Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:36

Haha ik heb dus eigenlijk ook helemaal niets met rood raar genoeg. Ik wilde eigenlijk heel graag zwart/wit maar ik had die (slaap)bank al en het was zonde om die niet mee te nemen. Vandaar dat ik deze keus gemaakt heb.

Ik heb trouwens mijn post nog geedit met recente foto's.
Heb nu mn rode kastje toch weer tegen de muur staan (tegen over t bed) en mijn tafel staat tegen die zelfde muur aan. De salon tafel staat nu op de plek van de glazen tafel.

Ik vind t alleen zo jammer dat je mijn mooie behang nauwelijks ziet door die grote kast ervoor. Maar ik zou niet zo goed weten hoe ik mijn kamer anders in zou moeten delen.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:36

Rode lippenstift, nooit! Hooguit een subtiel glosje :))
Al kan t heel mooi staan bij (weinig) anderen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:37

Ik heb wel rode hoge hakken, die vind ik dan weer wel heel gaaf <3
Maar voor de rest hier ook niks roods. Toen ik voor het eerst in vriendliefs huis kwam was het teak meubels, witte muren, zwarte banken en rode kussentjes. Hoe 'vrijgezelle man' kun je een interieur maken :+

Ik vind het wel erg leuk om te zien hoe creatief je om bent gegaan met de relatief kleine ruimte die je hebt! En je zwarte muur vind ik ook leuk, door het motiefje breekt het wat.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:42

@ Hedwig, Ja inderdaad planten/kleed schilderij :j Moet ik even op zoek gaan :D
Heb vandaag wel een leuke rieten plantenbak gekocht bij de marskramer :) deze week ff naar de markt kijken voor een leuke plant :D
En bedankt! Die salontafel heeft mn vent bij een verhuizing gekregen, die mensen hadden de tafel in de tuin staan en wilde t weggooien, dus had mn vent het maar meegeneomen die vond het wel wat voor mij *\o/* Ik ben dr super blij mee, we hebben t opgeschuurd, en gelakt en nu is tie weer als nieuw :D

@ Farjen, dank je wel! inderdaad iedereen heef al dezelfde tips gegeven, wel lekker duidelijk :D

@ Sakkia, dat vind ik nou ook echt super mooi :D zou ik ook wel willen, heb nou jaartje geleden mijn kamer veranderd het is nu wit met met 1 muur blauw/bruin/lichtblauw gestreept. witte laminaat, lekker fris :D eerst was mn kamer zwart met rood, leek net zo'n fotokamer ( waar je in ontwikkeld := zo donker)
Dus mn slaapkamer veranderen doe ik wel als we gaan verhuizen :P

@ Anne, leuke kamer, ik heb ook een hele poos die kleuren gehad. Ben er nu wel echt op uitgekeken en overgestapt naar een andere interieur :D
Maar staat wel leuk bij elkaar!

x_Anne_x

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:48

Haha let op t detail dat zelfs de mini kleurt :')
Alles wat niet de juiste kleur heeft wordt geband uit mijn kamer :')

Als ik van de zomer dit woonkamer ga maken en zelf een eigen slaapkamer krijg wil ik ook graag andere kleuren. Heb t dan ook al weer 7 jaar.

Ja ben echt verliefd op mn behang. Kostte ook echt een vermogen := Geloof iets van 35 euro per rol.
(en ernstig verliefd op mn dekbed :)) )

Britt dus jij hebt er voor gezorgd dat t wat gezelliger is daar?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:49

35 euro per rol, ik mocht willen dat mijn behang die prijs had :=

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:50

Nou vond t behoorlijk veel voor een arme student :')

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:51

Er stond niet eens wat persoonlijks in de hele ruimte :') Inmiddels hebben we iig een assortiment aan groene kussens, staan er wat foto's en is de opstelling van de meubels iets speelser. Maar nu krijg ik er niet veel meer door en moet alles worden uitgesteld tot in het nieuwe huis. Dat dat waarschijnlijk nog wel een paar jaar duurt interesseert m niet. Sowieso vind ie het praktischer als alles blijft zoals het is := beetje bang voor verandering :')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:52

Ik heb hier nergens speciaal behang, sterker nog ik heb nergens echt behang.
Hoewel ik op de slaapkamer wel een behangetje zou willen maar ik weet niet wat :+

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:53

O dat is wel jammer. Maar dan mag je helemaal los bij t nieuwe huis dus :))

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:55

Behang komt er niet zomaar in denk ik :+ maar mn moeder heeft al gezegd dat ze d babykamer komt behangen als t zover is! Daar is het ook gewoon leuk voor vind ik.

Ik ben wel van plan om at veranderingen door te voeren tegen die tijd ja :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:32

Kentaro schreef:
nicolletje, heb je al eens op een rommelmarkt gekeken?? Volgens mij heb ik ze daar wel eens gezien!

Ja? Ik kom nooit op rommelmarkten (moet mijn trap verven enzo ^) ) maar heb mijn moeder al de opdracht gegeven om het in de gaten te houden op rommelmarkten en kringloopwinkels maar ze ziet ze nooit!

Mijn trap staat in de grond + laag 1 verf!
Die waterbasis verf is zoooo veel makkelijker werken! (ten opzichte van de 'ouderwetse' alcyd-verf)
Het is binnen het uur droog!
Ik zit alleen met het licht in de winter: je ziet niks :+

SAKKIA, wij hebben nog zo'n 7 m2 laminaat cando maar jij woont niet in mijn buurt denk ik?
Anders die floordinges in de flevopolder.... Adverteert ook op MP.

Ik heb ook niks me rood.... Hoewel ik de slaapkamer zo wel heel fris vind :j
Maar ik heb op mijnlijstje (voor de toekomstige housewarming.... ooit :') ) expliciet gezet: géén rood !
Vooral boven gaat dat vloeken denk ik... (heb deze kleur toekomstige gordijnen: )
Afbeelding

Ik vind dat steigerhout wel leuk, maar vooral bij een ander en op de foto denk ik :=
Ik heb wel nog een best nette pallet in de tuin liggen van stevige kwaliteit, daar heb ik wel al wat plannen voor :j

Dit soort dingen:
http://pinterest.com/pin/196610339954505877/

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:54

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:55

Mootje schreef:
35 euro per rol, ik mocht willen dat mijn behang die prijs had :=

LOL, mijn behang was 8,50 euro per rol :D Maar goed, dat was een structuurbehang als ondergrond in een niet zo net gestucte kamer ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:57

Sonja_vR schreef:
dat houd mij ook tegen idd, vind het wel echt gaaf :j

Ja, en ik kijk er elke keer weer naar 8)7

Afbeelding

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:24

jeetje jullie kletsen hard!

mooie keuken hierboven zeg!
ik houd wel van steigerhout, heb dat denk ik van mijn moeder want die heeft zowel binnen en buiten een tafel en een lounge set buiten van steigerhout :Y)
in mijn huisje komt ook zeker wel iets, maar wat weten we nog niet :P

leuke site die huisjekijken trouwens!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:41

Sakkia, ik had ook maar 3 vierkante meter tegels nodig voor de keuken en bij onze tegelwinkel hadden ze een zolder vol restjes van reeksen die niet meer gemaakt worden en daar heb ik maar 1/3 ofzo betaald dan wat je normaal zou betalen
Maar ik lees net dat je bij jullie daar nog steeds de hoofdprijs voor betaald..

Ik vind steigerhout wel mooi, maar zal het zelf niet kopen of dan echt maar een klein meubel
Ik vind het met dat grijs en wit eigenlijk maar heel kil..

x_Anne_x, ik ben normaal ook niet echt fan van het kleurenpatroon dat je hebt gekozen maar het staat wel gaaf :j Modern en toch zacht

Nicolletje, die kleur van je gordijnen wou ik eigenlijk kiezen als verf voor mijn slaapkamer/bureau, maar ben voor één tint donkerder gegaan :)
Welke kleur hebben je muren dan?

Zo, 6 uur later is de hele leefruimte bedekt met een laagje glasvliesbehang en is mijn hele huid kapot van dat vervloekte behang! Wat prikt dat zeg! -O-

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:59

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 00:21

Goeiedag hee wat gaan jullie snel! Heb alles vanaf pagina 1 bijgelezen. Reageren is nu bijna geen optie want ik ga alles en iedereen door elkaar gooien. Zag een hoop mooie inrichtingen voorbij komen!

Sakkia die slaapkamer met steigerhouten bed is prachtig! Ik hou wel van steigerhout. Heb gisteren een tafel met steigerhout besteld: http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/s ... 129151.jpg

Shantal lastig in te richten je kamer... Wij hadden in ons vorige huis ook een vrij lange woonkamer maar ook geen plek voor een tafel.uiteindelijk hebben we de bank die tegen de muur stond een stuk naar voren geschoven en daar tegen de muur een tafeltje. Lastig uit te leggen. Kan het ook niet tekenen..

Nicolletje zou de verf op waterbasis voor je trap niet minder slijtvast zijn? Gewoon even een vraagje want hier moet de trap ook nog gedaan worden.

En hopelijk krijg ik ook de canvas voor boven mijn bank deze week binnen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 04:22

Kentaro schreef:
Heb je wel plastic handschoentjes aangehad??

nicolletje, als ik weer op de rommelmarkt ben, zal ik voor je kijken!
Op MP kwam ik deze tegen, maar is niet hetzelfde als jouw foto. Weet niet of je exact die wilt!?
http://www.marktplaats.nl/a/antiek-en-k ... ousPage=lr

Thanks voor het meedenken!
Ik zie zo 1,2,3 niet helemaal welke je bedoelt in de advertentie.
Momenteel probeer ik mijn inkoop in bedwang te houden := ivm. dat het toch meteen in de kelder of op zolder belandt met dat verbouwen enzo.

Maar ik ga/ ging nogal eens naar fantasy evenementen en daar kan je veel bijvoorbeeld handgemaakte (?) stenen kruiken, borden en bekers kopen, maar ik vind het meestal nogal duur :$

Er stond ook een keer een oud mannetje die tinnen (?) dingen verkocht en ik vond dat zo mooi, maar één zo'n beker/ bokaal was al gauw 30 euro. Dus ik stond een beetje te dralen en twijfelen want ik wil er wel minstens twee.... nouja laat maar dacht ik.

Maar achteraf niet zo duur als ik deze prijzen zie :wow: :=

http://www.riotin.nl/index.php?mode=SHO ... 9&rcount=6

Wat ik bedoel kost toch al gauw 100 euro... of staat in het museum -O-

Farjen schreef:
Nicolletje, die kleur van je gordijnen wou ik eigenlijk kiezen als verf voor mijn slaapkamer/bureau, maar ben voor één tint donkerder gegaan :)
Welke kleur hebben je muren dan?

Uhm.... Beton? := Afgekrabd behangkleur? *nog niks dus*

Ik wilde het rustig gaan houden (iets wittig, hoornwit heb ik in de gang en dat vind ik erg mooi!) en heb ooit een tint donkerder (dan dat plaatje in mijn vorige post) gekocht om daar een vlak ofzo mee te verven, maar ik moet nog even kijken hoe de kleur precies uit gaat komen. En wat voor vlak ik precies wil.
Of ik wel een vlak wil :=

Kaygee schreef:
Nicolletje zou de verf op waterbasis voor je trap niet minder slijtvast zijn? Gewoon even een vraagje want hier moet de trap ook nog gedaan worden.

Ja dat zou kunnen, geen idee eigenlijk. Ik weet wel dat professionele schilders binnenhuis niet meer met alkyd (terpentine) mogen werken ivm. de schadelijke dampen en dat ook de verkoop in de winkels langzaam weggaat.

Mijn vriend hebben ze toen nog wel de alkyd aangesmeerd, nu heb ik een deel alkyd en een deel acryl, zelfde kleur.
Ik kan pas over een hele tijd het verschil gaan vertellen, maar 'ze zeggen' dat arcyl niet vergeelt ten opzichte van alkyd.
Het allergrootste verschil is eigenlijk die kl*** stank en het feit dat het een paar uur nat blijft (alkyd) en je opgescheept zit met kwasten die in terpentine schoongemaakt moeten worden.
Het nadeel is dat acryl minder dekt, dus sowieso meerdere lagen nodig.
Zeker nu in de winter is dat soms irritant, je kan het niet zo dik aanbrengen als alkyd (dan krijg je druipers) en met dat slechte licht zie ik vaak niet goed meer wat ik doe (de volgende dag meestal wel ^) )
Ze zeggen ook dat het minder mooi uitvloeit en minder strak is maar ik zie nog even geen verschil qua resultaat dan. Ik gebruik gewone (goedkope) rollers, bijna geen kwast, behalve de hoeken enzo.

Ik heb het loopgedeelte met Rambo beits/ lak (?) gedaan op waterbasis en daarna trappenlak, ook waterbasis.
Volgens mij is trappenlak ook niet op andere basis (meer) verkrijgbaar. Althans, ik heb Karwei spul gebruikt en daar stond alleen deze.

Als je van plan bent een laag trappenlak over je verf aan te brengen ivm. slijtage dan is het misschien handig om advies te vragen welke verf je er het beste onder kan doen.
Ik zou zelf denken waterbasis namelijk.

http://ikknapmijnhuisop.nl/doe-het-zelf ... gebruiken/

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 09:20

Zo jullie zijn hard gegaan zeg.
Heb gisteren onderweg in de auto naar Antwerpen wel geprobeerd om mee te lezen,maar kon toen niet makkelijk reageren :)

Ik weet even niet meer wie wie wat schreef en dingen precies bij hoorde :o

Vinde huiskamer wel erg leuk gedaan in het wit/zwart/rood,wel lastig dat je in dezelfde ruimte ook moet slapen,Maar wel goed op gelost zo.

Stijgerhout vind ik er altijd wel leuk uitzien,maar dan meer in een wat groter huis met hogere muren enzo.
Omdat het hout al vrij massaal is,en zo mooi de ruimte opvult zonder er al teveel in te zetten.

Zo he wat is dat tin duur zeg,ik zie het veel bij de ouderen in huis waar ik werk.
Misschien kan je eens kijken op een antiek/brocante beurs (hier hadden ze er 1 in Haarlem en stond ook vanalles in die richting)

Kaygee@ Ja ik snap wat je bedoeld.
Ik heb zo iets ook nog gedaan toen ik hier nog met mijn ex woonde en hij de kast kreeg van zijn oma.
(Als ik die foto terug kijken dan denk 8)7 hoe heb ik het zo kunnen hebben)
Afbeelding
Dit was toen de styl van mijn ex,maar hier staat de bank ook van de muur af zodat de kast erachter kon en nog een loop pad.

Voor degene die nieuw zijn Welkom :)

Volgens mij heb ik aardig alles gehad :o

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:12

Woow, jullie gaan snel!! Dat steigerhout vind ik ook gaaf zeg!!

Rood is ook niet mijn ding, maar vind dat kamertje wel erg leuk ingericht zo! :)

Gisteren zijn wij begonnen met vloeren leggen. De beneden etage is nu zo goed als af. Alleen boven nog!
Afbeelding

De kleur in de huiskamer. Het lijkt donkerbruin maar het is grijs/bruin achtig. 3 muren hebben deze kleur. De rest is wit.
Afbeelding

Kleur in de slaapkamer:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KCAGGBW6.jpg

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:17

Mooie kleur. Ik zie hem wel echt grijs/bruin hier :j

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:19

Hij's wel mooi geworden ja! Vind die aubergine kleur in de slaapkamer ook zo mooi <3 . Eergister ook het nieuwe dressoir opgehaald via Marktplaats!

Afbeelding

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:22

Licht is een beetje moeilijk op de foto denk ik maar ziet er ook erg mooi uit.
Wel ontzettende inkijk vanaf straat zeg.