Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:29

45euro is zonder baby he. Haha
Wij drinken thuis zeer weinig fris. (ik slimpie is ranja) vriend drinkt koffie.
Meeste boodschappen haal ik bij aldi. Brood, beleg, vlees, pasta.
Ik eet geen boterhammen (koolhydraatarm dieet).
Bij avondeten eet ik alleen groenten en vlees.
Wij eten (bijna) elke dag groenten. (ik elke vriend alleen niet als hij pannekoeken eet.)
Ik vind dat wij best gezond eten.

Destino

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:35

Oh zonder baby! :) Ik dacht met luiers etc erbij :)
Geen fris drinken en geen/weinig brood scheelt al aanzienlijk :j

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:39

Destino schreef:
Wij kopen kaas sowieso aan stuk, maar kaas is gewoon best prijzig.. Zeker als je zoveel brood eet per dag.. := Daarbij wil vriendlief geen jonge kaas (=goedkoopste), maar belegen (= duurder)..
Denk dat er bij ons zeker voor 3 euro kaas per week doorheen gaat :+
Tel daarbij op dat hij in zijn eentje bijna 1/2 brood per dag eet :+ Wij hebben brood van 2 euro (1,50 in de aanbieding) en ik heb dus 4 broden per week nodig :')

Nou, dat scheelt echt al hoor! Jouw vriend eet alleen net zoveel brood als mijn vriend en ik samen eten :+
Brood van ons is wel iets duurder, maar ik eet ook 1 keer per week brood bij m'n moeder. Vriendje eet op zaterdag altijd tussen de middag op voetbalveld, scheelt ook weer brood.
Vriendje eet komijnenkaas en dat kopen wij aan een stuk en daar valt de prijs van mee :j
Ik eet zelf heel graag een salade op brood en leverpastei. Dat kost mij samen 1,20 en daar kan ik doordeweeks gewoon van eten :+
En ik weet niet of jouw vriend nog steeds graag luxe toetjes heeft? Destijds wilde ie toch magnums ofzo? :+
Frisdrank drink ik ook niet. Ik drink 1 pak dubbelfriss per week en verder siroop, a 1,80 voor 2 weken.
Vriendje is doordeweeks 's avonds nooit thuis, dus drinkt ook heel weinig thuis. En dat zijn echt dingen die al een hoop schelen denk ik.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:40

de honden en katten zitten er bij ons niet in. Voor de honden en katten ben ik per maand €100,- kwijt

paarden reken ik maar niet mee dat is niet realistisch ondanks dat ze aan huis staan.

Toen onze dochters een jaar oud waren, kregen ze rijst met doppertjes en kip. ook wel eens rijst met bruine suiker.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:41

Destino schreef:
Oh zonder baby! :) Ik dacht met luiers etc erbij :)
Geen fris drinken en geen/weinig brood scheelt al aanzienlijk :j

Nee haha, pak melk kost 10euro per week. Ik koop luiers van het kruidvat(andere merken kan ze niet verdragen) dus dat scheelt ook wel opzich.
Wij drinken ook amper alcohol. Hier staan al een aantal maanden 2flessen wijn in de koelkast en een flesje bier. :+
Ik koop 3 broden per week ongeveer voor vriend en dan nog 2broden voor dochterlief(eet 4boterhammen per dag :=)
En als ik fris koop is dat de sinas van aldi of lidl (vind ik het lekkerste.)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:44

Dat niet thuis zijn scheelt zeker al een hoop :=
Vriendlief komt hier thuis van de voetbal en heeft dan dorst en drinkt dan zo 2 a 3 glazen cola/sap weg :=
Wel lekker hoor maar 1 pak fris per week!
Klopt, van de zomer wilde hij het liefst elke avond een magnum of cornetto ofzo := Nu geen toetjes meer, magnums koop ik niet meer :+ }>
Maar idd als je het zo bekijkt scheelt het veel!
Wat voor brood hebben jullie dan als het nog duurder is dan de 2,09 van ons brood := ?

Woow Sannert, je dochter al 4 boterhammen per dag :oo
Is dat de dochter uit je OS? :=

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:55

Hier ook een klein dametje dat 4 a 5 boterhammen eet. Eigenlijk al sinds ze pap af is. Middage ten eet ze vaak net zoveel als mijn vriend, das een kleine eter. Al eet hij 's avonds vaak nog een tosti oid.

Hier gaan straks ook de weekboodschappen omhoog als ik voor de baby luiers en voeding bij moet gaan kopen. En dan de speentjes, flessenspenen, en papjes nog als ie een beetje ouder is natuurlijk :')

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:58

Misschien een beetje een stomme vraag, maar hoeveel kost een baby nou in de maand ongeveer? :+

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:59

Destino schreef:
Dat niet thuis zijn scheelt zeker al een hoop :=
Vriendlief komt hier thuis van de voetbal en heeft dan dorst en drinkt dan zo 2 a 3 glazen cola/sap weg :=
Wel lekker hoor maar 1 pak fris per week!
Klopt, van de zomer wilde hij het liefst elke avond een magnum of cornetto ofzo := Nu geen toetjes meer, magnums koop ik niet meer :+ }>
Maar idd als je het zo bekijkt scheelt het veel!
Wat voor brood hebben jullie dan als het nog duurder is dan de 2,09 van ons brood := ?

Woow Sannert, je dochter al 4 boterhammen per dag :oo
Is dat de dochter uit je OS? :=

Vriendlief drinkt vaak met z'n vrienden wat na in de kantine :+ Kost hem geld, maar mij niet met de boodschappen, haha. En soms eet hij op zaterdagavond op het voetbalveld, dus heb ik aan een 1persoons blikje soep ook genoeg! Hmm, als ik het zo typ brengt vriendje wel veel tijd door op het voetbalveld zeg :))
Wel slim dat je geen magnums meer koopt, is het ook niet echt weer meer voor :D
Wij eten Korenlander extra donker. Scheelt niet zoveel met jullie brood hoor, is 2,15 :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:02

Oh die had ik van de week ook, die kost hier volgens mij ook 2,09 :)

Eigenlijk is dat afgebakken brood uit de supermarkt ook best duur :=

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:02

Destino schreef:
Misschien een beetje een stomme vraag, maar hoeveel kost een baby nou in de maand ongeveer? :+

Denk dat dat best verschillend is. je kan het zo duur maken als jezelf wil.
Voeding haal ik nu 10euro per week. Dan nog wat potjes voor als ze niet met ons kan mee eten. Luiers denk ik 20euro per maand ongeveer. Doekjes haal ik in de aanbieding rond de 15euro per maand.
Kleding haal ik bij hema/zeeman/h&m.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:03

Destino dat is afhankelijk van zoveel factoren. borstvoeding/ flesvoeding. potjes kopen/ zelf maken
pamper luiers of aldi/ kruitvat luiers zelfde met de shampoo olie endergelijke.

Wij hebben destijds met beide dames flesvoeding gegeven daar borstvoeding niet aansloeg.
potjes zelf gemaakt en alleen de eerste maat luiers van pampers gebruikt daarna die van de aldi

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:07

Zo ik heb de boodschappen weer in huis tm maandag. Was 24 euro kwijt! Alleen nog niet bij de slager geweest en het pak kiptandori vergeten maar boven de 30 kom ik niet. Voor de zekerheid nog 20 gepint voor vriendlief als hij wat anders wil/sigaretten. Maar het is incl fruit dus ben weer blij! Als er interesse is zal ik de bon uittypen. Was bij de AH trouwens.. En... Ben gecontroleerd haha! Best spannend ook al ben je braaf geweest!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:09

Een baby kan je idd klauwen vol geld kosten, maar het is vaak maar waar je voor kiest idd.

Ik ga weer voor de voeding van het Kruidvat merk a 7 euro per pak meen ik. Luiers kosten ook bhiten de aanbieding om 7,50 van het kruidvat merk. Alleen eventjes geen idee meer hoeveel ik er per week van nodog heb. Het is tenslotte weer zo'n 3 jaar geleden allemaal :D

Voor Amber heb ik het laatste anderhalf jaar de luiers van de Lidl gehad, prima kwaliteit en sutkken goedkoper.
Ook heb ik voor haar vaak potjes gekocht (in DL, zeker de helft goedkoper) omdat ik zelf koolhydraat vrij at.
Nu zal de baby destijds veel sneller met de pot mee eten, omdat we toch koken :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:12

Ik weet dat het wel van veel dingen afhangt hoor, maar vroeg het me gewoon af :+
Maar als ik het zo bij Sannert lees of bij Sammyy dan valt het nog wel mee :)
Ik heb altijd zo'n gevoel dat als wij nu een kleintje zouden hebben dat we dan echt failliet gaan :') Omdat je a. minder moet werken, b. kinderopvang moet betalen en c. meer kosten hebt!

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:13

Destino schreef:
Wij kopen kaas sowieso aan stuk, maar kaas is gewoon best prijzig.. Zeker als je zoveel brood eet per dag.. := Daarbij wil vriendlief geen jonge kaas (=goedkoopste), maar belegen (= duurder)..
Denk dat er bij ons zeker voor 3 euro kaas per week doorheen gaat :+
Tel daarbij op dat hij in zijn eentje bijna 1/2 brood per dag eet :+ Wij hebben brood van 2 euro (1,50 in de aanbieding) en ik heb dus 4 broden per week nodig :')

3 euro per week? Das goedkoop :=
Hier gaat er zeker 5 euro per week aan kaas door heen, 2 pakjes met Euroshopper jong belegen plakken.

En dan eet ik hooguit 2 plakjes per week :=

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:15

Wow da's nog eens veel kaas :=
Ik eet kaas in plakjes, daarvan gaat er ongeveer 1 pak in de 2 weken doorheen (2,20 per pak) en vriendlief krijgt kaas aan stuk :+

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:17

nientje78 schreef:
we zijn niet echt van de salades...en heb nog een dochter van een jaar die mee moet eten.
Maar wat doe je dan bij de rijst?
Ja...kip kan....zat ook nog te denken aan die ei van de chinees...glijd ook lekker weg :=

Eten van de chinees lijkt me niet zo verstandig op een lege maag :')

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:19

Een vriendinnetje van me, verschoonde haar dochtertje in begin ieder uur gdwoon :oo Echt te gek :+
Dat doe ik dus ook niet. Amber kreeg in begin bij iedere voeding een schone luier. Daarna alleen als ze gepoept had of een volle luier had. Op een gegeven moment zat ik op 4 a 5 luiers per dag. Dan valt het best mee :)

Opvang voor de kleine heb ik dan niet omdat ik thuis ben.

Kaas gaat hier 1 pakje per week van de Lidl doorheen. Denk als ik 3 pakjes zou kopen, dat dat ook op zou gaan. Dan werd er gwn niks anders meer gegeten :+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:21

Ik schrok net ook van de prijzen voor geraspte kaas.. Goedkoopste was 2 euro..

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:25

Dan zal de goedkoopste even op zijn geweest?
Hier hebben ze iig in alle supermarkten wel goedkopere.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:26

geraspte kaas varieert hier tussen de 99 cent en twee euro ongeveer

Goos_Horses

Ik zelf eet geen brood, vind het niet te pruimen. Enige keren dat ik kaas eet is in de tosti variant.

Hier gaat er overigens wel ruim een kilo per week door van de aldi.
Voorgesneden/ plakjes kaas doe ik niet aan vind ik onnodig duur.
kaas raspen doe ik ook zelf.

Destino

Bij de aldi is hij 1,29 volgens mij :)

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:28

Destino schreef:
Wow da's nog eens veel kaas :=
Ik eet kaas in plakjes, daarvan gaat er ongeveer 1 pak in de 2 weken doorheen (2,20 per pak) en vriendlief krijgt kaas aan stuk :+

Hij eet s ochtends 2 a 3 crackers, en tussen de middag nog eens 3 boterhammen.. zeg maar 5 plakken per dag.