Overdrijf ik? (Schoonmaak)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 13:31

Yessy schreef:
Ik kan me vreselijk storen aan mensen die na hun toiletbezoek in de keuken hun handen gaan wassen. Daarvoor moet je hier in huis 3 deuren open- en dichtdoen en daar heb je dan dus allemaal aangezeten met je mogelijk vieze handen. Ik raak trouwens ook alleen kleding/wc papier/spoelknop/deur aan maar voor mannen geldt vaak dat ze meer aanraken dan alleen dat ;)

Jeetje daar houd ik me echt niet mee bezig hoor. Dat ik dan 3 deuren heb aangeraakt voor ik bij de keukenkraan ben.

Anoniet

Re: Overdrijf ik? (Schoonmaak)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 13:36

Als ik me daar druk om moet maken... Wij hebben nou eenmaal geen fonteintje in het toilet. Het is niet anders.

Ik doe de deuren ook geregeld open met m'n voet, misschien is het maar goed dat de mensen waarmee ik in huis woon dat niet weten. :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 13:57

Yessy schreef:
Ik kan me vreselijk storen aan mensen die na hun toiletbezoek in de keuken hun handen gaan wassen. Daarvoor moet je hier in huis 3 deuren open- en dichtdoen en daar heb je dan dus allemaal aangezeten met je mogelijk vieze handen. Ik raak trouwens ook alleen kleding/wc papier/spoelknop/deur aan maar voor mannen geldt vaak dat ze meer aanraken dan alleen dat ;)

En laat nu gewoon je toetsenbord het vieste ding zijn in huis.....
En dus niet het toilet :D
http://www.dailyapple.nu/is-vieste-plek-huis-nee-is-wc/

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:00

Vanmorgen mijn handen gewassen voor het eten en toen nog even het rolluik omhoog willen doen. En ik dacht alwéér "IEW".
Het is zon ouderwetse rol met band, een soort stof die inmiddels zeker 20 jaar zit, 2x per dag gebruikt word en niet echt schoon gemaakt kan worden. Of wel?

Iig snel wat anders verzinnen want hij is vettig en niet bepaald prettig om aan te raken..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:02

Kan je toch gewoon inspuiten en dan met een vochtige doek afnemen?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:03

Azmay, kan de 'rol' zelf eraf? Ik las laatst op Facebook dat die dingen in bad moeten, als je wilt kan ik even speuren naar dat bericht. Werd uitgebreid uitgelegd hoe je ze schoon krijgt.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:04

LadyMadonna schreef:
Kan je toch gewoon inspuiten en dan met een vochtige doek afnemen?

Het zit er echt in getrokken, gewoon een sopje gaat hem niet worden. Het is niet echt plastic helaas.
Die rol kan zover ik zie niet los, hij gaat door het kozijn naar buiten en zit dan ergens vast waar ik niet kan zien.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:06

Maar als je nu een lege spuitfles pakt, daar heet water in doen met allesreiniger of ontvetter, en m dan echt helemaal zeiknat spuiten? (Wel ff handdoek eronder leggen)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:12

Azmay schreef:
Vanmorgen mijn handen gewassen voor het eten en toen nog even het rolluik omhoog willen doen. En ik dacht alwéér "IEW".
Het is zon ouderwetse rol met band, een soort stof die inmiddels zeker 20 jaar zit, 2x per dag gebruikt word en niet echt schoon gemaakt kan worden. Of wel?

Iig snel wat anders verzinnen want hij is vettig en niet bepaald prettig om aan te raken..

Ik heb exact hetzelfde! Ook zo'n oud ding, hangt er al jaren en is eigenlijk te vies om aan te raken. Blegh.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:26

Bij de keuken (2 smallere ramen) vervang ik gewoon elke ca 3 jaar de rolgordijn.
Vorig jaar gedaan en was 40E kwijt.
Daar ga ik ze echt niet voor proberen te wassen (krijg je alleen maar rare vlekken van).

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:31

Brainless, volgens mij gaat het om zo'n ding:

Afbeelding

Als het rolluik verder nog goed is, zou je kunnen overwegen de band te (laten) vervangen, volgens mij kost dat de wereld niet... Is bij ons ook gedaan toen er een knoop in zat.
Laatst bijgewerkt door Anoniet op 21-03-17 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:31

Oh zo'n rolding... ik dacht dat het over een binnen rolgordijn ging :o

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:33

Dat dacht ik al :P
Die voor binnen gaan er hier ook gewoon af als ze te smoezelig worden vanwege (per ongeluk) geplette insecten, vastpakken door oppaskindjes e.d.. Zijn inderdaad vreselijk moeilijk te wassen en worden daar ook niet mooier van, dus dan maar gewoon nieuwe. Gelukkig hebben we een standaardmaat die vrij goedkoop is bij Ikea, dus het systeem kan blijven hangen, alleen de rol moet verwisseld.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:45

Net een sinaasappel op, en toen zat ik eens te denken... wassen jullie je fruit? Ik niet iig

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:48

Ik waste mijn fruit ook nooit, maar nu ik zwanger ben, let ik er meer op en was of schil ik ze.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:51

LadyMadonna schreef:
Net een sinaasappel op, en toen zat ik eens te denken... wassen jullie je fruit? Ik niet iig

Nee ik ook niet, maar ik eet ook geen appels/peren ed. Ik eet alleen fruit waar de schil echt vanaf moet. Komkommer spoel ik dan wel altijd even af.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:55

Zo'n rolband van de rolluik hebben ze bij de gamma liggen en kun je dan vervangen.

Ja alle fruit en groente was ik.

En inderdaad je gsm scherm, je toetsenbord is vaak het smerigste in huis.
Buitenhuis is dat een pinautomaat, winkelwagentje. Ja toch de dingen waar mensen veel met de handen aan zitten.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:03

Nou ik ben ook geïnspireerd geraakt en heb de badkamer maar eens schoongemaakt, dat was twee maanden geleden :Y)

Probleem is een beetje dat mijn badkamer niet vies lijkt te worden? Nou ja, 'probleem' :+
Ik douche ongeveer om de dag en mijn dochter gaat tegelijkertijd dan in het badje. Er was geen kalk of oranje smurrie te zien en er zit nooit haar in het putje. Dus ik beland daardoor maar heel zelden op het 'dit moet schoongemaakt worden' punt. Stof kon ik ook niet ontdekken.
Het badje maak ik wel vaker schoon, daar komt anders zo'n kring in.
Laatst bijgewerkt door Grapjasjes12 op 21-03-17 15:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:04

Ik was alleen als het van buiten (uit de pot/tuin) komt, omdat er nog weleens zand/beestjes op kunnen zitten.

Toen ik in een rijtjeshuis woonde maakte ik wel meer schoon, ook omdat het wel zin had.
Nu woon ik buitenaf, in een heel klein huisje, met 2 honden, 2 katten en 3 kinderen en de paarden in de achtertuin.
De beesten lopen in en uit, net zoals de kinderen en ik ook regelmatig naar de paarden.
*kijkt naar beneden... en ja hoor gewoon mijn paardenschoenen nog aan*
Als ik zomers mijn ramen/deuren open heb staan heb ik best wel last van stof binnen, was wel wennen, maar nu zie ik het niet meer.
Net zoals de ramen zemen... komt daarna de buurman met trekker/oplegger op 5 meter van mijn huis langs gereden zit alles weer onder het stof/zand :+

Vroeger kleedde ik mij om als ik naar de paarden ging (en weer terug kwam) nu heb ik gewoon mijn oude kloffie aan waardoor ik ook snel vlas/hooi/zand enzo mee naar binnen neem.
Ik stofzuig elke dag wel even en doe de wc, maar ga niet meer alles helemaal schoonmaken/afnemen.
dat doe ik uitgebreid 1x per week (of als ik belangrijke visite tussendoor krijg).

Voor mijn kinderen is het hier veel relaxter wonen, geen geroep meer van schoenen uit, handen wassen, vieze broek eerst uit in de hal enz.
's Avonds gaat alles douchen zodat iedereen schoon in bed stapt :D

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:18

Suzanne F. schreef:
Yessy schreef:

Jeetje daar houd ik me echt niet mee bezig hoor. Dat ik dan 3 deuren heb aangeraakt voor ik bij de keukenkraan ben.

Maar voelt het dan niet een beetje nutteloos als je je handen wast en door diezelfde deur weer een andere kamer stapt 10 seconden later?

Overigens maak ik de deurklinken om de week schoon (en als we veel visite hebben gehad), ik kan me voorstellen dat als je het bijvoorbeeld dagelijks doet zoals sommige mensen in dit topic, het ook weer anders is? Misschien is het ook wel een beetje hypocriet (want inderdaad je telefoon/muis/toetsenbord zijn 100x viezer dan de wc) maar ik denk als ik iemand in m'n huis voorbij zie komen echt 'uhh.. is het fonteintje in de wc stuk?'

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:21

Nu heb ik geen fontein in de wc, maar ook in mijn vorige huis waste ik mijn handen in de keuken (3 meter vanaf de wc).
Omdat ik graag mijn handen was met warm water.
Ook is zo'n fonteintje vaak klein en is netjes wassen soms een hele uitdaging (om ook wel eens tot de conclusie te komen dat er geen handdoekje hangt...en soms geeneens zeep).

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:27

Ik was thuis mijn handen ook in de keuken als ik van de wc (beneden) af kom. Als ik boven op het toilet zit (badkamer), dan was ik mijn handen wel gewon in de badkamer.

Zo'n klein fonteintje vind ik echt niet fijn. :=

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:48

Ik heb de wc in de badkamer dus zeep, handdoek(en) en een ruime wasbak.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:52

lor1_1984 schreef:
Ik heb de wc in de badkamer dus zeep, handdoek(en) en een ruime wasbak.

En een bidet (de douche) :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:06

Ook nog ja. :+