Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 15:27

hier ligt al het fruit op de fruitschaal..

lijstje voor volgende week bijna klaar...

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 15:29

Sonja_vR schreef:
ik probeer ook wel lijstjes te maken aan de hand van aanbiedingen, maar wijk hier ook net zo makkelijk vanaf kwa volgorde, moet maar net zin hebben in het gerecht wat ik verzonnen heb.

Dat is vaak ook mijn probleem, en waarschijnlijk ook dat van vele anderen. Ik probeer elke week 1x naar de supermarkt te gaan om dan alle boodschappen te halen voor de hele week. Echter merk ik dan wel, dat ik vaak geen trek heb in hetgeen wat ik op mijn weekmenu heb staan en ik dan de neiging krijg (doe het niet.. tot nu toe) om iets anders te gaan halen in de winkel. Lastig!!

Mootje

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 15:31

Haha, dat heb ik ook vaak... Gelukkig moet ik vaak naar de wc als ik naar huis rijd, dus red het dan niet om nog naar de supermarkt te gaan. Als ik eenmaal thuis ben, heb ik geen aandrang meer om naar de supermarkt te gaan _O-

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 15:32

Uhm bewaren van groente en fruit....... bijna alle groenten bewaar ik in de koelkast (ook als ze dat in de supermarkt niet doen of zelfs afraden). Het is bijv. niet goed om tomaten in de koelkast te bewaren, maar ik vind ze dan wel lekkerder (en langer goed).
Al het fruit (voor vriendlief), meestal bananen, soms appels, duiven en zoals nu mandarijnen liggen gewoon in een schaal. Alleen aardbeien doe ik in de koelkast.
Aardappels en uien in de trapkast. Die is donker, maar eigenlijk minder koel dan zou moeten. Komt denk ik door de pomp van de vloerverwarming die daar zit := Alle buizen lopen daar dus heen :')

Normaal doe ik eigenlijk op zondag altijd boodschappen voor zondag t/m donderdag of vrijdag. Zaterdag loop ik dan wel ff naar de supermarkt omdat ik dan echt iets wil eten waar ik op dat moment zin in heb :=

Ga geen aanbiedingen af :n Ga eigenlijk altijd naar de AH, ook al zit de Dirk er tegenover :o

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 15:32

Mootje schreef:
Haha, dat heb ik ook vaak... Gelukkig moet ik vaak naar de wc als ik naar huis rijd, dus red het dan niet om nog naar de supermarkt te gaan. Als ik eenmaal thuis ben, heb ik geen aandrang meer om naar de supermarkt te gaan _O-

:))

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 15:36

DebGizmo schreef:
Sonja_vR schreef:
ik probeer ook wel lijstjes te maken aan de hand van aanbiedingen, maar wijk hier ook net zo makkelijk vanaf kwa volgorde, moet maar net zin hebben in het gerecht wat ik verzonnen heb.

Dat is vaak ook mijn probleem, en waarschijnlijk ook dat van vele anderen. Ik probeer elke week 1x naar de supermarkt te gaan om dan alle boodschappen te halen voor de hele week. Echter merk ik dan wel, dat ik vaak geen trek heb in hetgeen wat ik op mijn weekmenu heb staan en ik dan de neiging krijg (doe het niet.. tot nu toe) om iets anders te gaan halen in de winkel. Lastig!!

dat heb ik ook...

maar geef er niet aan toe, want ik heb altijd vlees uit de vriezer gehaald en ga niet iets weggooien omdat ik net iets anders wil eten.
Ik bepaal 'smorgens wat we eten en wat er uit de vriezer moet en dat eten we ook.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 15:40

Nou nee dat heb ik niet zo';n problemen mee eigenlijk :n
Ik heb er namelijk een hekel aan om na het werk nog naar de supermarkt te moeten want het is dan altijd vreselijk druk en kan nauwelijks parkeren :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 15:42

DebGizmo schreef:
Sonja_vR schreef:

Dat heb ik nooit. ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 15:42

Oh das bij ons gelukkig niet. Heb ook nog geen boodschappen gedaan. Dus moet zo ook nog ff wat halen (en verzinnen)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 15:43

Vind het wel leuk om met jullie mee te lezen, tips zijn nooit weg.

Op t werk hebben we een kok die kookt, maar er word vaak te veel gekookt ( clienten me ontslag, personeel ziek, enz enz ) dus vaak over. En dit neem ik dan lekker mee naar huis anders gaat het in de kliko. Lekker smakelijk en goedkoop :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 15:59

Sinelia schreef:
DebGizmo schreef:

dat heb ik ook...

maar geef er niet aan toe, want ik heb altijd vlees uit de vriezer gehaald en ga niet iets weggooien omdat ik net iets anders wil eten.
Ik bepaal 'smorgens wat we eten en wat er uit de vriezer moet en dat eten we ook.

ik ben gestopt met gerechten verzinnen, ik koop wel de groenten etc uit aanbiedingen, maar verzin gaandeweg wat het word...
als ik bijvoorbeeld broccoli heb gekocht eet ik wel een keer broccoli, maar dat kan gekookt , gestoomd, geroerbakt, in een curry oid zijn
dus verzin het per dag en haal dus gewoon voor een dag of 5 a 6 groenvoer waarbij het meeste op 1 of andere manier ook wel weer te combineren is

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:05

Sonja, Dat deed ik eerst, maar dan kocht ik te veel en gooide de helft in de prullebak :+

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:11

Ik koop meestal vlees en aardappeltjes, wat er in de aanbieding is en wat ik lekker vindt, en heb rijst en pasta op voorraad, dan verzin ik daar een gerecht mee en haal de groenten erbij. Ook heb ik zo'n aardappelmix met wat groenten er doorheen in de vriezer van aviko, ook erg lekker.

Ik heb al heel de dag behoefte aan chocalade :+ , heb ook nog geen idee of ik vanavond lasagne, kip tandoori uit de vriezer, of krieltjes met appelmoes en een hamburger ga eten, heb nog nergens trek in.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:29

In het kader van de bezuinigingen, net voor 12 euro entree voor 2 personen in een luxe sauna gewonnen. Normaal 24,95 p.p. :))
Dat zijn nog eens leuke dagjes weg :j

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:59

Persil vloeibaar wasmiddel is deze week bij de action in de aanbieding.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:08

Over fruit gesproken.. Ik heb al ruim een week pruimen in huis, gewoon op de fruitschaal en ze zijn nog steeds hartstikke hard. Pruimen horen toch zacht te zijn wil je ze kunnen eten? Is mij tenminste vroeger altijd verteld toen ik nog regelmatig pruimen uit de bomen pikte bij opa & oma :+
En hoe krijg ik dat een beetje voor elkaar? :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:14

Dat verbruik op de site van de Eneco, het verschil tussen het gemiddelde verbruik en je eigen verbruik, is dat nog beetje betrouwbaar?
Want ik ging daar net op kijken en ik schrok er wel beetje van hoe groot het verschil was, dus vandaar dat ik me af vraag of het wel beetje betrouwbaar is?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:15

Destino schreef:
In het kader van de bezuinigingen, net voor 12 euro entree voor 2 personen in een luxe sauna gewonnen. Normaal 24,95 p.p. :))
Dat zijn nog eens leuke dagjes weg :j

Gaaaaaf vakantieveiling?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:31

Davinia, Dan zou ik er zelf compote of jam van maken :9 Meestal zijn ze dan binnen no time verrot als ze lang hard blijven (althans, die ervaring heb ik).
Hier staat zuurkool met stoofperen en aardappelschijfjes in de oven!

Die persil aanbieding had ik gezien! Misschien zaterdag ochtend even langs bij de action :)

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:32

Over bezuinigen gesproken. Bij mijn nieuwe wasmachine kreeg ik gratis 14 kg professionele waspoeder van Omo, voor de witte was, ideaal!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 18:05

Tita, ja hihi! Overdag kun je soms echt mazzeltjes hebben!

Marilla wbt eneco, volgens mij gaat die meter over je vorige verbruik.
Dus waarvje je jaarnota van gehad hebt.
Je geeft neem ik aan niey maandelijks meterstanden door, dus dan weet je je huidige verbruik niet.
Die pruimen zou in et gewoon eens een van eten, misschien smaken ze prima.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 19:02

Ja, dat snap ik, maar het ging ook over het gemiddelde van hier in de straat, dus vandaar dat ik me af vroeg of dat klopte. Want het scheelde toch aardig.
En die pruimen zijn echt niet te eten, je breekt je tanden er zowat op :+

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 19:17

Was jou stand dan hoger of lager?
Wij verbruiken ongeveer de helft van het gemiddelde volgens Nibud.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 19:19

Ik zit qua verbruik op de helft tot een derde van mijn directe buren... Zou dus goed kunnen dat er een (groot) verschil tussen zit!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 19:38

Sonja_vR schreef:
ik ben gestopt met gerechten verzinnen, ik koop wel de groenten etc uit aanbiedingen, maar verzin gaandeweg wat het word...
als ik bijvoorbeeld broccoli heb gekocht eet ik wel een keer broccoli, maar dat kan gekookt , gestoomd, geroerbakt, in een curry oid zijn
dus verzin het per dag en haal dus gewoon voor een dag of 5 a 6 groenvoer waarbij het meeste op 1 of andere manier ook wel weer te combineren is

Zo doe ik het ook, ik heb nog nooit vooraf voor de hele week recepten verzonnen. Doe dat alleen als ik iets 'speciaals' klaar maak wat we niet zo vaak eten. Gooi bijna nooit iets weg, vlees of vis wat niet voordat het over de datum gaat op gaat gooi ik in de vriezer. Ik check altijd eerst wat op moet, aan de hand daarvan bedenk ik wat we gaan eten. Het kan ook zijn dat we in het weekend een keer 's middags salade eten of ergens soep van maken omdat er wat op moet.
We hebben altijd redelijk wat diepvriesgroente naast verse groente en ook twee konijnen die van ongeveer de helft van de groentelade mee eten.