Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lemanthia

Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:46

verkeerde topic
Laatst bijgewerkt door lemanthia op 10-10-17 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

cobiie

Berichten: 7324
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:56

Leuke vissen, zijn die eetbaar. :Y)

lemanthia

Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-03-07

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:57

oeps moest in een ander topic zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:03

knabbelgirl schreef:
Pindasoep krijg ik wel echt goed genoeg voor een maaltijdsoep, maar daar gaat ook zowel rijst als aardappel in. Bij de meeste andere soepen lijkt een van die er in helemaal niet lekker, zeker bij tomaat enzo? Jij doet dat wel dus 8nnemiek begrijp ik?
Zal vast bij mij ook meespelen dat als ik soep eet, ik ook alleen soep eet, ik hou niet van nog apart dingen erbij zoals brood ofzo. Ik ben maar alleen dus dan vind ik het nogal zonde om voor 1 stokbrood de oven aan te doen en die vervolgens maar half op te eten (En voor een half stokbrood zou ik het niet eens overwegen :') )


heb je een recept voor pindasoep? dat klinkt wel lekker.

LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:06

Da's wel erg bezuinigen, die op de bbq. Die vullen zeker niet :')

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:25

knabbelgirl, ik doe zelf ipv vermicelli, gewoon rijst(zilverlies) door de tomatensoep
vind ik veel lekkerder :j
en daarnaast nog een flinke bups groente (wortel, prei, ui, bloemkool, bepaalde droogbonen, bleekselder...whatever er rond dwaalt in de (koel)kast

Bellex

Berichten: 9307
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:28

vec schreef:
knabbelgirl schreef:
Pindasoep krijg ik wel echt goed genoeg voor een maaltijdsoep, maar daar gaat ook zowel rijst als aardappel in. Bij de meeste andere soepen lijkt een van die er in helemaal niet lekker, zeker bij tomaat enzo? Jij doet dat wel dus 8nnemiek begrijp ik?
Zal vast bij mij ook meespelen dat als ik soep eet, ik ook alleen soep eet, ik hou niet van nog apart dingen erbij zoals brood ofzo. Ik ben maar alleen dus dan vind ik het nogal zonde om voor 1 stokbrood de oven aan te doen en die vervolgens maar half op te eten (En voor een half stokbrood zou ik het niet eens overwegen :') )


heb je een recept voor pindasoep? dat klinkt wel lekker.

Natuurlijk :) Is een beetje losse pols werk hoor, in hoeveelheiden moet je zelf kiezen wat je wilt maar ik zal die van mij even geven :)
- 600g prei
- 150g ui
- 6 grote aardappels geschild en in blokjes gesneden
- 300g rijst
- Ketjap
- Pindakaas
hoeveel water ik gebruik weet ik eerlijk gezegd niet. Ik heb altijd een 28cm wokpan volledig vol, maar dan is de soep nog wel erg dik, ik vries het vaak in en doe dan een klein beetje water er nog bij tijdens bereiding omdat het anders in de aardappels trekt. Ook hou ik wel van het dikke, dus dat is even kijken wat je fijn vind :)

@Sonja: Dan ga ik dat gewoon eens proberen met rijst! Ben benieuwd :)

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:41

Hier eten wij ook wel eens soep als maaltijd, maar dan wel echt gevulde maaltijd soep. Afgelopen week bijvoorbeeld 1kg wortels, 200g prei, een blik kokosmelk en aanvullen met boullion tot je lepel net niet meer rechtop staat. Dat eten we met 2 personen :)

Wij geven trouwens ongeveer 30e per week uit voor 2 personen. Hier gaan alle maaltijden vanaf, behalve fruit. Dit eten we op het werk. Vaak nog wel een beetje fruit voor het weekend. Ook schoonmaakmiddel, toiletpapier, shampoo en dergelijke gaat hier vanaf. Per week komt het niet altijd uit, maar op maandbasis eigenlijk altijd wel.

Wij eten geen dure dingen. Plantaardig en als vleesvervangers soms tofu of tempeh, of wat in de aanbieding is. Verhoudingsgewijs het enige wat echt duur is, is sojayoghurt. Ik lust alleen de alpro en die kost 2.15 per pak. Hier let ik wel flink op de aanbiedingen en slaan we goed in bij 1+1 gratis. 2.5 pak per week tikt anders toch flink aan.

Mariska88

Berichten: 813
Geregistreerd: 30-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:10

Nu vraag ik mij nog wel af wat er gedronken word?

Hier gaan er 30 blikjes energie per week door (ja heel ongezond bla bla, kan er niks aan doen)
6 flessen cola
En verder 1,5 a 2 flessen limonade siroop

Verder word er ook thee, koffie en vruchten sap en yoghi gedronken

En water haha maar dat kopen we niet in de winkel

MizzMontana

Berichten: 5699
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:13

Wij drinken water, melk, thee en koffie. Soms is er bier in huis of radler, frisdrank is er haast nooit, behalve voor de oppas.

cobiie

Berichten: 7324
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:14

Hier wordt er vooral water en thee gedronken en een stuk of 6 (alchohol vrij) biertjes in de week denk ik.

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:14

Ik drink 2 flessen groene limo elke week

desi92
Berichten: 1726
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:17

Voornamelijk thee, heb wel aanmaak staan voor neefjes en nichtjes die langskomen en wat cola, sinas en sappen in de voorraad kast voor visite.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:18

Mariska88 schreef:
Nu vraag ik mij nog wel af wat er gedronken word?

Hier gaan er 30 blikjes energie per week door (ja heel ongezond bla bla, kan er niks aan doen)
6 flessen cola
En verder 1,5 a 2 flessen limonade siroop

Verder word er ook thee, koffie en vruchten sap en yoghi gedronken

En water haha maar dat kopen we niet in de winkel



Met hoeveel zijn jullie thuis? Qua besparen, drink je A merk of niet? En twee liter flessen of kleiner? :)

Ik drink alleen water/thee en soms koffie. In de avond 1 glas sinas en 's ochtends 1 glas verse jus.

Amyyy

Berichten: 3502
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:20

Ik drink alleen maar water en thee en een pak plantaardige melk (voor koffie verkeerd). Verder ongeveer 1 fles Hugo per maand denk ik. Ik vind het zonde om geld uit te geven aan drinken haha.

F_inley

Berichten: 6418
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:21

Ik drink alleen maar water en aanmaak siroop en soms in het weekend ice tea of spa en fruit.

plutolover

Berichten: 11720
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:21

ik drink voornamelijk koffie of thee. laatste tijd ben ik van de icea tea. Soms wat sap maar vaak dat ook niet eens.

Me vriend is van de yoki maar ik koop altijd die hele goedkope. heb nu net 4 flessen cola gekocht. Maar daar doen we erg lang mee.

Oehlala
Berichten: 4323
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:22

wij drinken koffie/thee en water, soms aanmaaklimo. mijn vriend drinkt wel bijna elke dag een biertje.

zonnebloem18

Berichten: 24881
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:23

Ik drink overdag thee, mijn man ranja of koffie, 's avonds drinken we fris samen meestal 4 flessen per week.

Ik vraag me ook af hoe je 2 flessen limonadesiroop weg krijgt per week. Wij doen echt wel 2 maanden met 1 fles.

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:28

Moest 1 zijn := ,drink soms meer dan anders maar vaak wel 1 fles . Mijn kraanwater vind ik niet te zuipen

Mariska88

Berichten: 813
Geregistreerd: 30-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:29

bobje26 schreef:
Mariska88 schreef:
Nu vraag ik mij nog wel af wat er gedronken word?

Hier gaan er 30 blikjes energie per week door (ja heel ongezond bla bla, kan er niks aan doen)
6 flessen cola
En verder 1,5 a 2 flessen limonade siroop

Verder word er ook thee, koffie en vruchten sap en yoghi gedronken

En water haha maar dat kopen we niet in de winkel



Met hoeveel zijn jullie thuis? Qua besparen, drink je A merk of niet? En twee liter flessen of kleiner? :)

Ik drink alleen water/thee en soms koffie. In de avond 1 glas sinas en 's ochtends 1 glas verse jus.


Wij zijn met 2 volwassenen en
2 Kids (2,5 jaar en 6 maand)
Bier word hier trouwens ook nog gedronken denk een krat per 3 maand soms doen we er langer mee
Beetje afhankelijk van visite
Ranja flessen van een liter (aanmaak ranja)
Energie eigen merk aldi

lor1_1984

Berichten: 12104
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:31

Ik drink vnl spa (goedkoopste, maar niet vd Lidl ivm de zure nasmaak), thee en wissel af met (warme) chocomelk, optifit, ranja en af en toe een bekertje iced cappuccino of blikje fris.
Houdbare melk heb ik ook altijd wel in huis voor in de brinta, anijsmelk of bijv verwerken in gerechten (lasagne, pannenkoeken etc) maar daar moet ik echt rekening mee houden qua weekmenu omdat ik anders een halve fles kan weggooien.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70806
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:35

Hier drinken we thee, koffie, biologische diksap voor de kinderen +- 2 a 3 weken met 500 ml fles, melk en 1 pak sap of 1 fles frisdrank per week.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:46

Ik zou het liefst de hele dag frisdrank drinken maar ik doe het gewoon niet :D Ik moet er al op letten dat ik niet teveel eet en er zitten daar zoveel kcal in dat ik het maar gewoon niet drink.
Bij mij dus ook flessen limonade in verschillende smaken. Wel van karvan cevitan want die vind ik het lekkerst en die sla ik in als ze in de aanbieding zijn.

Deze week heb ik eigenlijk geen boodschappen nodig. Ik hoop dat ik het volhou aangezien ik boodschappen doen leuk vind. Ontbijt voor deze week is een pakje belvita ontbijt en beker formaat thermosfles met thee. Verder vind ik uitgebreid en gevarieerd koken heel erg leuk maar niet haalbaar als je als je alleen bent. Zo heb ik vorige week 2 spitskolen voor 2 euro gekocht. De ene keer maak ik dat met een stukje vlees en aardappelen en de andere keer met rijst en dan of met een kerriesaus of met sambal of met pasta en room. Dezelfde groenten, verschillende varianten.

wiifke

Berichten: 1478
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:08

Hier gaat best wel veel drinken per week doorheen. 12 flesjes ice tea voor mijn vriend om mee naar het werk te nemen, 4 a 5 grote flessen ice tea (afhankelijk van hoe veel mijn vriend thuis is, soms iets minder), meestal nog een fles frisdrank, krat bier en 2 a 3 pakken vruchtensap. Daar naast drink ik veel water, melk/karnemelk, thee en koffie. Vruchtensappen probeer ik minder te drinken, maar vind het vaak in de ochtend wel lekker bij het ontbijt en 's avonds na het eten.

lor1_1984 ik kocht in het begin vaak van die kleine pakjes houdbare melk. In verhouding wel wat duurder, maar niet als je anders de rest van het pak weg gooit.