[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fee_

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:43

Aha ok. Een taxateur, notaris, koppcontract doet onze hypotheek adviseur voor ons. Hebben dus niet echt wat gemist.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:14

Wij hebben ook gekocht zonder aankoopmakelaar, zagen er de meerwaarde nu niet van in (misschien komt dat later nog :+ )
Voor de verkoop hebben we 3 makelaars op bezoek gehad. Uiteindelijk waren er 2 waar we allebei een goed gevoel bij hadden die een totaalpakket aanboden en werkten met bijvoorbeeld een professionele fotograaf. Daar dus de goedkoopste van uiteindelijk de opdracht gegeven, was nog steeds een klap geld, hier in de regio werken ze voor kleine appartementen vrij standaard met een vast bedrag.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:16

Voor ons komt een verkoopmakelaar dus al rond de 3500 uit. Terwijl je het voor minder ook zelf op funda kunt zetten.. Daar moeten we nogaan even over slapen

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:28

Tja, wij waren voor ons appartement ook €3000,- kwijt aan de verkoopmakelaar. Maar daarvoor werden dan ook wel professionele foto's gemaakt, geadverteerd in plaatselijke krantjes en nog vanalles. Maar boven alles was de algehele service en afhandeling echt top en hebben ze mijn appartement binnen 3 maanden verkocht.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:34

Ik weet niet meer wat de verkoopmakelaar kostte, maar ik vond het het echt wel waard :j fijne professionele bezichtigingen en idd ook hier binnen 3 maanden verkocht.
Aankoopmakelaar was voor ons ook niet nodig, maar kan voor veel mensen erg handig zijn. Groot gelijk dat je dat doet Selina!

Hier wordt het nu wel echt, nota van afrekening en concept akten van de notaris ontvangen. Zou het vrijdag dan eindelijk allemaal doorgaan?

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 09:16

Hier heb ik eindelijk mijn lief ook zo ver dat we binnenkort eens makelaars gaan uitnodigen om verkoop te bespreken.
We hebben pas alles lekker opgefrist met een paar emmers witsel, dus hopelijk kan het een beetje uit.
Hoewel er bij ons in de flat wel redelijk veel te koop staat. 1 echt voor ruim 30.000 euro minder dan de rest, dus die zal wel snel weg zijn.
Maar zou dat nou nog wat doen voor de prijs van de rest van de appartementen? Die man is overleden en ik snap dat zijn familie snel er vanaf wil, maar wij waren er niet zo blij mee. Omdat daarmee het gemiddelde zo omlaag getrokken wordt. Of zou dat wel meevallen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 09:21

Nou dat kan wel. Bij ons in de straat is zo ook iets gebeurd, met als gevolg dat onze vrienden een superlage bieding kregen. Mensen gaan vergelijken en kunnen ze het op zo'n manier uitspelen. Het ligt ook wel een beetje aan de lokale markt. In Amsterdam maakt zoiets weer geen zier uit, daar is de markt weer flink oververhit.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 09:40

Wij waren ook niet heel blij dat er appartementen nog 10 tot 15 duizend onder onze (toch al scherpe) prijs zaten. Uiteindelijk is het niet echt van invloed geweest, de laaggeprijsden waren wel wat eerder weg, stonden ook al langer te koop, maar uiteindelijk toch een koper die bij ons de vraagprijs wilde betalen.

Zou het dan nu toch allemaal doorgaan Wendy, ik hoop het wel voor jullie, dan ben je eindelijk van dat hele gedoe af!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:10

Hoop het voor je Wendy :)

Wij hebben de aankoopmakelaar gebeld en die heeft voor volgende week een tweede bezichtiging gepland. Morgen is er ook een info avond voor koopstarters waar we ook naartoe gaan.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:12

Sammie schreef:
Nou dat kan wel. Bij ons in de straat is zo ook iets gebeurd, met als gevolg dat onze vrienden een superlage bieding kregen. Mensen gaan vergelijken en kunnen ze het op zo'n manier uitspelen. Het ligt ook wel een beetje aan de lokale markt. In Amsterdam maakt zoiets weer geen zier uit, daar is de markt weer flink oververhit.

Bij ons natuurlijk ook, tenminste, het taxatiebedrag heeft hierdoor hinder ondervonden :) en dat is tegenwoordig ook erg belangrijk als je een hypotheek rond wilt krijgen.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 13:39

Duimen draaien iedereen!!! Wij krijgen als het goed is vandaag bericht met wat de verkopers willen.... met ons onderhandelen of met t andere bod wat er ligt.
Morgen in iedergeval weer 2 bezichtigingen gepland.
1 daarvan staat nog niet op funda :)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 13:55

Mijn duimen draaien! Ook voor de anderen die vandaag bericht krijgen!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 13:59

Wat spannend allemaal hè?
Wij gaan vanmiddag weer bij een huis kijken, de eerste waar we echt verliefd op waren maar die eigenlijk al weg was. En morgen gesprek bij de makelaar over de nieuwbouw. Ik vind het zo spannend! Volgens de makelaar van het huisje van vanmiddag wordt het heel druk :') We gaan het zien.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 14:12

Selina, goed dat je je zo goed laat informeren, en veel plezier met 2e keer kijken.

JennifferU, ook hier overuren op de duimpjes! Ook voor de rest uiteraard!

Liesje, leuk dat dat eerste huis dan toch weer beschikbaar komt! Misschien is het gewoon meant to be

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 14:16

Hey, ik kom zomaar even binnenvallen. Een tijdje terug zat er iemand in dit topic die in uk woont en die een appartement daar heeft gekocht met haar vriend samen. Weet iemand wie dat ook al weer is/was? :) Kan het vorige topic niet meer vinden.

Edit gevonden in een ander topic.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 14:28

Dat was Eulogy volgens mij :D

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 14:29

Dank je Targaryen! Dat dacht ik ook toen ik aan het zoeken was. :)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:03

Sannanasje schreef:
Selina, goed dat je je zo goed laat informeren, en veel plezier met 2e keer kijken.

JennifferU, ook hier overuren op de duimpjes! Ook voor de rest uiteraard!

Liesje, leuk dat dat eerste huis dan toch weer beschikbaar komt! Misschien is het gewoon meant to be

Je zou het haast denken hè?! Al neigen we zelf iets meer naar de nieuwbouw hoor, dit is wel een heel oud huisje. Als je het opzoekt op Google streetview dan zie je het terwijl het nog niet opgeknapt was. Er is een hoop aan gedaan en ik vraag me af of de vraagprijs wel passend is bij het werk wat er verricht lijkt te zijn.. Daardoor vragen wij ons weer af hoe kundig en met welke materialen het opgeknapt is. Is het echt opgeknapt-opgeknapt of alleen voor het oog opgeknapt en komen er straks allemaal mankementen naar boven. Lastig hoor :=

We gaan in elk geval zo richting het huis! Toch wel spannend hoor!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:12

Ik heb twee oriënterende hypotheek gesprekken aangevraagd, een bij de bank waar ik alles laat beheren en een bij een verzekeringsmaatschappij. Deze vergelijken de hypotheken, dus ben erg benieuwd!
Hopen dat ik er vrijdag nog terecht kan, dan kan mijn vader mee.

Ook hier draai ik duimen voor iedereen die in spanning zit!
Liesje, succes met het huis, klinkt goed!

Ik heb nu twee huizen op het oog, wat vinden jullie van deze? Wel een stuk goedkoper dan de andere, maar ook wat minder mooi. Alhoewel qua grootte wel weer beter.
http://www.funda.nl/koop/hardenberg/hui ... straat-64/

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:15

maai_ke schreef:
Ik heb nu twee huizen op het oog, wat vinden jullie van deze? Wel een stuk goedkoper dan de andere, maar ook wat minder mooi. Alhoewel qua grootte wel weer beter.
http://www.funda.nl/koop/hardenberg/hui ... straat-64/

Ik sla echt steil achterover van de prijzen .....
Daar heb je hier nog geen garagebox voor :+

Leuk huis, kwestie van sauzen, kan je volgens mij
zo in, al vertekenen foto's wel heel vaak heb ik nu gemerkt :D

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:18

Haha bloem dat hen ik ook.
In welke omgeving woon/zoek jij ook alweer?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:19

Hardenberg lijkt een leuk huisje. Voor mij ongeschikt maar wel vrij af. Zo te lezen trekt de woningmarkt aan kwa verkoop en koop lijkt het wel.

Als ik dan toch op zoek moet en verkopen was er een beroerdere tijd geweest.

Ik heb net 5 bezichtigingen gepland in 2 dagen tijd volgende week. :D Een allegaartje aan soorten woningen zo ongeveer. Twee twee onder een kap waarvan een half boerderijtje met meer dan voldoende grond voor de paarden. De andere heeft een mega vijver met aanlegsteiger.

Een simpelere vrijstaande met 1300 m2 grond maar 4 slaapkamertjes beneden en een grote badkamer. Een vrijstaand dijkhuisje met 2000m 2 grond/wei en een paardenbox en het veenhuisje in duitsland dus.

Alle huizen staan op 1 na al lang te koop.

Dijkhuisje is de duurste met een vraagprijs van 138000 euro. :+ maar daar zit heel veel speelruimte in kwa vraagprijs. }> is nu vakantiehuisje en wordt regelmatig verhuurd als zo danig. Wei en box al 8 jaar niet in gebruik voor paarden daardoor. Die heeft echt rondom vrij uitzicht. Vergt alleen wat aanpassingen mogelijk omdat het een dijkhuisje is. Perceel loopt wat af. Maar staat al ruim anderhalf jaar te koop.

Duits veenhuisje de goedkoopste met 67000 euro. Maar daar hoef ik niks aan te doen, is afgelopen jaren helemaal vernieuwd en verbouwd en rolstoel geschikt.

Even een rondje noorden doen :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:29

Ziet eruit als een leuk huisje, Maaike. Luxe douche ook :P

Hier beginnen de prijzen bij 160.000. Maar de meeste zijn dan ook zo weg, hadden toen een huis op Funda kwam meteen gereageerd voor een bezichtiging, maar voordat we hem hebben kunnen bekijken is hij alweer verkocht. Stond nog geen 2 weken te koop.. :+

Veel plezier Liesje en succes Jennifer!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:32

Nicje87 schreef:
Haha bloem dat hen ik ook.
In welke omgeving woon/zoek jij ook alweer?

Leiden :)

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:59

Hahah en dit is een dure stad voor oosterse begrippen! 30 km verderop koop ik veel meer voor dit geld, maar daar wil ik niet wonen. ;)