Klus-woning

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 09:40

Zamora schreef:
Heb even geen foto met goed licht voor het werkblad. Er zitten meer kleurnuances in dan zo te zien is :j
[ [url=m/p1I8Ov.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jullie werken hard Zamora, mooi werkblad!

Marinke mooie garage deuren.
Wat voor kleur wordt hij nu?

Lekkere domper Irm, is de keuken er inmiddels al?

Targaryan mooie tegels zeg in je badkamer!
Ik kan niet wachten tot het af is, vanaf afgelopen juli al aan de klus. Merk nu het lekkere weer eraan komt ik liever iets anders ga doen :+

Leuk zeg Mir een eigen bieb :))

Hier is de keuken ook bijna af, alleen nog een aanrechtblad. Die zijn ze gisteren komen inmeten en wordt woensdag geplaatst :):)
Afbeelding

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 10:38

MIR ik ben zo benieuwd hoe het uiteindelijk wordt zeg!

nassie: Wauw die keuken zeg. helemaal mijn smaak! lekker alleen onderkastjes.
Heb je nou een grote koelkast en twee deurtjes (of zijn dat sierdeurtjes voor het aanzicht?)

Mijn keuken is er uiteindelijk, al ging het nog niet zonder slag of stoot want ze hebben me 55 euro extra kosten berekend omdat ik er niet was afgelopen zaterdag. Nou toen vloog ik helemaal door het dak. Maar nu gaat het wel weer haha! 100000 pakketjes in elkaar zetten en dan staat die zondag!

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 22:41

De koelkast deur is 1 vaste deur, maar hetzelfde als de kastdeur. Wilde dezelfde stijl en lijnen behouden.
Het is even wennen om de koelkast deur via het midden open te doen.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 09:14

Lekker licht Nassie!

Fijn dat jullie keuken inmiddels geleverd is lrm, echt prut zoals dat gegaan is. Hopelijk staat het nu snel!

Zamora

Re: Klus-woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 14:43

gave keuken :D

Wij zijn druk met alles aan het verven. Zwager is boven alle deuren aan het rollen en andere zwager en ik zijn beneden muren aan verven :D

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 01:22

Nassie: aah dat dacht ik al, goede keuze! Zou ik ook hebben gedaan (heb ik nu ook bij de afwasmachine).

De keuken kost iets meer moeite als ik had verwacht. door de oude muren en het huis wat ietswat scheef staat zijn we enorm lang bezig geweest met het stellen van de kastjes. het eerste deel staat nu. Zijn wel weer wat problemen bij gekomen door de gasleiding die te hoog zit en dat soort dingen.

Ook gaat het spacken niet zoals gewenst helaas. Het slaat wat gelig uit. enorm jammer en vervelend maar zo moet het nog worden opgelost. Dus balen want deze week komen alle meubels. Dus alles maar naar de schuur van pa en ma.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:08

:)* muren zijn zelden recht en haaks, zelfs bij nieuwbouw.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:11

Wij noemen het de grote waterpasschaarste...

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:11

ik zou haast willen zeggen: muren zijn altijd scheef :')

vervelend dat het tot nu toe tegenvalt lrm. Hadden jullie het laten spacken met een kleur of gewoon wit?

edit: waterpasschaarste die duurde van het jaar 0 tot heden... :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:01

Ja tis een langdurige idd...

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:39

Overigens niet alleen muren. Ook vloeren zijn vaak niet waterpas te noemen. Bij ons in het huis aan de rechterzijde verzakt, dusdanig dat we met een hoogteverschil van ongeveer 5 cm. zitten over een verloop van 2,5 m. Prachtig voor de riolering, minder mooi als je een vloer wil leggen :+

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:50

Kun je dat niet gelijk maken met een beetje beton?

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 13:46

nee want dan komen we in de knoei met de haard en verder lijkt het zo recht t.o.v. het meegezakte raamkozijn. Als we de vloer recht trekken is de kans groot dat daardoor het geheel nog veel schever lijkt, dus we zullen het hier maar mee moeten doen.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 13:24

Scheve vloeren... hier is het op zolder vooral een ramp. Elk trapje dat je er neer zet staat de hele tijd te wiebelen.

Vanavond gaat vriend de douchedeuren en de radiator plaatsen en dan is de badkamer klaar (alleen nog koplatjes plaatsen en het geheel + bestaande kozijn aan de binnenkant schilderen). En ik ben nu de gordijnen van de zolderkamer aan het uitwassen en als die weer hangen is die kamer ook klaar (alleen nog een plintje plaatsen en de deur aflakken). Eigenlijk is er dus nog gewoon helemaal niks af -O- :').

Gisterenavond ook nog even een kleine domper. Toen we de radiatoren eraf haalden, waren we positief verrast met hoe goed die er nog uit zagen (zeker in vergelijking met de staat van de rest van het huis). Máár tegen vers gestucte, strakke en helderwitte muren is het alsnog geen gezicht en daar hadden we even geen rekening mee gehouden. Dus mijn 'nog-te-schuren, ontvetten en schilderen'-lijst die net wat kleiner leek te worden is weer aangevuld, net nu ik het schilderen een beetje behoorlijk beu begin te raken :o.

Maar goed, Brussel doet me weer even relativeren...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 13:44

Hier zit het ook tegen. Wij zijn de tegelvloeren opnieuw aan het voegen voor de verkoop woonkamer en gang zijn klaar maar nu blijken bijna alle tegels in de keuken los te liggen. Dat terwijl mijn zoontje jarig is en over ruim een week open huizen dag is en als af moet zijn.
Afbeelding de overgang van af naar eergisteren. De keuken met losse tegels
Afbeelding

Nu maar als lijm resten verwijderen en opnieuw lijmen en niet vandaag voegen zoals gedacht. Nog meer stof overal waar niet weg te krijgen is. Frustratie!!

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:13

net wanneer je het echt niet kan gebruiken.... Heeft het ooit gelekt in de keuken dat alleen daar de tegels allemaal los liggen?

Heel herkenbaar overigens het: "het is af, we hoeven alleen nog maar"-gevoel. Het voelt eerst even 'af' en al heel snel erger je je groen en geel aan de paar kleine dingen die nog niet af zijn waardoor je uiteindelijk alleen nog maar ziet wat niet af is... die ene voeg die nog gekit moet worden, dat houten latje wat nog even vastgezet moet worden, het stukje plafond dat tóch als enige een derde of vierde laag verf nodig heeft omdat je er een vlek doorheen ziet komen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:26

Wat schiet iedereen al op vergeleken met ons aha.

Hier moet nog zo onwijs veel.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:49

Zolang wij er wonen is er geen lekkage geweest. Net alle oude tegels schoongemaakt en nu terug erin.en dan heb ik er genoeg van. Dit is voor de verkoop. Als wij verhuizen begint het geklus pas echt. Eerst verkopen nu. Alles is in de afgelopen 6 jaar verbouwd op de vloer na. Die ziet nu ook weer als nieuw uit. En net nu wij klaar zijn wilLen wij verhuizen.
Huis is te zien op Funda irenelaan 12 posterholt

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:38

Och jee wat een tegenvaller Lynn_Nikita.. Zuljealtijdzien.. :x
Mooie keuken Nassie!!
Ziet er goed uit hoor Targaryen! Netjes!
Mir jaloers op jullie stekje hoor! Ziet er goed uit! En hier ook reuze benieuwd naar hoe het straks is.. :j

Ach Marlis bij ons schiet het ook niet zo op als bij anderen in dit topic, of zoals bij onze buren (allemaal een zelfde klushuis), maar ik heb dan ook gelijk van af het begin af aan al gezegd ik wil absoluut niet elk vrij uurtje perse moeten klussen. Er moet ook ruimte blijven voor vrije tijd en zo nu en dan keer wat anders kunnen doen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:46

_Marinke_ schreef:
Och jee wat een tegenvaller Lynn_Nikita.. Zuljealtijdzien.. :x
Mooie keuken Nassie!!
Ziet er goed uit hoor Targaryen! Netjes!
Mir jaloers op jullie stekje hoor! Ziet er goed uit! En hier ook reuze benieuwd naar hoe het straks is.. :j

Ach Marlis bij ons schiet het ook niet zo op als bij anderen in dit topic, of zoals bij onze buren (allemaal een zelfde klushuis), maar ik heb dan ook gelijk van af het begin af aan al gezegd ik wil absoluut niet elk vrij uurtje perse moeten klussen. Er moet ook ruimte blijven voor vrije tijd en zo nu en dan keer wat anders kunnen doen.

Ja ik zelf zit ook met mijn honden die beweging willen en uit moeten en 2 paarden waar ik ook beurten heb. Maar we maken wel vorderingen.

Badkamer heb gewoon zoveel tijd ingezeten. Extra drempel zat erop met mega veel onder de tegels gestort wat allemaal eruit gehakt moest. En alles moest van de muren gehakt. Gister alles in de badkamer in voorstrijk gezet en me vriend is vandaag bezig met stuken anders kunnen we niet tegelen. En dan als stuken daar klaar is de vloer storten. En moeten ook snel een begin maken aan de keuken. Over 5 weken wordt de keuken als het goed is geleverd. En de oude moet er nog uit en tegels eraf hakken en stuken enzo. Ach vriend gaat keuken ook zelf doen dus hij kan in dozen blijven staan nog als we nog niet zover zijn.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:32

Ik denk dat je vooral niet moet vergelijken met anderen die ook met een klushuis bezig zijn. Iedereen doet het anders. De één is elke avond en dagen in het weekend bezig, de ander alleen op zaterdag. De één doet het echt helemaal alleen, waar de ander van 10 man hulp heeft en dingen laat uitbesteden etc.

We zijn al afgestraft op het (te) laat bestellen van meubels :') Eethoek zou 8-10 weken levertijd zijn en ze belden al om door te geven dat het toch wel 14 weken gaat duren :') Dan is het juni en dan hopen we er toch eigenlijk al wel in te zitten. Achja! Een paar weken zonder eethoek kan best.

En de deur van hal naar woonkamer gehangen. Het kozijn is zo krom als een hoepel dus dat viel nog niet mee:

Afbeelding

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:38

Voor de mensen die denken dat het niet snel genoeg gaat bij zichzelf.....denk maar aan ons project en het valt gelijk weer reuze mee :+

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:46

Ik bedoel maar... :P :')

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:49

mooie deur! het blijft passen en meten. Wij hebben ook zo'n monster maar daar was de deur het probleem en niet het kozijn. Prachtige deur hoor maar ongeveer 100 jaar oud. tig lagen verf, veel (slechte) stopverf, scharnieren die op geen enkele manier compatible zijn met de hedendaagse scharnieren maar niet te verwijderen zijn, gebroken ruitjes en zowel krom over de lengte als bol rond het scharnier waardoor het met geen mogelijkheid 'gewoon' in het deurkozijn pastte. Maar: nu na ongeveer 100 manuren werk en de deur weer bijna klaar! morgen komen de laatste twee ruitjes en wanneer die er in zitten kan hij weer gelakt worden.

Wij kwamen gisteren thuis en toen hadden de nieuwe buren hun struiken gesnoeid en het snoeiafval in onze container gegooid. Snap dat het verleidelijk is maar netjes is anders. Toch maar even een kennismakingsbriefje in de bus gedaan en gevraagd of ze het er weer uit willen halen aangezien wij honderden euro''s betalen voor het afvoeren van ons bouwafval. Ben benieuwd of het vanavond weg is...

kijken hoe anderen het doen en hoe snel het gaat heeft geen zin ;) geen situatie is vergelijkbaar. Als wij alles hadden laten doen dan waren we anderhalf jaar geleden al klaar geweest en had het ons denk ik minstens 1,5 ton gekost. Dus dan doen we het zelf wel :D

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:50

Wij doen het ook echt rustig aan. Er is prima te wonen in ons huis nu. En verder werken we allebei, doe ik een studie en onze peuter groeit ook maar 1x op. We willen hier de rest van ons leven blijven wonen dus hebben geen haast.

Onze verbouwing is een 5 jaren plan. Heb ook geen zin om elk vrij moment te gaan staan klussen.