[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 15:36

Jeeeej super Batje!!!! Ik hoop dat wij ook gauw wat horen wachten duurt echt lang.....

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 18:03

Batje, is er ook al daadwerkelijk een tweede bezichtiging gepland?

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:42

goed nieuws batje en georgette!
hier zit er weinig beweging in de zaak, alhoewel ons huis op funda deze periode bijna 3x meer bekeken was dan vorige periode! Maar vooralsnog vloeit er geen bezichtiging uit voort.
wel hebben we een heel gaaf huis gezien dat te huur staat, op het platteland 30 min van amsterdam met stallen en een rijbak! is helemaal opgeknapt en je kunt er zo in en de huur is ruim 800 minder dan onze hypotheek!. we gaan nu bespreken wat de mogelijkheden zijn om ons eigen huis te verhuren ( desnoods aan expats) en dan een paar jaartjes wachten tot hopelijk de markt wat beter is en het dan weer te koop aanbieden. wordt hopelijk vervolgd ;-)

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:13

Nog niets gehoord Batje?

Klinkt goed bruceandnoon.

Aanstaande maandag gaan wij naar het inmiddels gekochte huis kijken met aannemer voor offertes..
Alleen gister zou de taxatie gebeuren.. ging niet door omdat de huurders de sleutel op de deur hadden laten zitten.. Hier ben ik dus niet van op de hoogte gesteld en hoor ik net pas. Maar wij zitten op dat rapport te wachten ivm NHG! Het word nu dus pas maandag..

Daarbij kreeg ik net even te horen dat het niet de bedoeling was dat er aannemers zouden komen voor de offertes..
Sorry?!? WIJ hebben dat huis gekocht dan is het toch onze keus wat wij met dat huis willen doen?

Het is toch vrij normaal dat je een aannemer laat komen als je een huis hebt gekocht in jaren '60 conditie? Of is dat alleen zo in mijn gedachte gang := ?

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:19

Normaal laat je de aannemer pas komen nadat je bij de notaris bent geweest. Soms kan het wel, maar natuurlijk alleen in overleg met de bewoner/verkoper. Het huis is nog niet van jou.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 14:11

aannemers over de vloer idd normaal gezien pas als het overgedragen is, of als de eigenaar/bewoners het prima vinden om die aannemer over de vloer te hebben.
je hebt het gekocht, maar het is nog niet van jullie natuurlijk ;)

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:41

Ok als de eigenaren er niet mee eens zijn dan is het wat anders..

Maar voor de koop werd gezegd dat kijken/meten/offertes geen probleem waren na de koop. Het huis is een nasleep van een erfenis die mensen vinden alles prima zolang wij maar getekend hadden. Hebben we uiteraard netjes gedaan maar nu kreeg ik argumenten van de makelaar 'Ja maar ik heb geen zin om zo lang bij jullie te zijn in dat huis, ik heb het ook druk' 'Ik moet al een keer terug voor de taxatie, dat kost mij allemaal extra tijd. (De fout dat ze terug moeten voor taxatie ligt duidelijk aan de verkopende kan) '

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 09:06

Dungen schreef:

Maar voor de koop werd gezegd dat kijken/meten/offertes geen probleem waren na de koop. Het huis is een nasleep van een erfenis die mensen vinden alles prima zolang wij maar getekend hadden. Hebben we uiteraard netjes gedaan maar nu kreeg ik argumenten van de makelaar 'Ja maar ik heb geen zin om zo lang bij jullie te zijn in dat huis, ik heb het ook druk' 'Ik moet al een keer terug voor de taxatie, dat kost mij allemaal extra tijd. (De fout dat ze terug moeten voor taxatie ligt duidelijk aan de verkopende kan) '

Als het huis leeg is, dan zou het toch geen probleem hoeven te zijn dat jullie de sleutel meekrijgen van de makelaar en afspreken om die na een paar uur weer terug brengen naar de makelaar.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:21

@ Dungen In overleg is er vast veel mogelijk.

Ik kan vanmiddag het taxatierapport verwachten... Ondanks dat het bijna rond is met de hypotheek blijft het toch wel verdomd spannend..

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:42

Spannend belle_boef!
Bruceandnoon klinkt goed en mooi!

Bij ons is de offerte van de bank binnen. Wij hebben dus woensdag weer een gesprek bij de hypotheker. We moeten nu nog de laatste dingen afleveren zoals mijn pensioenopbouw en loongegevens.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:45

Ik hoop zo dat we vandaag gebeld worden door de makelaar voor een tweede bezichtiging.

Zijn jullie ervan op de hoogte dat Duitse banken tegen een voordelig rentepercentage hypotheken (gaan) verstrekken in Nederland?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:46

Dat wist ik dan weer niet Georgette. Wat voor rente percentages hanteren ze daar?

M_aaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:51

Ik heb inmiddels getekend. Voor mij is het nu dus ook erg spannend met de financiering enzo.

Dat van Duitsland heb ik me gisteren ook laten vertellen. Schijnt dat het ongeveer 1.5% lager ligt dan de Nederlandse rente. Al vraag ik me wel af wat voor dingen er dan nog om de hoek komen kijken. Mag je dan bijvoorbeeld ook je rente aftrekken bij de belasting?

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:56

Klopt ja van Duitsland maar ze wil,en dat je eigen geld mee neemt ze geven vaak maar voor 70% een hypotheek!! 100% is een hele grote uitzondering!!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:02

De laatste kijkers hebben nog steeds intresse maar d kijkers van hun huis hebben te weinig geboden. En zijn moeilijk te bereiken. Dus we wachten opnieuw

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:24

we gaan vrijdag kijken bij het huurhuis! als het bevalt maar eens snel met onze makelaar rond de tafel om te zien wat we kunnen doen met de verhuur van ons huidige huis ( met contracten om een debacle zoals met ons ander huis te voorkomen ). dit huis komt per 1 augustus vrij dus dan zouden we nog 2 maanden hebben. pff wat zou het toch heerlijk zijn als we NU een koper vonden...

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 07:17

ik heb het ook gehoord van Duitsland!! Echt super het scheelt nog al!! Als alle nl ers naar duitsland gaan zullen ze hie ook wel wat moeten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 07:28

Dungen schreef:

dan is het idd wel een beetje jammer... zeker als er eerst aangegeven word dat het allemaal wel kan en geen probleem is

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 08:24

Afgelopen zaterdag was er een kijker bij mij, en die was redelijk positief.
Hij gaat nog meer andere appartementen bekijken, en de makelaar neemt volgende week contact op.
Het zou super zijn als het wat wordt.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 10:48

boehoeee we worden net gebeld door de makelaar; het huurhuis waar we vrijdag zouden gaan kijken is gister verhuurd. verbaast me ook niets als je naar de huurprijs kijkt en wat je er allemaal voor krijgt. nouja not meant to be zullen we dan maar zeggen he

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 12:10

Balen Bruceandnoon.

Ons taxatierapport is eindelijk binnen. Werd al helemaal gestresst van al die mails die ik van ze kreeg over vertraging.
Het is nu met spoed naar de bank gestuurd want vrijdag moet de waarborgsom er al zijn.
Als het allemaal zo vlot blijft lopen krijgen we 14 juni de sleutel :):)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 12:43

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 12:58

Spannende ontwikkelingen hier allemaal... Wij gaan maandag nog een keer kijken bij het huis was we vrijdag zijn geweest! Gisteren even bij de hypotheker geweest even kijken hoe en wat nou met die nieuwe regels maar we kwamen nog steeds op een leuk bedrag uit wat we kunnen lenen veel meer dan dat wij willen ivm maandlasten. Wel fijn om te weten dat je niet aan je top hypotheek zit. Ben benieuwd maandag gaat me schoonvader mee die wat meer verstand er van heeft! Spannend spannend

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 14:21

Huizen verhuren gaat snel.. vorig jaar vier maanden aan het bellen, kijken en informeren geweest eer we een huurhuis hadden gevonden (en dat in vrije sector!)

Inmiddels zijn we er achter wat er aan de hand was. De huurders waren met de noorderzon vertrokken! En dat is nogal vervelend gegaan. Maar goed probleem is opgelost...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:26

Meelezer breekt hier even in :D
Berdien en andere hypotheekexperts, weten jullie of mijn gedachtengang klopt?
Ik heb in een paar jaar nu bijna 40% van mijn hypotheek afgelost, wat nu te boek staat als 'onderhandse opnameruimte'. Klopt het dat wanneer ik dit weer aanvraag en mijn huis daarna verkoop dit niet wordt gezien als 'eigenwoningreserve'? Want als ik het verkoop met mijn verlaagde hypotheek, wordt dit toch gezien als overwaarde, of denk ik verkeerd :')