Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:11

Ons huis dateert van 1986 maar is door de vorige bewoner zelf in elkaar geknutseld -O-

Alle ruimten zijn samengesteld met restpartijen die hij ergens heeft opgedoken, denken we. In mijn slaapkamer ligt een houten parketvloer. In de kamer van de jongste wit laminaat. De kamer van de oudste had zwarte vloerbedekking maar daar ligt nu een bruine in. Op de overloop ligt nog de zwarte. Van de zomer gaan we de overloop aanpakken. Schrootjes eraf, nieuwe gipsplaten, stucen, laminaatvloer etc.
Beneden dus in de woonkamer laminaat, de keuken en bijkeuken heeft hele lichte grijze tegels. In de hal ligt marmer van het lelijkste soort.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:14

Dat hebben wij op de bovenverdieping ook, tegen de muren aan in het hoger dan een stukje daar vanaf. Zal geen 10 cm zijn, maar lastig is het wel met kasten enzo ;)

Wat betreft dat trapgat, als je alles van tevoren goed ondersteund dan kan er niet zo veel mis gaan.

Hier hebben we de trap ook verplaatst van de plek waar de vorige bewoners hem hadden geplaatst (dat zo'n beetje in het midden was) naar de orginele plek (tegen de muur). Hier was het simpel te doen omdat we alleen wat oude planken eruit hebben moeten slopen en bij het andere gat weer neerleggen.

Afbeelding
Links boven in de hoek zie je nog een klein stukje van het oude gat
Afbeelding
Dat hier weer dicht is ;)

karijn

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:18

Dat grove stuc boven je deur hadden wij over de hele benedenverdieping. En dat was ook nog eens geel geschilderd. Wij hebben de hele benedenverdieping laten stucen, plafond dichtgemaakt.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:25

*\o/* Ik ontvang net de technische tekening van onze
bestelde shutters, kan niet wachten tot ze er zijn.
Nog maar 12 weken ^) :P

Vanmiddag komen ze tijdelijke decoratie ophangen, zal mij benieuwen :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:26

Wij hebben het plafond juist open gemaakt :P

Ja die stuc is een foutje geweest, dat is erop gesmeerd met te warm weer en was dus te snel droog. Gevolg is dus dat je er niets meer mee kan :+ dus dat gaat er weer af en opnieuw.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:02

BloemBloem schreef:
<3!

[ [url=m/1Khq0R.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Iz86Ah.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hee, dat laminaat hebben wij ook op zolder! :Y)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:11

@Corelli: zie ik goed dat dat een Ikea keuken is?? Daar kun je zo nieuwe deurtjes voor kopen (oude serie).

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:17

Corelli, ik zou idd ook verven of andere deurtjes plaatsen. Kun je de kookplaat niet vast vervangen voor inductie? Die kun je dan in een eventuele nieuwe keuken ook weer installeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:21

palousa_boy schreef:
Dat hebben wij op de bovenverdieping ook, tegen de muren aan in het hoger dan een stukje daar vanaf. Zal geen 10 cm zijn, maar lastig is het wel met kasten enzo ;)

Wat betreft dat trapgat, als je alles van tevoren goed ondersteund dan kan er niet zo veel mis gaan.

Hier hebben we de trap ook verplaatst van de plek waar de vorige bewoners hem hadden geplaatst (dat zo'n beetje in het midden was) naar de orginele plek (tegen de muur). Hier was het simpel te doen omdat we alleen wat oude planken eruit hebben moeten slopen en bij het andere gat weer neerleggen.

[ [url=m/HNnrAX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Links boven in de hoek zie je nog een klein stukje van het oude gat
[ [url=m/YA8jxx.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dat hier weer dicht is ;)

Wat een gaaf huis! *\o/*

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:40

Mag ik me hier ook melden :)

In onze nieuwe woning lag ook een houten vloer in de woonkamer. In eerste instantie wilden we deze in het kader van kostenbesparing behouden en geheel opnieuw schuren en in de donkere olie zetten. We hebben echter een paar kleine constructieve wijzigingen gemaakt waardoor de vloer toch niet kon blijven liggen, dus uiteindelijk maar een nieuwe vloer erin gelegd. In de keuken, hal en de honden woonkamer hebben we 60 x 60 tegels neergelegd.

Na 3 maanden heel hard klussen zijn we nu op de beneden verdieping een heel eind op de goede weg en kan ik eindelijk ook wat foto's laten zien. Er moet nog heel veel gedaan worden, alles bleek slechter te zijn dan we dachten en ook hebben we best wel wat tegenslagen gehad. Des te leuker is het dat nu alles een beetje vorm begint te krijgen.

De foto's krijg ik helaas alleen als link geplaatst, sorry. Zoek de verschillen tussen voor en na :)

https://myalbum.com/photo/CM8A9dFy9pDF/1k0.jpg
Aan de linker zijde komt over vrijwel de gehele lengte een op maat gemaakt bureau. Hier zullen we binnenkort aan gaan starten

https://myalbum.com/photo/lgqyOz738Vyi/1k0.jpg
De natuursteen vensterbanken hebben we afgelopen week pas geplaatst en moeten we nog afkitten. Daarna volgt de decoratie

https://myalbum.com/photo/Y0oli7G1l8bO/1k0.jpg
Hier is te zien wat we gewijzigd hebben. De kast hebben we weg gehaald en de entree deur van de hal naar de woonkamer hebben we dicht gemaakt en verplaatst

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:48

Ik vind je zitbankje/tv-meubel erg leuk en die wigwam met verlichting geweldig :D

Wat hebben al die oude huizen toch met schrootjes.....

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:51

Die wigwam! <3 <3

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 13:04

Wat een onwijs mooi en warm huis!!!
En dat uitzicht <3

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 13:11

Thanks! We zijn er zelf ook echt heel blij mee. Grappige is wel dat de inrichting qua stijl, ookal heb ik alles gekocht, veel meer mijn mans ding is. Als ik zelf volledig de vrije hand had gehad dan was het veel industriëler geweest haha. Daar deed ik hem echter geen plezier mee dus heb ik dit er van gemaakt.

De schrootjes..... echt vreselijk inderdaad. Deze zaten er al meer dan 30 jaar op. De vorige eigenaren, waar we nu nog steeds leuk contact mee hebben, zijn er volgens mij komen wonen en hebben er niet zo heel veel aan gedaan. We hebben het huis puur gekocht om de mogelijkheden die het te bieden heeft, alle ruimte binnen en buitenshuis en de locatie. De eerste buren zijn op 300 meter afstand, heerlijk!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:54

Wauw wat een verandering DeLabrador! Ook leuk dat je de voor- en nafoto's er zo bij hebt gezet.

Hier net de offerte binnen voor de nieuwe haard... Viel stijl achterover. Dus dat wordt verder onderhandelen en dingen zelf gaan doen. Tussen ons budget en hun offerteprijs zit 3.000 euro. Maar hun hebben het over een staalconstructie die ook gemaakt moet worden, maar in de winkel gaven ze opties aan waardoor dat niet zou hoeven. Denk dat daar de grootste kostenpost zit.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:57

prachtig opgeknapt DeLabrador!

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:19

Wauw wat een verandering! Prachtig!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:22

@cardy: dat is schrikken. Even om opheldering vragen dan :D

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:52

Cardy: hebben jullie al een bestaande haard of moet alles gemaakt worden? Ik zou zeker even verder informeren of verder kijken. Wij hebben onze nieuwe haard in België opgehaald, scheelde meer dan 300 euro in Nederland voor exact dezelfde. De modificaties die nodig waren om het kanaal aan de achterzijde passend te maken hebben we door een andere partij laten doen. Eventueel kunnen schoorsteen veegbedrijven dit ook, maar bij ons had er niemand op korte termijn tijd.

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:53

Wauw delabrador, wat mooi. Ik vind vooral die schuifdeur erg leuk <3

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:50

DeLabrador schreef:
Cardy: hebben jullie al een bestaande haard of moet alles gemaakt worden? Ik zou zeker even verder informeren of verder kijken. Wij hebben onze nieuwe haard in België opgehaald, scheelde meer dan 300 euro in Nederland voor exact dezelfde. De modificaties die nodig waren om het kanaal aan de achterzijde passend te maken hebben we door een andere partij laten doen. Eventueel kunnen schoorsteen veegbedrijven dit ook, maar bij ons had er niemand op korte termijn tijd.

Er zit al een haard, maar dit is een allesbrander. Tevens zit deze nu op een andere plek in de woonkamer dan dat wij straks willen. Dus in principe moet alles nieuw.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 19:23

Over vloeren heb ik wel wat geleerd, bespaar er niet op. Ik heb een ikea vloer en hoe wel de kleur prachtig is (donkerbruin) en we er vaak complimenten op krijgen beschadigt de vloer echt zo snel! Dit terwijl we overal filtjes onder doen of optillen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 20:48

Ik heb laatst een bed op de kop getikt voor mijn dochter, ding zag er niet meer uit, zie foto. Hij is nog niet helemaal af want ik moet het ornament nog verven, maar wil toch graag een sfeerfoto laten zien. Bloed zweet en tranen heeft het gekost. Ben er zo trots op!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 20:52

Dat is idd wel 'strafwerk' om schoon/blank te krijgen, maar het resultaat mag er zijn :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 20:55

Helaas bleef dat niet bij 1 keer strafwerk. Het meerdere grondverfsoorten moeten gebruiken omdat het hout constant bleef bloeden. Heb hem 4 keer kaal moeten schuren :oo. Aanhouder wint :#