Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 09:57

Cayenne schreef:
Ondanks dat ik het voor TS op z'n zachtst gezegd een baggersituatie vind, vind ik dit topic wel ontzettend leerzaam! :)
TS, ik hoop dat je snel wat wijzer bent!

Hier ga ik helemaal in mee.

Dankzij Renee ga ik nu de meterstanden weer bijhouden! :)

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:03

Misschien even de komende periode opschrijven per dag.
In de ochtend en avond de stand opschrijven (weet je ook meteen het verschil tussen dag en nachtverbruik).

En de bijzonderheden: weg geweest of niet. Welke extra apparatuur je aan had staan etc.
Dan kom je misschien achter een patroon?

succes.

BigOne

Re: Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:24

Als ik ts was dan zou ik eens even buiten haar deur waar de aansluitingen het huis binnen komen even voorzichtig een schop in de grond steken met al die kweekbedrijfjes in de buurt. Kan natuurlijk ook zo zijn dat er in het verleden echt met een magneet is geprobeerd om een kwekerij in de huidige woning te verdoezelen. Dan is die meter waarschijnlijk echt kaduuk.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:40

bigone schreef:
Als ik ts was dan zou ik eens even buiten haar deur waar de aansluitingen het huis binnen komen even voorzichtig een schop in de grond steken met al die kweekbedrijfjes in de buurt.

Als het na haar meter zit aangesloten zou je dat aan de leidingen moeten kunnen zien. Maar de kans dat dat zo is is erg klein, aangezien het gebruik naar 0 gaat als alle apparaten eruit zijn, terwijl het bij aftappen gewoon hoog zou blijven.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:42

Wietplantage is niet 365 per jaar.
Ik zou het verbruik melden bij de politie en inderdaad elke dag nu gaan bijhouden.

Ik weet even niet of ze al gekeken heeft of er leidingen ziet lopen wat niet normaal is?
Of daar eens een foto van maken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:44

linnie050 schreef:
Ik zou het verbruik melden bij de politie en inderdaad elke dag nu gaan bijhouden.

Dat zou dan wel weer kloppen met het redelijk normale gebruik wat ze nu heeft ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:46

Keet schreef:
Dat zou dan wel weer kloppen met het redelijk normale gebruik wat ze nu heeft ;)

Het verbruik nu is helemaal niet redelijk normaal, maar voor die paar dingen nog steeds absurd hoog.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:50

Shadow0 schreef:
Keet schreef:

Het verbruik nu is helemaal niet redelijk normaal, maar voor die paar dingen nog steeds absurd hoog.

Vandaar de term "redelijk" in mijn reactie ;) met 7kw per dag komt ze nog niet aan die 12000/15000 waar ze een rekening voor gehad heeft ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 10:50

Shadow0 schreef:
Keet schreef:

Inderdaad... Ik heb vrijwel niks gedaan, ben sinds zondag sowieso 15 uur van huis geweest om te werken en daarbij ook nog ontzettend veel in bed gelegen. Voor een beeld, ik lig nu nog in bed wat vrij normaal is. Dan zou ik bijvoorbeeld weer om 5 uur moeten werken. Ik heb ook wel eens dagdiensten, dan kijk ik wel veel tv in de avond, maar verder niet echt.

Eens kijken hoeveel elektra verbruikt is sinds afgelopen nacht...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 10:52

Hij staat inmiddels op 62, terwijl ik dus geen computer of wat aan heb staan. Hij is 2 punten gestegen in de afgelopen 8 uur. Overdag zou dit normaler zijn omdat je dan ook actief dingen gebruikt, maar dat was nu dus niet het geval...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:52

Heb je nou al gekeken of er eem kabel of buisje naar je meterkast gaat die er niet hoort om aftappen uit te sluiten?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:53

En is de politie al gecontact?

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:53

Ik zal vanavond eens kijken wat mijn gebruik is van afgelopen maand. Woon net een maand in een andere woning en ben absoluut niet zuinig dus ben wel benieuwd.
Ik kook elektrisch. Er staat 6uur per dag een dikke pc aan, een PlayStation en een plasma tv en ik gebruik de oven ook nog wel eens in de avonden

Gas kan ik niet zien want heb geen gasmeter :Y)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 10:54

Ik heb geen idee hoe dat er uit zou moeten zien. Mijn pa heeft ook niks geks gezien lijkt mij.
Ik ga iig vandaag met mijn pa nog wat dingen doornemen, dus dan komt het aftappen ook aan bod en wellicht toch even het 0800 nummer bellen om te vragen of het nodig is

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:54

Yvank_ schreef:
Heb je nou al gekeken of er eem kabel of buisje naar je meterkast gaat die er niet hoort om aftappen uit te sluiten?

aftappen lijkt mij redelijk sterk, omdat de meter toch vrij rustig draait..

als je aan het aftappen slaat als buren, dan doe je dat niet voor je tv, maar dan doe je dat voor iets waarbij diefstal van stroom en alle risico's die daarbij horen loont.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:14

Ik zit ook wel met een paar vragen over mijn eigen verbruik...is het slim om een centraal topic ervoor aan te maken?

Edit: die is er al kreeg ik via PB. :D
Ga daar zo even heen. :j

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:35

lifaya schreef:
Hij staat inmiddels op 62, terwijl ik dus geen computer of wat aan heb staan. Hij is 2 punten gestegen in de afgelopen 8 uur. Overdag zou dit normaler zijn omdat je dan ook actief dingen gebruikt, maar dat was nu dus niet het geval...

En als je de komma nou eens een plekje verschuift? Dus dat hij 0,2 punten is gestegen. Zou het dan al redelijker zijn?
Dan heb je het hele probleem namelijk opgelost. Dat je dus niet 15000, maar 1500 hebt verbruikt ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 11:37

assie schreef:
lifaya schreef:

En als je de komma nou eens een plekje verschuift? Dus dat hij 0,2 punten is gestegen. Zou het dan al redelijker zijn?
Dan heb je het hele probleem namelijk opgelost. Dat je dus niet 15000, maar 1500 hebt verbruikt ;)

Dan zou het inderdaad gewoon normaal verbruik zijn :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 11:50

Inmiddels staat die op 63 en ik lig nog steeds in mijn bed.
zelfs al zou het mijn koelkast zijn, dan kan het nog niet dat ik zo een hoog verbruik zou hebben. Ik ga straks even tv kijken, kijken hoeveel verschil dat maakt. Die heb ik namelijk nog niet aan gehad sinds zondag

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 12:14

assie schreef:
lifaya schreef:

Ik denk ook dat dit het geval is, die komma.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 12:21

En dan zou ik juist de afgelopen dagen heel weinig verbruikt hebben. Maar 2kWh, wat best vreemd is ansicht. Gezien mijn koelkast al meer zou moeten verbruiken in die dagen, maar dan zou het wel een stuk logischer zijn!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 12:27

linnie050 schreef:

Waarom niet?Ze zijn niet gebonden aan weer of seizoen hoor,als de planten gerooid zijn kan er weer een nieuwe lading gekweekt worden.Zolang de omstandigheden maar optimaal zijn,kun je met de kweek van planten gewoon doorgaan...of het nu wietplanten zijn of andere planten ;)

Of heb je de berichten toen de tijd niet gezien dat ze een plantage opgerold hadden omdat ze het enige dak in de straat waren waar geen sneeuw op lag _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 12:38

Heb je nog eens een foto van je meter Lifaya? En dan echt van de getallen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 12:39

Net gemaakt

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 12:43

Daar kan je niet echt een komma op missen :n