windows 10

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsevdberg

Re: windows 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 15:17

downloaden'de :D

Afbeelding

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 15:19

Misschien dat degenen die er verstand van hebben zoals Quad even een lijstje maken met waar men om moet denken als windows 10 wordt gedownload. Komen nu steeds dezelfde vragen voorbij.

Hier is hij nu ook bezig.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 15:19

Ilsevdberg schreef:
downloaden'de :D

[ [url=m/jY8DkD.png]Afbeelding[/url] ]

Hij doet het. *\o/*

Ilsevdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 15:35

jaaaaa *\o/*
edit; 53% :)
Laatst bijgewerkt door Ilsevdberg op 30-07-15 15:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Ilsevdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 15:36

FriesWytske schreef:
Misschien dat degenen die er verstand van hebben zoals Quad even een lijstje maken met waar men om moet denken als windows 10 wordt gedownload. Komen nu steeds dezelfde vragen voorbij

mee eens

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 15:38

xx_Lyzet schreef:
Iemand enig idee?
Start net mijn laptop op, maar kreeg dat ik mijn wachtwoord in moest voeren.
Hij gaf ook mijn emailadres aan,

iemand idee hoe ik dat bij windows 10 uit kan zetten, en dus gewoon opstarten zonder wachtwoord? :oo
Zal waarschijnlijk per ongeluk iets aangeklikt hebben.

http://windows.microsoft.com/nl-nl/wind ... e-password

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 15:41

Ah opgelost. Ik had dus zelf mijn emailadres opgegeven als account. Schrok al, dacht van dadelijk weet ik het wachtwoord helemaal niet hahahahaha! :/

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 15:42

+:)+ Thanks Quad zowel als pc als laptop doen het nu!!!

Ilsevdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 16:13

98% *\%/* :#

Mandydb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 16:25

Ik heb het toch ook maar weer geprobeerd en alles ging nu veel sneller! Hij is nu een uurtje bezig en is net opnieuw opgestart en bezig met een upgrade van windows uitvoeren. Heb alleen het idee dat er niks gebeurt want er staat een rondje en die blijft op 0% staan

Edit: ik moet iets meer geduld hebben, het begint al :+

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 16:37

Mandydb schreef:
Ik heb het toch ook maar weer geprobeerd en alles ging nu veel sneller! Hij is nu een uurtje bezig en is net opnieuw opgestart en bezig met een upgrade van windows uitvoeren. Heb alleen het idee dat er niks gebeurt want er staat een rondje en die blijft op 0% staan

Geduld is ene schoone zaek! :)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 16:40

Mandydb schreef:

Dat duurt ff indd. ;)

Ilsevdberg schreef:
FriesWytske schreef:
Misschien dat degenen die er verstand van hebben zoals Quad even een lijstje maken met waar men om moet denken als windows 10 wordt gedownload. Komen nu steeds dezelfde vragen voorbij

mee eens

Dat kan maar de topicstart kan niet meer aangepast worden, daarnaast mag de zoekfunctie idd wel gebruikt worden (of misschien dat men er even op gewezen moet worden dat lezen niet zo lastig is. :Y) )

Posts als Hij is bij 0% of hij is bij 50% hebben geen toegevoegde waarde en zijn natuurlijk ongewenst.

Als je een vraag hebt of een ervaring wilt delen, graag zelfs en ik en medebokkers zullen het zo goed mogelijk proberen naar wens te beantwoorden. :)

Mocht je er ergens niet uit komen of wat anders willen weten, kan je mij altijd een PB sturen.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 16:41

De apps doen het niet altijd even goed. Misschien heb ik een verouderde laptop. Ik had hiervoor Windows 7 home Premium.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:08

De balk die naast je pagina staat zeg maar, om de pagina omlaag of omhoog te doen.
Is er een optie waardoor die breder kan?

Ben even van alles aan het uitzoeken zeg maar !! :P

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:12

Ik heb Windows 10 gedownload echter krijg ik nu helemaal niets meer te zien, beginscherm zwart met Microsoft logo en een cirkeltje wat draait. vervolgens een blauw scherm met cirkel die draait. ;(
Hij had 100% ge-update.

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:32

Ik kan hem ook installeren en wel graag de clean installatie doen. Aangezien mijn virusscanner het laatst zonder mijn weten begeven had en er toen toch wat troep op gekomen is. Na verschillende scanners en cleaners is het meeste er af maar toch om helemaal schoon te beginnen wil ik graag compleet opnieuw installeren. Enige vraag die ik heb, programma's met een licentie, kan ik die gewoon weer opnieuw installeren zonder een nieuwe licentie te moeten kopen? Of kan ik die ergens op een externe HDD zetten en later weer installeren?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 17:51

Wow, lekker snel is hij nu.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:59

Arabelle schreef:
De apps doen het niet altijd even goed. Misschien heb ik een verouderde laptop. Ik had hiervoor Windows 7 home Premium.

Kan je aangeven wat 'niet altijd even goed doen' precies inhoudt?

maximosa schreef:
Ik heb Windows 10 gedownload echter krijg ik nu helemaal niets meer te zien, beginscherm zwart met Microsoft logo en een cirkeltje wat draait. vervolgens een blauw scherm met cirkel die draait. ;(
Hij had 100% ge-update.

Krijg je een foutmelding te zien of blijft het gewoon hangen? Een reset al geprobeerd?

NogSteedsGek schreef:
Ik kan hem ook installeren en wel graag de clean installatie doen. Aangezien mijn virusscanner het laatst zonder mijn weten begeven had en er toen toch wat troep op gekomen is. Na verschillende scanners en cleaners is het meeste er af maar toch om helemaal schoon te beginnen wil ik graag compleet opnieuw installeren. Enige vraag die ik heb, programma's met een licentie, kan ik die gewoon weer opnieuw installeren zonder een nieuwe licentie te moeten kopen? Of kan ik die ergens op een externe HDD zetten en later weer installeren?

Je kan tijdens de installatie aangeven om de boel volledig schoon te upgraden, dus zonder bestanden en applicaties. Ik raad je aan om de applicaties waarvan je een licentie hebt voortijdig te controleren of er 1. Windows 10 wordt ondersteund (als 8.1 het geval is gaat het nu ook 99/100 keer lukken), 2. Of je de nieuwste installatiebestanden hebt en 3. Of je alle nodige licenties in het bezit hebt.

Meestal kan je de licenties zonder problemen activeren, anders kan je daarna vaak het beste contact opnemen met de support van het betreffende product.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 18:00

Ik ga zo ook eens kijken of m'n laptop zin heeft in over gaan! Ik kies altijd automatisch voor standaard instellingen, ik begrijp de geavanceerde nooit, heb helemaal gene verstand van die dingen. Wat is het meest aan te raden?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 18:03

elizexbeau schreef:
Ik ga zo ook eens kijken of m'n laptop zin heeft in over gaan! Ik kies altijd automatisch voor standaard instellingen, ik begrijp de geavanceerde nooit, heb helemaal gene verstand van die dingen. Wat is het meest aan te raden?

In principe kan je niets verkeerds doen.
Zodra de upgrade afgerond is en je het blauwe scherm krijgt met "Welkom terug *je naam*" kan je, nadat er op volgende geklikt is, kiezen voor express instellingen, ik zou dan toch even die handmatig doen en alles uitzetten waar je je twijfels bij hebt (WiFi delen, locatie delen etc).

Bijvoorbeeld voor de beginners heeft Computer Idee enorm veel informatie al uitgewerkt: http://www.computeridee.nl/workshop/win ... alleren-2/

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 18:04

Ik ga terug naar Windows 7.

Mandydb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 18:07

Quad schreef:
elizexbeau schreef:

In principe kan je niets verkeerds doen.
Zodra de upgrade afgerond is en je het blauwe scherm krijgt met "Welkom terug *je naam*" kan je, nadat er op volgende geklikt is, kiezen voor express instellingen, ik zou dan toch even die handmatig doen en alles uitzetten waar je je twijfels bij hebt (WiFi delen, locatie delen etc).

Bijvoorbeeld voor de beginners heeft Computer Idee enorm veel informatie al uitgewerkt: http://www.computeridee.nl/workshop/win ... alleren-2/

Kun je dat na de tijd ook nog doen? Ik heb zo verder geklikt..

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 18:09

Arabelle schreef:
Ik ga terug naar Windows 7.

Waarom?

Mandydb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 18:13

Nou, het begint goed. Loopt nu al vast :+

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 18:15

Quad, mijn kleine foto's laden niet meer in verkenner. Dus om het even simpel te zeggen, de RAW laadde nooit zichtbaar als voorbeeldje, maar de JPG nu ook niet. Als ik de map afbeeldingen opende in 8.1 via verkenner kreeg ik alle afbeeldingen als mini's te zien. Maar dat heb ik nu niet meer. Maakt niet uit of dat ik ze via picasa photoviewer of via de windows eigen viewer standaard laat openen. Is hier iets aan te doen? Want verder werkt ie echt heel fijn!
De mail hebben ze ook aangepast, die is ook nu veel handiger in gebruik :j