Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jonur

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 11:09

Alleen dat hoppen is z'n gedoe en veel werk.

@Rhys: Wat hangt er op jou foto nou aan de waslijn?

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 11:45

Vorige week flink boodschappen gedaan (incl wasmiddel, wasverzachter etc) en kwam toen op 50,- uit.
Vandaag een lijstje gemaakt a.h.v.d. folders, ben benieuwd waar ik op uitkom.

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 11:53

Sharmilla : wat is okra voor groente?

Dat zuur zoals atjar , zit daar echt nog vitamines in?? Ik vind het heerlijk, maar "tel "het niet mee als zijnde groente omdat ik denk dat na de bewerking de vitamines er wel uit zijn ????

Nachtstroom lijkt mij erg onhandig . ik moet nu al zo nadenken dat ik het uberhaupt ophang als het gewassen is , als ik dan ook nog moet denken over wanneer het aanmag....
Misschien moet je er dan een gewoonte van maken om op bepaalde avonden de was aan te zetten....pfff maar ik denk niet dat ik daar de disipline voor heb :o

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:01

Of gewoon in het weekendwassen dan is het ook daltarief ;).

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:04

Ik heb op de wasmachine en de droger een timer dus die zijn 's nachts actief. Maar ik was ook wel overdag want anders kom ik er niet mee over. Ik sla hier ook steil achterover; 4x per maand wassen... D'r zijn dagen dat ik dat op één dag redt. Maar da's wel met 4 personen.

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:09

Jemig echt dat is super veel! Toen wij nog thuis woonden deed mijn moeder ik denk 4 wassen per week tenzei al het beddengoed moest dan was het meer. Of heb je hele jonge kinderen of baby's?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:20

jonur schreef:
Jemig echt dat is super veel! Toen wij nog thuis woonden deed mijn moeder ik denk 4 wassen per week tenzei al het beddengoed moest dan was het meer. Of heb je hele jonge kinderen of baby's?

4 Smeerkezen waarvan twee kinderen met allemaal naast gewone kleren ook werk/sportkleren en we willen allemaal 1x per week een schoon bed.

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:24

Ohh ja als je elke week een schoonbed wil dan tikt dat flink aan. Ik heb met 2 man misschien 3 wassen in de week en doen om de week het bed.. Mijn spijkerbroeken enzo gaan echt niet elke week in de was en een shirtje dat ik 1 dag heb gedragen lucht ik.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:25

jonur schreef:
@Rhys: Wat hangt er op jou foto nou aan de waslijn?

Zie je het niet?
Peesbeschermers.

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:28

Hahah nee joh dat herken ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:33

jonur schreef:
Ohh ja als je elke week een schoonbed wil dan tikt dat flink aan. Ik heb met 2 man misschien 3 wassen in de week en doen om de week het bed.. Mijn spijkerbroeken enzo gaan echt niet elke week in de was en een shirtje dat ik 1 dag heb gedragen lucht ik.

Hoe lang draag je een spijkerbroek dan? Ik maximaal 2 dagen en dan gaat ie echt wel in de was.. De rest allemaal na 1 dag dragen.. Heb dus mijn spijkerbroeken vaak allemaal wel iedere week aan (heb er 4 nu geloof ik..)
Ik heb ieder weekend al 1 wasmachine vol met spijkerbroeken en werkbroeken van vriendlief :j

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:39

Dat ligt eraan of hij onfris ruikt of niet. Als het zomer is en ik zweet veel gaat hij vaker in de was dan in de winter. Bij dure spijkerbroeken winkels wordt zelf geadviseerd om de spijkerbroek zo min mogelijk te wasssen om kleur te behouden en als je hem wast alleen met azijn omdat dat kleur behoudend werkt. Na 1 dag dragen je broek al in de was vind ik persoonlijk nogal overdreven. Je broek is toch echt niet vies na 1 dag of je moet er een vlek op hebben gemaakt. Shirtjes enzo haal ik ook vaak allen even met de hand door het sop.

Mijn vriend draagt voor zijn werk alleen pantalons en die lucht ik altijd en eens in de zoveel tijd gaan ze naar de stomerij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:44

Ik doe broeken niet na 1 dag dragen in de was, maar na 2 ;)

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:49

Hahah oke je broek na maximimaal 2 dagen en de rest na 1 dag. Tja iedereen moet dat zelf weten maar ik ben zo van uit huis niet opgevoed. Dat vond mijn moeder verspilling en bovendien had ze geen tijd om zoveel wassen te draaien. Daarbij ruiken mijn kleren echt na 3 dagen nog hartstikke fris, dus voor mij is het niet nodig. Kan me voorstellen dat als je flink zweet dat je het wel doet.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:49

Ik doe kleding in de was als het vies is. Rokjes dus vrijwel nooit. Truien ook niet. Hemdjes en T-shirtjes wat vaker. Het bed verschoon ik eens in de twee weken, als het zomer is vervang ik wel elke week mijn kussensloop.

Elke week heb ik dus een trommeltje vol, met handdoeken, kussensloop en kleding van afgelopen week :). Dat is meestal maar een klein trommeltje vol, soms spaar ik het nog een week op.

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:52

Ja ik heb vaak 2 a 3 trommels per week afhankelijk van of het beddengoed ook moet. 1 op 60 graden met handdoeken, ondergoed, keukendoeken enz en idd vaak de kussenslopen nog even extra. Dan 1 trommel op 30 graden met overhemden (die zijn in de boord en bij de mouwen altijd vies na 3 dagen) en lichte shirts als het nodig is en dan als het nodig is een 30 graden donkere trommel met spijkerbroeken en donkere kleren. Als ik bijvoorbeeld maar 1 vies donkershirtje heb dan was ik die even met de hand. Als het shirtje verder schoon is en maar 1 vlekje heeft haal ik die er gewoon met de hand even uit. Enige lastige zijn altijd mijn rijkleren want die wil ik niet bij mijn nette kleren in. Die neem ik dan ook wel eens mee naar mijn ouders als ik daar toch werk. We hebben hier een gezamelijke waskelder en moeten dus voor elke was 2 euro betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:58

jonur schreef:
Hahah oke je broek na maximimaal 2 dagen en de rest na 1 dag. Tja iedereen moet dat zelf weten maar ik ben zo van uit huis niet opgevoed. Dat vond mijn moeder verspilling en bovendien had ze geen tijd om zoveel wassen te draaien. Daarbij ruiken mijn kleren echt na 3 dagen nog hartstikke fris, dus voor mij is het niet nodig. Kan me voorstellen dat als je flink zweet dat je het wel doet.

Wat voor wasmiddel gebruik je? Als ik een beetje heb gezweet vind ik mijn kleren echt al stinken.. Zo'n natte kleding lucht..

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:01

Ik heb vloeibaar kleur voor mijn nette was en poedervorm voor wit voor mijn handdoeken edg. Allebei van de aldi kwam ook als 'zeer goed' uit de test van de consumentenbond. Mijn moeder vond dat de was er minder schoon van werd dan van Robijn maar dat merk ik niet. Krijg hiermee ook moeiteloos vet/wijn/vulpen edg uit kleren.

Enige wat ik wel elke keer na gebruik met de hand was zijn de hardloop kleren van mijn vriend. Tja daar zweet hij natuurlijk flink in en dat ruikt echt niet fris.
Laatst bijgewerkt door jonur op 20-03-12 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:01

Ik heb dag/nacht tarief hier en was eigenlijk alleen in het weekend. Heel soms een keer doordeweeks als ik een weekend ben weggeweest ofzo. Snachts was ik dan weer niet omdat de badkamer naast mijn slaapkamer zit en mijn machine echt een hele hoop lawaai maakt en bij het centrifugeren mn hele appartement trilt :P niet goed voor je nachtrust :P
Ik heb meestal 1 trommel , 40 graden en soms 2 , maar moet erbij zeggen dat ik een 8kg trommel heb dus dr past aardig wat in :P

broeken draag ik meerdere dagen en het ligt eraan hoe vies ze worden wanneer ze in de was gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:03

jonur schreef:
Ik heb vloeibaar kleur voor mijn nette was en poedervorm voor wit voor mijn handdoeken edg. Allebei van de aldi kwam ook als 'zeer goed' uit de test van de consumentenbond. Mijn moeder vond dat de was er minder schoon van werd dan van Robijn maar dat merk ik niet. Krijg hiermee ook moeiteloos vet/wijn/vulpen edg uit kleren.

Enige wat ik wel elke keer na gebruik met de hand was zijn de hardloop kleren van mijn vriend. Tja daar zweet hij natuurlijk flink in en dat ruikt echt niet fris.

Hmm die heb ik idd ook :j Draai de machine ook regelmatig op 90 graden om m schoon te krijgen, maar de geur blijft..

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:08

Moet er eerlijk gezegd niet aan denken om bovenkleding langer als 1 dag te dragen.

moet zeggen dat ik hier ook heel veel wassen heb. Alles van mijn zoontje gaat s avonds in de was. spijkerbroeken gaan
hier na 2 dagen in de was. Heb iedere dag 2 ondershirts. (ben koukleum) Dus heb al 2 wassen met witte shirts in de week.
Mijn vriend heeft ook alle dagen 1 schoon wit shirt dus tikt lekker aan.

doe kleding van mijn zoontje ook meteen in de was als er vlekker of zo op zitten. Vind dat zo'n armoedig gezicht.
daar heb ik wel een extra was voor over. :D

nacht tarief hebben wij afgeschaft omdat de monteur die kwam om de meter te vervangen al aangaf dat het zeer weinig uitmaakte.
heb ik nagekeken en was inderdaad waar.

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:02

Ik zou niet eens de tijd hebben voor zoveel wassen. In deze flat is 1 waskelder met 2 machines en ik denk een stuk of 50 huishoudens. De stroom gaat pas om 8.00 uur aan en om 21.00 uur er weer af.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:18

ben hier wat aan het rondkijken en zie veel goede tips voorbij komen!

Zelf heb ik koemelkallergie en tegenwoordig hebben ze bij de Lidl ook lactosevrije melk. Een liter voor 0.99 cent terwijl bij andere winkels (Jumbo b.v.) de Minus L melk al snel op 1,70 euro per pak zit. Scheelt dus enorm voor de allergie-mensen ;)

Kopen jullie verse groenten of in blik/diepvries? Ik haal het nu allemaal vers, maar vraag me af wat nu goedkoper is. Het schijnt beide even goed te zijn.

Over wassen.... Ik heb twee kleine kinderen en was me scheel :o Denk dat ik zo 5-7 wassen per week draai. Deze week wel 10 omdat de kids ziek zijn := Wasmiddel haal ik de voordeelflessen Robijn bij de Kruitvat. Zijn uit mijn hoofd net geen 7 euro.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:11

Groente haal ik vooral diepvries, bij ons vaak beter als vers en in verhouding voor ons goedkoper.

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:13

Ik probeer zo veel mogelijk verse groente te halen. Maar dan idd ook in de aanbieding, de groente van de Lidl is vaak goedkoop en smaakt altijd prima!