wachttijd woningnet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tuttebel

Re: wachttijd woningnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:56

Ik keek ook wel naar woningen erboven wordt in september 23 dus dan had dat ff geen huurtoeslag niet uitgemaakt.. Ik ben dus net begonnen met een nieuwe baan en ga leerlingensalaris krijgen en dat is nou eenmaal niet de grootste vetpot.. Maar makkelijk van rond te komen

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:07

Ik heb ook leerlingensalaris, wat doe je voor werk?
Ben net een paar maandjes 20, dus is voor mij zeker geen optie.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:09

verzorgende ig. Wat doe jij?

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:13

Tis ff geleden dat ik hier gereageerd heb, maar ik woon nu een paar maand in mn huisje en het bevalt PRIMA! Vind eht echt heerlijk :D En voor 1 persoon is 30 m2 echt prima te doen. Nou zijn de gang en kelder niet meegerekend in het oppervlak en ik heb een grote tuin en een schuurtje, dus heb eigenlijk wat meer ruimte. Maar ik kan alles kwijt en het is echt genoeg leefruimte :D Voor 2 pers zou het idd misschien wat aan de krappe kant zijn.
Ben trouwens student, en krijg op 375 huur 155 huurtoeslag. Best betaalbaar dus.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:21

Je geniet dus echt?
Hoe groot zijn je woonkamer en slaapkamer?

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:06

mja, heb dagelijks nogsteeds meerdere momenten dat ik echt bewust suuuuper blij ben met mn huisje :D
Woonkamer is 17 m2, slaapkamer 9, maar in de slaapkamer staat ook de douchekabine (zn los ding dat je kan verhuizen zegmaar). Slaapkamer is dus wel vrij klein. Maar met (keuken) kastjes boven het hoofdeind van mn bed heb ik daar uiteindelijk ook ruimte zat dus dat gaat echt prima! En de keuken is nog redelijk groot vergeleken met rest van het huisje, dus dat is ook fijn. En de tuin is huge, achtertuin is al makkelijk 8 bij 10.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:14

Slaapkamer slaap je toch dus dat hoeft ook geen balzaal te zijn. Wow tuin is echt groot.. Ik vind mijne al groot.. Mijne is 4 bij 5.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:20

hehe, ja, en dan heb ik nog een voortuin ook, lol. En idd, slaapkamer is toch alleen voor slapen, kleding bewaren, en in mijn geval om te douchen. Dus dat hoeft idd niet groot. En door hoe ik het heb ingericht lijkt het helemaal niet zo klein (vind ik tenminste) dus dat scheelt :D En de deur tussen de woonkamer en slaapkamer zitten kleine glazen ruitjes in, waardoor het nog ruimtelijker lijkt + het huis word er lekker licht van! En ook ideaal: tuin en dus ook de woonkamer, zitten op het zuidoosten. Heb dus bijna hele dag zon in de tuin en ook hele lichte woonkamer :D

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:58

@tuttebel, ik ben in opleiding tot verpleegkundige. Ik zal zometeen is kijken hoeveel reacties er zijn op de huisjes waar ik op gereageerd heb.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:59

Airborn: Dat klinkt erg goed, en lekker dat je zo op je plek zit.
Alles al een beetje af ook?

Ben wel benieuwd, heb je foto's?

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 13:38

@airborn als je het beetje ruim inricht lijkt het inderdaad ruimer.. Mijn woonkamer is 18.m2 dus daar komen ook alleen lichte meubels in.. Mijn woonkamer ligt op het zuiden dus ook lekker licht.

@_desiree ook in de zorg dus ;) Verslavend bijna om dat steeds te controleren.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 13:40

Klinkt als een fijn plekje airborn

Wij zijn net nog even naar wat verschillende woonwinkels geweest. Liefst willen we laminaat, maar de vraag of dat in een nieuwbouw mag is een tweede. Daarom ook nog naar zeil gekeken en mooie gevonden

Qua meeste dingen zijn we het wel eens, maar een eettafel met stoelen wat is dat lastig

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 13:46

Mja, ik heb licht laminaat op de vloer, muren wit en vanille yoghurt kleur ongeveer (zacht licht geel dus), witte boekenkast, en over 1 van de 2 banken ligt een semi-wit kleed, hihi. En de kozijnen en deuren heb ik gebroken wit geverft. Staat heel mooi allemaal bijelkaar :D En niet teveel de kamer in laten staan zegmaar, dus zoveel mogelijk tegen de muur aan.
Heb niet echt goeie fotos, alleen van hoe het was voor we gingen schilderen en tijdens het schilderen. Al het houtwerk (en das veeeeeel in dit huisje) was namelijk heel donker grijs. Werd het huis heel donker van.

qua zeil: kijk ook eens bij de rollen van "restjes" bij de kwantum. Daar liggen nog best grote stukken bij, en ook wel mooi zeil! Ik heb het zeil dat in mn slaapkamer en keuken ligt zo gekocht. Scheelt een boel geld!
Voor laminaat: kijk wat je mooi vind bij woonwinkels, en ga dan naar laminaat outlet. Daar hebben ze vaak VEEL soorten, en ook goed betaalbaar. Heb mijn laminaat uiteindelijk in kampen gekocht bij een outlet. Heel mooi laminaat (prolly niet beste kwaliteit, maar ik woon hier waarschijnlijk maar 3 jaar) en incl ondervloer en btw was ik 8.50 per m2 kwijt. (en bekijk al het laminaat ook in zonlicht!)

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:16

ik heb een nieuwe laminaat vloer nog in doos van een vriendin kunnen krijgen in de kleur beuken rustiek en dat is zo'n 25 m2 in ruil voor een fles malibu ;)
En de stiefvader van de vriend van mijn zusje heeft nog een donkere laminaat vloer met een white wash erover heen voor ook zo'n 25 m2 dus voor de woonkamer hal en boven de slaapkamer en hal heb ik genoeg.. In de keuken wil ik waarschijnlijk zo'n rest zeil van de kwantum of leenbakker hebben.
De muren enzo blijven licht alleen 1 muur krijgt een zandkleurtje. Gelukkig is het houtwerk enzo nu ook allemaal licht dus opschuren en aflakken en dat is klaar:)

Ik kan echt niet meer wachten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 15:16

Airborn schreef:
Mja, ik heb licht laminaat op de vloer, muren wit en vanille yoghurt kleur ongeveer (zacht licht geel dus), witte boekenkast, en over 1 van de 2 banken ligt een semi-wit kleed, hihi. En de kozijnen en deuren heb ik gebroken wit geverft. Staat heel mooi allemaal bijelkaar :D En niet teveel de kamer in laten staan zegmaar, dus zoveel mogelijk tegen de muur aan.
Heb niet echt goeie fotos, alleen van hoe het was voor we gingen schilderen en tijdens het schilderen. Al het houtwerk (en das veeeeeel in dit huisje) was namelijk heel donker grijs. Werd het huis heel donker van.

qua zeil: kijk ook eens bij de rollen van "restjes" bij de kwantum. Daar liggen nog best grote stukken bij, en ook wel mooi zeil! Ik heb het zeil dat in mn slaapkamer en keuken ligt zo gekocht. Scheelt een boel geld!
Voor laminaat: kijk wat je mooi vind bij woonwinkels, en ga dan naar laminaat outlet. Daar hebben ze vaak VEEL soorten, en ook goed betaalbaar. Heb mijn laminaat uiteindelijk in kampen gekocht bij een outlet. Heel mooi laminaat (prolly niet beste kwaliteit, maar ik woon hier waarschijnlijk maar 3 jaar) en incl ondervloer en btw was ik 8.50 per m2 kwijt. (en bekijk al het laminaat ook in zonlicht!)

Heb je misschien foto''s van de slaapkamer? Ik probeer steeds foto''s te vinden van kleine ingedeelde slaapkamers maar das best lastig!

@ de andere: ik ben ook leerling! leerling tandtechnicus ..heb vandaag te horen gekregen dat m''n tijdelijke contract wordt verlengt *\o/* en bij ''t huis wat ik heel graag wil zijn we gezakt naar de 13e plaats! http://media.woningnet.nl/R/08/P/large/1354GE-307-0-P.jpg

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:19

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 15:20

Past daar al je kleding in of heb je ook nog een kast in de woonkamer? Vind het zelf wel een heel handig idee van die kastjes alleen ik denk dat je er niet teveel in moet doen of hele stevige kasten moet hebben. Ik heb hier best veel kleding in zo''n lade kast maar die is helemaal doorgezakt. :o

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:33

hehehehe, ik heb alle plankjes gewoon vol liggen hoor. En dan past er nog best veel in! Heb naast deze kast nog een ladekast tussen mn bed en douche staan, en daarvan kunnen de bovenste 3 lades open en de onderste een klein stukje :+ Dus in de onderste lades zitten dingen die ik niet veel nodig heb. En dr zit een inbouw kast in de slaapkamer wat een hangkast is (heb bijna geen kleren in die kast, vooral jassen, en schoenen en weekeindtassen enzo)
edit: het zijn keukenkastjes, dus bedoelt voor best zware dingen als borden, pannen en etenswaren. Ze kunnen dus best wel wat hebben! En nemen eigenlijk geen ruimte in beslag, ook visueel niet.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:04

Handig idee Airborn, ga ik zeker onthouden!

Ben benieuwd naar de rest, maar het klinkt super allemaal.

Ik hoop dat er maandag nieuwe huisjes opstaan voor me. :)

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 16:27

@tuttebel het is zeker een verslaving. Zijn nu bijna 100 reacties op die loting woning. Een kans van 1 op honderd dat ik het krijg haha. Maar goed dat is voor iedereen het zelfde.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:01

@airborn Mooie oplossing is dat!

@_Desiree Ik werd elke keer helemaal zenuwachtig als de resultaten er weer opstaan..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 08:46

M'n vriend en ik zijn gister bij ikea geweest en hoewel we niks gekocht hebben, hebben we wel een hele lijst gemaakt met meubels die we leuk vinden. We kwamen met een bank, eettafel, eetstoelen, bureaustoel en tv meubel op nog geen 700,- uit. Alleen zitten we nog een beetje met de kleuren.

We hebben bijv. wel al deze spiegel

http://resources.jysk.com/getimage/web.large/3805060/WEB/1009

deze salontafel

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80176284/

Nu zijn alle meubels in die bruin/zwarte kleur verkrijgbaar maar dat wordt dan zo donker...zouden we die donkerbruine kleur met wit kunnen combineren of zou dat echt niet kunnen? Het is zo moeilijk in te schatten...

Bijv. met zoiets http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S29876217/

Deze is anders zo http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S29876217/#/S29891519 Dat lijkt me het huis echt heel donker maken

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 17:18

Leuke spullen zeg! Kleur is altijd lastig..

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 17:28

Ik zit ondertussen al weer 2,5 maand in mijn huisje en ik ben er ook super gelukkig mee. Tuttebel, wat fijn dat je het huisje krijgt!

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 17:42

Fijn dat het huisje je bevalt!
Ja zeker;)

Ik heb gisteren voor 20 euro een heel mooie secretaire en 4 eettafelstoelen kunnen krijgen:) Stoelen zijn donker eiken met lichte rieten zittingen.