Juristen hier? Probleem met woningoverdracht...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Re: Juristen hier? Probleem met woningoverdracht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:21

Heb stil mee zitten lezen (in spanning de laatste dag!).
Wat een gedoe, de huidige bewoners zullen waarschijnlijk wel een achterstand hebben met de hypotheek als de bank akkoord moet geven.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:22

Willen ze er überhaupt wel uit of gaan ze gewoon zoveel mogelijk tegenwerken omdat ze zelf ook nergens anders naartoe kunnen door geldproblemen :=

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:30

Jeetje TS... wat een rottige situatie. Ik hoop dat je inmiddels wat meer duidelijkheid hebt en weet welke stappen je nu (nog) kunt ondernemen. Maar wat een domper zet dit op het kopen van je eigen woning... :(:)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 14:42

Net terug van de notaris. De bank heeft geen beslag gelegd op het huis. Een andere partij wel, menzis. De deurwaarder gaf vandaag aan het beslag er (nog) niet af te willen halen.
Notaris heeft nu een akte van non nogwattes opgesteld met meerdere zaken waarop ze in gebreke blijven. Ik moet nu 8 dagen wachten en zeer waarschijnlijk daarna een advocaat in de arm nemen.

Aangezien het huis met een restschuld wordt verkocht kan er geen geld in depot worden gezet om evt boetes uit te betalen. Ik moet dus nog maar zien of ik bij ontbinding mijn gemaakte kosten (denk aan hypotheekadviseur, taxatie, notaris, bouwkundige keuring e.d.) uberhaupt wel terug kan krijgen van de verkopende partij, om nog maar neit te spreken over de boete. Volgens de notaris kon ik daarvoor wel de deurwaarder aansprakelijk gaan stellen, maar dat moet dan allemaal via een advocaat.
Als ik nakoming verlang kan ik waarschijnlijk ook fluiten naar die boete die ze per dag moeten betalen, maar dan heb ik iig mijn kosten niet voor niets gemaakt en heb ik een huis.

Hoe dat beslag er af moet is mij nog steeds niet geheel duidelijk, schijnt dat de deurwaarder dat kan doen, maar hoe je die zo ver krijgt heb ik geen idee van....
Laatst bijgewerkt door Liselot op 02-04-13 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:46

Jemig... Hier ben je mooi klaar mee. :\
Ik zou ook voor nakoming gaan in dit geval.
Laatst bijgewerkt door Ann op 02-04-13 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Utixo

Meid, wat vervelend voor je! Ik heb je een PB gestuurd, wellicht helpt het iets op weg!

Imre

Man wat een enorme domper. -O- Ik hoop dat het voor jou allemaal zo gunstig mogelijk uitpakt en dat je gemaakte kosten worden vergoed. Heel veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:47

Wat een ongelooflijk raar verhaal zeg.. damn :\

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:48

-O- -O-

Op grond van waarvan heeft Menzis beslag laten leggen, of weet je dat niet?

Wat een enorme toestand zeg :\

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:49

Jeetje wat een verhaal.......
Maar goed die advocaat gaat dan toch ook geld kosten lijkt mij. Maar je hebt hier duidelijk met een kale kip te maken, dus ik hoop echt voor je dat je alle gemaakte kosten straks weer terug kunt krijgen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:49

Mond valt open nu helemaal wat een piep situatie. Nu moet je dus hard gaan nadenken wat je gaat doen. Doorzetten en het huis kopen of afzien en elders gaan zoeken. Hadden ze dit niet eerder kunnen melden?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 14:51

Berdien schreef:
-O- -O-

Op grond van waarvan heeft Menzis beslag laten leggen, of weet je dat niet?

Wat een enorme toestand zeg :\

Volgens de notaris was het executair, weet niet helemaal wat dat inhoud. Denk dat ze gewoon hun premies niet betaald hebben

Karuna: ik heb ook al gevraagd of het onder meldingsplicht lag, want als ik had geweten dat er beslag op het huis was gelegd had ik het misschien helemaal niet gekocht. Als ik er van af zie ga ik gigantisch het schip in, als ik het door wil laten gaan (als we er even van uit gaan dat dat binnen een redelijke termijn gebeurd) verlies ik er niet mega veel op.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:52

Het lijkt mij toch dat zo'n beslaglegging niet zomaar uit de lucht komt vallen? Lijkt mij dat daar meerdere partijen van hebben geweten.

Komt de makelaar vast en zeker goed uit...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:55

Er is een bokker werkzaam bij een deurwaarder maar ben even kwijt wie dat is.
Wel enorm balen zeg al dit gedoe.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:56

Maar (gewoon een vraag die ik me stel) als de deurwaarder beslag legt op dat huis moet dat toch ergens genoteerd staan? Anders verkoop je je huis toch "gewoon" onder de neus van de deurwaarder?

Nou ja, in ieder geval ben je er nog niet mee klaar. Sterkte, het belooft een onrustige tijd te worden zo, want ik begrijp dat het er niet op lijkt dat dit binnen 8 dagen geregeld is. Wat dat betreft kun je misschien nu al informeren bij een advocaat, zo is die toch enigszins op de hoogte en kan eea komende week wat sneller gaan.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:56

godallemachtig... en die makelaar was natuurlijk op de hoogte en deed daarom zo idoot...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:57

De makelaar had dit moeten weten en is verplicht je dit te melden. Je kunt dus als het goed is financieel verhaal halen daarvoor op hem. :j

kaatje77

:oo jee meis wat een toestand zeg :(:)

foxy80

Ik zou toch met een aantal vragen zitten:
- hoe komt dat beslag zo maar ineens op tafel? waarom is dat niet eerder gemeld? mag dat zomaar? wat vindt de bank hiervan die op haar geld wacht?
- als het aankoopbedrag niet alle schulden dekt, zal die deurwaarder dan nooit het beslag opheffen?
- hoe zit het met de afspraken bij je eigen bank? die gaan toch ook niet eeuwig wachten tot je eindelijk overdracht hebt? toen wij onze lening aangingen zat er een termijn op, hun voorstel was niet eeuwig geldig
- je notaris zegt dus eigenlijk "8 dagen wachten en advocaat nemen" maar wat helpt je dat vooruit met deze kale kip? zolang je het niet officieel gekocht hebt kan je ze er niet uitgooien en qua boete: ze hebben niks...
- die *@&ç(§è!* van een makelaar zal dan ook wel mooi achter zijn centen mogen fluiten, weet ie dat al?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:59

TS: als je zou willen, zou je er dan nog onderuit kunnen zonder al teveel ellende/kosten?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 15:01

Ik zou denk ik ook direct de makelaar bellen (op een andere telefoon en met je mobiel het gesprek opnemen, bij het begin van het gesprek wel aangeven dat het gesprek opgenomen wordt en of hij daar mee akkoord is) en hem eens aan de tand voelen over deze zaak......

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 15:04

Kriebel.. Als een zorgverzekering beslag laat leggen op je huis ben je wel een eind heen. Sh*t zeg!

Laat je eerst maar eens juridisch goed voorlichten, hetzij door de juridische foon of door een aankoopmakelaar.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 15:11

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 15:13

amaris: als ik wil ontbinden heb ik officieel recht op die 10% boete + mijn geleden schade (als in hypotheekadviseur, notariskosten e.d.) Het probleem is alleen dat je die waarschijnlijk nooit en ten nimmer gaat ontvangen aangezien ze geen geld hebben.
Ik ga dus voor al mijn kosten buiten die 10% het schip in. Dat zal rond de 7.000 euro liggen

fox: Die 8 dagen zijn wettelijk gestelde dagen die de verkopende partij heeft om toch nog zijn afspraken na te komen. Na die 8 dagen gaat de boete lopen, maar het incasseren van die boete zal dus heel lastig gaan worden.
de notaris controleert vlak voor de afspraak voor de overdracht of er beslag ligt op het huis, dit omdat het huis vrij van beslagen verkocht moet worden.
Mijn hypotheekofferte loopt nog tot 30-4-13, dus heb wat dat betreft nog even de tijd. Zal met mijn hypotheekadviseur moeten bellen om te kijken of die verlengd kan worden.

karuna: bedankt!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 15:14

Top Karuna dat je dit doet!

Liselot blijf hopen dat het met een sisser afloopt, maar heb een naar gevoel hierover..... :(:)