Nog meer IKEA fans??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:32

Kristie: Ik heb een bed (frame + matras) van Ikea in de logeerkamer staan. Heb er jaren prima op geslapen! Door samenwonen is het bed overbodig geworden, daarom is het gedegradeerd tot de logeerkamer. Anders had ik er nog wel een paar jaar op kunnen slapen. Het ligt heerlijk.

Mijn vriend is dat overigens niet met me eens en mopperde altijd over mijn "rotmatras" :+

Kinke: vervelend :D

Kinke

Re: Nog meer IKEA fans??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:43

hebben jullie toevallig nog ideetjes voor het opbergen van cd's? Geen grote kast oid, dat past niet in de huiskamer :)

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:28

Hier ook 2 lampen die IKEA terug geroepen heeft. Weet niet of ik er mee terug ga. Het risico is dat de glazen lampen naar beneden vallen maar heb ze zelf al ruim 2 jaar hangen en nooit problemen gehad. Daarnaast inderdaad benzine om op en neer te rijden, dan laat ik het denk ik.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:39

Kinke schreef:
hebben jullie toevallig nog ideetjes voor het opbergen van cd's? Geen grote kast oid, dat past niet in de huiskamer :)

Ik heb heel veel cd's in van die mapjes gedaan die Ikea family altijd verkocht. CD's waarvan ik de hoesjes wilde bewaren staan in de kast :) scheelde een hoop ruimte met die mapjes!

Gisteren onze Ikea keuken besteld :D het ontwerp lag al klaar, maar we moesten nog afwachten wanneer het huis opgeleverd werd :)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:52

Kinke schreef:

Wij hebben alle muziek op een externe harde schijf gezet en alle cd's in een grote bak met deksel op zolder.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:56

Hier liggen de meest gebruikte cd's in een lade van het tv-meubel. De rest ligt in een doos in de berging. Het meeste daarvan staat ook op Spotify, dat gebruiken we als alternatief.

Hier staan wel leuke dingen tussen:
https://www.google.nl/search?q=welke.nl ... +store+cds

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:29

Rebecca schreef:
Mwah is 10 euro heen en 10 terug met de bus :') , geen idee wat ze gekost hebben oude bewoner heeft ze gehangen. Ach als ie valt mag ik een nieuwe halen :P

De armaturen zijn onder de €4,00, tenzij je de h.yby hebt met die cirkels.

Problemen met deze armaturen zijn echt iets van het afgelopen jaar. De plastic klipjes die breken of de glasplaten die spontaan barsten.

Indien je een lock lamp hebt ( plafonnière zonder afbeelding) waarvan je denkt dat hij al enige tijd hangt zou ik zo'n haast niet maken geloof ik.

Hoe groot is nu eenmaal de kans dat het probleem zich naar jaren ineens spontaan voordoet ;-). Je zegt €20,00 kwijt te zijn voor €4,50 (3 armaturen). Aangezien de terugroepactie op alle budget modellen zit ( wat ook direct een verkoopstopin houdt) ga je voor die €4,50 niet opnieuw slagen.(De pult, budget plafonnière waar geen terugroep op zit, kost €5,99 p.s.). Dus je ben al snel duurder uit als je wilt vervangen ;-)

Als het om bijvoorbeeld kortsluiting gaat is het een ander verhaal, maar dat is volgens mij niet het geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:56

Ik ben vorige week naar ikea geweest. Toppunt van zelfbeheersing, ging voor een lamp en kwam thuis met enkel de lamp. Ok het hielp wel mee dat ik nog met vouwfiets met de trein moest. En mn pa was zo lief om m op te hangen/in elkaar te puzzelen. Echt super blij mee, heb de ikea ps 2014 in koper. Hij is echt te leuk <3

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 21:20

Rebecca schreef:
Ikea roept meerdere lampen terug , vrees dat ik er 3 heb :') . Even kijken dus haha , ze willen nog weleens spontaan breken

Heb even gekeken, mijn plafondlamp zit er gelukkig niet tussen want ik hou van dat ding. :+

Ben zelf ook gek op Ikea, ik ga gerust 2 keer door de winkel voor ik wegga en er blijft altijd van alles aan mijn handen kleven. Binnenkort maar weer eens richting Grunn. :Y)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 22:08

Ik ga waarschijnlijk binnen nu en een paar maanden verhuizen en zoek een leuk nieuw tv kastje waar ook mijn collectie poppen op past. Eerst vond ik die grote v meubels wat je aan de wand moet bevestigen leuk maar is mij toch een beetje té duur. 800/900. :')

En nu zag ik dit leuke kastje (moet er wel een achterwand achter plaatsen), heeft iemand dit kastje en is die stevig?

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... #/30285153

Ik heb zelf ontzettend veel van Ikea en ben er ook altijd tevreden over.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 23:19

Rebecca schreef:
Kleine schop :P

Ikea roept meerdere lampen terug , vrees dat ik er 3 heb :') . Even kijken dus haha , ze willen nog weleens spontaan breken

Zij zijn van 2002 tot 2012 geproduceerd, ik vermoed geen duizenden maar eerder miljoenen en het is van 11 keer bekend dat het mis is gegaan, ik maak me niet zo druk.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 21:32

Een Ikea topic!
Kom er graag.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 08:19

Ik kom ook graag bij de Ikea, vooral voor dekbedden :D Laatst wel verliefd geworden op deze kast; <3
Afbeelding

Winna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:21

Wat een mooie kast! Zoiets zoeken mijn vriend en ik nog. Hoe heet deze kast Angelaa?

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:50

Ik denk dat het samengesteld is van keukenonderdelen, zo te zien!

Winna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:10

O echt? Vandaar dat ik m net niet kon vinden op de site. Ga ik s bij de keukens kijken.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:24

Met een beetje geluk gaat de jongen waar ik mee aan 't daten ben binnenkort op zichzelf in een eigen appartement dus dan heb ik de IKEA trip al geclaimed :+ IKEAAAAA. Hahahaha. Sowieso een hele toffe bank die hij heel nice vond daar al gezien, maar er is zoveel daar wat mooi is, haha.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:15

Winna schreef:
O echt? Vandaar dat ik m net niet kon vinden op de site. Ga ik s bij de keukens kijken.

Kan je zelf samenstellen :) nog leuker, haha!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 15:02

Angelaa2 schreef:
Ik kom ook graag bij de Ikea, vooral voor dekbedden :D Laatst wel verliefd geworden op deze kast; <3
[ [url=m/lER0wu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit lijkt een Metod keukenblok met SÄVEDAL frontjes, die kun je inderdaad zelf ontwerpen zoals je hem wilt.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 23:16

Winna schreef:
Wat een mooie kast! Zoiets zoeken mijn vriend en ik nog. Hoe heet deze kast Angelaa?

Hij is inderdaad samengesteld. Hij is vrij prijzig :=
Eerst maar eens ons appartement verkopen en dan n huis kopen.
En dan hopen dat zoiets past en dat er nog centjes over zijn :))
Vind hem heel erg gaaf

Afbeelding

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 20:59

Alsnog goedkoper dan veel andere kasten in die stijl :P

Net bij de Ikea gegeten, waren onderweg naar huis van familiebezoek. Toch weer gepresteerd om wat te kopen :P waaronder witte vensterbussen. Had ze van Brabantia besteld, maar 2 bussen voor 5 Euro bij Ikea is natuurlijk een veel betere deal ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 11:10

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de pax kastplanner? Het lijkt alsof er voor de 75 breedte maat (scharnierdeuren) geen deuren voor zijn... Alleen 50m deuren. En op het moment dat ik een bestaande kas wil inrichten met uittrekbare planken en mandjes en ik gooi er de bestaande scharnierdeur weer terug zegt ie dat deze elementen niet kunnen met scharnierdeuren. :') Terwijl ze m zelf zo aanbieden :') Ik word er een beetje gek van :=

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:41

Misschien loop ik achter, maar bestaan er wel 75cm kasten voor scharnierdeuren? Zover ik weet zijn de kasten 50 cm of 100 cm breed. En de deuren altijd 50cm.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:51

Sammie, welke pax kast is er dan 75 cm?

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:58

Ik heb even zitten kijken. Ik kan alleen 50 en 25 cm deuren vinden, geen 75 cm. Maar met zelf inrichten, moet je wel rekening houden met waar de scharnieren van de deuren komen. Misschien is dat je probleem Sammie?