Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MMIDV

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 09:06

Ik heb ook duurdere shampoo (kappersmerk die ik goedkoper online koop). Op andere shampoo doet mijn haar het niet goed, Andrelon vind ik bijv prut daar krijg ik touwhaar van.

Ik ga vanmiddag even boodschappen doen en neem ook gelijk wat verjaardagsboodschappen mee dus zal duurder uitvallen :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 10:31

Ik verf mijn haar blond (dan heb ik altijd een excuus voor mijn blonde opmerkingen :D ) en heb dan echt goede shampoo nodig. Moet binnenkort weer verven, maar stel het nog even uit.......... eerst andere dingen betalen.

Heb van vriendlief geld gekregen om maandag lekker naar de sauna te gaan *\o/* Hij gaat nu een weekje op vakantie. Heerlijk dagje voor mezelf!!

Vandaag hier ook markt, maar ik ga in de middag ivm de kids.

En over bezuinigen gesproken......mogen we het ook over kleding hebben? Kopen jullie wel eens dingen 2e hands? Voor jezelf of kids?
Ik eigenlijk niet voor mezelf omdat ik alleen kleding koop in de uitverkoop. Voor de kinderen koop ik wel eens dingen, denk aan skipakken oid. Ook verkoop ik dingen via mp die er nog goed uitzien. Scheelt toch ook weer!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 10:40

Over bezuinigen gesproken...
Ik heb onlangs een stoompan gekocht, online ergens en voor maar iets van 15 euro. Uiteraard nniet aangeschaft om te bezuinigen, maar meer omdat met stomen groente en aardappels hun vitamines behouden. En echt veel lekkerder smaken! Maar nu bedacht ik me opeens dat als ik nu groente en aardappels kook, ik maar één klein beetje water gebruik en slechts één pit van de kookplaat gebruik :)) (De pannetjes stapel je opelkaar en kook dus gelijktijdig groete/aardappel). OK, het is geen monsterbezuiniging, maar wel een beetje..

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 10:46

Dat lijkt me ook wel handig!!

En maakt iemand gebruik van slowcooker? Is dat wat?

En ik ben ook fan van Groupdeal of MP aanbiedingen. Vaak gratis dingen (leuk om cadeau te doen aan anderen) of bijv voor vriendlief zijn werk 12 shirts van Fruit of the Loom voor 29 euro ipv 119 euro. *\o/*

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 11:16

Koop voor de kleine vaak via mp kleren! Toen die klein was pakketten! Zaten echt leuke dingen in voor weinig! 1 keer gehad dat het tegenviel! Verkoop ook regelmatig dingen op mp!

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 11:37

Citaat:
En maakt iemand gebruik van slowcooker? Is dat wat?

Ja , mijn petroleumstelletje :P :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 11:46

Ik koop m'n kleding meestal bij H&M of New Yorker, sporadisch wat bij Shoeby. Sowieso dus al goedkope kleding. Ik wil voor wintersport wel nog even op mp zoeken voor een extra broek. Vind mp echt ideaal soms. Jaar of 6 geleden voor Pinkpop een tent gekocht voor 20 euro (3 persoons koepeltent met zeer ruime "voortent"), was nooit gebruikt en heb ik nu nog. Mijn broer gaat er zomers altijd mee op vakantie en ik sleep m mee naar festivals :)

Shampoo gebruik ik van Lush de vaste shampoo... die dingen worden gewoon maar niet kleiner! Doe daar echt gigantisch lang mee vergeleken een gewone fles shampoo.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 11:52

Ik koop wel eens dingen tweedehands ja, of ik krijg ze. Ik heb eigenlijk hele dure kledingstukken, maar ik heb wel heel weinig kleding. Liever een paar hele mooie goede dingen dan heel veel rommel, vind ik :).

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 11:55

Themba, hoe oud is jouw zoon/dochter nu?

Ik heb de mazzel dat we met het gezin ongeveer 1x 2 jaar naar USA op vakantie gaan. We hebben dan nagenoeg geen geld uitgegeven aan kleding in NL en nemen dat geld mee naar USA om daar te shoppen.
Met de besparing heb je je ticket er wel uit.
Kids lopen er leuk bij in Tommy, Gap etc kleertjes tegen Hema prijzen. Daar hou ik van!
Komen we niet in USA, dan bestel ik 1x in het jaar online kleren in USA en laat het naar NL komen. Scheelt veel geld!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 12:01

Dimple, Ik heb vanochtend een slow cooker besteld! Sinds ik met allemaal amerikaanse meiden in een hostel heb gezeten, wilde ik zo'n ding :)

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 12:12

Dimple schreef:
Themba, hoe oud is jouw zoon/dochter nu?

Ik heb de mazzel dat we met het gezin ongeveer 1x 2 jaar naar USA op vakantie gaan. We hebben dan nagenoeg geen geld uitgegeven aan kleding in NL en nemen dat geld mee naar USA om daar te shoppen.
Met de besparing heb je je ticket er wel uit.
Kids lopen er leuk bij in Tommy, Gap etc kleertjes tegen Hema prijzen. Daar hou ik van!
Komen we niet in USA, dan bestel ik 1x in het jaar online kleren in USA en laat het naar NL komen. Scheelt veel geld!

14 Maanden!! Zoontje! Kleine draak

Leuk ook een Arnhemmer ik ben juist hier heen gekomen voor de liefde!

Scheelt dat zoveel ja! Had altijd het idee dat USA juist duur was!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 12:18

Mootje, wat maak je er allemaal in?

Ik ben vertrokken uit Arnhem vanwege de liefde maar mis het nog dagelijks. Al mijn vrienden en familie wonen daar -O-
Wil graag wel terug hoor maar vanwege werk vriend gaat dat niet. (en zie je huis maar eens te verkopen :+ )
Waar woon je als ik vragen mag?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 12:19

Ik heb net wasmiddel gehaald en de schoonmaak spullen flink aangevuld. Wc spul, luchtverfrisser.. Ontkalker sponsjes.. 11 euro kwijt maar moet ook gebeuren. Ga straks gelijk aan de schoonmaak.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 12:20

Plattenburg! Vlakbij station presikhaaf! Huurwoning zijn bezig om te gaan kopen meer richting velp rheden!
Ik heb hier weinig! Heb me werk hier op Het Dorp en dat was het wel haha! Waar heb jij gewoond? Ook kleine kinderen?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 12:23

Inge, dat valt mee qua prijs. Waar heb je ingekocht?

Themba, je hebt PB

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 12:25

Bij c1000.. Ook gewoon echte merken want had meer te besteden. Kan ik in de aanval tegen de kalk :p

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 12:38

Slowcookers... ziet er goed uit maar heb meteen eens even naar recepten gekeken.. als ik dan zie dat sommige vleesgerechten wel 8-9 uur op lage stand gegaard owrden.. dan lijkt me dat qua electragebruik niet echt een besparing..

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 12:40

Nee, inderdaad, niet echt een besparing, maar wel lekker :D

Iemand een lekker recept voor erwtensoep? Heb behoefte om soep te maken :+

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 12:42

Nog even voordelig...... je kan bijna overal soep van maken

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 12:47

Dimple niet doen! Dat mag helemaal niet!
Ook niet als ze gekocht zijn.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 12:51

Grrr! Is de wc eend open gegaan.. Alles onder incl mn jas :( hopen dat het eruit gaat!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 13:01

Dimple schreef:
Nee, inderdaad, niet echt een besparing, maar wel lekker :D

Iemand een lekker recept voor erwtensoep? Heb behoefte om soep te maken :+

Bij de AH zijn op dit moment erwtensoeppakketten in de reclame - zit alles in wat je nodig hebt, behalve spek, vlees en worst. Die worsten zijn ook in dereclame.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 13:34

Marley schreef:
Dimple niet doen! Dat mag helemaal niet!
Ook niet als ze gekocht zijn.

Soep maken niet?? :D
Laatst bijgewerkt door Dimple op 25-01-13 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 13:36

Schijnt bokt niet te willen, al paar x naar voren gekomen in topics :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 13:37

Heb geen AH in de buurt.........moet alles bij Deen doen (en de markt vandaag)

Heb nog nooit erwtensoep gemaakt dus dat leek me een leuke uitdaging. :j

Worstenbroodjes voor de kids maak ik ook lekker zelf. Makkelijk, goedkoop en lekker. Snij een vel bladerdeeg door de midden en rol in iedere helft een knakworst. Dan heb je met 1 blik en 5 vellen, 10 broodjes.
Even wat ei erover smeren voor de finishing touch en in de oven! (ei hoeft natuurlijk niet)

Smullen!!