Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sonja_vR schreef:ik probeer ook wel lijstjes te maken aan de hand van aanbiedingen, maar wijk hier ook net zo makkelijk vanaf kwa volgorde, moet maar net zin hebben in het gerecht wat ik verzonnen heb.
DebGizmo schreef:Sonja_vR schreef:ik probeer ook wel lijstjes te maken aan de hand van aanbiedingen, maar wijk hier ook net zo makkelijk vanaf kwa volgorde, moet maar net zin hebben in het gerecht wat ik verzonnen heb.
Dat is vaak ook mijn probleem, en waarschijnlijk ook dat van vele anderen. Ik probeer elke week 1x naar de supermarkt te gaan om dan alle boodschappen te halen voor de hele week. Echter merk ik dan wel, dat ik vaak geen trek heb in hetgeen wat ik op mijn weekmenu heb staan en ik dan de neiging krijg (doe het niet.. tot nu toe) om iets anders te gaan halen in de winkel. Lastig!!
DebGizmo schreef:Sonja_vR schreef:ik probeer ook wel lijstjes te maken aan de hand van aanbiedingen, maar wijk hier ook net zo makkelijk vanaf kwa volgorde, moet maar net zin hebben in het gerecht wat ik verzonnen heb.
Dat is vaak ook mijn probleem, en waarschijnlijk ook dat van vele anderen. Ik probeer elke week 1x naar de supermarkt te gaan om dan alle boodschappen te halen voor de hele week. Echter merk ik dan wel, dat ik vaak geen trek heb in hetgeen wat ik op mijn weekmenu heb staan en ik dan de neiging krijg (doe het niet.. tot nu toe) om iets anders te gaan halen in de winkel. Lastig!!
Sinelia schreef:DebGizmo schreef:
dat heb ik ook...
maar geef er niet aan toe, want ik heb altijd vlees uit de vriezer gehaald en ga niet iets weggooien omdat ik net iets anders wil eten.
Ik bepaal 'smorgens wat we eten en wat er uit de vriezer moet en dat eten we ook.
Sonja_vR schreef:ik ben gestopt met gerechten verzinnen, ik koop wel de groenten etc uit aanbiedingen, maar verzin gaandeweg wat het word...
als ik bijvoorbeeld broccoli heb gekocht eet ik wel een keer broccoli, maar dat kan gekookt , gestoomd, geroerbakt, in een curry oid zijn
dus verzin het per dag en haal dus gewoon voor een dag of 5 a 6 groenvoer waarbij het meeste op 1 of andere manier ook wel weer te combineren is