Motorrijbewijs, wie ook?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joyce_90

Re: Motorrijbewijs, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:49

Ik weet niet of deze site bij jullie bekend is, maar een groot deel van motorrijdend Nederland is te vinden op http://www.motor-forum.nl zoals paardrijdend Nederland hier te vinden is haha. Er staat allerlei informatie op, advertenties, en mocht je daar behoefte aan hebben, kun je je ook melden in één van de vele regionale topics. Voor mij is dat bijvoorbeeld het Zuid-Holland topic. Binnen het topic worden regelmatig ritjes gereden met elkaar, en zo gaan we bijvoorbeeld binnenkort met zijn allen bbq'en. Leuk groep, komen steeds mensen bij en er zijn vaste 'stam-posters' die erg actief zijn.
Bij de afdeling 'Waar is wat te doen?' worden ook allerlei initiatieven voor ritjes geplaatst. Afhankelijk van hoe ver je ervoor wil rijden, is daar vast wel ergens aansluiting bij te vinden.

Vrijdag pas weer les, pfff. Wel bezig met theorieboek doornemen, kan ik dat binnenkort ook afronden!

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:58

Geloof dat manlief op dat forum lid is :)

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 17:18

Als er nog iemand een theorieboek nodig heeft, ik bied die van mij te koop aan, ik heb er nog een internetkaart bij met 8 uur en 45 minuten om examens te oefenen

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 08:34

baal er eigenlijk van dat ik vandaag niet met de motor ben gegaan. het is er goed weer voor!

morgen weer een dag!

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 08:37

joyce_90 schreef:
Ik weet niet of deze site bij jullie bekend is, maar een groot deel van motorrijdend Nederland is te vinden op http://www.motor-forum.nl zoals paardrijdend Nederland hier te vinden is haha. Er staat allerlei informatie op, advertenties, en mocht je daar behoefte aan hebben, kun je je ook melden in één van de vele regionale topics. Voor mij is dat bijvoorbeeld het Zuid-Holland topic. Binnen het topic worden regelmatig ritjes gereden met elkaar, en zo gaan we bijvoorbeeld binnenkort met zijn allen bbq'en. Leuk groep, komen steeds mensen bij en er zijn vaste 'stam-posters' die erg actief zijn.
Bij de afdeling 'Waar is wat te doen?' worden ook allerlei initiatieven voor ritjes geplaatst. Afhankelijk van hoe ver je ervoor wil rijden, is daar vast wel ergens aansluiting bij te vinden.

Vrijdag pas weer les, pfff. Wel bezig met theorieboek doornemen, kan ik dat binnenkort ook afronden!

Ik vind het motor-forum niet zo leuk. Er zijn mensen die het leuk vinden om achter hun pc anderen af te kraken, ze duidelijk laten merken dat je er niet bijhoort enzovoorts. Ik vind dit verschrikkelijk. Keer op keer worden er ook topics gesloten omdat mensen op elkaar zitten te schelden. Zo heb ik een keer te horen gekregen dat ik me niet zomaar mocht melden in het CBR topic en dat ik eerst moest inburgeren voordat ik iets nuttigs MOCHT posten... nou ja!
Op dit forum merk ik dat gelukkig een stuk minder.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 08:45

Voor nieuwe mensen is dit forum net zo erg ;)
Ik vind de overeenkomsten tussen de twee fora juist altijd zo treffend :D

joyce_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 09:54

Ik zie inderdaad ook erg veel overeenkomsten, de gezamelijke deler mag dan anders zijn, je hebt ook daar dezelfde verschillende soorten mensen als hier. Als je daar een klein beetje doorheen kunt prikken is het forum best leuk, vind ik.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:47

oh meen je!? gelukkig merk ik er op dit forum weinig van _/-\o_

en ik vind het altijd lastig om er doorheen te prikken.. als mensen niet aardig doen, omdat.. ja waarom eigenlijk? dan ben ik er al klaar mee :o

die pestcultuur heb ik heel erg gehad op de basisschool, en bedenk dan dat ik hier echt niet meer naar terugwil ;)

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:44

Het grote verschil zit 'm in testosteron-oestrogeen.
Op MF wordt er op een vrij directe=mannelijke manier banketstaaf gedaan en hier op Bokt is het allemaal wat indirecter=vrouwelijker. :+

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:47

:+ whahahhahahah daar kan je helemaal gelijk in hebben!!!

vrouwen zijn alleen gemener (ff lekker generaliseren) _O- jaloers op vanalles en nog wat, gunnen elkaar het licht in de ogen niet.
Wat dat betreft ben ik geen vrouw :+ lekker op mijn fiets mannen voorbij scheuren
Ga ik morgen doen!! Heb er nu al zin in.

vinden jullie het leuk als er foto's geplaatst worden met bike (en heeeeeel miss mezelf :P )?

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:48

hier ook een motorrijder
alhoewel ik niet veel meer rijd op het moment!
wel jammer, als ik tijd over heb rijd ik liever op mijn ene PK ;-)
ik hoorde dat de huidige examens een stuk moeilijker zijn als eerder ?
(ik heb me motor rijbewijs nu 9 jaar)
foto van me monster(s) staan in pro

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:50

Ja, hoorde het ook maar dan voor de aanhanger. Ik wil tzt ook mijn E rijbewijs gaan halen, maar is blijkbaar ook moeilijker.

Ik heb mijn rijbewijs 1,5 jaar. Mocht 5 fouten hebben bij theorie. Vond de vragen wel lastig, maar gelukkig in 1 x geslaagd. Mijn moeder heeft er 3x over moeten doen geloof ik.
Praktijk behendigheid ging wel. Is geloof ik hetzelfde als 10 jaar geleden vertelde vriendlief.
Praktijk verkeer ook 1 keer gezakt. Als een stoplicht op rood staat ga ik er niet naartoe gassen. Ik heb hem dus lekker uit laten rollen en drukte op het laatst op de rem.. dit mocht niet. Moet er harder naartoe en naar voren duiken bij het remmen :\ en dat wilt zich milieu bewust noemen, maar goed..

En wij hebben net een paard gekocht en ook ik merk dat ik liever hier mijn vrije tijd aan besteed dan aan mijn motor... maar ik kan gelukkig woon-werk verkeer nog wel doen. En eens in de zoveel tijd ff naar Duitsland crossen (wonen bij de grens) en miss ook een paar dagen op vakantie met de motor. Is meer dan voldoende! :j

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:55

dat is ook wel lekker idd even lekker scheuren!!
vakantie leek mijn man ook leuk met motor maar niks voor mij moeten we de kindjes ergens achter laten
me aanhanger heb ik een aantal jaren geleden ook gehaald en dat was redelijk nu hoorde ik idd ook daarvan dat je veel meer vragen enz moet beantwoorden !
tis wat met die paarden kosten ze geen hoop geld kosten ze wel een boel tijd, haha het ergste is ook nog dat ik het helemaal niet erg vind als ik er een boel tijd in moet steken, geld weer wat minder trouwens

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:57

Je krijgt inderdaad een stuk theorie voor aanvang van de aanhanger examen. is wel mondeling dus dat scheelt.

Ik ben 2 keer gezakt voor mijn aanhanger.
Misschien dat ik het met de tijd nog eens g aproberen maar dat zie ik wel :P

eerst nog ff mijn AVD halen :P

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:58

balen Bertina!

@Anita; amen ;)

ps, doe jij je paard met of zonder kids? Want ik heb mezelf beloofd - ik heb nog geen kinderen - dat ALS ik ooit aan kinderen ga beginnen, dat ik 1 keer per jaar samen met mijn vriend/man ff weg wil.

Dan is een leuk motorritje natuurlijk ideaal. Rugzakje vol en lekker een weekend weg. Kids bij opa en oma - HEERLIJK lijkt me dat. Ik zie die ouders om mij heen namelijk nooit echt tijd voor hunzelf plannen.

Maar goed, als je jouw paard natuurlijk hebt om je rust te vinden, dan is dit net zo lekker natuurlijk.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:59

oeff balen bertinaBcd dat je 2 keer bent gezakt moet je dan ook elke keer je mondeling weer over doen?

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:02

Ja dat mondeling is gewoon daar in de praktijk zaal van het cbr.
Dus hij stelt je wat vragen en die moet je beantwoorden, als je die goed hebt mag je gaan rijden

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:03

calypso84@ ja bij mijn paard kom ik tot rust haha als me oudste zoon of dochter mee wil mag dat ook wel als ik overdags ga tenminste de jongste nie daar moet ik zoveel op letten dan die sjouwt overal heen!
de anderen vermaken zich best daar kan ik lekker rijden of wat ook maar!

wij zijn wel ee weekend weggeweest met zijn tweeen afgelopen jaar heerlijk was dat!
kindjes waren bij pa en ma en hebben zich daar goed vermaakt

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:06

nou dat bedoel ik. Mijn ouders gingen nooit eens weg. Kan me niet voorstellen dat je die rust 1 keer per jaar ofzo niet even voor jezelf wilt hebben.

Maar goed, ik heb (nog) geen kids, dus kan er niet over meepraten haha

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:14

het was ook wel lekker , een x niet op tijd te letten en niet te hoeven mopperen!
maar een weekend is me lang genoeg!! haha

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 14:07

Hoii,
Denk toch maar dat ik ook gabeginnen. Wat betalen jullie of hebben jullie betaald per les? En hoeveel lessen hadden jullie nodig?

joyce_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 14:53

@ Anita; Welkom! Hier voorlopig niet niet 'belast' met kinderen, dus een weekendje samen weg op de motor (en volgend jaar op twee...) zit er voor ons soms nog wel in. Helaas niet te vaak, maar moet wat te wensen overblijven hè?

@Mixje90; Leuk dat je ook wil beginnen met lessen. Ik rij bij VCZ, fijne rijschool, goede kwaliteit voor niet veel geld. Leek in het begin duur, maar zijn lessen van 105 minuten.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 18:15

Ik heb mijn E-rijbewijs gehaald op mijn 30ste verjaardag :D omdat ik jarig was mocht ik 1 fout maken, hahahahaha. Motorrijbewijs heb ik een paar dagen na mijn 33ste verjaardag gehaald. Ik moet dus gewoon examen doen rond of op mijn verjaardag, hihi
Maar ben nou wel klaar met mijn rijbewijzen.
Heb nou auto, aanhanger en motor, dat vind ik wel genoeg :D

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:22

joyce_90 schreef:

zit al jaren op dit forum :P

Bockereyder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 21:26

BertinaBvd schreef:
Geloof dat manlief op dat forum lid is :)

Yup, post er niet meer veel, is niet zo veel voor mij bij.