het scooter topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kimmieh0103

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 09:35

Hoi! Ik kom ook even in dit topic binnen vallen :P

Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een snorscooter en vroeg me af of iemand een goede scooterzaak weet in Utrecht. :)
En heeft iemand ervaring met la souris scooters?

Eloya

Re: het scooter topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 09:46

Welkom kimmie, daar kan ik je niet bij helpen maar misschien andere bokkers wel :)

Mijn scooter was de accu van leeg, blijkbaar is mijn contactslot niet helemaal goed en kon mijn sleutel eruit terwijl die nog op contact stond...
Dus accu op, die heeft nu 24 uur aan de lader gelegen dus hopelijk straks weer elektrische start ipv kickstart.

Ik kan alleen voor 1 ding nogsteeds geen oplossing vinden, als ik in de winter ga rijden met de scooter kan ik me zo dik aankleden als ik wil, ik heb altijd bevroren pijnlijke bovenbenen. hoe doen jullie dat? zelfs door regenbroek gaat de wind heen want die zit mij best strak, ik kan nu nog geen 10 min rijden zonder dat mijn bovenbenen echt gevoelloos worden

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 09:55

In Weesp scooterdumper. Die is het goedkoopst. En dat is ook in de buurt.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 09:58

Eloya heb jij geen beenkleed dan? Dat helpt een heel stuk. Ze zijn er ook met verwarming te krijgen.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 10:36

Beenkleed? dat ken ik helemaal niet, ik ga google raadplegen haha, klinkt wel handig

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:18

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:23

Indd ik heb een beenkleed en gewoon met alleen rijbroek eronder ben ik niet lekker warm maar niet zodanig koud dat ik pijn in mijn benen heb.

Mocht je je dan nog dik eronder aankleden weet ik bijna zeker dat je het wel warm hebt. :)

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 16:06

Eloya schreef:
Welkom kimmie, daar kan ik je niet bij helpen maar misschien andere bokkers wel :)

Mijn scooter was de accu van leeg, blijkbaar is mijn contactslot niet helemaal goed en kon mijn sleutel eruit terwijl die nog op contact stond...
Dus accu op, die heeft nu 24 uur aan de lader gelegen dus hopelijk straks weer elektrische start ipv kickstart.

Ik kan alleen voor 1 ding nogsteeds geen oplossing vinden, als ik in de winter ga rijden met de scooter kan ik me zo dik aankleden als ik wil, ik heb altijd bevroren pijnlijke bovenbenen. hoe doen jullie dat? zelfs door regenbroek gaat de wind heen want die zit mij best strak, ik kan nu nog geen 10 min rijden zonder dat mijn bovenbenen echt gevoelloos worden

Ik heb een spijkerbroek aan met daarover heen een joggingbroek, dat geeft mij meer dan genoeg warmte! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 18:36

Goh, ik zou echt niet met zo'n beenkleed durven rijden := hoevaak ik wel niet even mn voet aan de grond zet voor een krappe bocht o.i.d.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 18:56

Dat kan toch gewoon.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:00

Had laatst geïnformeerd voor zijn benenkleed ze vroegen er hier 99 euro voor.. vond ik een beetje te gek

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:02

Kan je niet zelf een dekentje om je heen doen. :')
Ik doe meestal een joggingbroek aan over mijn spijkerbroek.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:12

Met dit lekkere warme weer heb ik een lange thermo onderbroek aan door over heen spijker of rijbroek en dan een trainingsbroek. Voor korte stukjes van maximaal een kwartiertje is dit prima te doen.
Voor langere stukken verruil ik de trainingsbroek voor een skibroek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:20

Zo'n beenkleed zit niet aan je onderkant vast hoor, je kan gewoon je been uitsteken zonder hinder van zo'n kleed te ervaren, hij ligt puur op je schoot..

Mijn beenkleed kostte 40euro, ik vond/vind hem die prijs dubbel en dwars nog steeds waard.. Weet niet waar jij je kleed wou kopen maar vaak zijn ze tussen de 40-60 euro en staan ook vaak zat op marktplaats :)

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:25

Heb het gezien bij de scooter zaak waar ik mijn onderdelen haal.
Maar ik moet toegeven ik krab liever ramen en zit warm dan nu op scooter haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:28

Zelfs ramen hoef je niet te krabben als je gewoon een sok met kattengrint voor je ruit legt (voor en achter) en een matje van 1 eu op je ruit gooit, hihi

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:41

Ik heb altijd een skibroek aan (over mn normale spijkerbroek ivm werk) op de scooter, ideaal!!
Komt gewoon van de aldi, niet een of ander speciaal merk. Heb nooit koude benen.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 14:35

Ff een schopje omhoog

Zijn jullie weer aan het genieten met de scooters ?

Hier helaas nog steeds geen scooter rijbewijs maar die komt er wel moet er alleen ff flink voor sparen.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 20:14

Mijne staat helaas al een hele tijd onder een dikke laag stof. Waarschijnlijk startmotor kapot dus hij loopt ook niet meer.
Het is wel de bedoeling dat die weer gemaakt wordt, maar is er nog niet van gekomen :\
Met een autorijbewijs pak ik ook wat makkelijker de auto haha!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 20:58

Thermolegging onder de lange broek wil ook nog wel eens helpen, maar zo'n deken lijkt me ook wel wat. :-)

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 21:18

En of ik geniet heb sinds kort een nieuwe scooter een zip <3 heerlijk rijd die vergelijke met me oude vivacity Afbeelding

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 22:05

Ik rijd ook weer heerlijk rond op mijn scooter!

Gave zip biggirl! Hier worden ze achterelkaar gestolen zou er zelf niet zo snel aan beginnen maar heb mijn oude vertrouwde vivacity nog. En 3 auto's die kan lenen haha

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 23:13

word idd snel gestolen maar met 2 hangsloten en alarm is het tot nu goed gegaan :D

is wel wennen dat dit 4 takt is ipv 2 maar wel fijner haha , wel mis ik de grote van de vivacity dat zat een stuk fijner met iemand achter op

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 23:17

ik rijd sinds ik nieuw werk heb elk weekend dus 3 dagen 50 km per dag nu haha
zo heerlijk in het zonnetje. oh en minder in de regen :P en mn werk is ook nog scooter bezorger dus zit veel op de scooter in het weekend

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 15:42

Even een vraagje, misschien weten jullie hoe en wat.
Ik heb sinds kort een nieuwe scooter en heb mijn oude te koop staan op Marktplaats. Maar wat als iemand 'm wil kopen, hoe gaat dat in z'n werk? Ivm overschrijving. Niet dat hij er straks op rondrijdt, nog op mijn naam o.i.d...