zo groot (600m2) dat een derde badkamer logischer is. Deze zullen we zelf niet gaan gebruiken, dus dat heeft geen haast. Maar omdat we nu heel rigoureus aan het verbouwen zijn is het wel fijn om nu alvast al het leidingwerk neer te leggen.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:14

Ik denk dat we hier voor onze nieuwe badkamer ook wel ergens rond dat bedrag uitkomen :=
Nu was het bij ons wel een slaapkamer ervoor, dus alles moest nog gelegd worden qua leidingen, een boiler, ...
Nog steeds niet klaar overigens.. :roll: Ik denk dat de aannemer eind januari gestart is. De zwarte kranen zijn er nog niet, nog geen deuren, nog geen spatwand ..
Iemand nog tips voor mijn voegen van de vloer, die zijn dus bruin maar ze blijven wit terwijl er al veel gedweild is :+

Afbeelding

Deze kraan wordt dus nog een zwarte regendouche
Afbeelding

Let niet op het gordijn als voorlopige deur, maar de muur van de douche is een spiegel van grond tot plafond <3

Afbeelding

Afbeelding

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 11:17

Wat een ruimte plukje! En wat een geld.

Suzanne F. het ligt heel erg aan welke producten en tegels je kiest. Montage is nu 50 euro pu dus als iemand 4 weken bezig is tikt dat ook heel erg aan. Wij laten het straks doen voor minder dan de helft en hebben alle producten zo gekocht dat het geen dure alternatieven hoeven te zijn (bijv een goedkope radiator, standaard douchewand ipv op maat). Komen in totaal op nog geen 12.000 voor een badkamer met bad, toilet, douche, wastafelmeubel en ingebouwde kranen.

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 20:48

Heel leuk topic om te volgen dit! Wij hebben ook afgelopen jaar na aankoop van het huis de badkamer verbouwd. Eerst wel getwijfeld of we een hele make-over zouden doen, maar uiteindelijk echt super blij dat we het hebben gedaan! We wilden onder andere beiden liever een douche en het was in z’n totaal gewoon echt niet onze smaak.

Dit was de badkamer:

Afbeelding

Afbeelding

En de wc beneden:

Afbeelding

En dit is het geworden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wc beneden:

Afbeelding

Het enige wat ik heel erg jammer vond is dat er geen plek was voor 2 kranen. Maar verder echt mijn droombadkamer! <3

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 20:59

Mooi!!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 23:12

Heel mooi!

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 23:27

Wauw, dat hebben jullie even mooi omgetoverd!!

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 17:20

Bedankt!! :D Is ons eerste huis en verbouwing, dus was best spannend. Uiteindelijk voornamelijk materiaalkosten gehad en de tegelzetter en loodgieter was een aardig bedrag, maar verder gelukkige een zeer handige schoonvader.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:27

Ik vind het mooi hoor, die wasbak zo. Maar ik denk niet dat ik ervoor zou kiezen, het lijkt me zo'n schoonmaak-crime.

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 00:18

Valt reuze mee hoor! Ik haal gewoon een doekje langs de buitenrand, kan ook makkelijk erachter langs, nog een doekje door de binnenkant en klaar :) Zelfde geldt voor blad van het meubel.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 00:21

Wij hebben een badkamer met douche en wc boven laten maken, de bestaande badkamer veranderd met een groot ligbad, en de wc beneden laten renoveren. Heeft ons al met al samen zo'n 15000 gekost.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 10:15

Arantes wat een mooie rustige ruimte is het geworden. Ik vind persoonlijk zo'n wasbak echt een schoonmaak drama, wij hadden 't maar nemen 't niet meer terug. Maar het staat wel prachtig!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 12:46

Ik vind die wasbakken wat klein, of ligt dat aan mij? Mijn man stopt graag 'sochtends zijn kop onder de kraan en daarvoor lijken ze mij niet geschikt. Sowieso veel moderne modellen die we gezien hebben niet. We twijfelen nog tussen een "ouderwetse" inbouw bak of een opzet bak.

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 13:09

Dankjewel kirstenn!

superpony schreef:
Ik vind die wasbakken wat klein, of ligt dat aan mij? Mijn man stopt graag 'sochtends zijn kop onder de kraan en daarvoor lijken ze mij niet geschikt. Sowieso veel moderne modellen die we gezien hebben niet. We twijfelen nog tussen een "ouderwetse" inbouw bak of een opzet bak.

Je hebt verschillende maten, je hebt ze ook groter :)