Die van mij staan nu een jaar in de volle grond, daarvoor stonden ze in een pot. Maar goed, waar ze stonden zat ook echt niks meer in de grond, je zou toch nog iets van een kluit verwachten. En die bruinere op de foto staan er naast en die zitten nog gewoon vast.
Voor mij 12 dagen niet in de tuin werken Heb namelijk 6 hechtingen in mn bil onder mn stuitje. Jaja zéér fijne plek. Helaas ook niet paardrijden, auto rijden gaat niet, fietsen waarschijnlijk wel. Jottem net zin in. Wilde zaterdag al gaan werken. Maar met groot infectie gevaar bij tuincentrum word m dat niet helaas. Mag ook geen strakke broeken aan.
Heb een moedervlek laten weg halen. Beter te veel weg als te weinig.. word op kweek gezet, ze vertrouwden het niet. Het was net een bloemetje. De blaadjes hadden geen pigment..
Vroegen ze of ik daarna nog evt soort van plastisch chirurgie ofzo wilde voor eventuele littekens., al zou er een litteken komen, op die plek ziet niemand t..
Dus nu maar tv kijken, bokken, beetje wandelen en bedenken wat ik in mn tuin wil. En wellicht iemand adviseren..
Ik wil sowieso dat lelijke grijze vlak mooier maken, weet alleen nog niet zeker hoe. Daarnaast denken we er over om iets tegen de glaswanden te zetten, waarschijnlijk een rietmat. Daar kan ik dan plantjes in hangen en misschien zo'n tuinposter. En we willen een oppottafel (is die leuke van de karwei er nog steeds dat jullie weten). Maar allemaal nog niet heel concreet.
We hebben nog viooltjes staan waar ik iets mee moet doen en mijn moeder neemt morgen een vlinderplant mee.. Daarnaast staan eigenlijk rozen nog op mijn verlanglijstje. Maar ik weet ook niet echt hoe het neer te zetten.
Ik ben mijn tuin al Herfst klaar aan het maken.De Clematis helemaal terug gesnoeit,een aantal planten uit gedunt,de Hibiscus flink wat dode takken/stammen af gezaagd. Ik krijg die vervelende draadalg niet uit de vijver,heb er al van dat spul in gedaan,maar het komt steeds terug.
Vraagje voor de mensen met iets meer plantenkennis.. Ik heb 2 hortensia's, een vlinderstruik en 3 clematissen die nu bijna helemaal uitgebloeid zijn, moet ik die nu terugsnoeien of volgend voorjaar? En terugsnoeien in de zin van alles wegknippen (bij bijv de clematis)? En de voet van de clematis moet die beschermd worden straks in de herfst? Verder heb ik wat lagere planten, lieve vrouwen bedstro, zonnehoed en kan verder zo snel niet op de naam komen, maar moet ik dat laten staan?
De Clematis helemaal tot een eindje boven de grond terug snoeien,dat kan nu al.Hij hoeft niet beschermt te worden tegen de vorst.Ik heb hem 1 x niet terug gesnoeit en had toen schimmel in de clematis,en heel weinig bloemen.De Vlinderstruik snoei ik nadat de bladeren zijn gevallen een flink eind terug.
Dus dan haal je ook alle uitgelopen takken weg? Onze clematis is ook niet mooi, de bladeren zouden ook gerust beschimmeld kunnen zijn, er zit namelijk een soort aanslag op alsof de bladeren heel vies zijn Ook maar iets van 5 bloemen per rank gehad!
Naath86
Geplaatst: 06-09-12 11:09
Wij hebben hier een UV-lamp Gohya.. Werkt dat er ook niet tegen?
Zal ik mijn hibiscus die ik dit gepoot heb, ook moeten snoeien?
Elize, ik zal sowieso wat meer planten met bloemen er neerzetten om op te fleuren.. Viooltjes zijn idd erg leuk. Vlinderstruik zal ik wel ff goed over nadenken! Die kunnen wel groot worden he!